Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:02

veerledec schreef:
België en Duitsland hebben inderdaad veel meer mogelijkheden, en dat maakt dan echt niet uit in welk ziekenhuis in NL je zit. Voor het 'standaard' is Nederland prima, maar als het complexer wordt zou ik zeker naar het buitenland gaan. Weet niet of het nog zo is, maar paar jaar geleden kon je grofweg stellen: Duitsland voor issues bij de man, België voor issues bij de vrouw.

En als er geen issues te vinden zijn?

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:11

Ik heb toch ook al meerdere keren gehoord dat mensen naar België waren gegaan omdat daar veel meer zou kunnen en ze bij eerste gesprek te horen kregen blijf maar in Nederland want ze doen precies hetzelfde als wij.

Je kan in Nederland evt nog wel naar Nijgeertgen. Die hebben nu ooo een kliniek in Gorinchem. Dus niet alleen in Limburg meer. Staat ook heel goed bekend.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:45

Morgenzon schreef:
veerledec schreef:
België en Duitsland hebben inderdaad veel meer mogelijkheden, en dat maakt dan echt niet uit in welk ziekenhuis in NL je zit. Voor het 'standaard' is Nederland prima, maar als het complexer wordt zou ik zeker naar het buitenland gaan. Weet niet of het nog zo is, maar paar jaar geleden kon je grofweg stellen: Duitsland voor issues bij de man, België voor issues bij de vrouw.

En als er geen issues te vinden zijn?

In Nederland of in het buitenland? Want daar worden echt wel meer dingen onderzocht dan hier. Als ze hier niets vinden, zou ik naar België gaan (want bij de man is het onderzoek wel redelijk eenvoudig, dus kans dat het dan bij de vrouw zit is wel wat groter). Denk alleen maar aan onderzoek op NK cellen bijvoorbeeld. En een uitgebreid vitamine advies/voorschrift.

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:11

Buitenland, ik ben sowieso al niet in Nederland. Maar begin enigzins te twijfelen aan de kennis hier.

Ik heb voorafgaand ontzettend veel bloedonderzoeken gehad en een laprascopi. Uitgebreid vitamine voorschrift ook, waar ik me netjes aan houdt. Partner is ook onderzocht, ook daar geen abnormale dingen.

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:36

Ik had nog nooit gehoord van nk cellen en heb het dus opgezocht. Heel eerlijk zou dit bij mij misschien wel 'het' probleem kunnen zijn. Voor ivf hen ik nooit een positieve zwangerschapstest in handen gehad, maar ben zeker 6x verschillend van 1 tot 3 weken over tijd geweest en dan ook altijd enorm heftige bloedingen gehad. Geen positieve test is niet zo raar, mijn schoonmoeder heeft 3 kinderen en nog nooit een positieve test gehad.

Bij mijn laatste overstimulatie is mijn bloed nauwkeurig in de gaten gehouden ivm longembolie en verdere kans op trombose. Hierin kwam duidelijk naar voren dat mijn witte bloedcellen behoorlijk verhoogd waren, ik plaste ze zelfs uit. Zou dat wat te zeggen hebben?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 01:14

_lautje_ schreef:
Ik heb toch ook al meerdere keren gehoord dat mensen naar België waren gegaan omdat daar veel meer zou kunnen en ze bij eerste gesprek te horen kregen blijf maar in Nederland want ze doen precies hetzelfde als wij.

Je kan in Nederland evt nog wel naar Nijgeertgen. Die hebben nu ooo een kliniek in Gorinchem. Dus niet alleen in Limburg meer. Staat ook heel goed bekend.


Ik loop ook bij Nijgeertgen (Elsendorp) en mijn ervaring is daar echt meer dan goed, wordt fijn meegedacht. Zij geven wel aan bijvoorbeeld niet met metformine te werken bij PCOS en met Letrozol.

Meer info heb ik niet omdat wij pas in de 1e ronde clomid - pregnyl zitten.
Zit op het wachtbankje _-:(

Heb vaak al weinig geduld met medische onderzoeken maar heb afgelopen weeek bij 10 dpo al getest :') hartstikke wit, zowel een normale als een early test. Weten iig wel dat deze cyclus de pregnyl na 10 dagen al mn lijf uit is _O- nu zondag weer testen (eigenlijk is Maandag 14 dagen na spuiten Pregnyl maar vriend moet dan werken en ik ga er op mijn vrije dag niet uit om 07.00 uur :D)

Zat 2 weken terug dus een ei van 18 mm na de eerste ronde. Heb afgelopen week wel een paar momenten gehad dat ik mijn bekken/SI en heupen week voelde worden (lage rugpijn) dus zit eigenlijk op mijn menstruatie te wachten.. maar we gaan het zien, ik heb vandaag van 8.30 uur tot 19.00 uur geslapen na mijn nachtdienst :wow: en slaap sinds Oktober eigenlijk geen 7 a 8 uur per nacht meer. als ik 6 uur onafgebroken slaap is het al heel bijzonder.. Dus geen idee wat de hormonen doen maar ik was blij :D

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 05:57

Hallo dames,

Ik zit inmiddels een kleine poos in de meeleesstand en ik heb al even niet met jullie gedeeld hoe mijn traject momenteel verloopt.

