Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 54 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie wandelt er nog meer?

 

Veel watervallen in Noorwegen, :P Noordje!

Zijn hier wandelaars die wandelnavigatie gebruiken en die hun ervaring willen delen?
Ik zit erover te denken om zo'n Garmin aan te schaffen, maar ze zijn best prijzig. Ik zou hem willen zodat ik wat makkelijker zelf kan rondwandelen, nu zoek ik vaak van te voren een route op internet. Google maps geeft vaak de wandelpaden niet in een natuurgebied, en als ik zelf gewoon ga lopen, loop ik op de een of andere manier vaak in kleine rondjes >;) , dat schiet niet op.
Hoe doen jullie dat, kiezen jullie van te voren een route, of zie je wel waar je uitkomt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:11 



 
Profiel   

We hebben ooit wel een gps voor het geocachen gebruikt die ik nu op MP heb staan. Maar dat is wel een wat groter ding en ik kan je niets over de werking vertellen want mijn vriend gebruikte hem altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 18:36 



 
Profiel   

Ik heb de app osmand op mijn smartphone.
Die koop je 1 keer.
En daarna kan je gratis kaarten van open streetmap downloaden.
Dit gebruik ik altijd als ik ga wandelen.
Nederland,Duitsland,of Oostenrijk.

http://osmand.net/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:00 



 

Ik gebruik de app Alltrails. Kostte me 30 pond (geen idee wat ze vragen in euro's) voor een heel jaar en de gps blijft ook gewoon werken als je geen internetverbinding hebt. Je kunt voorgeprogrammeerde trails downloaden, je eigen route invoeren via je computer, of gewoon de paden volgen die je op de kaart ziet staan. Overigens neem ik ook altijd een powerbank mee voor het geval mijn telefoon onverhoopt leeg gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 19:23 



 

Bedankt voor de tips, ik had nog helemaal niet aan een app gedacht. Osmand ziet er goed uit en niet duur, ik ga er eens goed naar kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 05:26 



 
Profiel   

Ik gebruik AlpineQuest en dat gaat ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 07:55 



 
Profiel   

Mag ik hier ook meekletsen? :wave:

Sinds kort veel aan het wandelen. Gisteren voor het eerst een klompenpad gelopen (in Ederveen, 8 km). Vond dat zo mooi, wil het vaker doen!

Zijn er meer van jullie die klompenpaden lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 09:00 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd Endomundo om mijn route bij te houden, maar ik plan nooit routes of ga naar een gebied waar je wandelkaarten nodig hebt.
Veelal gemarkeerde routes volg ik of in gebieden die ik goed ken gewoon wat rondlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:32 



 

Mandyy schreef
Mag ik hier ook meekletsen? :wave:

Sinds kort veel aan het wandelen. Gisteren voor het eerst een klompenpad gelopen (in Ederveen, 8 km). Vond dat zo mooi, wil het vaker doen!

Zijn er meer van jullie die klompenpaden lopen?

Ik zie dat wel eens staan, klompenpad, maar weet nooit zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen?

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een laarzenpad of blotevoetenpad, daar heb ik wel een beeld bij.

(Alpinequest ga ik ook bekijken +:)+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 19:09 



 
Profiel   

Welkom Mandy!

'Klompenpad' heeft ook een app. Het zijn veelal wandelingen door weilanden, soms via een boerderij-erf.

Wij hebben het klompenpad in Soest een keer gelopen, was een leuke wandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 20:33 



 
Profiel   

Wauw, die watervallen! Prachtig!
Wij willen ooit ook op vakantie naar Noorwegen.

Goede tips voor wandelapps komen er voorbij.

Ik houd zelf ook in endomondo bij wat ik gelopen heb.
Ik track alles met een TomTom sporthorloge en die is weer gekoppeld aan endomondo.
Ik haal vaak routes van routeyou of maak zelf een route op afstandmeten.nl. Die kan ik dan weer op de horloge zetten en volgen via gps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 19:32 



 

Vandaag was het plan een stukje Trekvogelpad te lopen, van Maarn naar Doorn en terug. Meestal gaan de lange afstandpaden heel goed met de omschrijving en de markering, maar vandaag raakte ik 3x de route kwijt, waardoor ik een hele tijd rond heb lopen dwalen. Maar het was wel mooi en heel stil.
[ img ]

Het groen van het bos lijkt altijd zo flets op mijn foto's helaas.

