Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:39

Wat een fijne foto's weer.
Lizard, wat weet je toch iedere keer schitterende locaties te vinden, wat mooi daar. Doet me denken aan Luxemburg ook.

En dat kasteeltje hierboven ook, ook zo mooi.
Heerlijke wandelingen mensen!

Ik heb helaas weinig tijd gehad afgelopen week, dus meer dan een rondje park met de hond is het niet geworden. Morgen wel weer lekker op pad!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:19

De blauwe vlek is gespot :D

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:20

Mooie plaatjes weer!
Zo leuk om mee te kijken op jullie wandelingen.
En gezellig om de hond mee op pad te nemen. Geeft toch gezelschap, als je alleen wandelt.
Al zie ik die van mij meestal niet,want die is op zoek naar van alles en nog wat :D
Pas op het laatst blijft ze meer bij me.
Vandaag ook weer een pittige wandeling gedaan. Nog wel aardig wat sneeuw/ijs. Nog een paar x er flink door gezakt :(
Afbeelding
Niet veel foto's gemaakt, te druk met opletten en niet veel bijzonders gezien. Wel veel elandensporen, maar geen eland :(

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:35

Wauw.

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:26

Wederom weer genieten van jullie verslagen en foto's <3

Wij hadden geen zin om met de auto ergens heen te gaan en hebben we gewoon door het dorp gelopen. Niet foto waardig, maar het was wel een lekker rondje.
Koude oren, maar toch was het heerlijk in de zon :D

Afbeelding

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:58


josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:03

Ziet er weer mooi uit! Was het niet druk doordat iedereen er met dit weer op uit gaat? :P

Ik heb me zojuist bij de challenge bij gevoegd. Maar ik ben een slechte Edomondo gebruiker omdat ik deze vaak vergeet aan te zetten :+

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:19

Ik kom hier ook eens kijken. Topic niet eerder gezien geloof ik. Hier ook weer begonnen met wandelen om wat conditie op te bouwen voor de zomer als we in Noorwegen gaan wandelen. Dit weekend weer wat heuveltraining gedaan in de Franse Ardennen. Het was flink mistig dus weinig uitzicht. Twee rondes gedaan van 10 en 6 kilometer. Qua afstand niet zo veel maar veel gestegen en gedaald. Nieuwe wandelbroek uitgetest. Was erg fijn. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Napie op 26-01-20 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:34

Welkom Napie
Erg mooie omgeving!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:17

Dat is een mooi vooruitzicht Napie!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:53

Zo, mijn rondjes zitten er weer op :) Gisteren met mijn vader de noordroute van de Egmondse marathon gewandeld (de echte hardloopmarathon was vorige week), dat was 21 km.

Afbeelding
Na een klein stukje door Egmond het duin over en het strand op. Na een km of 8 op het strand gingen we de duinen in en kwamen we onder andere deze pony tegen (er liepen er nog drie):
Afbeelding

En wat verderop koeien:
Afbeelding

Vader liep vandaag de zuidroute, ik had staldienst en kon dus niet mee (nou ja, op zich qua tijd wel, maar ik red dat lichamelijk nog niet). Met de pony’s nog een rondje van 8 km gelopen, was best druk in het bos met wandelaars en mtb’ers.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 26-01-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:54

Vandaag klein rondje gemaakt in t Valtherbos:


Afbeelding

Afbeelding

Zoek regelmatig naar leuke plekjes om een stukje te wandelen omg. Drenthe. Nog niet te grote afstandem. Na mijn ziekenhuisavontuur is mijn conditie echt op t 0 punt (en ver daaronder), dus moet wat opgebouwd worden weer.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:24

Wat een heerlijke foto's komen hier voorbij!
Welkom aan alle nieuwe mensen die hier berichten posten.
Leuk dat het topic zo actief is, dat motiveert om op pad te gaan en weer afstanden af te leggen.

Helaas heb ik dit weekend helemaal niet gewandeld, maar als een kluizenaar in huis gezetten.
Ik heb tentamens, dus dan ben ik non stop aan het leren of even ontspannen met een boek of puzzel.
Deze week hopelijk wel tijd om wat te wandelen. :D

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:35

Juist na het leren even wandelen en de stof aan jezelf herhalen. Het werkt echt om je voor te bereiden.

Wie kan tips geven wat betreft kleding. Afgelopen dagen kon het best fris zijn maar ik zweet me nog een ongeluk. Ik had een dunne elastische wandelbroek aan met daaronder een sportlegging. Dit was comfortabel. Bovenkleding een hemdje, ongevoerde trui en een zomerwindjack. En dan heb ik het zweet in het haar en de rug. Tijdens het wandelen warm maar als je even stil staat dan meteen heel koud en zo konden we eigenlijk geen rustpauze inlassen ( op 1 kop koffie na bij een taverne onder aan de berg)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:53

Kleding vind ik ook lastig hoor. Ik heb geen speciale wandelkleding, op twee paar sokken na (en nog twee paar van Nomad, maar volgens mij zonder specifieke eigenschappen).
Ik had gisteren een maillot onder mijn spijkerbroek, hemdje, shirt met lange mouwen, trui, sjaal, jas, handschoenen.
Toen we op het strand liepen, was dat helemaal prima, maar na de derde duintop had ik het heet. Even gewacht tot we iets beschutter liepen en toen het shirt uitgetrokken, trui en jas weer aan, sjaal in m’n tas. Maar had al wel een natte rug toen. Dan stop je inderdaad niet even uitgebreid. Was wel blij met de stoelverwarming in de auto :D

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:09

Het topic is inderdaad heel actief geworden. Leuke foto’s weer! Leuk om te zien waar jullie wandelen.

Daphne succes alvast met je tentamens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:11

Mooie foto's komen er weer voorbij!

Succes met je tentamens, Daphne! Wel eens met Napie: juist tussendoor wandelen, of aan het einde van je dag leren, is geen slecht idee. :D

En welkom, Napie! Wat betreft kleding is het best persoonlijk, maar laagjes zijn wel belangrijk, en wees ook niet te bang om tijdens het lopen lagen aan- en uit te trekken afhankelijk van je lichaamstemperatuur en de omgevingstemperatuur. Mijn lichaamstemperatuur loopt bijvoorbeeld vrij snel op, dus ik ben al vrij spaarzaam met mijn lagen en trek vaak al binnen de eerste tien minuten m'n bovenste laag uit, bij voorkeur voordat ik daadwerkelijk begin te zweten zodat ik beter op temperatuur blijf.

Qua broeken draag ik eigenlijk altijd alleen een sportlegging; ik heb een waterproof in m'n tas zitten voor het geval het gaat regenen of ik toch een extra laag nodig heb, maar tot nu toe is dat warm genoeg gebleken. Qua bovenkleding heb ik een aantal sporttops, zowel mouwloos als met korte mouw en lange mouw, die ik kan combineren, en ik zorg dat ik dan nog m'n softshell jas of regenjas met uitneembaar fleecevest (Kathmandu Monrovia met een Altica100 Azores erin) bij me heb, zodat ik niet te snel afkoel als ik even pauze neem.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:37

Bedankt allemaal!
Ik zal wat vaker naar buiten gaan. Met deze mistige dagen ben ik daar niet zo snel toe geneigd. O:)

Ik had nog nooit bedacht om een sportlegging aan te doen met wandelen, maar wat een goed idee!
Op koude dagen deed ik vaak een spijkerbroek met daaronder een legging.
Dat was dan warm zat.
Vaak een tshirt en vest erover heen en dan klaar om te gaan, maar inderdaad je zweet wel snel.
Misschien toch maar eens kijken naar wat sportievere wandelkleding.
Iemand tips voor webshops waar goede wandelkleding wordt verkocht? :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:00

Bever uiteraard. Of de Wit in Schijndel. Iets goedkoper ben je uit bij Decathlon maar dit vind ik wel een winkel om echt daar te voelen en te passen want de kwaliteit is heel wisselend

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:05

Qua kleding, meestal gewoon mijn dagelijkse kleding, simpele broek, T-shirt, trui.
Met wandelschoenen.


Als ik weet dat ik echt lang op pad ga (dus niet gewoon 3 tot 10 km vanuit huis) dan vaak een wandel-outdoorbroek.

Zoals afgelopen week op Kijkduin (met die vossen)

Een dunne hardloopbroek met daarover een outdoor-afritsbroek.

T-shirt, fleece trui, vingerloze handschoenen en eenvoudig maar prettig dragend regenjasje.

lizard
Berichten: 5265
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:03

Vanmiddag een wandelroute gelopen bij de Regge,bij Hankate. (Tussen Hellendoorn,en Ommen)
Lekker.
Het was wel wat drassig,hier,en daar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:08

23 jan. De laatste update geplaatst en ik zie dat ik alweer veel moet inhalen haha.
Wordt dus een flinke bij lees post en ik heb ook nog wel wat foto's om te delen van onze wandelingen ;)

Goof
Balen dat het zo snel bagger is met kleigrond. Hier heb je ook echt wel stukken met veel bagger, en zeker met het hoogteverschil is het soms heel tricky op smalle bospaadjes die dan omhoog en omlaag gaan, maar gelukkig zijn er toch ook veel verharde (zand) paden e.d.

olga
Nederweert tot hier is idd wel goed te doen ja. Mocht je eens samen willen lopen als je in de omgeving bent, of in ieder geval een stukje van een wandeling aangezien ik nog geen uren kan lopen, geef maar een gil! Naast de heide is het Heuvelland an zich ook ontzettend mooi namelijk! Heb ik afgelopen week wat meer van ontdekt.

Femke_Tweety
Leuk zo’n filmpje erbij! En prachtige foto’s ook. Je hebt ook al zo’n knappe hond hihi.

Ntlie_
Ja, die mist heeft idd wel wat roet in het eten gegooid als je van uitzichten wilt genieten haha. Maar fijn dat je toch een lekker rondje hebt kunnen lopen met pony. En mooi ook de foto’s uit je tweede bericht waarin het zonnetje dan weer tevoorschijn is gekomen.

lizard
Ziet er prachtig uit daar in Hörstel (D)! Heerlijke sfeer plaatjes! En ook tof met die Dino route en die poot afdrukken te zien zijn, lijkt me ook heel gaaf om eens te gaan lopen daar.

Jessol
Jammer dat je met de honden beperkter bent. Ik herken het wel. Onze vorige hond had hele erge angst agressie en daar was dus ook niet relaxed mee te lopen als je honden tegenkwam bv. Dus hier in Zuid-Limburg ben je dan heel erg beperkt met waar je relaxed kan lopen, want je komt echt overal wandelaars tegen. Nu met Arya moet ik dan weer rekening houden met opbouwen en niet teveel voor d’r leeftijd te doen, maar met aan met worden de rondjes al wat groter en tzt komen de langere wandelingen wel. Maar ik herken het dus wel ja. Fijn dat je wel rustigere tijden hebt waarin je alsnog leuk kunt wandelen. Mooie foto’s!

Mandyy
Prachtig daar bij Kasteel de Schaffelaar!!

noordje
Die sneeuw foto is echt prachtig, wauw! Wat moet dat heerlijk wandelen zijn, ook al is het idd wel pittig. Moet wel een beetje lachen om het gezelschap en de hond opmerking hihi. Hier eentje die wel redelijk in de buurt blijft en elke zoveel meter achteruit kijkt waar ik blijf, maar ze is zo graag bezig met snuffelen enz dat ze soms ook echt in d’r eigen wereldje zit haha. Ze geniet er zo onwijs van dan.

josewoos
Lekker rondje inderdaad, nette tijd ook zeg jeetje.

