CrossFit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25715
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:35

Maps.crossfit.com kun je alle affiliates vinden! Mijn mening ken je al :D

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:53

Dankjewel, er is er eentje vrij dicht bij mij dus dat zou al goed zijn. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken haha. Langs de ene kant zie ik het wel zitten, maar langs de andere kant heb ik er ook wel wat schrik voor aangezien ik nu bv ook niet mee durfde gymmen op school.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:00

Gewoon eens een proefles pakken en meteen melden dat je dat probleem met je knieën hebt.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 13:23

Ik ben ook hypermobiel, in al mijn gewrichten. Ik had voordat ik ging crossfitten altijd last met hardlopen en nu niet meer. Ik ben er veel sterker er door geworden, en ik heb over het algemeen veel minder last.

Wil je het alleen in de zomermaanden gaan doen, of echt voor langere tijd?

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:45

Vooral in de zomer, ik vrees dat ik door het jaar te weinig tijd heb. Ik rijd elke dag 2 paarden en ga volgend jaar verder studeren dus ik weet niet of ik dat nog in mijn planning krijg :(

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:33

HOPPAAAA Fundamentals in de pocket, vandaag stonden de Squattechnieken op het programma. Ik zag er vreselijk tegenop maar de training was echt super opgebouwd en heb het goed mee kunnen doen alleen de overhead squat met de barbel (15kg) was me na 3x toch echt te zwaar. Jammer dat we geen 10kg barrels hebben om mee te beginnen.

Eens kijken hoe het met de spierpijn gaat morgen, hahaha.

Nu op naar de echte WODS volgende week !

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 06:28

Hebben jullie geen stokken of pvc buizen?
Want anders kan je daar nog kleine schijfjes aan doen.
Zo ben ik ook met de snatch en OHS begonnen.
En gebruik ik nog steeds met opwarmen.
Omdat 15KG bij snatch en OHS voor m'n schouder nog steeds k.. is.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:03

We hebben pvc buizen waar we mee moeten oefenen totdat de techniek voldoende is(lees totdat de trainer tevreden is _O- ) dat ging prima maar verschil van geen gewicht en 15kg is was groot. Bij m'n vorige box hadden ze ook barbels van 10kg dat was miss ook zwaar voor me maar wel goed om te oefenen.

Ik denk ook niet dat je gewichten kan doen op een pvc buis dalijk breekt die over 8)7

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:54

Wij hebben kettlebells vanaf 8 kilo gelukkig! En inderdaad ook pvc buizen :)

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:33

Nou een gemiddelde buis kan toch wel een kilootje of 10 hebben?! Verdeeld over de uiteindes.
Wij hebben stokken en daar is het iig geen probleem bij.

secricible

Berichten: 25715
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:28

Wij hebben ook een paar hele lichte stangen. Nadeel is dat die ook korter zijj waardoor je bij overhead niet lekker kan staan. Ik doe ze nu met 20kg en dat gaat net asn. Vooral moeite met de grip, te breed en je kan hem niet lekker vastpakken en te smal en je staat niet stabiel.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:20

Ik ben aan het balen ik heb sinds afgelopen donderdag erg veel last van mijn lies.......... Ik dacht eerst dat het mijn *onderste of schuine buikspieren* waren, maar later dacht ik mijn lies. Nu denk mijn man dat het mijn heupstrekker is -O- beetje vreemd. Ik kreeg hier last van doen toen ik voor de 3de!!! keer dit jaar de griep had in april. Zo af en toe krijg ik daar nog een steken :( maar na de training is het heel veel erger geworden. De training voor vanmiddag maar afgezegd en dalijk de HA bellen voor een afspraak, mijn schoonmoeder dacht miss een liesbreuk?

Gewoon klote..................Nu eerst even de uitspraak van de HA afwachten.

secricible

Berichten: 25715
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:21

oei Allienda, klinkt niet prettig, succes!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:29

Hey hallo! Een Crossfit topic! Ik doe het nu ruim een jaar. Zat op 3x per week, maar moest in januari toch een stapje terugdoen. Doordat de ziekte van Hashimoto bij mij is geconstateerd, bleek 3x per week Crossfitten, plus hardlopen, plus paardrijden, gewoon iets teveel gevraagd.

Ik doe het nu 1x per week en ik hoop ooit weer naar 2x per week te kunnen. Want met 1x per week is het meer je lijf onderhouden en ondersteunen (voor het hardlopen in mijn geval), dan dat je echt progressie maakt.

Ik had eerst ambities om echt naar RX te werken, maar ik mag nu blij zijn als ik gewoon leuk kan meekomen. En een boxjump kan ik ook nog steeds niet. Durf niet goed meer nadat ik met oefenen mijn schenen open haalde. :=

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:32

Balen Allienda.
Ik heb ook zo'n soort blessure gehad toen ik nog gewoon op,de sportschool sportte.
Heeft lang geduurd. :=

Jammer dat je nog maar 1x in de week kan Duke.
Wat houdt jouw ziekte in?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:36

Needje schreef:
Balen Allienda.
Ik heb ook zo'n soort blessure gehad toen ik nog gewoon op,de sportschool sportte.
Heeft lang geduurd. :=

Jammer dat je nog maar 1x in de week kan Duke.
Wat houdt jouw ziekte in?

Traag werkende (of eigenlijk chronisch ontstoken) schildklier. Geen ramp, maar het heeft nadelig effect op je spierkracht en energie.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:16

Woensdagochtend mag ik naar de HA, tot die tijd maar even niet sporten en niet zwaar tillen. Gelukkig weinig last als ik aan het rijden ben!

secricible

Berichten: 25715
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:31

Welkom Duke, lijkt me pittig om te sporten met hashimoto, poeh!
Ik tel nog even lekker af, woensdag weer woohoo haha. Stiekem begin ik nu ook wel te genieten van niks doen, maar lekker weer mezelf afbeulen is ook wel weer heerlijk.

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:20

Florenc schreef:
Ik denk dat wij ongeveer op eenzelfde niveau zitten (hoewel dat met mijn 75kg droog aan de haak wel mag ook).
Backsquat 1 RM = 100kg
Frontsquat 3 RM = 85kg
Powerclean 1 RM = 67,5kg
Jerk 1 RM = 60kg
Deadlift 1 RM = 125kg
Snatch 1 RM (bengelt hélemaal onderaan) = 42kg

Maar ik heb inderdaad het gevoel dat ik al een tijdje héél hard blijf hangen. Snatch is wel vooruit gegaan, die zit nu net weer op pre-operatief niveau. Hier en daar merk ik bijvoorbeeld wel dat mijn 3RM hoger wordt, of dat ik mijn trainingsgewicht wel kan optrekken, maar die max-gewichten willen amper omhoog. Ik ben nu een aantal weken bezig met wat meer 'ondersteunende' trainingen (core, strikte press-oefeningen, ...), dus nu maar hopen dat het wat uit haalt.... Plateautje doorbreken, niet evident -O-


Ik moest hier nog even op reageren :D Dit vraagt eigenlijk gewoon om een training samen *\o/* Snatch is ook niet zo m'n ding... Maar ik oefen ook te weinig, dus ik mag niet klagen. Hoe vaak RM je? Ik merk namelijk dat ik maar 1x in de twee maanden oid RM en dan ineens meer kan. Tussendoor wissel ik dan veel af. Ben je je niet te hard aan het focussen? Anders heb ik ook wel goede dingen gehoord over Russian Squat Routine. Die kun je ook met andere oefeningen doen, schijn je echt progressie te boeken. Ik train daar zelf niet vaak genoeg voor.
Ik weeg ook 80kg hoor haha, dus don't worry. Die backsquat is wel goed man, ik wil ook drie cijfertjes!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:31

Ik ga mn gewichten gewoon in lbs doen, dan lukken de 3 cijfers iig nog wel.

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:43

Needje schreef:
Ik ga mn gewichten gewoon in lbs doen, dan lukken de 3 cijfers iig nog wel.

:') Dat is echt een goede oplossing!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:08

Zoooo vanochtend naar de huisarts geweest en volgens hem kunnen het twee dingen zijn. Oftewel een liesbreuk of een spierscheuring -O- Morgen krijg ik een echo om te kijken kijken ivm liesbreuk, ik heb al eens een liesbreuk gehad (andere kant) wat schijnbaar een hoger risico geeft om het nog een keer te krijgen? Als het dat is moet ik geopereerd worden, is het dat niet dan is het een scheurtje in mn spier oid en dan is het wss met 4 weken rust beter. -O-

Ik baal zo vreselijk, was ik net weer begonnen en ik was zo gemotiveerd en nu ditte grrrrrrrr.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:25

Balen zeg!

_Jelske

Berichten: 1332
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:43

Ik doe ook aan crossfit sinds 2014 :) Maar ik doe dat wel in combinatie met andere sporten. Zo doe ik ook bootcamp, kickboksen en survival-/obstacleruns. O:)

Ook ik heb vooral voordelen gemerkt voor mijn hypermobiliteit. Op dit moment ben ik weer alles aan het opbouwen omdat ik 12 weken geblesseerd ben geweest.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:22

Vandaag is mijn man weer geweest in de box 3 rondes af te maken binnen bepaalde tijd. Ook touwklimmen zonder benen . Hij redde het maar niet vragen hoe. Box jumpen gaat ook steeds beter. Touw klimmen zonder benen lukte zes keer van de tien. Hij kwam weer met open scheenbeen thuis ondanks zijn been beschermers.
Ik moet zeggen hij gaat lekker. Alleen voel ik me steeds lelijker hahahaha het niveau ligt helaas veeeereeel te hoog voor mij. Ik kan mezelf niet boven de stang liften touwklimmen etc etc.
Dus..... Ga ik maar voor de Milon cirkel voor ouwe mensen hahaha
Gaan er nog mensen naar Zandvoort dit weekend voor crossfit voorrondes ?