Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 85 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie wandelt er nog meer?

 

Mkango schreef
Marie_Anne schreef
Heuvels <3 ! Wat is het mooi daar bij jou zeg! En een leuke hond <3 .

Weet je misschien mooie plekjes om te wandelen in Limburg waar je met de trein goed kunt komen? En dat je dan snel in mooi gebied loopt?

Heb je al eens naar NS-wandelingen gekeken? Denk dat je daar best eea kunt vinden; die lopen allemaal van treinstation naar treinstation (of bushalte).

Ja, die loop ik regelmatig! Maar in Limburg zijn de wandelingen die me het mooist lijken tweedaagse tochten. Maar misschien moet ik gewoon maar een nachtje blijven daar dan :))

Bedankt cursebreaker, ik ga eens kijken.

Mooie foto's van vandaag weer ( ondanks de miezer op sommige plekken)!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 18:58 



 
Profiel   

Ik ben net na werk nog even een stukje natuur in geweest. Het was heerlijk weer zeg! En prachtig licht weer.

[ img ]

En zo grappig, de hond had een maiskolf gevonden en wilde hem persé mee naar huis nemen. Hij heeft hem net in de gang opgepeuzeld :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:09 



 
Profiel   

Ziet er heerlijk uit! Haha die maïskolf. :))

Ik heb net m’n schoenen schoongemaakt, waren toch wel vies geworden na gisteren. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:12 



 

Haha, die pretbek ook met die kolf in z’n bek. :))

Ooo, mijn schoenen zien er ook echt niet uit... zit een hele laag modder op omdat de “niet zo modderige trail” voor ongeveer de helft uit bagger bestond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:56 



 
Profiel   

Oh jullie zijn weer lekker aan’t wandelen geweest. Ik zal even bij lezen.

Mandyy
Heerlijk mysterieus plaatje zo van gisterochtend en een mooie route van 5,7km; netjes!!

olga
Het hebben van honden en/of paarden stimuleert idd wel enorm ja. Ziet er mooi uit daar, heeft wat weg van stukken van de heide hier. Het was gisterochtend idd wel koud, maar met wandelen vind ik dat juist wel lekker.

Goof
Snap ik dat je even oversloeg gisteren. Extra werken is ruk, en dan heb je het soms gewoon even nodig om erna bij te tanken door gewoon lekker thuis te zijn. Prachtige plaatjes van je wandeling vandaag! Leuke hondjes <3

SdaphneS
Mooi plaatje in het stadspark!

Femke_Tweety
O wauw da’s echt heel netjes zeg!! Dat krijg ik echt niet geregeld in zo’n tijd hihi. Maar mijn conditie is ook best ruk en mijn overgewicht helpt me ook niet mee - had voor m’n overgewicht al last van gewrichten zoals knieën en enkels ook met regelmaat en dat is helaas alleen maar erger geworden.

Saskia9
Het was idd echt zo’n ‘ik heb het koud en krijg het niet warm weer’ dagje gister ja, brr. Vandaag nog kunnen gaan?

Marie_Anne
Sorry dat ik je nog niet veel verder van hulp kan zijn, hopelijk kun je met die site ook al iets.

Mkango
Altijd heerlijk ja, die modderige schoenen hihi.



Ik heb ruim 30minuutjes op de heide doorgebracht vanochtend (kan helaas nog niet echt veel langere rondes doen met pupsel hihi maar dat komt wel) en heb ook wel weer wat leuke plaatjes kunnen schieten. Het was lekker rustig dus hond lief kon lekker grote stukken los lopen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:01 



 
Profiel   

Wauw heerlijke foto’s!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:16 



 
Profiel   

Schitterend dat stuk hei. Ik vind het zo jammer dat ik zulke gebieden niet dichterbij heb.
Wij zitten hier ook op kleigrond, dus iedere wandeling in mijn regio is ook altijd door de bagger gedurende de herfst en winter en vaak ook voorjaar.
Ik wil ook echt wel verhuizen naar een regio waar ik dichterbij bos en hei zit en beter kan wandelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 18:50 



 
Profiel   

@cursebreaker ik denk dat de stukken hei aardig overeen komen alleen bij jou is meer hoogte verschil. Wij gaan ook maar eens snel die kant op.

Oh en jouw pupsel <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 19:05 



 

Mooi, cursebreaker! En jouw hond is ook al zo leuk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 19:46 



 
Profiel   

Heerlijk, mee kijken met jullie allemaal!

Ik heb vandaag nog wat letterlijker gezorgd dat jullie kunnen meekijken :D

Een paar stukken van mijn wandeling van vandaag gefilmd, het totaal net iets meer dan een minuut.

Kwaliteit supersimpel overigens.
Gewoon met mobiel en nergens bewerkt. Je loopt letterlijk een stukje mee.


Dus voor de liefhebbers, kijk vooral mee:

https://youtu.be/rw_Dv4hSOY4


En verder nog wat fotootjes van vandaag:


[ img ]


[ img ]



[ img ]



[ img ]



[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 14:41 



 
Profiel   

Leuk Femke_Tweety!

Ik heb vanochtend 3,5 km gewandeld met pony, maar was weer enorm mistig. Zoveelste dag deze week, zo jammer! Maar ondanks dat toch een lekker rondje gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 14:42 



 
Profiel   

Vandaag bij Hörstel (D) gewandeld.
Het was koud,en niet bepaald helder.
Maar het was een mooie wandeling. :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:31 



 

Leuk, Femke_Tweety, soort slow-tv, even meekijken met iemands boswandeling :D .

Balen hè die mist steeds Ntlie! Hoewel het ook heel mooi kan zijn, maar de laatste dagen is het wel een beetje somber weer.

Heel mooi daar lizard!

Ik hoop dat ik volgende week weer eens kan lopen. Nu alleen mijn lunchwandelingen van een half uurtje iedere dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 18:18 



 
Profiel   

Het weer is inderdaad maar sipjes. Toch met een paar vriendinnen vanavond een blokje om gelopen van een kilometer of 6. Geen mooie natuur, maar wel gezellig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:06 



 
Profiel   

Vanochtend 4,3 km gewandeld bij Kasteel de Schaffelaar. Vlakbij huis want ben niet helemaal fit. Wilde wel even naar buiten. :)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 12:11 



 
Profiel   

Bekend kasteel uit mijn schooltijd lang geleden -:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 14:34 



 
Profiel   

Leuk kasteeltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:19 



 
Profiel   

Ik heb vandaag een eindje gewandeld bij Barkhausen.(D)
Het was vandaag ook weer wat mistig,en erg koud. :brr:
Er is een oude steengroeve waar voetafdrukken van dino's gevonden zijn.
En daar heb je natuurlijk ook wandelroutes.
Leuk hoogte verschil,maar met dit weer valt het uitzicht iets tegen. :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:28 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook even! Wat een mooie foto's komen er voorbij. Ik ben toch wel jaloers op jullie heides, hier in België moet ik daar toch best een eindje voor rijden. Ik ben ook een grote fan van mooie foto's maken, dit topic lijkt mij ideaal om ze te spammen. <<)

Ik ben een grote natuurliefhebber en maak heel graag wandelingen met de honden. Jammer genoeg ben ik met men huidige exemplaren toch ietwat beperkt. Een stevige uitvaller waarmee ik liefst andere honden uit de weg ga en die onder epilepsie medicatie staat. En zijn al wat ouder wordende moeder die aan een dik halfuur wandelen wel genoeg heeft. Door de jongste zijn uitvalgedrag kan ik ook niet meer met beide honden samen wandelen, want dan gaan ze onderling ook in de clinch. Dat vond ik vroeger zo ontzettend fijn, een uur of 2 op schok met de beide honden. Maar desalnietemin probeer ik toch de mooie plekjes uit te zoeken op minder drukke dagen. Vandaag kon ik een afspraak combineren met een bezoekje aan een best heuvelachtig bos in de Vlaamse Ardennen. Heerlijk, niemand tegengekomen behalve hertjes, daarvan maakt mijn hart een sprongetje.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:34 



 
Profiel   

Welkom Jessol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:39 



 
Profiel   

Hier vanochtend ook weer in de grijze wereld gewandeld. Een paar minuten oog in oog gestaan met een ree die het allemaal wel best vond :) . Stond op een meter of 200 afstand.

Lizard jij weet altijd wel mooie plekken te vinden!

Welkom Jessol! Jammer dat je niet met beide honden tegelijk weg kunt.

Manddy ook een lekker rondje ondanks niet fit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:44 



 
Profiel   

Welkom Jessol en leuk weer al jullie foto's!




Af en toe schrijf ik wat Facebook verhaaltjes onder andere over wandelen.

Die vandaag gooi ik hier ook wel even neer, de letters staan toch al op digitaal papier nu. En het past prima in dit topic!

