Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:46

Spannend Eefsel duim voor je

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:08

Ik duim eefsel!

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:03

Spannend, ook ik duim voor je.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:52

Ik duim voor je Eefsel!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:40

Ook hier duim ik voor je Eefsel!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:45

En Melanie? Hoe is het nu?
Heb je al weer getest op het moment dat het zou kunnen?


Hier om 11.00 afspraak voor de eerste uitslagen.

Wat als alles verder goed is? Mag je dan ook iets eisen? Niet dat ze zeggen dat je het nog een half jaar zo moet proberen?

Mijn geduld raakt wel op na 2 jaar hoor.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:42

Mag vandaag weer starten met de clomid, dinsdag ongesteld geworden, 15dpo. Niet verrassend natuurlijk, dit was pas ronde 1.

Lijkt me lastig als je zo al 2 jaar bezig bent -O-

Krijg nu 75 mg, ben benieuwd. Had de vorige keer vrijwel geen klachten. Voelde me voorafgaand aan mijn menstruatie echt behoorlijk down, nu nog iets dus hoop dat ik net als de vorige keer mezelf weer zo goed voel met de clomid :+ toen voelde ik me best happy :=

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:42

Damber2 schreef:
Hier om 11.00 afspraak voor de eerste uitslagen.

Wat als alles verder goed is? Mag je dan ook iets eisen? Niet dat ze zeggen dat je het nog een half jaar zo moet proberen?

Mijn geduld raakt wel op na 2 jaar hoor.


Damber2 hoe was het? Hopelijk hebben jullie meer duidelijkheid?

MissBambi hopelijk deze ronde meer geluk :o

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:57

Eline91 schreef:
Damber2 schreef:
Hier om 11.00 afspraak voor de eerste uitslagen.

Wat als alles verder goed is? Mag je dan ook iets eisen? Niet dat ze zeggen dat je het nog een half jaar zo moet proberen?

Mijn geduld raakt wel op na 2 jaar hoor.


Damber2 hoe was het? Hopelijk hebben jullie meer duidelijkheid?

MissBambi hopelijk deze ronde meer geluk :o


We zijn compleet gezond. Veel eitjes. Geen soa’s. Geen bijzonderheden wat betreft vitamines of slecht zaad of andere ziektes.

Dus over 3 weken beginnen met hormonen wanneer mijn nieuwe cyclus is begonnen. Omdat het toch lang duurt, niet omdat er een oorzaak is gevonden.

Wel waarschuwde ze voor eventueel te veel vrijkomende eicellen. Omdat ik er blijkbaar wel veel heb. 2 is de Max. Dus kan zijn dat we dan bewust niet insemineren.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 07:31

Ik zal hier ook nog eens een update posten. Helaas is de laatste ronde letrozole op niets uitgedraaid.
Bij de uitgangsecho hebben ze dan gezegd dat er toch ook een probleem bij mijn man blijkt te zijn waardoor de timed intercourse sowieso weinig kans op succes had... beetje jammer dat het zo gelopen is maar helaas niets meer aan te doen. Wij zijn nu begonnen met gonal-f in combinatie met IUI. Heel spannend allemaal. Maandag heb ik weer een echo.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:21

joketje schreef:
Ik zal hier ook nog eens een update posten. Helaas is de laatste ronde letrozole op niets uitgedraaid.
Bij de uitgangsecho hebben ze dan gezegd dat er toch ook een probleem bij mijn man blijkt te zijn waardoor de timed intercourse sowieso weinig kans op succes had... beetje jammer dat het zo gelopen is maar helaas niets meer aan te doen. Wij zijn nu begonnen met gonal-f in combinatie met IUI. Heel spannend allemaal. Maandag heb ik weer een echo.


Dan zitten wij nu in hetzelfde traject. Alleen ik moet er over ong 2 weken mee beginnen

Heb je veel bijwerkingen?

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:44

He wat een domper Joketje :(:)
Heel veel succes met de Gonal-F en de IUI!

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:41

Damber, ik heb het nu 2x 's avonds gespoten en geen bijwerkingen. Pregnyl vond ik vervelender om te prikken, van die gonal-f voel ik niets. Nu had ik met de letrozole ook wel geen bijwerkingen, zolang ik het 's avonds nam. Veel succes ook Damber en dankje Denies :)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:59

joketje schreef:
Damber, ik heb het nu 2x 's avonds gespoten en geen bijwerkingen. Pregnyl vond ik vervelender om te prikken, van die gonal-f voel ik niets. Nu had ik met de letrozole ook wel geen bijwerkingen, zolang ik het 's avonds nam. Veel succes ook Damber en dankje Denies :)


Fijn dat je daar geen last van had. Die tweede alleen om te prikken?

Ik moet dag 3 tm dag 14 gonal in de ochtend en dag 14/15 op de kliniek pregnyl.
Ben heel benieuwd. Ben nogal snel van slag als het gaat om mijn maag. Ik stop dan ook heel snel met eten.

Zal wat worden als ik echt zwanger zou raken…


Missbambi hoe gaat het nu? Dat down zijn voorafgaand aan je menstruatie kan ik echt plaatsen. Op de menstruatie dag zelf ben jk het alweer bijna kwijt. Maar die put.. is soms wel heel diep.

Drama.

Hoe vallen de medicijnen nu? Ken dat niet wat je moet gebruiken. Wat doet dat?

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:24

Damber, Pregnyl vond ik soms wel pijnlijk bij het spuiten, het brandt een beetje. De gonal-f totaal niet. Heb ik ook inderdaad dat ik snel moeite heb om te eten (ook bij stress bvb). Als ik echt last heb van mijn maag neem ik Riopan, dit is ook veilig tijdens een eventuele zwangerschap. Welke dosis van de Gonal-f moet je gebruiken?

Ik had vandaag de eerste controle en het zag er goed uit, toch al een mooi eitje aan het groeien, hopelijk zet het door. Woensdag moet ik al weer terug.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:44

joketje schreef:
Damber, Pregnyl vond ik soms wel pijnlijk bij het spuiten, het brandt een beetje. De gonal-f totaal niet. Heb ik ook inderdaad dat ik snel moeite heb om te eten (ook bij stress bvb). Als ik echt last heb van mijn maag neem ik Riopan, dit is ook veilig tijdens een eventuele zwangerschap. Welke dosis van de Gonal-f moet je gebruiken?

Ik had vandaag de eerste controle en het zag er goed uit, toch al een mooi eitje aan het groeien, hopelijk zet het door. Woensdag moet ik al weer terug.



Ik zie geen eenheid staan. Maar dit is het schema.

Afbeelding


Fijn dat er een eitje groeit.
Ik loop het risico dat er teveel eitjes vrijkomen. Had er meer dan 13 klaarliggen. Dus bij meer dan 2 insemineren ze ook niet.

We hebben dus nu ons laatste natuurlijke ronde. Manlief zit zo zijn best te doen. Hahah nog nooit zo geïnteresseerd geweest in mijn ovulatietesten en cyclus. Morgen een verwachte eisprong. Vandaag een positieve ovulatietest.

“Dus we gaan er een neuke avond van maken” volgens hem.

Blij dat er tussen al die zorgen nog wel wat humor zit. Hopelijk vergeet ik dat snel weer.

Hoe gaan jullie er als stel mee om? Merk zelf wel dat mannen hier vaak wat nuchterder in staan.

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 16:15

Wat fijn dat het lijkt aan te slaan Joketje, spannend!

