Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:02

Mooie foto's, Bix en Anoeska!

Hier zijn de ochtenden ook heel erg mooi, maar "helaas" zie ik die alleen vanaf een paardenrug, tenzij mensen geen bezwaar hebben tegen twee oortjesfoto's. Gisteren was de lucht echt knalroze, en vanmorgen hingen er heel mooie mistflarden over de velden rondom de gallops. <3

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:13

Stille meelezer meldt zich.
Wat komen er prachtige foto's/plekjes voorbij in dit topic!

Hier hebben pupsel en ik vanmorgen nog een mooi rondje gemaakt in de Brunssummerheide (Zuid-Limburg), die we zo ongeveer in onze achtertuin hebben liggen. Ik dacht, ik deel toch even een paar fotootjes :) Het was nog behoorlijk koud vanochtend, maar als je eenmaal aan't lopen bent en zeker in heuvelachtig gebied, heb je het ook weer zo warm haha.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arya is nu 6,5 maand oud, dus we zitten nu op iets meer als 30minuutjes lopen per keer waardoor we nog geen langere routes kunnen lopen natuurlijk, maar op onze bekende plekjes zoals de heide, zijn er zeker wel al mooie rondjes die we kunnen maken. Als ze wat ouder is, ben ik van plan om wat meer routes te gaan lopen hier in het Heuvelland en hoop ik ook wat meer het land in te kunnen trekken alsook richting de Eifel in DL en Belgische Ardennen te gaan. Iemand die leuke plekjes weet, voel je vrij om ze door te geven zodat ik die kan onthouden voor straks :) Ook lopen we regelmatig in het bos in Vijlen en Schinveld, waar je ook prachtige routes kunt lopen > echt een tip voor de mensen die in Zuid-Limburg willen wandelen in bos gebied. In de omgeving van Epen/Mechelen vind je ook prachtige routes met regelmatige mooie heuvelachtige vergezichten.

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:15

Welkom cursebreaker. :)

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:20

Welkom en wat een prachtige foto’s laat je zien! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:29

cursebreaker schreef:
Stille meelezer meldt zich.
Wat komen er prachtige foto's/plekjes voorbij in dit topic!

Hier hebben pupsel en ik vanmorgen nog een mooi rondje gemaakt in de Brunssummerheide (Zuid-Limburg), die we zo ongeveer in onze achtertuin hebben liggen. Ik dacht, ik deel toch even een paar fotootjes :) Het was nog behoorlijk koud vanochtend, maar als je eenmaal aan't lopen bent en zeker in heuvelachtig gebied, heb je het ook weer zo warm haha.


[ [url=m/ZlmNGv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7IqtdC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/24tzvP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W7gf8E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F9EFCY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IzVkxI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Arya is nu 6,5 maand oud, dus we zitten nu op iets meer als 30minuutjes lopen per keer waardoor we nog geen langere routes kunnen lopen natuurlijk, maar op onze bekende plekjes zoals de heide, zijn er zeker wel al mooie rondjes die we kunnen maken. Als ze wat ouder is, ben ik van plan om wat meer routes te gaan lopen hier in het Heuvelland en hoop ik ook wat meer het land in te kunnen trekken alsook richting de Eifel in DL en Belgische Ardennen te gaan. Iemand die leuke plekjes weet, voel je vrij om ze door te geven zodat ik die kan onthouden voor straks :) Ook lopen we regelmatig in het bos in Vijlen en Schinveld, waar je ook prachtige routes kunt lopen > echt een tip voor de mensen die in Zuid-Limburg willen wandelen in bos gebied. In de omgeving van Epen/Mechelen vind je ook prachtige routes met regelmatige mooie heuvelachtige vergezichten.

Heuvels <3 ! Wat is het mooi daar bij jou zeg! En een leuke hond <3 .

Weet je misschien mooie plekjes om te wandelen in Limburg waar je met de trein goed kunt komen? En dat je dan snel in mooi gebied loopt?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:34

Wauw wat een prachtige foto’s en omgeving! <3
Super leuke hond ook. :D

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:59

Mooie sfeerfoto's Cursebreaker!
Wij zijn wel fan van Zuid-Limburg, vooral de omgeving Epen/Vijlen. Voelt alsof je in het buitenland bent met de mooie heuvelachtige doorkijkjes :z

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:18

Hier ook een stille meelezers :Y)

Vandaag een rondje in de Drunense duinen gedaan. Jammer genoeg grijs en grauw, en ontzettend koud :brr:


Afbeelding


Afbeelding

Ik wandel met mijn oude vriendje <3
Afbeelding

lizard
Berichten: 5262
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:19

jij ook welkom Saskia9.
:)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:19

Heerlijk, ik houd van de Drunense duinen.

Cursebreaker, prachtig daar! Mooie foto's ook, heerlijke wandeling zo te zien.