Van ijs- en andere bijzondere vogels.


Ijs1
Een mens kan maar mazzel hebben. Zag ik een dag of 10 geleden al een ijsvogel, vandaag weer!
Wauw. :D

Ik stond vanaf een bruggetje de oranje borst van het beest in de verte te bewonderen toen er mensen achter mij langs liepen.
Ik vertelde hen waar ik naar keek.
Ik weet dat ik een sarcast ben, maar hé, ik heb mijn goede en vriendelijke momenten ja... :')

De twee dames liepen al wauwelend door.
De wat oudere heer, met een vriendelijk Indisch aandoend gezicht, kwam naast mij staan.
Helaas bleken zijn oudere ogen niet in staat om het dier te spotten, ook niet toen het recht van ons afvloog, midden over het water zoals ijsjes dat doen. Het felle blauw van zijn rug was voor mij onmiskenbaar.
De vriendelijke man bedankte mij toch, en vertelde dat hij er nog nooit 1 in het echt gezien had.
Wat heb ik toch een mazzel, bedenk ik me maar weer eens. :)

Bijzondere vogel.
Terwijl ik verder liep, hoorde ik in de verte een fel piepend geluid.
Ik liep wat te denken over welke vogel dat zou kunnen zijn. Het klopte niet voor ijsvogel, hoewel het er íets van weg had.
Even later hoor ik het weer, véél helderder en dichterbij nu.
En het kwartje valt.
Het is een bijzonder dier dat deze lokroep voortbrengt. >;)
Mijn, níet op de fluit getrainde, hond reageert zeer alert.
Dit in tegenstelling tot de 2 flatcoats.
De 2 flatcoats denken 'fiets die fluit' en doen precies wat ze willen.
Met 2 stokken zo groot als boomstammen denderen de flatcoats richting water.
Vanachter de bosjes komt de veroorzaker van het gefluit. :))
Een tot in de puntjes verzorgde dame op luxe durbarry outdoorlaarzen, een ongetwijfeld dure broek, groene lange outdoorjas en hoed.
Het gefluit wordt paniekerig feller. :j :D
De flatcoats reageren zoals voorheen. Níet. :n
Ze denderen gezamenlijk met hun boomstammen het water in. :+

De rest van mijn wandeling moest ik steeds als ik het fluitje hoorde (zo'n ding draagt vér) grijnzen.
Ik vraag mij af hoe de auto (ongetwijfeld Range- of Landrover) van deze dame er na vandaag uitziet van binnen... }:) O:)



Ijs 2
Op de terugweg loop ik weer richting waar ik de ijsvogel zag.
Ik wijk iets af van mijn normale route, en volg het water waar hij boven vloog een stukje. Ik ben alert uiteraard.
En méns wat heb ik een mazzel. :J
Ik spot hem weer, op het moment dat ik hem zie:
een flits en een plons!! :D
Vanuit de struiken langs het water, in een réchte streep een blauwe flits naar beneden, plons, en meteen daarna in een réchte streep omhoog.
Om weer te landen waar hij zat.

Ik ben rustig dichterbij gelopen en kon tot een meter of 12 komen.
Dichtbij genoeg voor mijn ogen om hem echt mooi te kunnen zien.
Helaas te ver weg voor een fatsoenlijke foto, ik kwam met mijn mobiel niet verder dan wazig bruin met wazig blauw in het midden. :\
Die foto voeg ik toch maar bij bij wijze van bijwijs....
De volgende keer neem ik verrekijker en echte camera mee naar de twee locaties waar ik ijsvogels zag!

Echt, wat kán een mens geluk hebben zeg! :) :D




[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



En de beruchte bruine vlek met zweempje blauw:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:03 



 
Profiel   

Leuk hoor.:)

En nu maar hopen dat de ijsvogel niet schrikt van jou grote camera. :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:13 



 
Profiel   

lizard schreef
Leuk hoor.:)

En nu maar hopen dat de ijsvogel niet schrikt van jou grote camera. :D :D



Haha, mijn goede camera is niets meer dan een wat luxere compact camera met leuke telefunctie.


Goed genoeg voor wild. (Vosje is ook daarmee)
Júist goed eigenlijk, want op wandeling wil ik niet met 10 kilo camera lopen... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:16 



 
Profiel   

Ha,precies de reden dat ik ook een compact heb,inplaats van een dslr.
Maar ik neem de compact steeds minder mee,omdat de smartphone wel erg makkelijk is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 85 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen