Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:16

Denk dat je gelijk hebt.
Ik heb het nog even opnieuw rustig doorgelezen.

Ik bleef blijkbaar hangen in de challenge opmerking die bij mij echt even verkeerd binnen kwam.

Maar was idd niet Mandyy.

Ik las die laatste opmerking van Mandyy als een bevestiging van de opmerking van Anouska door Anouska zelf.

En dat klopt idd niet.

Excuses daarvoor.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:30

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, ik had het over de lol voor mij. Wat een ander doet moet hij helemaal zelf weten. Ik heb overigens altijd wandelschoenen aan, dus die reden gaat voor mij niet op. Wat voor mij dan een wandeling is? Een stuk lopen in een mooi gebied zonder een echt doel. Als ik de paarden buiten zet en daarna de kliko aan de weg dan zit ik aan 1,5 a 2 km. Maar daarvoor zet ik hem niet aan. En op dinsdag en donderdagavond heb ik een bezorgronde in een fabriek waarbij ik minimaal 6 km loop. Maar dat is werk, dus ook daarbij zet ik hem niet aan. Omdat ik nu door de challenge bij ieder dingetje ging nadenken of ik hem toch niet aan moest zetten ging voor mij de lol eraf. Niets meer en niets minder, dat zegt meer over mij dan over een ander.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:47

Ik loop zowel met een doel (doe in oktober mee aan de wandelmarathon van 42 km, dus moet wel wat oefenen) als voor de mooie routes. :) En die challenge is persoonlijk, ik vind het wel leuk en dan vooral om te kijken hoeveel ik zelf gelopen heb aan het eind van de rit.

Vanochtend een ronde van ruim 11 kilometer gewandeld samen met een vriendin. Het waaide behoorlijk maar het was droog en af en toe kwam het zonnetje door! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:58

Prachtige plaatjes weer! Voor mij is soms een kleine wandeling al een challenge. Heb ook vaak de energie niet om in de auto te stappen en in verweggistan te gaan lopen, al zou ik dat best willen. Geniet wel ontzettend van jullie mooie culturele en wandeluitstapjes! Leuk ook om andere landen voorbij te zien komen in dit topic, al is Nederland ook erg mooi!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:42

Jammer dat jullie weinig tijd hebben gehad Mandyy & Hilary Hopelijk kunnen jullie snel weer lekker wandelen.

olga
Dankje! En dat was idd hard werken ja, pfft hihi. Wel goed voor Arya’s spieropbouw om in het Heuvelland tzt op te bouwen met langere wandelingen. M’n paard had ook altijd flinke kont spieren van de buiten ritten door het Heuvelland haha.

Goof
Fijn dat je zonder pijn hebt kunnen wandelen. Gezellig ook met een lunch tussendoor. Mooie afstand zeg van 11km. En die van 3,69 vind ik toch ook zeker al een mooie afstand. Maar ik ben weinig gewend haha. Ik ben met 5/6km vaak al helemaal kapot als we dat lopen (als we met vrienden gaan en dan blijft de hond nog thuis) in het Heuvelland haha.

lizard
Ook prachtig daar waar je hebt gewandeld bij Ijmuiderslag! Mooie foto’s! Heel gaaf zo met de bunkers. En wat interessant, die expositie!

Grit
Zul je altijd zien ja dat het erna opeens droog is haha. Wij hadden gister juist weer geluk; 90% van de dag stromende regen, maar we hebben een paar uurtjes prachtige zon met blauwe lucht gehad dus toen ben ik snel er op uit gegaan.

Femke_Tweety
Ziet er leuk uit daar bij de Romeinse Waterkuil! Zo’n soort kuil ligt ook in het bos in het dorp waar ik ben opgegroeid, Wijnandsrade. Veel gespeeld vroeger toen ik jong was haha.

Ntlie_
Wat een prachtige foto’s. Ziet eruit alsof het een heel mooi rondje was en dan ook nog lekker het zonnetje erbij, fijn! En als je idd zo’n marathon wilt lopen is wandelen met een doel wel fijn ja, want dan zul je toch echt moeten opbouwen. Hier in de buurt wordt jaarlijks de kennedymars gelopen van 80km. Ik vind het Zo knap van iedereen die dat weet uit te lopen. Wat een prestatie is dat ook. Ik heb vaak met 5/6km dus al moeite hahaha.

Leuk om jullie km’s te zien en ook doelen. Die aantallen… daar kom ik echt bij lange na niet bij in de buurt. Als ik zie wat jullie vaak aan km’s halen in 1 wandeling, daar doen wij 3 dagen over, lol. Maar goed, ik ben ook sowieso nog wat beperkter omdat Arya nog jong is en hier in het Heuvelland zullen we het ook goed moeten opbouwen, want met al die hellingen loop je niet even 10km als je dat niet gewend bent haha. Zo had ik dus laatst op 4km 17 verdiepingen gelopen en dat voel je wel pff. Hier verder ook geen doel ingesteld. Ik zie wel op de app dat ik meer loop gemiddeld als vorige maand dus daar ben ik blij mee, dat er vooruitgang in zit omdat ik gewoon meer wil bewegingen zodat het hopelijk helpt met afvallen ook. Ik kijk wel naar dagelijkse stappen ivm afvallen en dat het me motiveert om te blijven bewegen. Verder is wandelen voor mij ‘wandelen’ als ik idd de wandelschoenen aantrek en bewust ga lopen buiten. Ik zit gemiddeld gezien op 5km per dag. De ene dag is het 6, de andere 4 bv.



Wij hebben de afgelopen dagen veel op de Brunssumerheide gewandeld samen met andere honden en eigenaren, dus niet veel bijzondere foto’s gemaakt. En gisteren ben ik met Arya naar de Schinveldse Bossen geweest tussen de buien door. Het zonnetje kwam opeens uit samen met een blauwe lucht, dus daar hebben we meteen gebruik van gemaakt. We zijn niemand tegengekomen, dus mevrouw kon lekker los - mag daar eigenlijk niet, maar sssst haha - en in de bagger spelen. Ik heb meestal Arya wel in de foto’s staan, maar je ziet vaak toch wel genoeg van de omgeving er omheen;

Zondag op de heide
Afbeelding

Gister in Schinveld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:49

Ik kon m'n vorige post niet meer aanpassen, maar ik heb net ook even terug gekeken naar het aantal gelopen km's en we zitten toch wel hoger als verwacht haha. Even de afstanden eraf gehaald wat ik ongeveer heb gelopen buiten wandelingen om, want die vind ik zelf ook niet meetellen, zitten we toch rond de 95km in januari. De langere wandelingen zitten rond de 5km, maar we hebben ook kortere van 1/2km. Hangt altijd een beetje af van wat er gepland is op een dag en of Arya een rust dag heeft als de dag ervoor druk is geweest enz.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:00

Prachtige foto's weer! Vooral de lieve snoetjes van de honden <3
Echt genieten van zoveel diversiteit. Bij mij zijn de foto's een beetje saai met alleen bomen en sneeuw. Alleszier er hetzelfde uit :o
Maar toch heb ik wat foto's die ik wil delen.
Maandag ben ik naar Brenntoppen geweest (518m hoog) Het was een prachtige dag en het uitzicht was geweldig.
Hond had het ook naar haar zin in de sneeuw.
Afbeelding
Mooie geprepareerde loipes naar boven.
Afbeelding
Uitzicht over Hurdalsjøen
Afbeelding
Andere kant :D
Afbeelding
Blij ei <3

Vandaag naar een vriendin aan de andere kant van de Mjøsa. Lekker wandelen en foto's maken.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:29

Wauw cursebreaker wat een mooie foto’s weer! <3

En Noordje ook weer mooie foto’s, prachtige omgeving!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:31

Sneeuw <3


De laatste foto van de Arya in die plas water, geweldig :')

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanochtend bij een halve graad boven nul een rondje bos gelopen met de hond

lizard
Berichten: 5269
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:02

Mooie foto's weer van iedereen!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:11

Wat tof een corgi, zo'n leuke honden!

Goof

Berichten: 28798
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:16

Wat een heerlijke bosfoto's cursebreaker en 00000 (ik weet niet hoeveel :+ ) en Noordje, je mag het zelf wat saai vinden, maar ik vind jouw foto's en omgeving echt prachtig!!
Ik geniet onwijs van jullie foto's en de omgevingen waarin jullie wandelen. Dat is ook precies de reden waarom ik in dit topic ben. Om van jullie wandelingen te genieten en mijn eigen wandelingen en foto's te delen.
Ik kom hier absoluut niet om afstanden en wandeltempo te vergelijken, ik loop voor mezelf en niet voor een challenge ofzo. Daarnaast hebben we allemaal een andere conditie en een andere fysieke gesteldheid. Ik wandel heel wisselend door gewrichtsproblemen. Vorige week was ik blij met een plasrondje voor de hond van 500 meter en zaterdag liep ik weer 10 km. Als een ander blij is met 2 km, helemaal top! Lekker van genieten.

Goof

Berichten: 28798
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:18

En over geniete gesproken; ik ben vanmorgen het Mastbos weer ingedoken. Jeetje, het leek wel lente! Prachtig en warm zonnetje, overal fluitende vogeltjes, echt superfijn.
Ik heb echt een heerlijk stuk gelopen vandaag.

