Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 214 van de 281 [ 7009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 281  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

 
Profiel   

Nicje87 schreef
Hoi,

Ik kom mij hier ook aanmelden.
Ik gebruik al langer als een jaar geen anticonceptie meer. Helaas lukt het zwanger worden niet. Morgen staat de eerste afspraak bij de ha gepland. Ik ben stiekem toch wel een beetje zenuwachtig.



Heel veel succes, hopelijk komt alles goed :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 19:48 



 
Profiel   

Nicje, wij hebben hetzelfde gehad. Spermatest en test op chlamydia.
Ik heb ovu testen met streepjes. Dus volg de opbouw en als het donkerder wordt weet je dat je eisprong eraan komt. Dus doen "het" om de dag die periode.


Ik heb vandaag eindelijk m'n doorverwijzing binnen naar de gyn. Moest eerst weer even heeeeel boos op m'n huisarts/assistentes worden.
Binnen nu en 21 dagen worden we opgeroepen door de gyn. Huisarts dacht alleen niet dat die al wat kon doen. Lekker hoopvol weer. Vind 't zo'n k-wijf.

Voel me soms zo onbegrepen en alleen hierin. Vind het echt ontzettend lastig allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 16:19 



 
Profiel   

Ik ga dit eventjes wakker schudden.. Hoe gaat het hier ondertussen? Zyn er al veranderingen? Hopelijk met goed nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 07:07 



 
Profiel   

Hier in pauzestand na miskraam.
Eigenlijk nog helemaal niet bezig met een nieuwe poging behalve het gevoel niet meer stil te willen staan door deze hele molen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:44 



 
Profiel   

Hier heel ander nieuws. Na twee dochters via de medische weg nu compleet onverwachts en ongepland zwanger van nummer 3.
Heel blij mee, maar ook geschrokken. Want jongste is nu 11 maanden en ben nu 8 weken.
Hebben er straks 3 onder 4 jaar. Plus dat de zwangerschappen voor mij erg zwaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 19:13 



 
Profiel   

Retlaw, das een harde klap voor je. :(:) doe maar opt gemakje. Het is ook niet niks e.
Lautje. Ja waaw., een wonderkindje <3 . Ah dan zit je nog in de pampers.. Ja de 9maanden zwschap zal je moeten afwachten.. Wie weet heb je een droomzwangerschap.

Dus dit is weer een reden om de hoop nooit op te geven. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 20:39 



 
Profiel   

Ja is echt een wonder. Want het kon echt niet.

Nee helaas nu al geen droomzwangerschap. Ben behoorlijk ellendig en aan de medicatie tegen het vele spugen. En bij teveel doen al veel last van m’n buik. Met de tweede ook met 15 weken al bedrust ivm vroegtijdige weeen/harde buiken.
Nu ook al bij inspanning hele pijnlijke buik.

Maar goed het gaat over. En kan mij er nu beter bij neerleggen dan de vorige keren. Toen was ik vooral heel teleurgesteld. Ben je eindelijk zwanger en kan je er niet van genieten.
Nu wisten we dat en was het een reden om niet voor een derde te gaan. Mijn man is echt bang dat ik het niet overleef of niet goed er uit komt.
Nu komt de derde toch en had ik niet de verwachting dat het leuk of fijn zou zijn en denk ik maar het is nu gewoon poedersuiker met peren maar als kind er is zijn we blij :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 21:16 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 18:25 



 
Profiel   

Hoe is het met iedereen?

Ik zat even te twijfelen of dit het goede topic is om zoiets te vragen maar aangezien hier iedereen bezig is met de vragen omtrent zwangerschap/zwanger worden:

Wie heeft er van jullie vooraf samen met je partner een dragerschapstest gedaan? Je hebt er twee geloof ik, de ene test nog net wat meer dan de andere (Amsterdam en Groningen?)
https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Afdelingen/ ... fault.aspx

En waarom wel waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 09:54 



 
Profiel   

Hoe is het met iedereen?

Wij mogen morgen voor de 1e IVF/ICSI punctie. Ben heel zenuwachtig en vooral bang voor de pijn, maar we weten waar we het voor doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 14:45 



 
Profiel   

super stoer Sharoontje, zet hem op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 14:59 



 
Profiel   

sharoontje schreef
Wij mogen morgen voor de 1e IVF/ICSI punctie. Ben heel zenuwachtig en vooral bang voor de pijn, maar we weten waar we het voor doen.


Succes! Probeer te ontspannen dan is alles vanonder ook niet verkrampt.
Ik zelf vond het wel meevallen qua pijn. Meer zo'n heftige vervelende menstruatiekramp.
Liever een punctie dan een wortelkanaalbehandeling.

Die verdovingsspuit die ik in het ziekenhuis kreeg <3 reageerde daar heerlijk op. Beetje trager reageren, :# het leven is mooi <3 :# om thuis diep in slaap te vallen.
1e keer had ik de zetpillen die ik meekreeg niet gebruikt. 2e en 3e keer wel. Kreeg er 2 per keer mee en beide keren maar 1 gebruikt. Haalt net de scherpe kantjes eraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 15:46 



 
Profiel   

SillyB; Dankjewel <3

Colinneke; Ik krijg een combinatie met morfine in de bilspier :') Maak mezelf zo druk erom, terwijl de gynaecoloog gisteren zei dat ik mij echt niet druk moet maken en dat de meeste vrouwen zich bijna niks herinneren van de punctie, door die pijnstiller. Ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 18:12 



 
Profiel   

Sterkte vandaag Sharoontje! Hopelijk valt de pijn je mee en krijgen jullie een mooi resultaat!

In december zijn wij met IVF gestart. Ik vond de punctie behoorlijk tegenvallen qua pijn. Ik heb veel meer verdoving gekregen dan normaal maar nog steeds was het echt niet fijn.
Maar van de arts en de assistent had ik wel begrepen dat dit niet normaal was en je echt niet zoveel pijn hoort te voelen. Ik had dan ook een heleboel (30+) eiblaasjes, dus dat zal vast hebben meegespeeld. Daarnaast heb ik ook geen morfine gehad, dus hopelijk zorgt dat voor voldoende pijnstilling voor je!

Na de punctie hebben we geen verse terugplaatsing gehad ivm risico op overstimulatie, dus we zijn nu in het nieuwe jaar daarmee begonnen.
Bijna 2 weken geleden heb ik terugplaatsing gehad maar afgelopen zondag op 9 dagen na terugplaatsing (van embryo van 5 dagen) was de test negatief. Morgen is de officiële testdatum vanuit het ziekenhuis, maar ik heb eigenlijk geen hoop meer op een positieve test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:17 



 
Profiel   

Sharoontje succes vandaag! Bij mij viel de punctie echt reuze mee alleen de dag erna een beetje beurs gevoel in mn onderbuik.

Nanna mocht je al zo vroeg testen dan? Ik moest echt 13 dagen wachten! Maar toch hoop ik dat je officiële testdag positief is!

Dames ik wil omschakelen van meelezen naar mee praten als jullie dat goed vinden?

Ik heb een dochter van 3 jaar die doormiddel van een ICSI behandeling in ons leven is gekomen. Bij de eerste verse terugplaatsing hadden wij dus super veel geluk. Afgelopen november een terugplaatsing van een cryo embryo gehad en die bleef zitten maar niet lang genoeg -O- en met 6 weken was het ineens voorbij.

Nu heb ik even pauze gehad en zodra ik weer ongesteld ben mag ik weer beginnen met de hormonen voor een volgende terugplaatsing van een cryo embryo. We hebben er nu nog 2 in de vriezer dus ik hoop daar nog iets moois uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:48 



 
Profiel   

Welkom Boompje! Spannend dat jullie er straks weer voor gaan!

Tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik na 13 dagen mag testen. Maar met 9 dagen na een terugplaatsing van embryo van 5 dagen zou je normaal gesproken je nod hebben, dus dan kun je toch wel verwachten dat de test positief is als het raak is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 10:46 



 
Profiel   

Nanna ik hoop dat je positief verrast wordt, ik had bij beiden kinderen ook een negatieve test op de testdag.. Bij de tweede dácht ik dat en viste ik na een dag die test uit de prullenbak en alsnog een héél dun streepje :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 15:32 



 
Profiel   

Ik ga morgen even bijlezen.

De punctie viel opzich mee, alleen de laatste paar keer aanprikken deden wel echt zeer. Daarna ben ik naar de uitslaapkamer gebracht en heb ik ook lang geslapen. Mijn vriend kwam terug met een briefje dat er maar liefst 23 eicellen waren gevonden *\o/* Véél meer dan wij, de gynaecoloog en de verpleging hadden verwacht. Daarna mochten we naar huis en heb ik de hele dag een drukkende pijn in de buik gehad.
Vanmiddag kregen we het telefoontje. Van de 23 eicellen waren er 19 rijp en 13 zijn er bevrucht. Zaterdag hebben we een afspraak voor de terug plaatsing. Moet morgen alleen nog op controle komen en bloedprikken om de waardes ivm overstimulatie te controleren, maar heb eigenlijk nergens last van en kwa gewicht is het ook allemaal prima.

Goede eerste punctie voor ons dus *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 22:22 



 
Profiel   

Hoe is het hier?

Zondag mogen we officieel testen. Hebben 25 januari een terugplaatsing gehad van een embryo, 8 cellig en 3 dagen oud. Vandaag wel iets rood verlies gehad, maar dat lijkt nu weg te zijn. Hoop dat het innestelingsbloed was, maar ik probeer niet te enthousiast te zijn. Denk dat ik morgenvroeg ga testen en zaterdag/zondag nog een keer.

Er zijn in totaal 8 embryo’s ingevroren, dus voorlopig hoef ik geen punctie meer te ondergaan (als deze poging niet lukt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 23:08 



 
Profiel   

super sharoontje, klinkt als hoopgevend nieuws allemaal. Als het deze keer niet lukt dan heb je nog genoeg andere opties. fijn idee lijkt me!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:44 



 
Profiel   

Ja dat scheelt wel een hoop, heb wel even last gehad na de punctie. Het lijkt er op alsof de bloeding alsnog doorkomt, dus in denk dat we ons voor kunnen bereiden op een nieuwe terugplaatsing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 13:32 



 
Profiel   

Sharoontje hoe is het nu met de bloeding?

Ik ben vorige week weer begonnen met de Progynova en moet a.s. dinsdag op controle voor het baarmoederslijmvlies. Als dat dik genoeg is dan wordt er weer contact opgenomen met Utrecht en die vertellen mij dan wanneer ik mag beginnen met de Utrogestan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 14:26 



 
Profiel   

Heeft wel doorgezet helaas, wel helder. Nu een maandje pauze en dan nieuwe terugplaatsing.

Ah dat is wel goed. Hopen dat het een beetje snel gaat allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 17:46 



 
Profiel   

Ah wat jammer Sharoontje! Sterkte nog en ik hoop dat jullie de volgende keer een "plakker" hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-20 20:56 



 
Profiel   

Zijn er hier ook dames die Progynova gebruiken en last hadden van bijwerkingen?

Kleine update van mijn kant, als alles goed gaat dan is volgende week woensdag de terugplaatsing!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-20 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 214 van de 281 [ 7009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 281  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen