Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:02

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft hier! :(:)

Succes op het wachtbankje Melanie!

Ik ga voor je duimen Eefsel, groei eitje groei! :D
En wat leuk een pupje, wat voor pupje gaat er komen?

Ik blijf voor je duimen Joketje!

Hier nog geen nieuws helaas!

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:21

Yes! Eitje was voldoende gegroeid, mag morgenavond pregnyl zetten en volgende week dinsdag de terugplaatsing :cheer: mocht ook verder met ovulatietesten, maar wilde na al die onzekerheid nu gewoon gelijk al zekerheid hebben dus dan maar die spuit pregnyl erin :P

Er komt een golden retriever pupje
Afbeelding

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:29

Super Eefsel! En wat een schattige puppy's!

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:46

Super Eefsel! Ja ik snap die keuze wel, gelijk heb je!

En die puppy’s echt te schattig! <3

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:59

dag dames, als t mag kom ik me hier ook weer melden. Na drie jaar en twee ICSI pogingen hebben wij een zoontje mogen krijgen van inmiddels ruim 1,5 jaar. Na een mislukte cryo terugplaatsing gaan we in augustus weer beginnen met een nieuwe ICSI poging. Moet zeggen dat ik alweer behoorlijk zenuwachtig ben en me wel zorgen maak hoe het spuiten i.c.m. een peuter in huis zal gaan. In onze omgeving is bijna niemand op de hoogte van ons medisch traject, ik vind het wel fijn om er af en toe over te kunnen praten.

die puppy's <3

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:08

Lieve dames,
Graag zou ik hier ook af en toe meeschrijven.
Na 2 jaar proberen, 6 mislukte iui (4 met clomid, 2 met gonal F) gaan we nu bijna beginnen met IVF en ik vind het verschrikkelijk spannend (en eng). Ik zie heel erg op tegen alle hormonen en de punctie en heb er zelfs over nagedacht om er helemaal mee te stoppen maar de wens is te groot. Hoe zijn jullie die periode doorgekomen? Goed ook om de succes verhalen te lezen. Ramiro gaat zelfs voor nummer 2, succes!

Wat heerlijk om uit te kijken naar een puppy Eefsel! Onze hond is voor ons ook een enorme steun in dit traject.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:57

Welkom Ramiro en Wennie :wave:

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:21

Och die puppy's wat lief <3

Boompje1985, wat heftig dat je relatie niet goed loopt...veel sterkte en wijsheid gewenst

Eefsel, fijn nu lukt hopelijk wel duim voor je!

joketje, hopelijk lukt het nu...klopt indd steeds die teleurstellingen stapelen :(:)

Hier ivf gehad...of punctie iig...het viel mij eigenlijk wel mee...ook amper last van hormonen en van de week een verse tp dus heel spannend dan! Komt misschien ook doordat iui niet liep en ik echt een horror traject verwachtte dan valt het altijd mee misschien.

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:07

Welkom Ramiro en Wennie!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:06

Wat fijn dat het meeviel Ijsvogel! Succes met de verse terugplaatsing, hopelijk meteen raak.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:55

joketje schreef:
Boompje, moeilijke tijden, ik wens je veel moed en sterkte Y;(

Melanie was je eitje bevrucht en teruggeplaatst uiteindelijk?

Nicje ik snap het dat je daar wel moedeloos van wordt... misschien werkt IVF dan inderdaad beter voor jou. Prikken ze de cystes ook weg bij jou of moeten ze vanzelf verdwijnen?



Damber, wat rot zeg zo'n foute diagnose. Hopelijk gaat het allemaal goed in Duitsland! Moet je er ver voor rijden of woon je bij de grens?

Denies hoe gaat het bij jou? Hier inmiddels ook een weekje op het wachtbankje. Spannend weer, zie er al tegenop dat het weer een teleurstelling gaat zijn, wordt toch elke keer zwaarder om weer recht te krabbelen.


2 uur rijden. Te doen. Woon ook bij de grens.

Echo was goed. Meer dan 13 rijpende follikels geteld. Zag er erg goed uit! Nu wist ik al wel veel eitjes te hebben voor mijn leeftijd. Maar dit was via bloed. Vandaag via inwendig echo een enthousiaste arts horen zeggen dat het echt wel goed zit daar.

Moest me dan ook echt geen zorgen maken over de eierstokken, baarmoeder en slijmvlies.

Rest van de resultaten volgen nog.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:18

Ik ga hier even meelezen. Ik werk sinds gisteren in de afdeling CRG/fertiliteit in een Belgisch ziekenhuis als laborant. Ik wil hier meelezen om meer te leren over de menselijke kant, de technische kant zullen mijn collega's me wel leren.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:23

Fijn Seltje, ook zeker welkom! Toch niet in Klina toevallig?

