Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:29

Synarel vragen ipv decapeptyl.

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:50

Spannende tijd Colinneke! Die decapeptyl vond ik ook vreselijk! Maar het is allemaal voor een goed doel. Als de Synarel minder bijwerkingen heeft, met dezelfde resultaten vraag ik me af waarom ze dit niet als eerste keus gebruiken. ik heb alles in mn buik gespoten.

Ons nieuws is al een soort van wereldwijd. Het is supervreemd gegaan vind ik. Mijn tante was al boos dat mn moeder vroeg van wie zij het had gehoord. Wantja Merel is toch al vanaf dag 1 open en eerlijk

Ik heb al 3 dagen buikpijn in de ochtend.... al getest op blaasontsteking maar dat was het niet! Het zal wel een nawee van de overstimulatie zijn. Als ik wat gedronken heb, dan wordt het minder
Laatst bijgewerkt door _merel_ op 30-10-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:15

Omdat 1. de ziekenhuizen vaste protocollen hebben en vaste contracten met leveranciers (dus ja, het is meestal een geldkwestie) en 2. omdat niet alle patiënten genoeg vertrouwen hebben in een neusspray. Zelf naar vragen dus, al zijn er wel ziekenhuizen die zelf de keuze bieden.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:17

Nog even en ik kan in het ziekenhuis gaan werk :+ , ik zag de controle echo en het was duidelijk dat het nog niet schoon van binnen is.
Had het ook wel verwacht aangezien ik nog steeds krampen hebt.

Dus gelijk gevraagd wat het vervolg ging zijn, nog (voor een derde)een keer een lading medicatie of toch curretage.
Na overleg met een andere arts is afgesproken nog een week te wachten en als dan bij de echo blijkt dat het nog steeds niet schoon is wordt er een afspraak gemaakt voor een vorm van curretage.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:20

Ik vind het zó oneerlijk voor jullie cobii. Een kindje is jullie zo gegund! Hoe gaan jullie straks verder? Ik stuur je heel veel liefde, kracht en sterkte vanuit Dordrecht..

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:25

Dank je Wiebke, we gaan straks gewoon weer verder met het traject.
We hebben onderling wel besproken of stoppen iets is om te overwegen maar dan blijf je altijd afvragen of de volgende keer het wel goed gegaan zou zijn.
Met onze leeftijd is een lange break (tenzij wegens emotionele redenen) ook niet verstandig. Dus komend jaar willen we iig nog doorgaan.

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:34

Mennnn! Ik ga zo hard duimen dat het volgende week schoon is! En dat het volgende keer gewoon lukt! Heel veel sterkte!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:55

_merel_ schreef:
Mennnn! Ik ga zo hard duimen dat het volgende week schoon is! En dat het volgende keer gewoon lukt! Heel veel sterkte!

Dank je :*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:06

Hier draaien ook de duimen :(:)

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:19

Mijn duimen draaien ook!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:20

Hier net moeders voor moeders gehad. Ik mag weer meedoen. *\o/*

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:27

Hallo allemaal, dit is waarschijnlijk mijn laatste bericht hier. Ik heb een tijd meegeschreven omdat zwanger worden bij ons ook een grote uitdaging was. En nog steeds is. Lang verhaal kort; helaas waren alle rondes Clomid - zelfs 150mg - tevergeefs. De PCOS is blijkbaar te sterk om tegenop te boksen. Ik ben heel erg verdrietig geweest na de allerlaatste echo. Nu een maand geleden. Er was mij al verteld dat als de Clomid echt niet ging werken, het injecties zouden worden maar dat ik die met mijn gewicht niet ga krijgen. Oftewel; het was me wel duidelijk na die echo. Ik voelde me radeloos en wanhopig. Mijn man natuurlijk ook, maar op een iets andere manier aangezien ik degene ben die het hele traject, de medicatie en de invloed daarvan op je humeur letterlijk aan den lijve heb ondervonden. Gelukkig konden we er goed over praten.

Echter komt daar elke keer dat onderwerp om de hoek kijken; mijn gewicht. Een vicieuze cirkel waar ik maar niet uit kom. Elke keer komt het terug op die factor. Ik heb een groot deel van mijn leven gevochten tegen de kilo's, die er op een of andere manier bij mij heel snel aan vliegen en moeilijk af gaan. Mijn hele leven draait er eigenlijk om. Ik heb altijd gezegd: ik wil het zelf doen. Zelf kunnen. Dat deed ik met vele diëtistes, afslankmethodes, diëten, personal trainingstrajecten en verschillende vormen van sport maar het werkt niet, nauwelijks of onvoldoende.

Ik ben net terug van een gesprek met de fertiliteitsarts. Zijn woorden en de cijfers komen wel binnen; Clomid werkt bij 80% van de vrouwen. Je bent een uitzondering en je valt in de categorie bij wie het heel erg lastig gaat worden. Ook al krijg je injecties.
Ik vertel de arts dat ik overwogen heb deze afspraak om te zetten naar een telefonische afspraak, maar dat het misschien toch beter was als mijn man en ik echt face to face in gesprek konden gaan en we er daarom zijn. Ik vertel dat we hebben nagedacht over hoe nu verder. Dat mijn gewicht me steeds maar weer nekt en ik toe moet gaan geven dat ik het niet 100% op eigen kracht kan. Dat het tijd is voor een rigoureuzere stap. Ik zeg hem dat ik bij de huisarts geweest ben. Dat ik een verwijzing gevraagd heb voor een maagverkleining - en deze ook gekregen heb. Over 2 weken heb ik de intake. Hij kijkt me aan en noemt me dapper. Een moeilijke beslissing, zegt hij. Maar wel dapper. Ik breek.. Hij vervolgt: ik vind het wel zo eerlijk om je te vertellen wat ik anders gezegd had. Hij zou me de opdracht hebben gegeven om weer af te gaan vallen en ik zou metformine krijgen omdat dit als extra zetje zou kunnen helpen. Maar mijn beslissing is beter zegt hij.
We vertellen dat we wel één voorwaarde hebben. De kans is aanwezig dat de PCOS vermindert of verdwijnt als ik veel afval en dat ik daardoor wel zwanger kan worden. Maar er is ook een kans dat dit niet zo is. Na de operatie zou ik sowieso een jaar niet zwanger mogen worden. Maar zodra het wel weer mag en het lukt niet, willen we niet weer 1,5 of 2 jaar hoeven wachten voor we geholpen worden. De arts stemde meteen toe. Natuurlijk! Dat spreken we af zegt hij. Hij zegt me dat hij nog een begeleidende brief naar me opstuurt die ik kan meenemen naar de intake. Zo'n brief vanuit de fertiliteitsarts kan net nog een extra zetje zijn voor het ziekenhuis.

Het is fijn om het even een beetje van me af te schrijven! Onze kinderwens gaat dus even op pauze en ik ga een heel ander traject in. Nu hopen dat ik erdoorheen kom en de operatie ga krijgen. Ik ben bang en voel me soms gebroken, maar ik moet het doen. Want zo kom ik ook geen meter verder.

Bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mijn posts te lezen en ook deze post. Ik hoop dat degenen van wie het geduld al flink op de proef is gesteld, snel een prachtig hummeltje mogen krijgen. Voor de rest uiteraard ook alle goeds gewenst! :*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:30

Kim_89 schreef:
Hallo allemaal, dit is waarschijnlijk mijn laatste bericht hier. Ik heb een tijd meegeschreven omdat zwanger worden bij ons ook een grote uitdaging was. En nog steeds is. Lang verhaal kort; helaas waren alle rondes Clomid - zelfs 150mg - tevergeefs. De PCOS is blijkbaar te sterk om tegenop te boksen. Ik ben heel erg verdrietig geweest na de allerlaatste echo. Nu een maand geleden. Er was mij al verteld dat als de Clomid echt niet ging werken, het injecties zouden worden maar dat ik die met mijn gewicht niet ga krijgen. Oftewel; het was me wel duidelijk na die echo. Ik voelde me radeloos en wanhopig. Mijn man natuurlijk ook, maar op een iets andere manier aangezien ik degene ben die het hele traject, de medicatie en de invloed daarvan op je humeur letterlijk aan den lijve heb ondervonden. Gelukkig konden we er goed over praten.

Echter komt daar elke keer dat onderwerp om de hoek kijken; mijn gewicht. Een vicieuze cirkel waar ik maar niet uit kom. Elke keer komt het terug op die factor. Ik heb een groot deel van mijn leven gevochten tegen de kilo's, die er op een of andere manier bij mij heel snel aan vliegen en moeilijk af gaan. Mijn hele leven draait er eigenlijk om. Ik heb altijd gezegd: ik wil het zelf doen. Zelf kunnen. Dat deed ik met vele diëtistes, afslankmethodes, diëten, personal trainingstrajecten en verschillende vormen van sport maar het werkt niet, nauwelijks of onvoldoende.

Ik ben net terug van een gesprek met de fertiliteitsarts. Zijn woorden en de cijfers komen wel binnen; Clomid werkt bij 80% van de vrouwen. Je bent een uitzondering en je valt in de categorie bij wie het heel erg lastig gaat worden. Ook al krijg je injecties.
Ik vertel de arts dat ik overwogen heb deze afspraak om te zetten naar een telefonische afspraak, maar dat het misschien toch beter was als mijn man en ik echt face to face in gesprek konden gaan en we er daarom zijn. Ik vertel dat we hebben nagedacht over hoe nu verder. Dat mijn gewicht me steeds maar weer nekt en ik toe moet gaan geven dat ik het niet 100% op eigen kracht kan. Dat het tijd is voor een rigoureuzere stap. Ik zeg hem dat ik bij de huisarts geweest ben. Dat ik een verwijzing gevraagd heb voor een maagverkleining - en deze ook gekregen heb. Over 2 weken heb ik de intake. Hij kijkt me aan en noemt me dapper. Een moeilijke beslissing, zegt hij. Maar wel dapper. Ik breek.. Hij vervolgt: ik vind het wel zo eerlijk om je te vertellen wat ik anders gezegd had. Hij zou me de opdracht hebben gegeven om weer af te gaan vallen en ik zou metformine krijgen omdat dit als extra zetje zou kunnen helpen. Maar mijn beslissing is beter zegt hij.
We vertellen dat we wel één voorwaarde hebben. De kans is aanwezig dat de PCOS vermindert of verdwijnt als ik veel afval en dat ik daardoor wel zwanger kan worden. Maar er is ook een kans dat dit niet zo is. Na de operatie zou ik sowieso een jaar niet zwanger mogen worden. Maar zodra het wel weer mag en het lukt niet, willen we niet weer 1,5 of 2 jaar hoeven wachten voor we geholpen worden. De arts stemde meteen toe. Natuurlijk! Dat spreken we af zegt hij. Hij zegt me dat hij nog een begeleidende brief naar me opstuurt die ik kan meenemen naar de intake. Zo'n brief vanuit de fertiliteitsarts kan net nog een extra zetje zijn voor het ziekenhuis.

Het is fijn om het even een beetje van me af te schrijven! Onze kinderwens gaat dus even op pauze en ik ga een heel ander traject in. Nu hopen dat ik erdoorheen kom en de operatie ga krijgen. Ik ben bang maar ik moet het doen. Want zo kom ik ook geen meter verder.

Bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mijn posts te lezen en ook deze post. Ik hoop dat degenen van wie het geduld al flink op de proef is gesteld, snel een prachtig hummeltje mogen krijgen. Voor de rest uiteraard ook alle goeds gewenst! :*

Wauw!
Dit is geen falen maar juist iets doen waar je al heel lang tegen aan loopt. Wat knap. Hier kan ok alleen maar respect voor opbrengen. Ik hoop dat jullie over 1.5 jaar ook een mooie test hebben wat uit mag groeien tot een wondertje.

Dikke knuffel en pben mag altijd( hier ook pcos)

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:35

Ontzettend stoer dat je deze stap gaat zetten en ik hoop echt dat het net het zetje is die je nodig hebt. Ik heb ook een GB gehad ongeveet 6 a 7 jaar geleden. Ik had nog steeds Clomid nodig maar voor mij was de laagste dosis genoeg. Zal duimen dat voor jullie het ook zo positief gaat eindigen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:44

Kim, super dat jullie deze stap zetten, veel sterkte gewenst de komende tijd!

Quera, moeders voor moeders blijft een super mooie organisatie! Hopelijk krijg je geen last van de geur. :+
Beide keren mocht ik ook meedoen en heb zeker steun van hun ontvangen toen het verdrietige nieuws kwam.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:49

cobiie schreef:
Kim, super dat jullie deze stap zetten, veel sterkte gewenst de komende tijd!

Quera, moeders voor moeders blijft een super mooie organisatie! Hopelijk krijg je geen last van de geur. :+
Beide keren mocht ik ook meedoen en heb zeker steun van hun ontvangen toen het verdrietige nieuws kwam.

Ik heb al een keer meegedaan iid.
Vind het niet meer dan normaal om mee te doen.
Geur heb ik weinig last van( erg verkouden momenteel).

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:54

Succes en sterkte Kim de komende tijd!

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:50

Heel veel succes Kim! En hopelijk kom je over anderhalf jaar terug met supergoed nieuws!!!

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:06

Knap hoor Kim, sterkte met het proces. En ik hoop echt van harte dat je kinderwens uit gaat komen!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:11

Wat een dappere keuze Kim! Heel veel sterkte toegewenst

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:26

kim, sterkte, en ik denk dat het een goede keuze is. maar sterkte met het verdriet wat er nu even is, en er ook mag zijn. Het is even een omweg, maar misschien wel de juiste.
Veel Succes ! ik heb in mijn omgeving wel mensen die heel veel baat gehad hebben bij hun maag verkleining. daarna is het leven wel iets anders, en bewuster eten moet gewoon bij hun, maar daar zul je je vast al lang en breed over ingelezen hebben.
en bewust met eten omgaan ken je inmiddels volgens mij wel.

Succes en veel geluk!!

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:46

Bedankt voor de lieve berichtjes en PB'tjes :)!

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:01

Heel veel succes Kim!
Het is zeker een dappere keuze.
Sterkte voor nu het is allemaal niet makkelijk.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:14

Hier dikke tranen....net echo gehad.
Was niet al te best. 1 eiblaasjes rechts vab 15 mm. Links 1 van 13 mm en een inimini.
Zondag weer terug en dan beslissen of we er een insimenatie van maken of stoppen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:53

Collineke, dat is idd niet tof. :(:)
Ik heb dat ook de eerste keer gehad, toen hebben ze nog wel een inseminatie gedaan.
Daarna zijn we gestart met een ander "medicatieplan" en vanaf toen steeds heel veel eitjes.