Volgende keer ga ik de gratis versie van de OsMand app uitproberen.
De klompenpaden app klinkt ook leuk. Natuurmonumenten heeft ook een app met wandelingen, daar heb ik er ook wel eens een van gedaan, werkte heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 19:34 



 
Profiel   

Hier gisteren een avondwandeling zoals ik wel vaker doe. Dat is niet door bos, maar door weilanden en dorpjes. Meestal doe ik 3 tot 5 km, af en toe 7, maar gisteren heb ik even op een avond 12.3km gewandeld. Daar gaat eigenlijk weer net te veel tijd in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 07:06 



 
Profiel   

Dat is een beste afstand voor op een avond inderdaad. Vind het jammer dat het al vroeger donker begint te worden.

Gisteravond ook gelopen. 3,5 km met vriend. Weer een klompenpad, Schutpad in Leusden.
Er waren 2 routes. 2,5 en 3,5 km. Hoopte ze te combineren maar vriend wilde na 3,5 km terug. Volgende keer weer langer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 08:54 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Dat is een beste afstand voor op een avond inderdaad. Vind het jammer dat het al vroeger donker begint te worden.

Gisteravond ook gelopen. 3,5 km met vriend. Weer een klompenpad, Schutpad in Leusden.
Er waren 2 routes. 2,5 en 3,5 km. Hoopte ze te combineren maar vriend wilde na 3,5 km terug. Volgende keer weer langer. :)

Is vast interessanter dan de rondjes die ik doe. Ik heb de keuze uit 3km, 5km, 6.9km, 12.3km. En ik kan aan het 5km rondje nog eenvoudig 1.5km plakken door het bos. Het bos is bij mij om de hoek, maar is maar een klein bosje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 15:48 



 
Profiel   

Ik doe vaak even online een route uitzoeken door Staatsbosbeheer of natuurmonumenten.
Of via een lokale wandelsite met heel veel gemarkeerd en ongemarkeerde routes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 17:31 



 
Profiel   

Marie_Anne schreef
Meestal gaan de lange afstandpaden heel goed met de omschrijving en de markering, maar vandaag raakte ik 3x de route kwijt, waardoor ik een hele tijd rond heb lopen dwalen.
Daar kan ik zooooooooo slecht tegen, tenminste als het eraan ligt dat er bordjes missen of niet kloppen :D .


Ik google ook meestal naar een route als ik naar een bepaald gebied wil of zin heb in beekjes of juist heuvels enz. Levert vaak leuke routes op die ik anders niet had gevonden. Route to you ook vaak gebruikt.

Zo ook een keer uitgekomen op het Molenbeeksepad, een wandeling van 15 km in Wolfheze. Ik vond het een erg mooie gevarieerde wandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 22:06 



 
Profiel   

Gisteren naar het Red Dot Design museum in Essen geweest.
Dit is in 1 van de gebouwen van een voormalige kolen mijn.
En een groot gedeelte van het terrein is vrij om te wandelen.(of fietsen)
Erg leuk.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 09:54 



 
Profiel   

Welkom Mandy :)
Mooi daar, erg leuk Lizard.

Iedereen lekker aan de wandel :D

Inderdaad veel watervallen :j
Ik noem Noorwegen ook wel het land van de 1000 watervallen. Er zijn er zoveel!
De ene nog mooier dan de ander.
Omdat de ene vriendin aan geocaching doet en dat wel erg leuk was, heb ik ook de app gedownload.
Ben hier in de buurt op zoveel nieuwe plaatsen geweest, echt heel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 12:21 



 
Profiel   

Vandaag gewandeld bij Bad Iburg.
Mooi heuvelachtig,met mooie uitzichten.
De uitkijktoren was helaas afgesloten.
Hier een indruk.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 16:59 



 
Profiel   

Mocht je een keer naar het zuiden afzakken, bij Maasmechelen heb je ook mooie oude steenkooltorens waar je in mag. Verder ook wel een leuk wandelgebied(je). We hebben daar vandaan op de fiets een ronde gemaakt door de Hoge Kempen en kwamen toen ook bij een mooie toren en op een oud kolenspoor met stationnetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 21:29 



 
Profiel   

Dank je wel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 21:38 



 
Profiel   

Bij de outlet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 21:41 



 
Profiel   

Vandaag hadden we onderweg naar Tirolo even een leuke brug met waterval mee gepikt. Bleek het een mooie omgeving met nog veel meer wandelopties te zijn, jammer dat we daar geen tijd voor hadden.

Rabbi (Trento), waterval en brug Ragaiolo. Een hoge ijzeren (wiebelende := ) hangbrug met uitzicht op een waterval.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 21:44 



 
Profiel   

lizard schreef
Bij de outlet?

Klopt, zit vlakbij de outlet en wat ik mij herinner was er nog wel meer te doen op cultureel gebied (waarmee ik niet de outlet bedoel, haha).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 21:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 54 van de 500 [ 12489 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen