Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:36

Sterkte Quir!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:15

Sterkte vandaag! :(:)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 10:59

Bedankt allemaal!

Ik ben net terug op de kamer, operatie is goed gegaan (zover ik weet tenminste. :') haha). Ze hebben ook alleen mijn rug open gemaakt! Dus mijn buik is mooi dicht gebleven, daar ben ik echt enorm blij mee.

Chirurg heeft extra veel hersenvocht afgenomen en dat gaat ook weer op kweek. De druk in mijn hoofd is nu dus heel erg laag, zodat hopelijk de eerste lumbaalpunctie wat uitgesteld kan worden. Wel benieuwd hoe t is als ik overeind mag...

Heel erg blij met mijn super meedenkende chirurg! Nu aan de zware antibiotica. Er waren nogal wat onduidelijkheden, in verslag stond dat er direct een andere (vp) drain geplaatst wordt, maar door de infectie kan dat niet. Ook was er veel onduidelijkheid of ik langer moest blijven zodat ik antibiotica via infuus zou gaan krijgen. Vanochtend zeiden ze dus dat ik veel langer moest blijven...

Nu heb ik flinke op start dosis via t infuus gehad en mag nu door gaan met capsules. Dus dat is wel fijn.

En! Ik mag vanavond lekker naar huis! Heel fijn. Wel dus doorgaan met antibiotica en trombose spuiten thuis. En op voorwaarde dat t de rest van de dag goed blijft gaan, maar vooralsnog voel ik me best goed.

Wel heel erg vervelend is dat ik enorm slecht zie op dit moment (of eigenlijk gewoon niks...), super wazig en heel erg dubbel. Daar baal ik wel flink van, hopelijk trekt t snel weg. Typen op telefoon gaat dus ook wel heel moeizaam. Gelukkig Swype.

Verder goed uit de narcose gekomen en 12 uur op mijn rug blijven liggen
, dat vind ik niet zo prettig, want dat is toch wel erg pijnlijk nog....

Maar nu zo nog even wat slapen, ben erg moe.

En op naar de volgende operatie!

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:12

Blij met dit positieve bericht

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:14

Ohh wat is het goed om te horen zeg. Ik hoop zo dat je snel weer wat beter gaat zien. Het is vreselijk om dubbel te zien, daar weet ik alles vanaf. Nu hopen dat alles goed gaat en je vanavond gewoon lekker naar huis mag.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:18

Een vriendin van mij heeft dezelfde aandoening.
Indien van beide zijden gewenst, kan ik jullie met elkaar in contact brengen.
Misschien heb je er iets aan.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:32

jeetje wat heftig Quir! heel veel beterschap!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:33

jeetje Quir, ik lees nu pas je verhaal. Hopelijk gaat het snel beter met je. :(:)

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:33

Fijn te horen dat alles goed is gegaan!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:41

fijn om te horen dat de operatie goed gegaan is. hopen dat het verder snel goed met je gaat

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:57

Heb net je hele topic gelezen, wat een verhaal zeg.... Fijn dat de operatie goed gegaan Is en je vanavond naar huis mag! Heel veel sterkte gewenst, hopelijk zijn de problemen na de tweede operatie eindelijk opgelost.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:28

Bedankt allemaal! <3


Kriel schreef:
Een vriendin van mij heeft dezelfde aandoening.
Indien van beide zijden gewenst, kan ik jullie met elkaar in contact brengen.
Misschien heb je er iets aan.


Als ze dat zou willen, ik zou t wel leuk vind om verhalen en ervaringen uit te wisselen. :)


Vala schreef:
Heb net je hele topic gelezen, wat een verhaal zeg.... Fijn dat de operatie goed gegaan Is en je vanavond naar huis mag! Heel veel sterkte gewenst, hopelijk zijn de problemen na de tweede operatie eindelijk opgelost.


Eigenlijk is dit al de 4e operatie voor dit, hihi. Nog één te gaan, hopelijk gaat t dan inderdaad de goede kant op!

