[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheNovelist

Berichten: 1504
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:06

Ik heb nu al 2 jaar mijn tunnels van 6mm, maar ze blijven af en toe echt nog irriteren. Worden ze super gevoelig, komt er niet lekker ruikend vocht uit en zijn ze gewoon geïrriteerd. Dit is dan iets van 3 dagen en daarna gaat het weer normaal.
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:55

Haal je ze tussentijds wel eens er uit ?

Hier is mijn helix oor ook wat aan t klooien :(:) helix is dik maar doet geen pijn en de tunnel is dik en doet wat pijn. Maar na gisteren alweer een stuk minder dus hopelijk morgen weer weg !

TheNovelist

Berichten: 1504
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:32

Mondy schreef:
Haal je ze tussentijds wel eens er uit ?

Hier is mijn helix oor ook wat aan t klooien :(:) helix is dik maar doet geen pijn en de tunnel is dik en doet wat pijn. Maar na gisteren alweer een stuk minder dus hopelijk morgen weer weg !


Een paar keer, en dan tijdens het douchen

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:47

Jojoba olue wil nog wel eens helpen, maar laatst zag ik ook soort smeer spul op AOP, wil dat misschien ook eens proberen

Mijn conch moppert nog steeds om de haverklap, paar dagen rustig en dan begint het weer

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:38

Ik denk dat ik helaas een beginnende ontsteking heb in het bovenste gaatje van m'n nieuwe industrial ;(

Wat doen jullie hier aan? Ik zit nu 's ochtends en 's avonds met m'n oor in een zoutbadje met warm water (gebruik normaal neilmed oplossing) en neem wat ibuprofen. Kan ik hier nog meer aan doen? Of is het nu gewoon afwachten, schoonhouden en hopen dat het niet erger wordt?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:41

Na het badje goed drogen met keukenpapier. Daarna op de koude stand van je föhn drogen. Bacteriën vinden warme vochtige plekken heerlijk, dus zorgen dat het vooral droog is.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:10

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier: ik heb 14 nov een daith piercing laten zetten; is het normaal dat dit nog steeds zo gevoelig is?
Ik begreep dat de genezingsperiode tot wel 9 mnd kan duren, en dat vind ik allemaal prima, maar mijn oor is nog steeds wat rood en ik heb het idee dat er wat (helder) vocht uit komt zo nu en dan. Uit het gepiercede dus, niet uit m'n oor zelf ;) )

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:59

Meelezers heeft een vraagje...ik zou héél graag een septumpiercing laten zetten, maar ik werk in een ziekenhuis aan een balie. We mogen geen opvallende piercings in het gezicht dragen. Collega van me zei "dan draai je je piercing op 't werk toch gewoon naar omhoog en naar binnen?" Lijkt mij niet het beste plan bij een verse piercing of kan 't geen kwaad? Heb er geen ervaring mee, alleen men lobes zijn gedaan met 3 oorbellen. Ooit een helix gehad maar dat ding bleef bitchen dus heb ik er na een jaar moeten uithalen.

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:10

sans6 schreef:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier: ik heb 14 nov een daith piercing laten zetten; is het normaal dat dit nog steeds zo gevoelig is?
Ik begreep dat de genezingsperiode tot wel 9 mnd kan duren, en dat vind ik allemaal prima, maar mijn oor is nog steeds wat rood en ik heb het idee dat er wat (helder) vocht uit komt zo nu en dan. Uit het gepiercede dus, niet uit m'n oor zelf ;) )


Ik heb er in december vorig jaar en afgelopen maart er eentje laten zetten. Die van december had tot 2 weken geleden een flinke ontsteking. Kan echt nog wel een tijdje gevoelig zijn, bij mij wel tenminste ;)

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:13

Charisma schreef:
Meelezers heeft een vraagje...ik zou héél graag een septumpiercing laten zetten, maar ik werk in een ziekenhuis aan een balie. We mogen geen opvallende piercings in het gezicht dragen. Collega van me zei "dan draai je je piercing op 't werk toch gewoon naar omhoog en naar binnen?" Lijkt mij niet het beste plan bij een verse piercing of kan 't geen kwaad? Heb er geen ervaring mee, alleen men lobes zijn gedaan met 3 oorbellen. Ooit een helix gehad maar dat ding bleef bitchen dus heb ik er na een jaar moeten uithalen.


Je kan hem ook gelijk na het zetten omhoog (laten) draaien, de hele genezingsperiode omhoog geklapt laten en pas als het rustig en genezen is in/uit klappen wanneer je wil. Moet je dus alleen wel een paar maandjes wachten voordat je je nieuwe piercing echt kan showen. Dat is hoe mijn piercer het toen heeft aangeraden. Met een verse piercing continu omhoog/omlaag draaien is idd niet heel erg bevorderlijk voor de genezing.