Damber, dat klinkt goed, dan kan je er weer met frisse moed tegenaan hopelijk!

En IJsvogel, ook van jou goed nieuws, super!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:08

joketje schreef:
Fijn Seltje, ook zeker welkom! Toch niet in Klina toevallig?

Damber, dat klinkt goed, dan kan je er weer met frisse moed tegenaan hopelijk!

En IJsvogel, ook van jou goed nieuws, super!


Mja.. was doodop in de auto terug.

Duitsland is zoveel daadkrachtiger. Duitse vrouwen hebben standaard een gynaecoloog. Jaarlijkse controle. Alsof het een tandarts is.

Ze gaan er ook vanuit dat ik het met mijn gyn bespreek. Terwijl ik in Nederland niet eens een afspraak kon krijgen omdat de huisarts niet meewerkte. Hij zag geen indicatie. Omgekeerde wereld.

Nu heb ik het geluk dat het er erg goed uitziet. Waaardoor het niet lukt, is vooralsnog even onduidelijk. Donderdag uitslag. Maar het had net zo goed wel de baarmoeder kunnen zijn.

Trof nog een stel in de wachtkamer waarmee we een leuk gesprek hadden. Zij hadden het na 2 pogingen in Nederland opgegeven in wouden hun laatste poging in Duitsland doen.

Nu waren ze net begonnen maar ze merkten al verschil in de snelheid van werken en de hogere drang om je te helpen. Betere en uitgebreidere technieken. Ze waren al ‘jaloers’ op dat wij direct naar Duitsland gingen en zij pas na 2 pogingen besloten te gaan. Hoop dat ze succes krijgen.

Dus voor een ieder die twijfelt. Ga echt naar België of Duitsland. Qua kosten kan het wel wat meer tegenvallen. Dus het is wel wat uitzoekwerk wat betreft verzekering. Maar goed te doen!

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:35

Ja Damber ik heb ook wel het idee dat het hier in België sneller gaat en meer opvolgingen. Wij kunnen zonder verwijzing naar de gynaecoloog en ik ging inderdaad voor heel dit gedoe ook eens 1 keer per jaar op controle. Toen er PCOS werd vastgesteld, heeft de gynaecoloog mij ook onmiddellijk doorverwezen naar een endocrinoloog en toen de 1e poging letrozole niet aansloeg, naar het ziekenhuis. Dus dat zal misschien wel wat gelijkaardig zijn aan het Duitse systeem. Wordt er voor het traject in Duitsland dan niets vergoed of krijg je dat wel deels terug?

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:37

Wel vergoed, maar enkel wat gelijk is aan het Nederlandse systeem.

Maar het systeem is niet gelijk, anders bleef ik wel in Nederland
Dus niet alles wordt vergoed. Maar dat is wel duidelijk wat wel/niet.

En je moet alles voorschieten.

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:51

Klinkt goed Damber! Hopelijk hebben jullie snel succes!

Ik moet zeggen dat ik hier in Nederland totaal geen problemen heb ervaren. Mijn huisarts heeft mij in maart vanwege het uitblijven van ongesteldheid doorgestuurd naar het ziekenhui. Ze gaf aan normaal een jaar voor het ontpillen aan te houden maar omdat ik al 4 maanden niet ongesteld was geweest werd ik eerder doorgestuurd. In ons 'eigen' ziekenhuis was op korte termijn geen plek (werd pas half juni) maar na wat rond bellen kon ik dezelfde week nog terecht in een andere ziekenhuis in de buurt en ook geen moment spijt van gehad!

Seltje wat onwijs interessant zeg en wat goed dat je je in de 'menselijke' kant wilt verdiepen!

IJsvogel wat fijn dat het mee viel, succes met de terugplaatsing!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:14

Fijn!

Het is meer de daadkracht en bredere mogelijkheden waarvoor ik koos voor Duitsland.
Nederland heeft een andere instelling.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:14

Lieve allemaal, ik lees al een tijdje mee. Ik heb geen problemen met zwanger worden, maar wel met blijven.

Ik sluit me helemaal aan bij Damber2 dat de Belgische fertiliteitszorg beter is. Ik heb ervaring èn in Nederland en in België, maar ik ben echt meer dan tevreden over de Belgische zorg.
Er wordt véél sneller onderzoek gedaan, je wordt veel serieuzer genomen, er wordt sneller en beter ingegrepen, ook met medicatie of een bepaalde behandeling die misschien niet helemaal evidence based is.
Het voorschieten van de rekeningen moet ik ook doen met een Belgische zorgverzekering, en dat is echt goed te doen. De rekeningen komen niet allemaal tegelijk en het is max 100 euro per rekening (vaak zijn dat 2 consulten)

Ik wil jullie allemaal een enorm groot hart onder de riem steken en ik duim dat jullie allemaal over een poosje dat zo gewenste kindje in je armen mogen hebben!

Wil je meer weten over de Belgische fertiliteitszorg of de kliniek waar ik liep mag je altijd pben.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:45

Ik heb inderdaad ook van meerdere mensen begrepen dat de fertiliteitszorg in België en Duitsland beter is. In Nederland wordt naar mijn idee veel vastgehouden aan het standaard protocol en zijn ze niet snel geneigd om aanvullende onderzoek te doen buiten wat voorgeschreven is. Wij waren ook van plan om een derde poging in België of Duitsland te doen. Gelukkig niet nodig geweest.

@Damber: dat is een fijn aantal follikels, weer een zorg minder dan

@Ijsvogel: spannend zeg, veel succes!

Ik vond het traject voornamelijk mentaal zwaar, de constante onzekerheid en teleurstellingen. Ik reageerde wel vrij heftig op de hormonen, werd er (volgens mijn moeder) een zielig hoopje mens van. De punctie vond ik qua pijn nog te doen, eerste keer was met enkel een spuitje in mijn bil voor pijnstilling, daarna werd het protocol aangepast een kreeg ik een infuus met pijnstilling. Ik had beide keren veel follikels (30+) om aan te prikken en dat voelde ik op een gegeven moment echt wel, maar dat was maar van korte duur. Dag erna nog een wat beurs gevoel. Uiteindelijk dus wel een succesverhaal en dat maakt ook dat we het nog een keer gaan proberen, maar ik ben er wel huiverig voor.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:09

Hier ook geen klagen over Nederland. Heel snel doorgestuurd door de huisarts. En in het Maasstad heel fijn geholpen. Werd snel geacteerd. Als iets niet leek aan te slaan gelijk andere medicatie. En heel vriendelijk.
Ik denk dat er ook verschil zit tussen een streekziekenhuis of een groot/universitair ziekenhuis.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:18

_Denies schreef:
Klinkt goed Damber! Hopelijk hebben jullie snel succes!

Ik moet zeggen dat ik hier in Nederland totaal geen problemen heb ervaren. Mijn huisarts heeft mij in maart vanwege het uitblijven van ongesteldheid doorgestuurd naar het ziekenhui. Ze gaf aan normaal een jaar voor het ontpillen aan te houden maar omdat ik al 4 maanden niet ongesteld was geweest werd ik eerder doorgestuurd. In ons 'eigen' ziekenhuis was op korte termijn geen plek (werd pas half juni) maar na wat rond bellen kon ik dezelfde week nog terecht in een andere ziekenhuis in de buurt en ook geen moment spijt van gehad!

Seltje wat onwijs interessant zeg en wat goed dat je je in de 'menselijke' kant wilt verdiepen!

IJsvogel wat fijn dat het mee viel, succes met de terugplaatsing!

Interessant is het zeker. Momenteel nog volop in opleiding voor de semenanalyses. Wat zijn zaadcellen moeilijke dingen om te tellen.

Ik denk dat de gezondheidszorg echt zo ziekenhuis en regio afhankelijk is, want ik ben echt al heel veel verschillen in manier van werken tegen gekomen. Wat me op dit moment enorm bevalt is de persoonlijkheid van de artsen waar ik momenteel mee samen werk. Heel aangename en bekwame mensen. Enorm meelevend.

Maar ik ben in het verleden echt al de meest verschrikkelijke artsen tegen gekomen, zowel voor patiënt als voor personeel, dus ik hoop dat je als patiënt nooit zo iemand als behandelende arts hebt.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:35

Denk dat het er echt erg aan ligt welke arts je hebt inderdaad. Als die klik er niet is vind je al gauw dat hele ziekenhuis niks...had ik in ieder geval wel heel sterk.

Ben in NL eigenlijk altijd prima geholpen en serieus genomen. Lag bij mij ook wat anders allemaal. Alleen soms die wachttijden zijn erg lang...maar dat is ook wel gekomen door covid.

Heb altijd nog wel Duitsland in mijn achterhoofd mocht het nu niet lukken in NL. Maar misschien is het niet nodig we gaan het zien

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:54

Wachttijden had ik niet. Zondag volledige formulieren ingezonden en dinsdag al een online gesprek ingepland. En twee weken erop een afspraak in de kliniek.

Tussen onderzoek en uitslag zit nu 7 werkdagen.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:27

België en Duitsland hebben inderdaad veel meer mogelijkheden, en dat maakt dan echt niet uit in welk ziekenhuis in NL je zit. Voor het 'standaard' is Nederland prima, maar als het complexer wordt zou ik zeker naar het buitenland gaan. Weet niet of het nog zo is, maar paar jaar geleden kon je grofweg stellen: Duitsland voor issues bij de man, België voor issues bij de vrouw.