Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:49

Boompje1985 schreef:
Oh mijn vriend moest 2 dagen aan algehele onthouding doen voor het doneren. Zowel bij iui en icsi.

Ik ben ongesteld geworden *\o/* nu dus weer aan 'de pil' begonnen.


Dit zijn de enigste periodes dat je hiermee blij kunt zijn. :')

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:13

@Nicje87, heerlijk ik hou daar wel van hihi.

@Boompje1985, er zijn maar weinig momenten dat je denkt fijn ik ben ongesteld geworden maar, jij hebt er nu 1 te pakken, succes!

Het enige wat ik echt niet mis, ongesteld worden..
Toch is het zoiets wat in je systeem zit, zag laatst tampons in de aanbieding, ze lagen al bijna in het karretje :+

equitation

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:31

Hey meiden, ik kom me ook melden als dat goed is. Ik ben vorig jaar in ronde 1 zwanger geraakt en daarna sn el geëindigd in een miskraam. Ondertussen weer 14 rondes verder en heb niet meer de illusie dat het snel zelf gaat lukken. Regelmatig ongesteld en iedere keer eisprong kunnen vinden met clearblue. Man getest dat was goed, mijn bloed en uitstrijkje waren goed. Dus we moeten het nu weer een half jaar zelf proberen. Maar ik heb toch het idee dat het bij mij niet helemaal goed afgesteld is. Mijn luteale fase is erg kort tussen de 7-9 dagen. Moet ik nu door gaan drammen dat ik naar de gynaecoloog of maak ik me te vroeg druk. Ik heb alleen geen zin om nu weer eerst 6x doelloos omdat we het bandje moeten afdraaien ongesteld te worden.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:33

Utrogestan kan helpen bij een korte luteale fase.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:44

@Nicje, wat fijn zo'n vrouw met die humor. Succes met je IUI-traject!

Toevallig sprak ik net mijn gyn over een korte luteale fase. Die van mij duurt 9-10 dagen namelijk. Hij vertelde mij dat een korte luteale fase in principe geen probleem is als de progesteronwaardes wel stijgen na de eisprong. Wij hier zijn natuurlijk niet de experts, dus als je je zorgen maakt... Zeker even contact opnemen met je arts!

Yes, Boompje! Fijn!

Ik had vandaag ook weer een echo. Wederom is de Letrozol aangeslagen. Deze ronde twee (oh God) eitjes. Dubbel kans dus. Ik hoef niet meer te bloedprikken en voor de volgende 4 rondes hoef ik geen echo meer te laten maken. Wel fijn. Hopelijk ben ik daardoor ook wat minder bezig met het traject in mijn hoofd.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:30

Adamootje: Fijn om te horen, scheelt een stukje stress dan he.

Nicje: Succes met jullie IUI traject.

Equitation: Ik had het denk ik wel aangegeven dat je je daar zorgen over maakt. Zenuwslopend zo.

Wij zitten inmiddels op wachtdag 8 van onze 3e cryo terugplaatsing. Dit keer een 4 dagen oude embryo met compactie. Officieel mag ik vrijdag pas testen, maar ik heb 15 november de Ovitrelle prik gezet, dus verwacht mijn NOD dan maandag of dinsdag.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:50

Wat spannend Sharoontje! Ik duim voor een goede plakker!

Adamootje wat fijn dat je eitjes goed gaan! Ik duim ook voor jullie op een goede bevruchting en dat het een goede plakker is!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:40

@Sharoontje, spannend!

En bedankt! Ik hoop ook op een geslaagde ronde natuurlijk. :D

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 18:50

Sorry. Wel meegelezen met mijn normale account.

Intussen bloedonderzoek gehad.
Bleek oké te zijn. Alleen tsh waarde wat hoog, bleek bij verder onderzoek schildklier toch goed te zijn.

Dus daar weer een terugkoppeling op gehad en theoretisch geeft mijn bloed aan dat mij niets in de weg moet staan.

En toch ben ik na de vorige ronde nog steeds leeg. Enorm.

Deze ronde ivm operatie (niet gerelateerd) kan ik ook wel vergeten.


Merk dat ik er ook slecht over kan praten. Met 1 vriendin wel. Die ook in het traject zit en gewoon weer zwanger is van de 2e.

Uiteraard heel fijn voor ze. Maar was eerste poging in een Duitse kliniek en meteen weer raak (zelfs met borstvoeding). Ik moet echt eerlijk en volwassen blijven, maar ergens .... ben ik toch iets jaloers. Maar goed dat gevoel moet ik maar even slikken, want ik wil niet die gemene trut zijn.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:05

@Damber, ik snap je gevoel wel.. Het is soms moeilijk blij en enthousiast voor andere te blijven al wil je dat wel. Het is logisch dat zoiets toch moeilijk is.