Ik heb net spontaan echt enorm heftige pijn in mijn buik gekregen, echt onuithoudbaar veel pijn! Vreselijk.
Ter hoogte van de lever (hoger in de buik, rechts net onder de ribben), waar de drain ook gezeten heeft. Heb net naproxen en paracetamol gehad, als dat zo nog niet helpt krijg ik wat anders.

Maar jeetje, t is dat ik op mijn rug moet blijven liggen, anders lag ik letterlijk te kronkelen van de pijn. Tranen staan in m'n ogen en ik kan best wat hebben onder tussen, pff.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:31

Ik bedoelde ook de tweede operatie die je nu nog moet ondergaan :+
Jeetje, wat balen dat je nu zo'n pijn hebt..kan er ook nog wel bij.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:01

Gelukkig ben je er redelijk goed uitgekomen!
Hopelijk trekt je zicht snel bij!

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:31

Ach lieve Quir :(:) Wat vreselijk dat je nu zo'n pijn hebt. Hoop dat de medicijnen snel aanslaan of dat je iets sterkers krijgt!
Lijkt me heel naar als je gedwongen in een houding kunt liggen.
Godzijdank is de operatie goed gegaan! Wel naar dat je zo slecht ziet := Is dat een bijwerking van de operatie of komt dat vanuit je hersenen?
Fijn dat je vanavond naar huis mag! En nu keihard duimen dat de antibiotica snel aanslaat en je gauw de 2e operatie kunt ondergaan!
Beterschapjes meid!

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:34

Sterkte Quir! Hopelijk is de ellende snel voorbij!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:20

Vala schreef:
Ik bedoelde ook de tweede operatie die je nu nog moet ondergaan :+
Jeetje, wat balen dat je nu zo'n pijn hebt..kan er ook nog wel bij.


Hihi, sorry. Beetje duf van de narcose nog. (Goed excuus toch? :D )


Ik heb net morfine spuit gehad, pijn in mijn buik was echt niet meer te doen. Werd er gewoon echt ziek van. De naproxen en paracetamol heeft ook helemaal niets gedaan.

Gelukkig werkt de morfine nu wel redelijk goed en is de ergste pijn nu gezakt, het is nu alleen nog wat gevoelig. Als t terug komt krijg ik weer een morfine spuit. Zelfs alweer 2 boterhammen, bekertje vanille vla en appelsap op en dat lijkt goed te gaan tot nu toe. Terwijl van de week ik niks meer binnen hield, hihi.

Ook stukje met de infuus paal ( :') ) over de afdeling gelopen, klein beetje duizelig alleen en verder ging dat ook heel erg goed! Helemaal geen hoofdpijn gehad en t drukkende gevoel in mijn rug is ook weg. Niet helemaal eerlijk met de dipi en morfine, maar toch. :o
Zitten lukt nog niet zo goed.

De wond is nog wel erg gevoelig en trekt flink, maar dat hoort er bij. Bloed toch ook nog flink na de wond, dat was andere keren helemaal niet zo. Mijn bed zit ook onder t bloed...

Ik weet niet zo goed waar t slechte zien vandaan komt Bowena, t wazige trekt nu wel een beetje bij (lezen lukt een beetje beter), maar nog wel dubbel. Dubbel zien komt vaak wel vanuit de hersenen, voor de operatie zag ik ook al dubbel (maar als t goed is, is de druk nu en stuk lager).

Ik lig nu op een drie persoonskamer, ik vind t echt helemaal niet prettig. Heel erg druk en veel herrie. Dat kan ik met m'n hoofd niet zo goed hebben of eigenlijk gewoon helemaal niet. Voorheen lag ik ook altijd op een eenpersoonskamer, vooral ook om die redenen. Als ik langer moet blijven mocht ik ook weer naar een eenpersoonskamer, dan kan ik t ook wat donker maken en ook omdat wij uit Maastricht komen en mijn vriend dus de hele dag bij me mag zijn, t is niet te doen om heen en weer rijden namelijk. Alleen op een meer persoonskamer is dat minder makkelijk (is niet eerlijk tegen over de andere namelijk).