Leuke wandelmaatjes hebben jullie ook allebei :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:32

Ook al zo'n leuk hondje om mee te wandelen, ben beetje jaloers op jullie allemaal :o .

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:40

Wat een heerlijk grijs snuitje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:41

Marie_Anne schreef:
Ook al zo'n leuk hondje om mee te wandelen, ben beetje jaloers op jullie allemaal :o .

Same, lijkt me heerlijk om een hond (of pony :)) ) te hebben om lekker mee op pad te gaan. Vind alle honden die hier voorbij komen ook vet schattig. <3

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:19

Welkom Cursebreaker, mooie foto's laat je zien <3

Zonder hond zou ik denk ik niet zo vaak wandelen in verschillende omgevingen.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:28

Wat een leuke foto's! :)
Ik ga morgen een stuk wandelen, heb zulke rusteloze benen. Doet gewoon pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:44

josewoos schreef:
Welkom Cursebreaker, mooie foto's laat je zien <3

Zonder hond zou ik denk ik niet zo vaak wandelen in verschillende omgevingen.
Ik moet mezelf er soms ook echt toe brengen, maar ik denk dat het beter gaat als ik straks gewoon een maandag tot vrijdag kantoorbaan heb en twee dagen weekend, in plaats van maar één dag waarin ik gewoon wil uitrusten. Ik lig nu ook de halve middag voor pampus omdat ik de hele ochtend renpaarden rijd, en dat zijn geen relaxte buitenritjes zeg maar, dus 's middags wandelen doe ik ook niet. :)) Alleen zit met 40+u per week van huis zijn een hond er voorlopig ook niet in, helaas. :P

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:05

Ik vrees er ook voor de dag dat mijn vriendje moet gaan... Sowieso heel verdrietig, maar dan ineens wandelen zonder maatje.. Bah, maar niet teveel aan denken nog :o

Zie hier hele mooie omgevingen voorbij komen zeg! En ook leuke wandelmaatjes <3

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:54

lizard[/]
Dankjewel :)!

[b]Mandyy[/]
Dankje :)!

[b]Marie_Anne

Dankjewel! En ik ga eens even nadenken voor je. Het is vrij lastig om vanaf een trein station echt meteen bij een wandelbare route te komen, tenzij je echt een stukje door stad/dorp loopt of overstapt op een bus bv. Ik ben ook niet in elke stad/dorp bekend met de locatie van het treinstation bv. En het dichtstbijzijnde wandel gebied omdat ik zelf alles met de auto doe dus altijd op parkeerplaats zoek. De bussen komen in principe wel echt overal bij in de buurt dus wat dat betreft, als je bv. Zo’n dagkaart zou nemen, kun je toch nog redelijk makkelijk op mooie plekjes komen. Ik woon bv. Vlak naast de brunssummerheide en dan zou je met de trein naar Heerlen kunnen gaan en vanuit daar gaan meerdere lijnen die langs de grote weg aan de heide stoppen en dat is vanaf het trein station - waar het busstation meteen naast ligt - dan maar 10minuutjes met de bus bv. Het makkelijkste is denk ik om van te voren dan even uit te zoeken waar je graag wilt lopen en dan te kijken hoe de aansluitingen zijn met trein in de buurt en buslijnen. De heide heeft ook routes van 10km bv. dus je kunt daar ook lekker wandelen. Maar wil je graag meer kanten op kunnen, zou ik bv. Het Vijlener bos ook aanraden, met routes die DL en BE inlopen zelfs. En rondom Epen/Mechelen heb je ook prachtige routes met mooie heuvelland aanzichten tijdens het wandelen, maar daar ben je dan weer niet zo 1,2,3. Dan zou je in Maastricht of Heerlen met de trein moeten stoppen en over moeten op de bus waar je dan nog zon 40min kwijt bent want daar rijden niet heel veel bussen. Ik blijf nog even denken voor je :) Je kunt in Valkenberg bv. Eruit en dan zit je in het centrum, maar daar kun je dan wel een bus pakken waarmee je redelijk snel vanuit daar ook weer richting Schin op Geul kunt bv. Waar je ook mooie routes hebt. Je zou op deze site eens kunnen kijken welke wandel routes je bv. Zouden trekken en dan kan ik je wel verder helpen met het uitzoeken van trein/bus: https://wandelgidszuidlimburg.com/routes-op-lengte/

Ntlie_
Dankjewel :)! We hebben geboft met de heide in onze ‘achtertuin’. Ik loop de straat uit, steek 1 grote weg over en ik zit in de hei met ook nog een groot stuk losloop gebied bv. En met de auto ben ik eigenlijk ook vrij snel overal, alle kanten uit. Op minder dan 30min rijden heb ik toch wel ontiegelijk veel mogelijkheden hier, dus wat dat betreft woon ik heel gunstig.

Grit
Dankjewel :)!
Epen/Vijlen is inderdaad een prachtige omgeving! Hoop ik ook meer van te ontdekken als Arya wat ouder is. Nu ga ik wel eens regelmatig naar het bos in Vijlen, maar heb nog geen echte routes kunnen lopen ivm dat ik nog moet opletten met m’n groeiende pup qua wandeltijd en intensiteit vd wandeling. Heb daar ook een aantal jaren met m’n paard op stalling gestaan en het is idd heel mooi daar. Voor de rest ben ik af en toe in Epen om ijs te eten, daar ligt een mega goede ijsboerderij, maar qua wandelen ben ik er nog heel onbekend. Hoop daar wel snel verandering in te maken hihi. Als je idd van mooie heuvellandschap uitzichten houdt, is die omgeving echt een aanrader ja.

Saskia9
Ziet er ook heel mooi uit daar! En wat een schatje is je oude vriendje zeg, aahww!

Goof
Dankjewel! En met Arya erbij is het idd heel motiverend om nieuwe plekjes op te zoeken en te wandelen natuurlijk. Alleen maar rondjes in de wijk aan de lijn is echt zo niet mijn ding haha. Nu kan ze helaas niet overal los omdat ze met 6,5 maand oud nog veel moet leren, maar gelukkig hebben we best wat losloop gebieden in de omgeving en kan ik doordeweeks op tijden gaan dat het ook in aanlijn gebied heel rustig is en ik daar wat misbruik van maak haha. Aan de lijn doen we ook veel, alleen is het soms erg rot lopen hier omdat je heuveltjes hebt en als het modderig is en mevrouw hangt in de lijn, is de kans op uitglijden echt heel groot want het is toch al zo’n 25kg wat aan de lijn zit, dus daar moeten we nog even mee oefenen haha.

josewoos
Dankje! En het hebben van een hond motiveert mij ook enorm ja. Onze vorige hond had flinke angst agressie dus wij konden helaas niet echt veel wandelen in wandel gebieden en dat is hier in Zuid-Limburg dus vrijwel overal dat je altijd wandelaars en honden tegenkomt, dus wij moesten met hem heel aangepast lopen. Ik ging dan wel vaker in m’n up of met een vriendin een rondje in de hei doen, maar echt nieuwe gebieden opzoeken deed ik toen niet. Me voorgenomen dat als we ooit een nieuwe pup zouden hebben, we wel lekker kilometers gaan maken (opbouwend natuurlijk).

Vandaag heb ik een honden wandeling opstaan zodat Arya in een groep even weer kan oefenen met lopen. We gaan naar het losloop gebied hier op de hei. Het losloop gebied bestaat voornamelijk uit bos, een beetje zand vlaktes en een beetje heide. Op zich wel een leuke variatie, al vind ik de ver gezichten op de hei zoals in de foto's van gisteren dan ook weer mooi - die liggen voornamelijk in het aanlijn gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:20

Marie_Anne schreef:
Heuvels <3 ! Wat is het mooi daar bij jou zeg! En een leuke hond <3 .

Weet je misschien mooie plekjes om te wandelen in Limburg waar je met de trein goed kunt komen? En dat je dan snel in mooi gebied loopt?

Heb je al eens naar NS-wandelingen gekeken? Denk dat je daar best eea kunt vinden; die lopen allemaal van treinstation naar treinstation (of bushalte).

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:49

Afbeelding

Vanochtend in de miezer 5,7 km gewandeld met m’n schoonvader bij Renswoude. :)

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:12

Mooie foto's en knappe honden komen er voorbij. Ik geloof dat ik zonder hond of paard ook niet zo snel meer het bos in zou gaan.

Vandaag een half uur gewandeld met paard wat wakker moest worden van sedatie. Het was maar koud, maar wel mooi.


Afbeelding

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:17

Het is maar vies weer vandaag. Ik kon vandaag helaas niet op pad, want ik heb een extra ochtend gewerkt. Ik ben echt supermoe nu, dus ik laat het wandelen gaan voor vandaag.

Zonder hond wandel ik ook nauwelijks. Toen mijn vorige hond overleed zat ik 3 maanden zonder hond en ik heb serieus fysieke klachten gekregen van het minder tot niet meer wandelen. Van 4x per dag minimaal een rondje naar vaak ook minimaal 1 lange wandeling naar op de bank zitten (en sippen) deed mijn rug en bekken echt geen goed.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:52

Kleine wandeling van drie kwartier gemaakt door het stadspark. :)


Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:04

Ik heb vandaag een voor mij uptempo rondje gelopen.

6,8 km in een uur en vijftien minuten.

Met mijn korte pootjes is dat leuk tempo.
Hond ook weer lekker mee geweest!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:56

Mooie foto's ondanks het weer.
Ik kreeg mezelf vandaag niet naar buiten helaas. Koud tot in het bot en kreeg het gewoon niet warm.
Hopelijk lukt het morgen!