Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:42

@Colinneke, wou je even sterkte wensen. Wat ontzettend balen zeg.

Ik heb vorige week de 5e poging IUI gehad, gelukkig waren de follikels goed waardoor er een kans is op een tweeling. Nu nog even wachten op de uitslag. Ik ben wel teruggezet naar de 25MG Clomid. Volgende maand staat er een afspraak ingepland om de mogelijkheden voor IVF te bespreken.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:51

Hopelijk heb je deze ronde meer geluk Independant en hoef je straks niet door voor IVF! Spannend ook dat er kans is op een tweeling!

Wij gaan aan onze 4e IUI beginnen. Na deze poging nemen we een maandje pauze omdat we op vakantie zijn, maar ook omdat we daar best wel aan toe zijn. Aan de ene kant wil ik heel graag zo snel mogelijk door, maar aan de andere kant vind ik het ook wel spannend dat we "nog maar" 3 pogingen hebben voordat IVF voor de deur staat.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:16

Ik zal voor jullie duimen!

Ik wil de vakantie me niet te druk maken er is hier momenteel wat stress door een andere factor nog dus leg er even de druk niet te hoog op. Na de vakantie wil ik dan langs de huisarts voor gesprek.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:35

We komen net van het zkh vandaan voor de echo op dag 10, en we hebben te horen gekregen dat onze IUI is gecanceld.. Er waren 2 eitjes van 16mm, 1 van 15mm en 2 van 14mm en ze vinden het risico op een meerling zwangerschap te groot. De arts heeft zelfs medicatie voorgeschreven om een eisprong tegen te gaan en menstruatie op te wekken, maar heeft daarbij ook gezegd dat het onze eigen keuze is om die medicatie wel of niet te nemen. Dus we hebben nu een beetje 3 opties, 1. medicatie nemen en alles afbreken, 2. niks doen en afwachten en misschien dat er nog een verdwaalde zaadcel iets bevrucht, 3. Tegen het advies in gewoon zelf een poging wagen en hopen dat er niet teveel bevruchtingen zijn.

Hebben jullie wel eens in zo’n situatie gezeten, en wat hebben jullie toen gedaan?

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:53

Ja ik heb een keer 5 grote follikels gehad van 20mm. Was spontaan zonder medicatie (iui in natuurlijke cyclus) kreeg toen alleen echo’s om cyclus in kaart te brengen. Wij hebben toen zelf poging gewaagd en daar kwam niks uit.

Overigens was dit een probleem van mij. Ik had bij eerste traject vaak natuurlijke overstimulatie. En met gonal F kon dit gestuurd worden naar altijd 2 of 3.

Bij Julia zaten 2 grote follikels en 1 kleinere. Eentje bevrucht. Bij Sophie geen extremenoverstimulatie meer En toen ook 2 grote follikels en 1 bevrucht.

Ik heb van de 11 iui pogingen die ik totaal heb gehad maar 1x 1 follikel gehad. Verder altijd 2 of 3 en die keer 5.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:52

Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan.
Colinneke heel veel sterkte :(

Praat er thuis samen goed over.
Hele dikke knuffel.

Stel jullie maken een keus en gaan voor eiceldonatie mag je altijd een bericht sturen als je vragen hebt.
Er is helaas nog steeds een groot tekort aan eiceldonoren dus het valt niet mee om in Nedeland geholpen te worden of iemand moet aanbieden om eicellen te doneren aan jullie.
In het buitenland (helaas wel vind ik zelf) is het anoniem maar ben je gelijk aan de beurt in Nederland is het niet anoniem.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:13

Lautje wat gek dat je vanuit je zelf een keer 5 follikels hebt gehad! Werd er toen vanuit het ziekenhuis ook sterk afgeraden om een poging te wagen?

Het is zo raar dat soms met zoveel follikels nog steeds niks gebeurt en met minder dan ineens wel eentje blijft plakje .

Wij hebben er voor nu in ieder geval gekozen om de medicatie niet te gebruiken. Waarschijnlijk wachten we gewoon deze cyclus af, maar het is ook wel heel verleidelijk om wel zelf een poging te wagen. Vind het vooral gewoon zo rot om nu 2 maanden (omdat we straks ook op vakantie gaan) stil te staan, je bent het wachten op den duur ook wel een beetje zat en wilt ook gewoon door.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:56

Heel veel sterkte colinneke :(

Wij zitten een beetje tussen allerlei dingen in en moeten nu wachten. Sinds mijn eerste afspraak met de gyn heb ik weer een (redelijk) regelmatige natuurlijke cyclus. Fantastisch natuurlijk, ware het niet dat er een flinke cyste in mijn linker eierstok zit die lijkt te groeien. Waar het plan was om te starten met letrozol en IUI moesten we met beide wachten om te zien of mijn progesteron goed was halverwege mijn cyclus en moet ik op de derde dag van mijn cyclus terug om te kijken of de cyste dan is geslonken. Progesteron is in orde dus het eitje wat ze op de 11e gezien hebben is goed gesprongen. We mochten wel blijven proberen natuurlijk zwanger te worden.
Nu zou ik volgens mijn berekeningen dit weekend ongesteld worden en heb ik al sinds vrijdag enorme menstruatie achtige krampen. Het zijn echt een soort aanvallen waarbij ik bijna niet op mijn benen kan blijven staan. Toch heb ik nog geen drupje bloed gezien... Omdat ik niet zeker ben van de dag van mijn eisprong (ik denk dat dit de 13e was) wacht ik nog even met testen. Is er iemand die dit soort krampen wel vaker heeft? Voor mij is het alleen te vergelijken met toen mijn Mirena er net in zat...

@Nanna dat wachten zat zijn vind ik herkenbaar. Wij proberen die maanden te zien als tijd om goed voor onszelf te zorgen en er niet te veel bij stil te staan. Natuurlijk lukt dat soms helemaal niet omdat je toch blijft denken en het ziet als een 'gemiste kans'.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:34

Ja 2x gehad zulke krampen week voorafgaand aan menstruatie. Beide keren was ik dus zwanger :+
Bij de oudste werd ik snachts wakker van de krampen en moest ik pijnstillers nemen tegen de pijn. Was echt bizar pijnlijk.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:07

Nou ik was deze maand weer 4 dagen overtijd, gister toch menstruatie begonnen wel lichter dan anders. Maar nu is vandaag dus mijn temperatuur ook gewoon weer hoog. Ik wacht nog even een paar dagen af om te kijken of hij daalt. Afspraak voor huisarts is gemaakt in september ga ik heen als mijn stiefdochter weer naar school gaat en alles weer wat in het reguliere ritme zit.
Ook al zijn jullie berichten niet allemaal even positief ze stellen me toch wat gerust. Ik vind ziekenhuizen namelijk best eng. Heb er 1 keer gelegen voor mijn baarmoeder en daar een slechte ervaring aan over gehouden. Maar ik ga - als het nodig is - naar een ander ziekenhuis dus vertrouwen komt dan hoop ik weer terug.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:14

Ik durf nog niet zo goed te testen :+
Ik ben ook 's nachts wakker geworden van de pijn, dat heb ik een keer tijdens mijn menstruatie gehad maar toen was die vrij hevig...

@hoikimmy ik heb ook een hekel aan ziekenhuizen, naalden en bloedprikken. Het is gelukkig voor een goed doel! ;) Ik heb hele fijne ervaringen met het personeel in het Maasstad. Altijd geduldig, vriendelijk en als je aangeeft dat je het niet zo prettig vindt hebben ze daar vaak alle begrip voor. Bloedprikken wil ik ook alleen nog daar laten doen omdat ze geen haast hebben en ze liggend prikken.
Andere ziekenhuizen ben ik voor mezelf niet bekend maar ik wil je op het hart drukken gewoon uit te spreken wat je voelt!

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:19

Voor degene die vaak geprikt moeten worden en angst ervoor hebben, ik heb altijd verdovende pleisters gebruikt met bloedafname. Scheelde al heel wat zenuwen
Emla bv maar er zijn meerdere merken, verdoofd de huid lokaal in 20 minuten
https://www.medpex.de/search.do?q=EMLA+ ... +5x5+Gramm

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:44

wat een goede tip Matasja !
Gamova, Nanna hoe gaat het nu?

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:09

Nou ik ben gisteren op dag 19 ongesteld geworden, natuurlijk net op de dag dat we voor 20 uur in het vliegtuig zouden stappen, maar ik heb het overleefd. Ik ben wel heel benieuwd wat mijn lichaam nu allemaal aan het doen is want zo’n korte cyclus heb ik nog nooit gehad en ben wel benieuwd hoe dat komt. Maar nu zijn we eerst lekker even op vakantie en we kijken als we terug zijn wel weer hoe de vlag er bij hangt.

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:30

Ik ben een tijdje niet online geweest,
Maar ben ergens toch wel erg geschrokken.
Ik heb vorige week 3 verschillende testen gedaan (meer als een week voor mijn nod) en die zeggen alle drie 2-3 weken zwanger

Nou heb ik eens terug gekeken en dat zou betekenen dat ik in de week van mijn laatste menstruatie zwanger ben geworden?
Ik heb over 2 weken (26ste) pas een echo dus ik heb nog zo weinig duidelijkheid.

Nu is mijn vraag, kan het zo zijn dat de uitslag van de test niet klopt en ik al langer zwanger ben? Als ik mijn klachten beschrijf aan een vriendin zegt ze dat had ik met 5/6 weken zwanger zijn.

Daarnaast heb ik deze cyclus wel gewoon de gonal-f gespoten en op de controle echo’s was te zien dat er een eitje zat en die was voor de 15e cyclusdag al gesprongen. (De gyn zag litteken weefsel en met bloedprikken kwam ook de uitslag dat er daadwerkelijk een eisprong is geweest) ik heb geen ovitrelle gespoten deze ronde dus het is geen vals positieve test.

Of zegt de test dat ik 1-2 weken langer zwanger ben dan dat ik daadwerkelijk ben? Maar dan zou ik toch niet van die vreemde klachten hebben?

Mijn nod is woensdag. En ik ben sinds vorige week al aan het bloedden. De eerste paar dagen iets meer, en na een dag of 3 alleen nog met afvegen wat lichtroze bloed.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:48

tja super moeilijk te zeggen maar ik snap dat je heel onzeker bent nu. die weken geven de hoogte van je hCG aan dus die is dan hoger of lager dan normaal. Die waardes groeien heel explosief in t begin vandaar dat ze dat in tijd wel kunnen uitdrukken.

Weet niet wanneer je getest hebt maar ik zou nog eens over een dag of wat testen. Als de waardes dalen, dan vrees ik dat je een miskraam hebt gezien je bloeding... als de waardes stijgen zit het goed. Bloed kan wel gewoon daar hoef je in principe niet heel bang van te zijn

Ik duim met je mee!

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:04

Dankjewel! Heb vanaf vorige week zondag bloedverlies. Sinds donderdag alleen nog met afvegen. Dinsdag test gedaan. Die zei 2-3 weken.
Woensdag test zei het zelfde. En vrijdag test zei ook hetzelfde.

Bloedverlies wordt wel steeds minder.. en eigenlijk is aankomende woensdag mijn nod.


De vorige cyclus wel de ovitrelle gespoten maar dat ging mis waardoor ik niet de volledige dosis heb gehad. Zou t dan zo zijn dat mijn eisprong later is geweest en de menstruatie die ik toen had geen echte menstruatie is geweest?


Verder slaap ik altijd op mijn buik en dat ligt gewoon echt niet meer lekker. Alsof m’n ingewanden weggeduwd worden.
En van de week had ik enorm pijn aan m’n buikspieren. Eerst links toen rechts. M’n borsten zitten erg strak in m’n bh en m’n buik begint al veranderingen te tonen qua uiterlijk.
Het lijkt mij dat deze signalen niet lijken op een zwangerschap van 2-3 weken?

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:19

Dat lijkt mij idd dan al dat je verder bent.
Kan je niet eerder terecht voor een echo?
Desnoods bij de verloskundige en zeggen ik denk dat ik zwanger ben, test is positief, maar geen idee hoe lang?

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:44

Ik heb een mail gestuurd naar het ziekenhuis omdat ze telefonisch maar tot 11.30 bereikbaar zijn. (En ik daar onder de fertiliteitsarts val)
Dat ik erge buikpijn heb en dat het niet goed voelt of ze mij kunnen bellen. Beetje aangedikt, Maar we gaan t zien wanneer ik op echo kan komen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:47

Zeggen dat je bang bent voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dan mag je heeeel snel langskomen :x

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:35

Ziekenhuis belde terug. Omdat ze uit gaan van de laatste menstruatie (16 juli) moet ik wachten want dan zou de arts nog niks kunnen zien. Heb wel gezegd dat ik zelf denk al langer te zijn ivm de dingen die ik voel en de veranderingen, maar hier reageerde ze niet op.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:01

Maar als je echo's hebt gehad na die laatste menstruatie, kan je toch ook niet langer zwanger zijn? Je eisprong was rond 30 juli? Dus nu 12 dagen geleden?

In ieder geval wel super gefeliciteerd! En bij pijn inderdaad waakzaam zijn voor een bbm zwangerschap.

Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:10

veerledec schreef:
Maar als je echo's hebt gehad na die laatste menstruatie, kan je toch ook niet langer zwanger zijn? Je eisprong was rond 30 juli? Dus nu 12 dagen geleden?

In ieder geval wel super gefeliciteerd! En bij pijn inderdaad waakzaam zijn voor een bbm zwangerschap.



Ze kijken dan alleen of er een eitje groeit , wat in mijn geval dus mogelijk is omdat ik gonal-f gebruikte.
En hoe dik mijn slijmvlies was.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:09

Als
Je echo hebt gehad en ze hebben niks gezien zit er waarschijnlijk ook niks. Wamt anders hadden ze een verandering in slijmvlies gezien en je kan vaak wel een cirkel zien.

Ik ben bij de oudste met 5 weken en 6 dagen een echo gehad en daar konden ze echt al wat zien.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:21

Maar als je zwanger bent, groeit er geen ei meer toch? Dus je was tijdens die echo's nog niet zwanger?