@Damber mijn vriend staat er inderdaad een stuk luchtiger in dan ik. Door de teleurstellingen die je krijgt verlies je ook elke keer weer een beetje het vertrouwen in je eigen lichaam, moet dan soms echt wel even echt een dagje 'omschakelen'. Waar hij wel de vorige ronde echt veel moeite met had was het 'op commando' moeten. Het voelt toch een beetje als een moetje en dat vond hij wel lastig.
Verder moet ik wel zeggen dat hij echt super betrokken is bij het hele proces/traject, hij rijdt mee naar de echo's (zelfs als die niet mee naar binnen mag), wanneer ik een dagje wat minder voel neemt hij ook echt dingen uit handen dus dat is echt super fijn :o

Succes met klussen vanavond! :))

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:00

Mijn man heeft minder moeite met het "moeten" dan ikzelf. Is echt wel een dingetje bij mij om de boel dan op gang te krijgen zeg maar

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:09

Mijn man blijft er gelukkig ook wel allemaal rustig onder, hij voelt niet zo die druk die ik voel maar aan de andere kant begrijpt hij daardoor soms mijn emoties wel wat minder goed heb ik het idee.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:31

Zo herkenbaar. Vertrouwen in mijn lijf kwijtraken herken ik. Ook al is nu aangetoond dat ik gewoon gezond ben. Maar waarom werkt het niet mee? Van al die maanden nooit een succesvolle innesteling?

Daarnaast herken ik ook de nuchterheid van de man. Hierdoor zitten we soms op een ander spoor. Ik emotioneler en een doemdenker.. hij die simpel zegt “komt wel goed, schatje”.

Gelukkig heeft ie toegezegd altijd mee te gaan naar Duitsland. Door het werk met familie moest hij ook zijn ouders inlichten.

Niet iets waar ik blij van werd. Maar constant liegen over waarom je in het hoogseizoen een dag weg moet, zagen wij ook niet zitten.

Dus nu weten ze het. Eerlijkheid boven alles.

Maar SM vraagt er nu wel heel vaak naar. En ook al voel ik mij gefrustreerd in deze rare eenzame wereld. Wil ik het er niet dagelijks met haar over hebben. Ondanks haar goede bedoelingen.

Klustijd rondom eisprong.. inseminatie. Nou ik zou graag wat privé willen laten. We kiezen er zelf voor wat we wel willen delen.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:13

herkenbaar hoor Damber daarom wilde ik dat ook nooit delen. Nu heb ik het toch tegen mn beste vriendin gezegd omdat ze vraagtekens had bij eea. En wordt ook heel ongemakkelijk van die vragen.
Hier heb ik zelf nooit zo'n moeite met 'klustijd' maar zeg bewust niks tegen mn partner die wordt helemaal kriegel van die druk als het echt die.dag.moet.
Hoewel hij zelf ook wel 1 en 1 op kan tellen als ik op eens trouw om de dag aardig ga zitten doen en echo's heb maar goed haha

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:58

Ik moet zeggen bij ons zijn naaste vrienden, schoonfamilie, mijn eigen moeder en collega's ook op de hoogte van het traject. Ik krijg eigenlijk nooit echt rare of ongemakkelijke vragen. Vond de situatie waarin we zaten toen ze het niet wisten veel ongemakkelijker (wanneer beginnen jullie, staat jullie goed hoor, wanneer ik misselijk was van de medicatie ow je zal wel zwanger zijn, dat soort opmerkingen). Merk wel dat ze heel vaak dingen aan mijn vriend vragen om mij te 'ontzien' daarin ofzo.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:28

oh wat fijn Denies, en klopt die vragen daarvoor waren ook ongemakkelijk of soms echt pijnlijk daar heb je gelijk in

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:28

Ja daar volg ik jullie ook in. Wat ik ook altijd een beetje awkward vind, is als ik merk dat mensen die het wél weten, het onderwerp precies bewust proberen te vermijden. Dan merk je toch dat het nog steeds wat taboe is...

Ik heb net weer een follikelmeting gehad, morgen of overmorgen dacht ze dat er al een inseminatie ging zijn, hopelijk overmorgen want morgen moet mijn man net weg voor zijn werk (1e keer in 2 maanden) naar de andere kant van België dus dan zal het hem niet worden.

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:14

Ik durf het nog bijna niet te geloven. Testen zijn positief en zelfs de clearblue geeft 2-3 weken zwanger aan :oo

Spoiler:
Afbeelding