Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:57

en daarom is communiceren ook echt belangrijk. Ik denk dat het echt van de persoon en je relatie met die persoon afhangt.
Voor mezelf vond ik het vooral een tweestrijd. Het "buitengesloten" voelen heb ik ook gehad, maar tegelijkertijd vond ik het verschrikkelijk als ze wel begonnen over hun kinderen. Het is gewoon verrot oneerlijk.

Saaarr, dikke knuffel voor jou.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:30

Mmm... ondanks de vroege test,... denk ik deze ronde geen geluk te hebben. Ivm operatie wist ik dat wel, maar ergens hoop je toch wel geluk te hebben.

Dus. Weer een ronde verder

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:24

Sorry dames,was niet mijn bedoeling om te kwetsen. :(

Dikke knuffel

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:02

Saaarr schreef:
Ik vind t juist onwijs jammer dat mijn vriendin niet zoveel over haar dochtertje aan mij verteld.
Alsof omdat ik geen mama ben er niet over mee kan praten.. zal vast ook niet maar dat voelt echt poedersuiker. En haar andere vriendin heeft kindjes van dezelfde leeftijd dus dat maakt me wel is een beetje jaloers dat hun wel met z’n 2 erover kunnen praten en mama zijn.

Ik ben weer ongesteld geworden dit weekend. Cryo is dus niet blijven zitten.. door voor de volgende...


Wat balen dat die niet is blijven zitten :(:)

Bovenstaande met vriendinnen zo herkenbaar...heb je het eindelijk gedeeld en vertellen ze je niks om je te beschermen maar voel je je juist buitengesloten..

Het is zo lastig die gevoelens en voor iemand die die gevoelens niet kent zo moeilijk 'goed' te reageren.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:10

Hier ook niet veel positief nieuws...cysten in eierstok ontstaan,eisprong gemist, kun je niks mee. Nu toch afwachten of ze weggaan en anders een volgend cyclus weer iets met medicatie..schiet echt niet op zo. Dacht vooraf echt als je het leest IUI lijkt goed te doen en relatief simpel..valt me tegen :(

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:58

CandyArmando schreef:
Sorry dames,was niet mijn bedoeling om te kwetsen. :(

Dikke knuffel


Ik vond je reactie niet per definitie kwetsend hoor..
Ik wilde gewoon even reageren dat ik het van de andere kant toch wel echt heel jammer vind ook al geef ik zelf duidelijk genoeg aan t leuk te vinden erover te praten. Haar dochtertje is gek op mij en ik op haar dus.. ook op werk voel ik me vaak eigenlijk niet behandeld als de rest die wel kinderen heeft. Voel me er buiten vallen en dat is gewoon rot maar goed.
Ik vind jullie reacties erg fijn, dat doet me wel even goed.
Ik zag t vorige week allemaal even niet meer zitten. Nu met volle moed weer verder!
Een :knuffel: voor iedereen

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:11

Ik heb hier heel lang meegelezen en uit gewoonte eigenlijk nooit verwijderd, en nu las ik deze discussie.

Heel lang heb ik gedacht dat het voor mij ook niet weggelegd was, maar zoals ik hier al eerder schreef ben ik na 10 jaar onverwachts zwanger geraakt. Onder alle geluk zat een hele grote lading, niet alleen angst dat het na zo veel tijd toch nog mis zou gaan. Zo heb ik lange tijd bij elke controle en echo gedacht dat iemand ging zeggen, jij denkt toch niet dat je echt zwanger was? Maar ook verdriet en schuldgevoel naar alle lieve mensen in mijn leven waarbij het niet lukt. Het heeft tijd gekost en doet het nu nog steeds om dat schuldgevoel los te laten. Voor ik de aankondiging openbaar maakte heb ik verschillende mensen zelf benaderd, waaronder Dennis omdat ik niet wilde dat ze het op Facebook zouden lezen, want ik begrijp het verdriet zo goed. En nog vind ik het lastig om blij te zijn in hun nabijheid, vertel ik niet te veel? Willen ze het wel horen? Ik heb er laatst een blog over geschreven die ik hier wilde delen. Het blijft iets ontzettend moeilijks, de een praat er graag over, de ander helemaal niet. Ik had het fijn gevonden als mensen ernaar gevraagd hadden in de periodes dat ik er echt mee zat. Maar voor alles is een tijd en een plaats. Sorry voor mijn inbraak, maar het onderwerp raakte me en ik wilde er toch iets over zeggen.

Een onvervuld verlangen

We hebben een kort mail contact waarin ze aangeeft dat ze zichzelf een coaching cadeau wil doen en ze vraagt zich af of dat bij mij kan. Natuurlijk kan dat, en zo spreken we af voor de week erna. Het is een mooie dag voor een coaching en terwijl ik op haar wacht gebruik ik de tijd om de paddock en weide nog even uit te mesten. Ze komt aan op de fiets, en ik zie de paarden al voorzichtig richting het hek lopen. Keevan mijn bels loopt voorop, en dat geeft mij al het idee dat het een bijzondere coaching gaat worden. Als hij zo duidelijk de cliënt voor zichzelf kiest komt er altijd een diepgaand gesprek. We zeggen elkaar gedag en Keevan staat over het draadje mee te kijken. Langzaam zie ik de andere paarden vertrekken naar de weide. Zij geven daarmee aan dat ze geen rol spelen in dit verhaal. Met een kop thee gaan we naast de weide zitten en ze begint te vertellen, ze is midden 50 heeft een fijne baan en een leuk leven. De coaching is een cadeau aan zichzelf voor haar verjaardag. Terwijl we praten staat Keevan geduldig te wachten. Ze geeft aan geen specifieke vraag te hebben maar 'het' gewoon te willen ervaren. Prima, we zien wel wat er gebeurt. Zodra we de paddock in lopen haakt Keevan aan, hij loopt vastberaden naar haar toe en legt zijn enorme hoofd tegen haar buik. Ik zie dat ze ietwat ongemakkelijk wordt en een stap achteruit zet. Maar Keevan is heel resoluut en stapt naar voren om zijn hoofd terug te leggen. Zo gaan ze even heen en weer. Net op het moment dat ik me afvraag of ik in zal grijpen blijft ze staan en dan zie ik de tranen over haar wangen lopen. Ze verbergt haar hoofd in de manen van het paard en begint te praten. Ze vertelt over haar fijne leven maar ook over de pijn die langzaam haar leven binnen sloop. Het besef dat ze nooit kinderen zal krijgen...
Omdat ze met haar hoofd bij het paard is ziet ze niet dat mijn ogen ook vol lopen. Zonder het te weten raakt ze niet alleen haar eigen pijn maar ook het mijne. Want haar verdriet is mijn verdriet, en daar sta je dan als ervaren paardencoach. Een inwendig gevecht tussen de wens om 'professioneel' te blijven en de wens om mijn eigen verdriet een plaats te geven. Ondertussen doet mijn medecoach Keevan waar hij het allerbeste in is; hij is in een stille monoloog met de cliënt. Hij zucht een aantal keer en houdt de verbinding met haar en alles wat ik nu zou zeggen zou te veel zijn dus ik blijf wachten tot ze beiden aangeven dat er gezegd is wat er gezegd moet worden. Zo staan ze nog een hele tijd, zonder aandacht voor de omgeving en volledig opgaand in de aanwezigheid van elkaar. Als ze uiteindelijk de verbinding verbreekt en het paard bedankt zie ik een zachte heldere blik in haar ogen. Keevan zucht een keer diep en draait zich om naar de kudde, zijn werk zit er op. We pakken nog een kop thee en praten rustig na en dan verdwijnt ze weer op de fiets. Als ze vertrokken is pak ik de mestvork en maak mijn werk af. Dan voel ik een duw in mijn rug, het is Rohan, hij gaat op dezelfde manier tegen mijn buik aan staan als Keevan eerder bij de cliënt gedaan heeft. En ook ik mag in zijn manen mijn gedachten de vrije loop laten.

En nu zijn we 2 jaar later en is de pijn mijlenver weg, tenminste mijn eigen pijn. Want inmiddels ben ik volkomen onverwacht 32 weken zwanger. Nog steeds moet ik mijzelf daar geregeld aan herinneren en elke kleine beweging in mijn buik is een bijzondere ervaring. Maar mijn gedachten gaan geregeld terug naar deze mooie en dappere vrouw en naar alle prachtige dappere mensen in mijn omgeving die met dezelfde pijn leven.
Niets is vanzelfsprekend...

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:50

Ik kan echt blij voor anderen zijn. En tegelijkertijd denk ik, ik wil ooook.
Helaas ongesteld geworden, maar nu kan ik wel beginnen met de pillen.
Volgende week woensdag de echo.

@Saarr balen zeg...

Zijn er hier mensen met ervaring met clomifeencitraat?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:33

Caira schreef:
Ik heb hier heel lang meegelezen en uit gewoonte eigenlijk nooit verwijderd, en nu las ik deze discussie.

Heel lang heb ik gedacht dat het voor mij ook niet weggelegd was, maar zoals ik hier al eerder schreef ben ik na 10 jaar onverwachts zwanger geraakt. Onder alle geluk zat een hele grote lading, niet alleen angst dat het na zo veel tijd toch nog mis zou gaan. Zo heb ik lange tijd bij elke controle en echo gedacht dat iemand ging zeggen, jij denkt toch niet dat je echt zwanger was? Maar ook verdriet en schuldgevoel naar alle lieve mensen in mijn leven waarbij het niet lukt. Het heeft tijd gekost en doet het nu nog steeds om dat schuldgevoel los te laten. Voor ik de aankondiging openbaar maakte heb ik verschillende mensen zelf benaderd, waaronder Dennis omdat ik niet wilde dat ze het op Facebook zouden lezen, want ik begrijp het verdriet zo goed. En nog vind ik het lastig om blij te zijn in hun nabijheid, vertel ik niet te veel? Willen ze het wel horen? Ik heb er laatst een blog over geschreven die ik hier wilde delen. Het blijft iets ontzettend moeilijks, de een praat er graag over, de ander helemaal niet. Ik had het fijn gevonden als mensen ernaar gevraagd hadden in de periodes dat ik er echt mee zat. Maar voor alles is een tijd en een plaats. Sorry voor mijn inbraak, maar het onderwerp raakte me en ik wilde er toch iets over zeggen.

Een onvervuld verlangen

We hebben een kort mail contact waarin ze aangeeft dat ze zichzelf een coaching cadeau wil doen en ze vraagt zich af of dat bij mij kan. Natuurlijk kan dat, en zo spreken we af voor de week erna. Het is een mooie dag voor een coaching en terwijl ik op haar wacht gebruik ik de tijd om de paddock en weide nog even uit te mesten. Ze komt aan op de fiets, en ik zie de paarden al voorzichtig richting het hek lopen. Keevan mijn bels loopt voorop, en dat geeft mij al het idee dat het een bijzondere coaching gaat worden. Als hij zo duidelijk de cliënt voor zichzelf kiest komt er altijd een diepgaand gesprek. We zeggen elkaar gedag en Keevan staat over het draadje mee te kijken. Langzaam zie ik de andere paarden vertrekken naar de weide. Zij geven daarmee aan dat ze geen rol spelen in dit verhaal. Met een kop thee gaan we naast de weide zitten en ze begint te vertellen, ze is midden 50 heeft een fijne baan en een leuk leven. De coaching is een cadeau aan zichzelf voor haar verjaardag. Terwijl we praten staat Keevan geduldig te wachten. Ze geeft aan geen specifieke vraag te hebben maar 'het' gewoon te willen ervaren. Prima, we zien wel wat er gebeurt. Zodra we de paddock in lopen haakt Keevan aan, hij loopt vastberaden naar haar toe en legt zijn enorme hoofd tegen haar buik. Ik zie dat ze ietwat ongemakkelijk wordt en een stap achteruit zet. Maar Keevan is heel resoluut en stapt naar voren om zijn hoofd terug te leggen. Zo gaan ze even heen en weer. Net op het moment dat ik me afvraag of ik in zal grijpen blijft ze staan en dan zie ik de tranen over haar wangen lopen. Ze verbergt haar hoofd in de manen van het paard en begint te praten. Ze vertelt over haar fijne leven maar ook over de pijn die langzaam haar leven binnen sloop. Het besef dat ze nooit kinderen zal krijgen...
Omdat ze met haar hoofd bij het paard is ziet ze niet dat mijn ogen ook vol lopen. Zonder het te weten raakt ze niet alleen haar eigen pijn maar ook het mijne. Want haar verdriet is mijn verdriet, en daar sta je dan als ervaren paardencoach. Een inwendig gevecht tussen de wens om 'professioneel' te blijven en de wens om mijn eigen verdriet een plaats te geven. Ondertussen doet mijn medecoach Keevan waar hij het allerbeste in is; hij is in een stille monoloog met de cliënt. Hij zucht een aantal keer en houdt de verbinding met haar en alles wat ik nu zou zeggen zou te veel zijn dus ik blijf wachten tot ze beiden aangeven dat er gezegd is wat er gezegd moet worden. Zo staan ze nog een hele tijd, zonder aandacht voor de omgeving en volledig opgaand in de aanwezigheid van elkaar. Als ze uiteindelijk de verbinding verbreekt en het paard bedankt zie ik een zachte heldere blik in haar ogen. Keevan zucht een keer diep en draait zich om naar de kudde, zijn werk zit er op. We pakken nog een kop thee en praten rustig na en dan verdwijnt ze weer op de fiets. Als ze vertrokken is pak ik de mestvork en maak mijn werk af. Dan voel ik een duw in mijn rug, het is Rohan, hij gaat op dezelfde manier tegen mijn buik aan staan als Keevan eerder bij de cliënt gedaan heeft. En ook ik mag in zijn manen mijn gedachten de vrije loop laten.

En nu zijn we 2 jaar later en is de pijn mijlenver weg, tenminste mijn eigen pijn. Want inmiddels ben ik volkomen onverwacht 32 weken zwanger. Nog steeds moet ik mijzelf daar geregeld aan herinneren en elke kleine beweging in mijn buik is een bijzondere ervaring. Maar mijn gedachten gaan geregeld terug naar deze mooie en dappere vrouw en naar alle prachtige dappere mensen in mijn omgeving die met dezelfde pijn leven.
Niets is vanzelfsprekend...


Wat mooi, raakt mij echt heel diep

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:35

Nicje87 schreef:
Ik kan echt blij voor anderen zijn. En tegelijkertijd denk ik, ik wil ooook.
Helaas ongesteld geworden, maar nu kan ik wel beginnen met de pillen.
Volgende week woensdag de echo.

@Saarr balen zeg...

Zijn er hier mensen met ervaring met clomifeencitraat?


Ja kreeg er hele erge opvliegers van en een mooie eisprong :D

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:34

Caira, wat een mooi stuk! Het raakte mij ook. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens.

Nicje, spannend! Ik ben ook oprecht blij voor de zwangere dames om mij heen en extra blij voor diegene waarbij het wat langer heeft geduurd om zwanger te worden. Ik slik trouwens Letrozol op dag 3 t/m 7 van mijn cyclus in plaats van Clomid. Geen ervaring dus met Clomid zelf.

_lautje_

Berichten: 9271
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:17

Clomifeen werd ik emotioneel labiel van. En dik.
Mocht er ook redelijk snel mee stoppen gelukkig

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:23

@Caira, mooi stuk! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wisselende ervaringen dus. Gisteren eerste pil genomen en nog nergens last van. Opvliegers met deze kou zou ik niet erg vinden haha

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:00

Nicje87 schreef:
@Caira, mooi stuk! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wisselende ervaringen dus. Gisteren eerste pil genomen en nog nergens last van. Opvliegers met deze kou zou ik niet erg vinden haha


Vergis je niet opvliegers bestaan ook uit zweet aanvallen niet alleen uit een hitte piek zeg maar, en nat van het zweet is ook niet lekker met deze koude dagen.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:26

Hier gaat alles stabiel. Testen negatief. Ik haat indrooglijntjes. En dat ik dan toch weer met een lampje ga tuuren. Tja

Verder heb ik zaterdag/zondag mijn Eerste dag weer.. voel het nu al rommelen.

Maar goed. Rond de kerst lekker paar biertjes drinken en dan kijken we in januari wel verder.

Ik word te leeg van al die teleurstellingen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:56

Die teleurstelling hakt er ook heftig in hoor, gun jezelf echt de tijd om dat te verwerken! Goed dat je ff lekker een biertje pakt rond de kerst ff niet bezig zijn met de emotionele achtbaan. :knuffel:

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:08

Nou ik ben 1-2 dagen overtijd. Heb normaal een cyclus van 27-28 dagen. En een buik die het altijd ruim van te voren aangaf.. en dat deed ie donderdag. Gister was het stil... En nu is het zondag? En voelt hij wel iets raar aan, maar anders.

Testen zijn negatief. Mijn lijf is redelijk stipt. Het voelt ook niet alsof het vandaag of morgen nog gaat gebeuren.

Vanaf wanneer mag je een huisarts bellen zonder dat ik overdrijf?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:12

Ik zou mss nog eventjes wachten en dan nog eens een test doen..zou het? :(:)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:21

Mja je hebt een punt. Hoe gaat het verder met jullie dames?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:46

Damber2 schreef:
Mja je hebt een punt. Hoe gaat het verder met jullie dames?


Ik duim positief voor jou hoor :(:)

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:02

Ik zou ook even een aantal dagen wachten en dan opnieuw testen.

Hier weer ongesteld. Wel dit keer een langere cyclus (27 dagen in plaats van 23). Ik heb met medicatie wel veel meer last van menstruatieklachten (zere rug, zware en langere menstruatie, buikkrampen). Nieuwe ronde, nieuwe kansen in ieder geval. Vandaag ben ik weer begonnen met de Letrozol. Vanaf nu voorlopig geen controles in het ziekenhuis meer.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:37

Wacht even. Waarom even geen controles meer? Of lees ik daar overheen?

27 dagen is wel een mooie cyclus, dus dan heeft het toch zin. Had je vroeger ook echt zo’n korte?

Mijn lijf is best stipt. Wel een operatie gehad rond de ovulatie. Plaatselijke verdoving in mijn arm.

Kan een hoop verklaren. Maar ik wil niet die verklaring...

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 02:09

Damber2 schreef:
Nou ik ben 1-2 dagen overtijd. Heb normaal een cyclus van 27-28 dagen. En een buik die het altijd ruim van te voren aangaf.. en dat deed ie donderdag. Gister was het stil... En nu is het zondag? En voelt hij wel iets raar aan, maar anders.

Testen zijn negatief. Mijn lijf is redelijk stipt. Het voelt ook niet alsof het vandaag of morgen nog gaat gebeuren.

Vanaf wanneer mag je een huisarts bellen zonder dat ik overdrijf?


Ik zou ook nog even afwachten.
Lees 2x per dag testen zo'n beetje hahaha.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:34

Mijn temperatuur zegt dat mijn lijf weer met een nieuwe cyclus bezig te zijn.


Ik stel me vast aan hoor. Maar geen grip hebben op een zwangerschap is een ding, maar nu geen grip hebben op mijn cyclus trek ik slecht.

Zou willen dat je zelf een afspraak bij een gynaecoloog mocht maken. Mijn huisarts wil dat ik wacht tot 38 jr.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:23

Maar je hebt dus helemaal geen medische ondersteuning bij het zwanger worden Damber2? Hoe lang zijn jullie al bezig?