Napie
Gaaf dat jullie bezig zijn met voorbereiden voor Noorwegen. Ik vind de afstanden van 10 en 6km al behoorlijk, maar ik ben ook niet veel gewend haha. En zeker als er veel hellingen e.d. bij in zitten nog eens, da’s toch pittig zat.

Hilary
Wauw, 21km! Petje af hoor. Gaaf dat je die pony’s en koeien tegenkwam. Mooie plaatjes!

Detroit
Ook al zo’n mooie plaatjes! Ziet eruit alsof het heerlijk wandelen is daar.

Qua kleding ben ik ook nog zoekende. Ik heb meestal een (sport)legging aan - die van Nike zijn favoriet hier - met wollen sokken in de wandelschoenen en dat is voor mij voldoende want als ik eenmaal loopt krijg ik het wel snel warm. Een hemdje als onderlaag, een t shirt met lange mouwen en m’n dikke winter wandeljas of een t-shirt met korte mouwen en daar nog een vestje overheen + jas. Beetje afhankelijk vh weer. De afgelopen week heb ik het wel nodig gehad om warm aangekleed te zijn omdat ik op veel hoge punten ben gaan lopen en het daar met de wind van eerder deze week echt vreselijk koud was. Ik heb wel een aantal jassen en wandel broeken op m’n wishlist staan, maar die kosten aardig wat dus moet nog even doorsparen haha.

Ik voel me echt een amateur als ik zie wat voor km’s jullie in de benen hebben telkens haha.

Wij hebben gisteren onze eerste langere wandeling gehad van 4,3km en dat vond ik al echt een mega uitdaging. Dat is eigenlijk nog iets te lang voor m’n pupperd en was dus ook niet bewust, maar ik had me een beetje vergist qua ‘berekening’ van wat ik verwachtte qua intensiteit en afstand. Zo op het oog zag het eruit alsof het rondje wel mee zou vallen, maar dat viel dus vies tegen. Ik zag o.a. vooraf niet dat er dus enorm veel hoogteverschillen in het bos zouden zitten en dat het qua tijd dus ook wat te lang zou zijn. We hebben volgens de health app 17 verdiepingen gelopen tijdens onze wandeling, echt bizar. Was wel te voelen in m’n benen en aan de hartkloppingen die ik regelmatig had na het bergop lopen, pff. De rondjes op de heide hadden me toch nog niet echt goed voorbereid op een langer rondje in het Heuvelland zelf, lol. Arya leek daarentegen niet zo’n last ermee te hebben haha. Aan het eind van de wandeling nog wat plaatjes geschoten bij Kasteel Schaloen, want daar stonden we kortbij geparkeerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En eerder deze week wat meer in de omgeving van Eys/Wittem gaan lopen nog, waar we van een mooie omgeving hebben mogen genieten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag nog in Vijlen geweest - Vijlenerbossen - maar niet echt natuur foto's gemaakt, meer van de pup en m'n zoontje dus weet niet of dat zo interessant is haha. In de meeste foto's hierboven staat de hond er ook op, maar dan zie je tenminste nog wat in de achtergrond, lol. Maar het is toch wel echt tof dat we dit soort plekken allemaal binnen 20-25min afstand rijden heb liggen of korterbij nog. Ik kan echt alle kanten uit <3

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:35

Wauw Cursebreaker je hebt echt prachtige foto’s!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:41

Oeh, mooi!

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:42

Vind ik ook.
En hierboven ook, leuk die pony, en dat Valtherbos ziet er ook mooi uit zeg.
Ik heb alleen de rondjes door het park gedaan en ben helaas afgelopen week niet meer in het bos geweest. heb veel pijn aan mijn heup gehad en ik liep niet lekker. Ik hoop morgen weer naar het bos te gaan, maar het schijnt slecht weer te worden. -O-