Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:30

Voorzichtige Proficiat Eefsel!

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:44

Proficiat Eefsel!

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:58

Gefeliciteerd Eefsel!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:55

Mag ik mij soms melden als meelezer en somz eens reagen?
Ik kan namelijk nergens terecht met mijn gevoelens etc...

Ik zit niet bepaald in dezelfde 'situatie' als jullie..


Ik neem al vele jaren medicatie en die zorgt ervoor dat ik (blijvend) minder vruchtbaar ben.
We zijn ondertussen al 7 rondes verder en nog niets..iedere maand dat ik mijn menstruatie krijg baal ik..
Niet omdat ik niet zwanger ben, maar grotendeels omdat ik verlang naar mijn medicatie.

Ik moet namelijk helemaal niets nemen, maar dat gaat absoluut niet..dan kan ik helemaal niets doen buiten enkel naar wc gaan, iets eten etc..dus plate bedrust. Ik neem nu de minimale dosis en ik leef nu al enkele maanden enkel voor mijn werk, het huishouden neemt mijn vriend grotendeels over omdat ik niet in staat ben om het te doen. :( :(

Sinds vorig jaar heb ik al vele medicaties geprobeerd die niet tot minder schadelijk zijn voor het kind..maar helaas reageer ik op niets goed, buiten de huidige medicatie. Ik moet van de gynaecoloog, huisarts en polikliniek mijn cyclus bijhouden in mijn agenda en al ovulatietesten doen, zodat we bv. na een jaar proberen al enkele stappen voor zijn, om sneller hulp te kunnen krijgen ..ik hoop alleen niet dat het zover komt.

Momenteel offer ik mijn lichaam op voor mijn grote kinderwens..ik heb een kinderwens voor 2 kinderen, maar lichamelijk gaat het niet..dus na bevalling word ik gelijk gesteriliseerd, jammer genoeg. Ik weet ook al dat ik de eerste 13 weken absoluut geen medicatie mag nemen, wat betekent dat ik al die tijd bedrust zal hebben..waar ik niet naar uitkijk.


Mijn excuses voor het lange verhaal..ik hoop dat ik welkom ben in dit topic, ondanks mijn situatie anders is als de meeste van jullie..

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:39

Eefsel gefeliciteerd <3
Yolynne :(:) natuurlijk. Of je mag mij pb sturen . Knuffel

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:10

eefsel voorzichtig gefeliciteerd

Yolynne, welkom hoor, iedereen zijn situatie is anders

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:59

Eefsel2109 schreef:
Ik durf het nog bijna niet te geloven. Testen zijn positief en zelfs de clearblue geeft 2-3 weken zwanger aan :oo

Spoiler:
[ [url=m/lq2g37.jpg]Afbeelding[/url] ]



Prachtig!!!!
Hoeveel dpo is je test van dinsdag?

Jolynne .. wees welkom!!
Klinkt heftig hoor!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:11

Jolynne wat lastig. Natuurlijk ben je hier welkom, iedereen hier heeft een ander verhaal maar we hebben wel allemaal een sterke kinderwens :) Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:28

Welko Jolynne

Gefeliciteerd Eefsel, wat een goed nieuws!

Pff het begint me ineens te lang te duren, voordat we mogen starten. Toch al einde volgende maand, maar begint me ineens te frustreren dat we niets zelf kunnen doen. Bij ons zijn momenteel alleen mijn ouders en beste vriendin er van op de hoogte dat we weer gaan starten. Gelukkig door het hele thuiswerken etc ook weinig vragen gehad over een tweede van andere mensen.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:28

Welkom Jolynne, wat een heftig verhaal zeg.. lijkt me heel zwaar zo te moeten leven en je weet natuurlijk nooit wanneer je zwanger raakt

Eefsel, wat fijn...voorzichtig gefeliciteerd!

