Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:52

Ik heb ooit met een gelijkaardig probleem gezeten. Weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. Ik denk dat ik gewoon een lagere dosis nam van hetgeen ik nog had of dag om dag of zo...
Verder zou ik het bespreken met je arts. Misschien is er een alternatief voorhanden.

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:07

pateeke schreef:
Ik heb ooit met een gelijkaardig probleem gezeten. Weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. Ik denk dat ik gewoon een lagere dosis nam van hetgeen ik nog had of dag om dag of zo...
Verder zou ik het bespreken met je arts. Misschien is er een alternatief voorhanden.


Het is ingewikkeld, maar mag niks anders. Dus enige wat nog kon was dus het stoppen, wat nu 6 weken geleden is. En ben benieuwd of iemand anders ook gestopt is en hoelang het duurde voordat de bijwerkingen van het stoppen over waren.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:22

Hoe lang het duurt voor de bijwerkingen stoppen, hangt volgens mij af van verschillende factoren: welke medicatie het was, de dosis, hoe je er zelf op reageert.
Ik zou wel denken dat het na 6 weken toch al minder is...
Ik ben nog wel plots gestopt met medicatie, meer omdat ik het vergat te nemen dan iets anders. Ik was na 1-2 weken wel min of meer van de bijwerkingen af. Maar ik nam ook geen heel hoge dosis.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:41

soloro schreef:
Lange tijd geleden dat ik hier gepost heb. Ik ga ondertussen alweer sinds april naar school, wel nog vanaf thuis, niet op kamers dat is nog een stap te ver. Wel 2 uur enkele reis kwijt, dus ruim 4 uur (als er geen files zijn) voor 1 dagje school met de auto.

Waar ik eigenlijk een vraag over had is of er iemand is hier die ervaring heeft met coldturkey stoppen met antidepressiva? En dan voornamelijk de onttrekkingsverschijnselen? Mag ook per pb, dat heb ik zelfs liever. Ik moest namelijk coldturkey stoppen ivm dat mijn antidepressiva niet meer leverbaar is en het is heel erg zwaar en ben benieuwd of iemand anders dat al eens heeft moeten doen?


Wat een #÷&%÷%=€#@¥&%$#@+÷₩&%#@ situatie: moeten stoppen met pillen want het is op!!!

Het advies bij stoppen is vitamine B complex slikken.

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:08

Janneke2 schreef:
soloro schreef:
Lange tijd geleden dat ik hier gepost heb. Ik ga ondertussen alweer sinds april naar school, wel nog vanaf thuis, niet op kamers dat is nog een stap te ver. Wel 2 uur enkele reis kwijt, dus ruim 4 uur (als er geen files zijn) voor 1 dagje school met de auto.

Waar ik eigenlijk een vraag over had is of er iemand is hier die ervaring heeft met coldturkey stoppen met antidepressiva? En dan voornamelijk de onttrekkingsverschijnselen? Mag ook per pb, dat heb ik zelfs liever. Ik moest namelijk coldturkey stoppen ivm dat mijn antidepressiva niet meer leverbaar is en het is heel erg zwaar en ben benieuwd of iemand anders dat al eens heeft moeten doen?


Wat een #÷&%÷%=€#@¥&%$#@+÷₩&%#@ situatie: moeten stoppen met pillen want het is op!!!

Het advies bij stoppen is vitamine B complex slikken.


Ja echt een rot situatie.. maar er zijn helaas wel meer medicijnen niet leverbaar momenteel..