Ik merk dat zelf ook, soms hoop ik dat we snel 10 jaar verder zijn en ik een beetje uit die zwangere vrienden periode ben..

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:12

Ik vind t ook lastig hoor, nicht van mij maakte bekend dat ze zwanger is van de 4e.. En ik gun 't iedereen maar gun 't ons ook zo! En iedereen (en ja weet dat t zo niet is haha) lijkt binnen 3 seconde zwanger te zijn en wij moeten daar zoveel moeite voor doen..

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:40

Eefsel2109 schreef:
Ik vind t ook lastig hoor, nicht van mij maakte bekend dat ze zwanger is van de 4e.. En ik gun 't iedereen maar gun 't ons ook zo! En iedereen (en ja weet dat t zo niet is haha) lijkt binnen 3 seconde zwanger te zijn en wij moeten daar zoveel moeite voor doen..


dat gevoel ken ik goed, veel van mijn kennissen zijn op moment zwanger of net bevallen. degene die zwanger zijn zijn net zo ver of rond de termijn die ik geweest zou zijn nu als ik geen miskraam had gekregen

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:46

Dat lijkt mij heel moeilijk voor je, Trusthim!

Toen ik met mijn omgeving deelde dat het zwanger worden bij mij moeilijker gaat, bleek dat toch ook voor meer vrouwen te gelden. Hoe rot ik dat ook voor de ander vind, ik vind het ook "fijn" om deze vrouwen te kennen.

Damber, die jaloezie kan ik wel begrijpen.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:51

Toch jammer dat er nog altijd een soort taboe of schaamte zit rond het moeilijker zwanger worden

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:29

Ja dat verbaasde mij ook, zag een tijd geleden een docu over vrouwen met een kinderwens die door problemen niet of amper in vervulling zou gaan. Ruim 3 kwart van die vrouwen wilde niet herkenbaar in beeld. Ze schaamde zich voor het feit dat kinderen krijgen niet vanzelf ging bij hun. Dat vond ik echt jammer want ik vind het echt niet iets om je voor te schamen. Ik ben er altijd heel open over geweest en heb niks anders dan begrip gekregen.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:38

Klopt. Ik heb nu ook veel behoefte ervaringen te vragen.

Gister slechte avond.
Heel erg.

Zwager en vriendin zijn zwanger.

Ik heb netjes geageerd. Maar ging kapot. Had zo graag de eerste van die kant willen zijn. Na hun vertrek zitten huilen. Hele nacht niet geslapen.

Slaat nergens op die gevoelens.

Maar ze zijn er wel.


Ik moet het wellicht wat loslaten. Deze maand door een operatie ook al niet echt wat.

Ben op.. echt. En dan die taboe.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:49

Het lege buik gevoel noem ik dat, en dat is killing. En dan de confrontatie keer op keer met mensen die wel succesvol zijn in het kinderen krijgen geeft echt een flinke deuk in je gevoel van eigenwaarde. Vrouwen zijn ook geneigd om zichzelf als mislukking te zien als het niet lukt.

Dikke knuffel voor jou en voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:08

Hey meiden. Eventjes langs de andere kant gezien. Ik hb ook een vriendin die al 3jaar in behandeling is om zw te worden.toen ik zw was, durfde ik het niet te vertellen. Ik ben nu 3maand mama geworden. En ik durf niet te veel vertellen tegen haar. Als mn vriendin er naar vraagt zeg ik gwn dat alles goed gaat. Niet te veel dr rond,zou ik mss ook niet leuk vinden...Ene kant blij voor haar dat het corona is, dat ze niet "hoeft te komen" zou haar toch alleen maar pijn doen denk ik...
Dan hb je vrouwen die aan de drugs zitten,en dat je denkt OMG! en die dan kinderen heeft.. dan hb ik echt iets van {:)-:( ... tis gwn ni eerlijk...

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:58

ik snap heel goed dat zoiets 2 kanten heeft. Maar eerlijk?
Die andere kant voel ik niet zo. Bovendien is dat veel minder erg.
Kans dat je onbedoeld je vriendin kwetst, of dat je zelf eeuwig kinderloos moet blijven.

Denk ik teveel aan mijzelf? Misschien, dat heb ik in dit proces aangeleerd. Elke maand die teleurstelling. En dan die zwangerschappen om je heen.

Hoe gaat het met de andere dames?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:05

CandyArmando schreef:
Hey meiden. Eventjes langs de andere kant gezien. Ik hb ook een vriendin die al 3jaar in behandeling is om zw te worden.toen ik zw was, durfde ik het niet te vertellen. Ik ben nu 3maand mama geworden. En ik durf niet te veel vertellen tegen haar. Als mn vriendin er naar vraagt zeg ik gwn dat alles goed gaat. Niet te veel dr rond,zou ik mss ook niet leuk vinden...Ene kant blij voor haar dat het corona is, dat ze niet "hoeft te komen" zou haar toch alleen maar pijn doen denk ik...
Dan hb je vrouwen die aan de drugs zitten,en dat je denkt OMG! en die dan kinderen heeft.. dan hb ik echt iets van {:)-:( ... tis gwn ni eerlijk...


Lekker bij alle andere vriendinnen met kinderen je hart uitstorten over je eigen kindje en je inderdaad bij je vriendin op de achtergrond houden over je kind. Er zijn vast genoeg andere onderwerpen waar jullie wel over kunnen praten. De kans is groot dat ze uit beleefdheid vraagt naar je kindje, dus zeggen "het gaat goed" is voldoende.
Of vraag haar een keer open wat ze wil en waar ze zich goed bij voelt en benoem dat je het moeilijk vindt.

Ik heb beide kanten meegemaakt. De ongewenste kinderloosheid kant en nu zwanger van de tweede dmv ICSI en een vriendin die alweer een eeuwigheid vecht om zwanger te mogen worden van nummer 2 en een vriendin die nog veel langer vecht om überhaupt zwanger te mogen worden van nummer 1.
En ja, het is verdomd moeilijk om daar goede omgang in te blijven vinden met elkaar, maar het is nog veel moeilijker om iedere keer de confrontatie te krijgen terwijl je het zo graag wilt en leuk te blijven doen.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:26

Ik vind t juist onwijs jammer dat mijn vriendin niet zoveel over haar dochtertje aan mij verteld.
Alsof omdat ik geen mama ben er niet over mee kan praten.. zal vast ook niet maar dat voelt echt poedersuiker. En haar andere vriendin heeft kindjes van dezelfde leeftijd dus dat maakt me wel is een beetje jaloers dat hun wel met z’n 2 erover kunnen praten en mama zijn.

Ik ben weer ongesteld geworden dit weekend. Cryo is dus niet blijven zitten.. door voor de volgende...

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:46

Saaarr schreef:
Ik vind t juist onwijs jammer dat mijn vriendin niet zoveel over haar dochtertje aan mij verteld.
Alsof omdat ik geen mama ben er niet over mee kan praten.. zal vast ook niet maar dat voelt echt poedersuiker. En haar andere vriendin heeft kindjes van dezelfde leeftijd dus dat maakt me wel is een beetje jaloers dat hun wel met z’n 2 erover kunnen praten en mama zijn.

Ik ben weer ongesteld geworden dit weekend. Cryo is dus niet blijven zitten.. door voor de volgende...



knuffel.. Saaarr.. '
enorm poedersuiker voor je.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:57

Och wat jammer Saar -O- :knuffel: en sterkte!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:38

Saaarr schreef:
Ik vind t juist onwijs jammer dat mijn vriendin niet zoveel over haar dochtertje aan mij verteld.
Alsof omdat ik geen mama ben er niet over mee kan praten.. zal vast ook niet maar dat voelt echt poedersuiker. En haar andere vriendin heeft kindjes van dezelfde leeftijd dus dat maakt me wel is een beetje jaloers dat hun wel met z’n 2 erover kunnen praten en mama zijn.

Ik ben weer ongesteld geworden dit weekend. Cryo is dus niet blijven zitten.. door voor de volgende...


Dit. Ik word vaak buiten dergelijke gesprekken gehouden omdat men denkt dat ik me anders zielig ga voelen. Ik vind het juist fijn om over andermans kinderen te horen, als het maar niet continu daarover gaat tenminste. Niet invullen voor de ander, maar communiceer met elkaar! Het is ook belangrijk dat je het met je vriendin over zulke gevoelige onderwerpen kunt hebben en dat zij haar hart kan luchten bij je, toch?

Mijn schoonzuster vertelde een tijdje terug aan de familie dat ze zwanger is. Ik was daar toevallig niet bij. Ze heeft me achteraf ook niet geappt of gebeld. Het nieuws hoorde ik van mijn man. Zij dacht dat het voor mij moeilijk zou zijn het goede nieuws te horen, maar eigenlijk vond ik het feit dat ze me niets vertelde juist pijnlijk. Alsof ik er niet bij hoor omdat ik moeilijk kinderen kan krijgen...

En Saaarr, balen! Sterkte!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:20

Oké.. ik was stikjaloers op zwager en vriendin, meer omdat ik eerst wilde zijn.

Maar zoals gister liet een trotse opa mij foto’s zien van zijn jongste kleinzoon. Ik vond dat echt leuk. Zien wat voor prachtig ventje het is, maar ook zeker om te zien hoe trots opa er op is.

Dus ja...!