Verder lees ik mee, maar op alles reageren lukt niet

Zat er doorheen...ivf niet gelukt...wat een emotionele rollercoaster is dit allemaal zeg. Merk dat ik het er moeilijker mee heb dan mijn man..die blijft positiever en wil gewoon weer proberen. Ik weet niet zo goed wat ik nog wil zeg met dit traject. Maarja ook een beetje zonde om af te haken als er nog wat in de diepvries zit...weet dat ik daar eigenlijk al blij mee moet zijn :o

Sterkte allemaal!

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:48

Ijsvogel. Ik leef met je mee.. het is vooral frustrerend ook. wrm het niet wil lukken. Hier mijn vriendin ook haar traject gestopt. Omdat het niks opbracht. Bleek dat ze diabetes is. Dus moet nu suiker onder controle zijn en dan beginnen ze terug :( .. ik blijf hoop hebben voor jullie.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:00

Is het erg dat ik als nieuweling die (nog?) niet zover (ivf, etc..) zit als jullie en hier dus niet over kan (mee) praten, omdat ik de kennis er niet van heb?

Het is zeker zwaar en het begint te wegen, ondanks we nog 'maar' een half jaar bezig zijn. Ik kijk er naar uit om zwanger te zijn, alleen zal het een hele stressvolle periode worden omdat ik meer controles etc ga moeten doen. Net zoals de bevalling, enerzijds ben ik 'blij' dat ik dan een bevallingsdatum zal weten, anderzijds teleurgesteld in mijn eigen lichaam..dat ik maar 1 keer de moederschap/zwangerschap zal mogen meemaken en dan niet eens mijn kind zou zien na geboorte, omdat ik onder volledige verdoving een keizersnede zal moeten ondergaan.

Soms denk ik wel eens of het dit allemaal waard is en of ik niet beter mij steriel laat maken..omdat ik mijn lichaam opoffer voor mijn grote kinderwens. In ons nabije omgeving weten ze wel dat we aan het proberen zijn, maar ze weten niet de struikelblokken en hoe het binnenshuis momenteel gaat. En erover praten durf ik niet echt, bang om tegengesproken te worden door mensen die het proberen positief te maken/over hun eigen ervaring praten..

Ik heb sinds we aan het proberen zijn een hele grote schijn voor de buitenwereld, dat ik mij blij etc voordoe terwijl dit absoluut niet zo is en ik door alle pijn, mijn vriend over te vragen met huishoudklusjes enz..en ik hiervoor ook 'externe hulp' nodig heb om het allemaal op een rijtje te houden in mijn hoofd :(


Ijsvogel: Ik snap je dilemma, of het allemaal wel waard is.. maar als het lukt, dan ben je wel dolgelukkig dat je dit allemaal hebt gedaan. Dan ben je zo dankbaar dat het toch gelukt is :)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:06

Jolynne schreef:
Is het erg dat ik als nieuweling die (nog?) niet zover (ivf, etc..) zit als jullie en hier dus niet over kan (mee) praten, omdat ik de kennis er niet van heb?

Het is zeker zwaar en het begint te wegen, ondanks we nog 'maar' een half jaar bezig zijn. Ik kijk er naar uit om zwanger te zijn, alleen zal het een hele stressvolle periode worden omdat ik meer controles etc ga moeten doen. Net zoals de bevalling, enerzijds ben ik 'blij' dat ik dan een bevallingsdatum zal weten, anderzijds teleurgesteld in mijn eigen lichaam..dat ik maar 1 keer de moederschap/zwangerschap zal mogen meemaken en dan niet eens mijn kind zou zien na geboorte, omdat ik onder volledige verdoving een keizersnede zal moeten ondergaan.

Soms denk ik wel eens of het dit allemaal waard is en of ik niet beter mij steriel laat maken..omdat ik mijn lichaam opoffer voor mijn grote kinderwens. In ons nabije omgeving weten ze wel dat we aan het proberen zijn, maar ze weten niet de struikelblokken en hoe het binnenshuis momenteel gaat. En erover praten durf ik niet echt, bang om tegengesproken te worden door mensen die het proberen positief te maken/over hun eigen ervaring praten..

Ik heb sinds we aan het proberen zijn een hele grote schijn voor de buitenwereld, dat ik mij blij etc voordoe terwijl dit absoluut niet zo is en ik door alle pijn, mijn vriend over te vragen met huishoudklusjes enz..en ik hiervoor ook 'externe hulp' nodig heb om het allemaal op een rijtje te houden in mijn hoofd :(


Ijsvogel: Ik snap je dilemma, of het allemaal wel waard is.. maar als het lukt, dan ben je wel dolgelukkig dat je dit allemaal hebt gedaan. Dan ben je zo dankbaar dat het toch gelukt is :)


Mag ik je brutaal vragen waarvoor je die medicijnen dan slikte en nu dus zo in de ‘lappenmand’ zit?

Je hoeft absoluut niet op mijn vraag in te gaan hoor! Negeer het.. en dan vraag ik het niet opnieuw.

Maar ik hoop wel voor je dat het een stuk makkelijker voor je mag gaan! Soms geeft een zwangerschap ook verlichting hè? Je hoort nog wel eens verhalen.

De druk die je hebt lijkt me ook niet bevordelijk.
Ik zou toch proberen hier hulp bij te zoeken. 7 maand is in jouw geval wel anders dan 12 maanden voor een gezonde vrouw.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:12

Eefsel, van harte!!!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:24

Ja hoor, mag je zeker vragen! Is alleen een lang verhaal..

Ik heb een scoliose operatie gehad waarbij 8 wervels vastgezet zijn. Alleen is er er sinds een 2tal jaar onderaan (waar ik niet vast zit) een nieuwe kromming, een kromming die ervoor zorgt dat mijn zenuwen en spieren knel komen te zitten/staan tegen mijn staven. Alleen mag ik (nog) geen operatie, omdat je hiervoor 45° moet hebben en dat heb ik niet.

Ik sta onder tijdsdruk in de zin van; als de 2e operatie moet komen en er is nog geen kind, dan is het per direct gedaan met het proberen. Omdat na de 2e operatie, mijn rug en bekken geen zwangerschap aan zullen kunnen en ik de mogelijkheid heb om dan iets te breken.

De zenuwen en spieren die knel zit(ten) zorgen ervoor dat ik zonder medicatie aanvallen heb en die aanvallen kan ik enkel omschrijven als; naar lucht happen omdat er druk komt te staan op mijn longen, helemaal niets kunnen en geen weg met mijn eigen lichaam kunnen omdat die overal pijn doen en overal zenuwpijnscheuten zijn. Mijn hartslag is op zo'n moment ook niet onder controle en ik kan het op die momenten ook enkel uitschreeuwen/uitwenen van de pijn. Ik heb dan ook enorme spasmes over mijn benen en rug zelf. Want op zo'n moment kan ik geen medicatie nemen, tenzij ik voor de zoveelste keer naar de eerste hulp zou gaan om dan 3 volledige baxters morfine te krijgen, zodat ik weer rustig kan worden.

Doordat mijn zenuw/spier knel zit zie je op mijn rug de hele spier en zenuw, die volledig opgezet en hard zijn. Soms probeer ik een aanval voor te zijn (ik voel ze soms aankomen adhv het weer, raar maar waar) en 'bind' ik mezelf vast door en sjaal rond mijn middel en een dikke knoop op de spier en zenuw. Want als er daar directe (harde) druk op komt te staan, zijn de aanvallen leefbaar om mee te gaan werken.

Ik slaap nu ook gemiddeld 4 tot 5uur per nacht en dit zelfs niet eens vast, want ik word vaak wakker of heb last van rusteloze benen en pijnscheuten/zenuwpijnen.

Ik heb met mijn arts overlegd of we nu al hulp zouden mogen krijgen omwille mijn situatie, hij zei voor nog 1 a 2 pogingen te doen. :)

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:30

Wat heftig jolynne,

Ik zit ook niet in een traject en weet er ook zeer weinig van. Zoals ik er nu insta gaat er ook geen traject komen omdat ik denk dat ik dat mentaal en fysiek niet trek. Ik ben nu 1,5 jaar bezig, in oktober en februari miskraam gehad. De kans is groot dat het hier niet lukt door mijn borstkanker verleden en leeftijd werkt ook niet mee. Wordt maandag 39

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:39

Het is ook mogelijk om met een hormonen traject gemakkelijker "zwanger te blijven", als er veel miskramen zijn. Ook leeftijd hoeft nog geen probleem te zijn, hangt helemaal af van vrouw tot vrouw. Dus als je echt wilt trustHim zou ik net wel een traject in stappen, voor je de 45 passeert en leeftijd wel een belangrijke factor wordt.

Heftig Jolynne, een zware scoliose is echt een enorme beperking op je lichaam. In zo een geval lijkt me een draagmoeder perfect, maar of jullie dat willen is een andere zaak, en ook wettelijk is dat nog niet zo simpel.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:47

Jolynne schreef:
Ja hoor, mag je zeker vragen! Is alleen een lang verhaal..

Ik heb een scoliose operatie gehad waarbij 8 wervels vastgezet zijn. Alleen is er er sinds een 2tal jaar onderaan (waar ik niet vast zit) een nieuwe kromming, een kromming die ervoor zorgt dat mijn zenuwen en spieren knel komen te zitten/staan tegen mijn staven. Alleen mag ik (nog) geen operatie, omdat je hiervoor 45° moet hebben en dat heb ik niet.

Ik sta onder tijdsdruk in de zin van; als de 2e operatie moet komen en er is nog geen kind, dan is het per direct gedaan met het proberen. Omdat na de 2e operatie, mijn rug en bekken geen zwangerschap aan zullen kunnen en ik de mogelijkheid heb om dan iets te breken.

De zenuwen en spieren die knel zit(ten) zorgen ervoor dat ik zonder medicatie aanvallen heb en die aanvallen kan ik enkel omschrijven als; naar lucht happen omdat er druk komt te staan op mijn longen, helemaal niets kunnen en geen weg met mijn eigen lichaam kunnen omdat die overal pijn doen en overal zenuwpijnscheuten zijn. Mijn hartslag is op zo'n moment ook niet onder controle en ik kan het op die momenten ook enkel uitschreeuwen/uitwenen van de pijn. Ik heb dan ook enorme spasmes over mijn benen en rug zelf. Want op zo'n moment kan ik geen medicatie nemen, tenzij ik voor de zoveelste keer naar de eerste hulp zou gaan om dan 3 volledige baxters morfine te krijgen, zodat ik weer rustig kan worden.

Doordat mijn zenuw/spier knel zit zie je op mijn rug de hele spier en zenuw, die volledig opgezet en hard zijn. Soms probeer ik een aanval voor te zijn (ik voel ze soms aankomen adhv het weer, raar maar waar) en 'bind' ik mezelf vast door en sjaal rond mijn middel en een dikke knoop op de spier en zenuw. Want als er daar directe (harde) druk op komt te staan, zijn de aanvallen leefbaar om mee te gaan werken.

Ik slaap nu ook gemiddeld 4 tot 5uur per nacht en dit zelfs niet eens vast, want ik word vaak wakker of heb last van rusteloze benen en pijnscheuten/zenuwpijnen.

Ik heb met mijn arts overlegd of we nu al hulp zouden mogen krijgen omwille mijn situatie, hij zei voor nog 1 a 2 pogingen te doen. :)


Wat onwijs heftig zeg!

Goed dat je je arts hebt geraadpleegd. Onder pijn zwanger moeten worden is niet bevorderlijk.

Zou gewoon voor 1 poging gaan en dan toch opnieuw een afspraak.

Dat jij 8 maanden zo moet afwachten in deze situatie is wel te heftig.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:23

Seltje schreef:
Het is ook mogelijk om met een hormonen traject gemakkelijker "zwanger te blijven", als er veel miskramen zijn. Ook leeftijd hoeft nog geen probleem te zijn, hangt helemaal af van vrouw tot vrouw. Dus als je echt wilt trustHim zou ik net wel een traject in stappen, voor je de 45 passeert en leeftijd wel een belangrijke factor wordt.

Heftig Jolynne, een zware scoliose is echt een enorme beperking op je lichaam. In zo een geval lijkt me een draagmoeder perfect, maar of jullie dat willen is een andere zaak, en ook wettelijk is dat nog niet zo simpel.


Punt is dat ik juist hormonen niet goed aandurf, ik had een hormoongevoelige tumor. Zwangerschap op zich is al een iets hoger risico op terug komen. Mijn oncoloog raad het op zich niet af om zwanger te worden maar als het aan hem ligt liever niet

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:01

trustHim schreef:
Seltje schreef:
Het is ook mogelijk om met een hormonen traject gemakkelijker "zwanger te blijven", als er veel miskramen zijn. Ook leeftijd hoeft nog geen probleem te zijn, hangt helemaal af van vrouw tot vrouw. Dus als je echt wilt trustHim zou ik net wel een traject in stappen, voor je de 45 passeert en leeftijd wel een belangrijke factor wordt.

Heftig Jolynne, een zware scoliose is echt een enorme beperking op je lichaam. In zo een geval lijkt me een draagmoeder perfect, maar of jullie dat willen is een andere zaak, en ook wettelijk is dat nog niet zo simpel.


Punt is dat ik juist hormonen niet goed aandurf, ik had een hormoongevoelige tumor. Zwangerschap op zich is al een iets hoger risico op terug komen. Mijn oncoloog raad het op zich niet af om zwanger te worden maar als het aan hem ligt liever niet


Heb je IUI zonder hormonen wel eens overwogen? Of het volgen van je cyclus inclusief echo's?

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:00

Damber2 schreef:
Eefsel2109 schreef:
Ik durf het nog bijna niet te geloven. Testen zijn positief en zelfs de clearblue geeft 2-3 weken zwanger aan :oo

Spoiler:
[ [url=m/lq2g37.jpg]Afbeelding[/url] ]



Prachtig!!!!
Hoeveel dpo is je test van dinsdag?

Jolynne .. wees welkom!!
Klinkt heftig hoor!


Dinsdag was 12 dpo, donderdag 14 dpo.

Bedankt allemaal, ik vind het nog heel onwerkelijk.

Welkom Jolynne, heftig verhaal zeg!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:55

Gamova dat zou ik nog eens kunnen overwegen

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:56

Wat een heftig verhaal Jolynne, ik bewonder je kracht en moed!
Ijsvogel, veel sterkte, het is ook allemaal niet niets hé :(:). Zeker aan jezelf blijven denken, als het even niet gaat, dan is dat zo. Af en toe moeten de mentale batterijen weer wat opgeladen geraken.

Ik heb vrijdag mijn eerste IUI gehad, nu op het wachtbankje.

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:00

Hallo! In overleg met de mods mag ik hier ook mee komen praten onder een schaduwaccount.

Vroeger had ik heftige menstruaties, waarvoor ik jaren lang de pil doorgeslikt heb. Een jaar geleden gestopt met de pil, maar ik werd niet ongesteld. Een klein halfjaar geleden naar de huisarts geweest, die verwees door naar het ziekenhuis. Hier 2x een inwendige echo gehad en bloedonderzoek gehad. Daaruit bleek dat ik PCOS had. Ik begin binnenkort met de letrozol, ben heel erg benieuwd! Hopelijk kunnen we snel starten met insemineren. We insemineren met donorzaad, omdat mijn partner helaas geen zaadcellen heeft.

Ik las dat meerdere mensen hier PCOS hebben. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het aanpassen van het dieet? Heb gelezen dat dat ook al veel kan helpen.

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:50

Hallo allemaal!
Meelezer hier die iedereen toch steunt.
Ik vraag me wel af of die prikken die jullie jezelf toedienen niet erg pijnlijk zijn? T lijkt mij echt vreselijk!