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:35

O.M.G ts. En ik was al hondsberoerd na mijn blindedarm operatie. dan vergeet je dat het altijd nog VEEL erger kan. wat ontzettend naar dat je dit allemaal moet meemaken!

Vooral omdat je je zo graag even goed wil voelen.. Ik hoop ontzettend dat het allemaal stabiel word en dat je kan genieten van het 'normale'

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:05

Gelukkig heb je morfine gekregen en trekt je zicht bij :(:)
Ook vervelend dat je op een meer persoonskamer ligt, kan me voorstellen dat dat in jou geval echt niet prettig is :n
We gaan gewoon keihard voor je duimen dat je vanavond gewoon naar huis gaat!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 05:58

femo schreef:
O.M.G ts. En ik was al hondsberoerd na mijn blindedarm operatie. dan vergeet je dat het altijd nog VEEL erger kan. wat ontzettend naar dat je dit allemaal moet meemaken!

Vooral omdat je je zo graag even goed wil voelen.. Ik hoop ontzettend dat het allemaal stabiel word en dat je kan genieten van het 'normale'


Dankjewel! Blinde darm ontsteking kan ook heel heftig zijn hoor! Vooral ook heel pijnlijk. Ben je er goed van herstelt?

Ik hoop ook dat ik straks eindelijk me zelf gewoon weer een beetje goed kan voelen, t duurt zo lang al...


bowena_84 schreef:
Gelukkig heb je morfine gekregen en trekt je zicht bij :(:)
Ook vervelend dat je op een meer persoonskamer ligt, kan me voorstellen dat dat in jou geval echt niet prettig is :n
We gaan gewoon keihard voor je duimen dat je vanavond gewoon naar huis gaat!


Gelukkig wel inderdaad! Ik zie bijna weer gewoon normaal, gelukkig.

Hopelijk de volgende keer wel weer op een eenpersoonskamer, maar dan is t een hersenoperatie en dan lig je in principe altijd alleen. In verband met geluid en licht.

Gisteren rond 6 uur mocht ik naar huis! In de auto wel enorm beroerd geworden en alles er uitgebraakt.

Nu ook alweer vanaf half 2 wakker, enorme pijn weer in mijn buik en mijn buik is ontzettend opgezet en hard, aanraken doet ook erg veel pijn. Ook nu weer de hele nacht de toilet pot aan t omhelzen en continue overgeven, dwars door de medicatie heen die braken moet tegen gaan. Echt niet grappig meer!

Rug is ook wel wat gevoelig, de wond. Beste is op mijn rug liggen, maar vind t niet bepaald fijn. Toch maar braaf doen, kans is dan t grootste dat de hersenvliezen sneller dicht gaan.

Wel van de pijn in mijn rug af, die werd dus echt door de drain veroorzaakt! Wat ik al de hele tijd zei. Ik kan nu ook redelijk goed weer zitten, staan en lopen.
Enige is dat een stuk linker bil/been totaal gevoelloos is. Je kan knijpen wat je wilt, ik voel helemaal niks...

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:23

Nog niet echt verbetering dus.... Weten ze ook waar je buikpijn door veroorzaakt wordt? Als ze geen reden weten lijkt het me extra belangrijk er alert op te zijn. Succes, hopelijk gaat het vandaag alweer wat beter!!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 06:31

Wendy_Komen schreef:
Nog niet echt verbetering dus.... Weten ze ook waar je buikpijn door veroorzaakt wordt? Als ze geen reden weten lijkt het me extra belangrijk er alert op te zijn. Succes, hopelijk gaat het vandaag alweer wat beter!!


Nee, ze hebben geen idee waar t van komt. Ze vond wel dat mijn buik echt hard en flink opgezet was. T is dat ik stil moest liggen op mijn, anders lag ik echt te kronkelen van de pijn en nu ook! Het doet echt ongelooflijk veel pijn, ik snap er niks van. Ook t braken komt geen eind aan, keel doet er zeer van en m'n maag is toch echt wel leeg onder tussen. :')

De chirurg zei, toen ik t hem vertelden toen ie langs kwam, dat t niet van de operatie kon zijn... Hoop maar dat t geen ontsteking of iets wordt/is in de buik, gezien de drain toch ook geïnfecteerd was... gisteren in ieder geval geen koorts, vandaag maar goed in de gaten houden en maar even aan kijken. Ik weet anders ook niet wat ik er mee moet, ziekenhuis weet t en deden er gisteren niks mee, reageerde eerder heel laconiek.

Wendy_Komen

Berichten: 6296
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:33

Vandaag er dan gewoon weer mee achteraan!! Klinkt niet goed. En als ze het niet weten moeten ze maar wat beter onderzoeken. Ik zou vandaag gewoon weer aan de bel trekken! Je kin op je borst lukt wel gewoon? Geen loslaat pijn rechts onderin de buik?

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 06:40

Sterkte, lijkt mij enorm heftig!

Is de drain langs je rug gegaan of de vorige drain? Want dan komt dat vd gevoelloosheid van je Been vandaar..trekt weg.
Ik heb dit ook van mijn rugoperatie en nu 2 week later begint het rustig weg te trekken..komt doordat de zenuw wat geïrriteerd os en wat spanning op sta. :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 06:48

Wendy_Komen schreef:
Vandaag er dan gewoon weer mee achteraan!! Klinkt niet goed. En als ze het niet weten moeten ze maar wat beter onderzoeken. Ik zou vandaag gewoon weer aan de bel trekken! Je kin op je borst lukt wel gewoon? Geen loslaat pijn rechts onderin de buik?


Straks maar even overleggen met m'n vriend als die wakker is. Vandaag sowieso t ziekenhuis nog bellen voor afspraak (ze hebben 29 juli afspraak gemaakt, terwijl ik van de chirurg over 2/3 weken terug moet komen).

Kin op de borst gaat wel prima. Los laat pijn rechts onder heb ik altijd, omdat mijn blinde darm helemaal vol met stenen zit. Daar is gewoon op wachten dat die ontstoken raakt, eerder willen ze m er niet uit halen. Ontstoken is t namelijk nog niet, maar geeft wel al heel lang flinke klachten af en toe.

Nadeel van de stenen in de blinde darm is dat als die nu ontstoken raakt dit vrijwel zeker met een perforatie gaat van de blinde darm...
Daarom dat een drain misschien wel een goede indicatie is om de blinde darm er uit te laten halen (ze wilde t niet tegelijk doen met t plaatsen van de drain, helaas). Als de ontstoken blinde darm namelijk knapt, moet de drain ook direct eruit en vervangen worden.


LauLauu schreef:
Sterkte, lijkt mij enorm heftig!

Is de drain langs je rug gegaan of de vorige drain? Want dan komt dat vd gevoelloosheid van je Been vandaar..trekt weg.
Ik heb dit ook van mijn rugoperatie en nu 2 week later begint het rustig weg te trekken..komt doordat de zenuw wat geïrriteerd os en wat spanning op sta. :)


De drain zat in t spinale kanaal, dus tussen de zenuwen in de rug (in t ruggenmerg dus zeg maar) en niet langs de rug. Eerder heb ik dit ook wel eens gehad en ook t "onder stroom staan" zeg maar. Alleen dat kwam door de drain die tegen de zenuwen aan zit, maar die is er nu uit en kan dat niet meer. Ze weten niet of t gevoel weer terug komt. Ligt er aan of de zenuw echt beschadigd is met t verwijderen van de drain.

Bedankt! :)