Ons traject is in april gestopt, omdat ik toen zwanger bleek te zijn na de zevende en laatste poging met de Letrozoltabletten. Wij zouden na deze poging eigenlijk overgaan op hormoonspuiten, maar deze zijn niet nodig gebleken. Momenteel ben ik dertien weken zwanger.

Voor nu trek ik mij terug uit het topic. Zo nu en dan zal ik natuurlijk even spieken om te kijken hoe het met/bij jullie gaat. :o

Hopelijk mag het bij jullie ook snel gaan lukken! Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe. :*

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:44

Gefeliciteerd adamootje <3

Voor de andere dames, een dikke knuffel. Ik wens jullie ook een positieve test.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:40

Adamootje schreef:
Hallo dames,

Ik zit inmiddels een kleine poos in de meeleesstand en ik heb al even niet met jullie gedeeld hoe mijn traject momenteel verloopt.

Ons traject is in april gestopt, omdat ik toen zwanger bleek te zijn na de zevende en laatste poging met de Letrozoltabletten. Wij zouden na deze poging eigenlijk overgaan op hormoonspuiten, maar deze zijn niet nodig gebleken. Momenteel ben ik dertien weken zwanger.

Voor nu trek ik mij terug uit het topic. Zo nu en dan zal ik natuurlijk even spieken om te kijken hoe het met/bij jullie gaat. :o

Hopelijk mag het bij jullie ook snel gaan lukken! Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe. :*


Geweldig!!! Hoe mooi is dit!

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:57

Adamootje schreef:
Hallo dames,

Ik zit inmiddels een kleine poos in de meeleesstand en ik heb al even niet met jullie gedeeld hoe mijn traject momenteel verloopt.

Ons traject is in april gestopt, omdat ik toen zwanger bleek te zijn na de zevende en laatste poging met de Letrozoltabletten. Wij zouden na deze poging eigenlijk overgaan op hormoonspuiten, maar deze zijn niet nodig gebleken. Momenteel ben ik dertien weken zwanger.

Voor nu trek ik mij terug uit het topic. Zo nu en dan zal ik natuurlijk even spieken om te kijken hoe het met/bij jullie gaat. :o

Hopelijk mag het bij jullie ook snel gaan lukken! Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe. :*



Gefeliciteerd! *\o/*

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 15:59

Hier de laatste wachtweek in..

Ik kon vanmorgen niet laten om een testje tedoen…. met idee kan bijna nog niet..

Met verbazing stond er binnen 3 min een 2de streepje

Zooo spannend!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:07

Proficiat Adamootje
Melanie duimpje op...

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:53

Bedankt, allemaal!

Melanie, wat spannend!

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:02

Gefeliciteerd Adamootje! Geniet van je zwangerschap <3

Dat is zeker spannend Melanie, ik blijf duimen dat ie positief blijft!

Ik had vandaag een babyshower.. Was weer ff behoorlijk confronterend :o maarja, op naar dinsdag! Hopelijk wordt er dan een plakker teruggeplaatst!

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:26

Gefeliciteerd Ademootje! Fijn dat het is gelukt...geniet van je zwangerschap

Spannend melanie duim voor je!

Eefsel succes dinsdag!! Wel goed dat je naar zo'n babyshower toe gaat! Ik skip ze altijd :o

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:22

Gefeliciteerd Ademootje !!

Meiden ik duim voor jullie knuffel voor degene die het nodig hebben

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:32

Ademoontje inderdaad van harte gefeliciteerd! bemoedigend om soms ook een succesverhaal te horen :)
Melanie je kunt eigenlijk niet 'een beetje' zwanger zijn maar het is natuurlijk heel pril. Hopelijk blijft de jouwe ook plakken _/-\o_


En eefsel die babyshowers en kraamvisites zijn zo pittig pff je bent hardstikke blij voor ze natuurlijk maar toch doet het effe zeer #) gelukkig nu weer achter de rug moet je maar denken

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:06

Gefeliciteerd Adamoontje! Geniet van je zwangerschap

Spannend Melanie, ik duim voor je dat het een plakkertje is!

Eefsel dat zijn zeker even confronterende momenten, blijft heel dubbel ook.
Heel veel succes morgen!

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:38

Gefeliciteerd Adamoontje *\o/*

Spannend Melanie, veelbelovend resultaat!

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:44

Ja heel spannend! Verlies wel wat licht roze bloed….

En ga nu toch twijfelen of het misschien niet van de spuiten is….

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:19

Heb je pregnyl gebruikt?

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:39

Volgens mij blijft pregnyl of ovitrelle tot 10 dagen in je bloed zichtbaar...daarom echt pas na 14 dagen testen zeggen ze hier steeds..

Hopelijk zet menstruatie niet door melanie spannend hoor


Herkennen meer mensen enorme bekkenpijn 4 dagen na tp/week na punctie? Niet meer grappig dit

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:57

Embryo is goed ontdooit, vanmiddag de terugplaatsing in en dan neem ik ook weer plaats op het wachtbankje +:)+

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:48

Spannend Eefsel, succes!
Ik duim voor je +:)+

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:15

Spannend! Duimen draaien alvast!