Afbeelding

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:55

Wauw mooie wandeling Goof!

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:13

Heerlijke foto's weer allemaal!

Het was geweldig wandelweer vanmiddag.
Ik ben terug gegaan naar 1 van mijn ijsvogellocaties.
Ik hoop er binnenkort een keer een mooi op beeld te krijgen.
Ik heb hem wel weer gezien vandaag, maar niet voor de camera gekregen.
Inmiddels een keer of 5 a 6 gespot de afgelopen 2,5 weken.

Heerlijk bijna anderhalf uur lang langs slootranden lopen struinen.

Nog een fikse eikelverzaming gevonden aan de voet van een berk.
Merendeel van onder af opgegeten.
Daar nog een keer opnieuw gaan kijken.
Ik ben benieuwd wie de verzamelaar/eter is.


Ik heb gruwelijk mazzel met de omgeving waar ik woon.
Heel divers, en veel natuur.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:23

Ik kan vanaf hier ook veel kanten op, dat is wel fijn!

Leuk om jullie foto’s weer te zien.

Vanmiddag kort rondje gedaan: 3 km door de wijk gewandeld. :)

Goof

Berichten: 28798
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:24

Gaaf zeg, ik zou ook zo graag eens ijsvogels tegenkomen. Hoop dat je hem op de foto krijgt!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:31

Grit schreef:
Wat tof een corgi, zo'n leuke honden!


Ik heb er zelfs 2 en ben/ was fokker, wegens gezin nu niet meer actief.
Het zijn geweldige honden die gek zijn op het bos.
Afbeelding

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:33

Goof schreef:
Gaaf zeg, ik zou ook zo graag eens ijsvogels tegenkomen. Hoop dat je hem op de foto krijgt!


Mijn ouders hebben er iedere zomer 1 in de tuin en die wonen in de Alblasserwaard.

Ik heb in Surea gelopen vandaag bij Oosterhout, ben je daar wel eens geweest is ook de moeite waard met de hond.

Alleen merk je wel dat het de laatste jaren heel droog is geweest, de leemputten staan bijna droog en sommige zijn zelfs droog helaas.


Afbeelding

Afbeelding

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:16

Ik vind ze ook echt leuk.
Het vermoeden is dat bij onze hond ergens ook wat corgi zit door de verhouding lijf, poten, dikke lange staart. Maar aangezien hij aan het hek is achtergelaten bij het asiel, zal dat altijd de vraag blijven.

Afbeelding

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:35

Grit schreef:
Ik vind ze ook echt leuk.
Het vermoeden is dat bij onze hond ergens ook wat corgi zit door de verhouding lijf, poten, dikke lange staart. Maar aangezien hij aan het hek is achtergelaten bij het asiel, zal dat altijd de vraag blijven.

[ [url=m/Gnus6z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:51

Mooie foto’s van mooie gebieden (en honden!) komen er weerbericht voorbij.

Noordje, hoeveel / wat voor kleding trek je nou aan als je gaat wandelen daar?

Wij wandelden afgelopen zaterdag bij Breda. Er werden meerdere afstanden georganiseerd; ik wilde graag 25 km lopen, mijn vader 30 (maar als de routes te veel van elkaar afwijken, loopt hij met mij mee).
Aangekomen bij het startbureau bleek de 25 eigenlijk 26,5 km te zijn en de 30 eigenlijk 28,5. Tja. Doe dan de “30” maar, die 2 km extra maakt dan ook niet meer uit :')

En dan de foto’s nog (geen hoogstandjes):
Afbeelding
Beetje nat het eerste stuk (en op andere stukken ook, was blij dat ik geen schone broek aan had)

Afbeelding
Geinige boomhut onderweg

Afbeelding
Ven in een heidegebied

Ik vond het een mooi gevarieerde route, landelijk, bos en hei, helemaal goed :)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:07

De variatie maakt het leuk, vooral bij zo'n afstand.

Ik vind het ook altijd wel prettig als je weer even een mooi uitzicht hebt of een stukje door de wijk of landerijen loopt. Volgens mij had ik deze wandeling al wel eens geplaatst, het leukste klompenpad wat ik gelopen heb, ook mooi gevarieerd; https://klompenpaden.nl/klompenpad/molenbeeksepad/

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:12

Oh daar heb ik wel eens een stukje van gelopen, dat Molenbeeksepad. We liepen toen een ander rondje en deze liep een stukje hetzelfde. Zal nog eens kijken of die route te verlengen is, dan krijg ik m’n vader wel mee (19 km vindt ie te kort).
Was bij die sprengen in de buurt, echt mooi daar!