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:16

Memories: is een idee idd... Hopelijk wordt ik dan wel niet verkouden die periode :D
Nog even men moed bij mekaar rapen...ik sta vol tattoos, maakt me niks...maar piercen vind ik doodeng :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:18

In de categorie durf te vragen.
Zit ik al even te kijken en te oriënteren naar een VCH of een HCH piercing. Maar ik kom maar weinig ervaringen tegen van de laatste jaren. Nu begrijp ik ook dat je hier niet veel openbaar op internet wil zetten, mag dus per PB.
En ook ervaringen waar je deze nu kan laten zetten. Ik ben als ik overtuigd ben, best bereid om een stukje te reizen (sws heb ik wedstrijden in het zwembad tot maart-april) En anders woon ik tussen Arnhem en Nijmegen

:o

Heb ooit een navelpiercing gehad en daar deed ik niet moeilijk over :+

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:25

x_Jeanine_x schreef:
In de categorie durf te vragen.
Zit ik al even te kijken en te oriënteren naar een VCH of een HCH piercing. Maar ik kom maar weinig ervaringen tegen van de laatste jaren. Nu begrijp ik ook dat je hier niet veel openbaar op internet wil zetten, mag dus per PB.
En ook ervaringen waar je deze nu kan laten zetten. Ik ben als ik overtuigd ben, best bereid om een stukje te reizen (sws heb ik wedstrijden in het zwembad tot maart-april) En anders woon ik tussen Arnhem en Nijmegen

:o

Heb ooit een navelpiercing gehad en daar deed ik niet moeilijk over :+


Ik heb zelf geen VHC maar ik denk dat Cas van One Spirit Collective je daar wel mee kan helpen, die zit in Arnhem. Al zou ik van tevoren wel even informeren of hij ook intiempiercings zet.
En anders misschien Soesha in den haag?

Edit: Vanochtend even naar de dokter geweest voor een antibiotica kuur. Moest alle piercings uitdoen volgens haar.. Vond het een raar advies aangezien mijn andere piercings het prima doen en niet super dichtbij zitten (rook & dubbele conch)
Ik ga toch even aankijken wat de antibiotica doet en misschien alleen de Industrial er dan maar uit halen als het echt nodig blijkt :/

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:40

x_Jeanine_x schreef:
In de categorie durf te vragen.
Zit ik al even te kijken en te oriënteren naar een VCH of een HCH piercing. Maar ik kom maar weinig ervaringen tegen van de laatste jaren. Nu begrijp ik ook dat je hier niet veel openbaar op internet wil zetten, mag dus per PB.
En ook ervaringen waar je deze nu kan laten zetten. Ik ben als ik overtuigd ben, best bereid om een stukje te reizen (sws heb ik wedstrijden in het zwembad tot maart-april) En anders woon ik tussen Arnhem en Nijmegen

:o

Heb ooit een navelpiercing gehad en daar deed ik niet moeilijk over :+


Wij hebben meerdere ervaren piercers in onze shops in Amsterdam (D2W & CI&M), maar de dichtstbijzijnde piercer voor jou is Cas van One Spirit Collective in Arnhem denk ik. Let wel op dat hij op het moment niet volledig aan het werk is.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:41

sans6 schreef:
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier: ik heb 14 nov een daith piercing laten zetten; is het normaal dat dit nog steeds zo gevoelig is?
Ik begreep dat de genezingsperiode tot wel 9 mnd kan duren, en dat vind ik allemaal prima, maar mijn oor is nog steeds wat rood en ik heb het idee dat er wat (helder) vocht uit komt zo nu en dan. Uit het gepiercede dus, niet uit m'n oor zelf ;) )


Hoe verzorg je het? En met welk materiaal is er gepiercet?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:12

Lina van Mastilo in Ede doet ook intiempiercings. Schoolt bij dmv conferences en werkt met de high end merken. Echt een topper!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:22

Charisma schreef:
Meelezers heeft een vraagje...ik zou héél graag een septumpiercing laten zetten, maar ik werk in een ziekenhuis aan een balie. We mogen geen opvallende piercings in het gezicht dragen. Collega van me zei "dan draai je je piercing op 't werk toch gewoon naar omhoog en naar binnen?" Lijkt mij niet het beste plan bij een verse piercing of kan 't geen kwaad? Heb er geen ervaring mee, alleen men lobes zijn gedaan met 3 oorbellen. Ooit een helix gehad maar dat ding bleef bitchen dus heb ik er na een jaar moeten uithalen.

Kan je je baas niet vragen wat ze verstaan onder opvallende piercings? Misschien dat ze een dun, onopvallend gesloten ringetje wel oké vinden?

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:32

@Frost eruit halen zeggen veel huisartsen nog omdat ze niet weten hoe of wat. Ben je al naar je piercer terug geweest?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:39

MyChoice schreef:
Lina van Mastilo in Ede doet ook intiempiercings. Schoolt bij dmv conferences en werkt met de high end merken. Echt een topper!


Oh wauw dat ziet er top uit!
Ik ga ze binnenkort eens benaderen, zodra m'n zwemmen een beetje toelaat :D

De shop die in Arnhem genoemd is kon ik zo niks van vinden op hun site en Den Haag knoop ik ook even in m'n oren!

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:22

Mondy schreef:
@Frost eruit halen zeggen veel huisartsen nog omdat ze niet weten hoe of wat. Ben je al naar je piercer terug geweest?


Wel even geïnformeerd maar nog niet daar geweest. Ze zei dat ik het even aan kon kijken met de antibiotica en mocht het dik blijven dat ik hem er dan beter uit kon halen. De rest kon ik wel laten zitten zolang dat rustig bleef. Dus ik wacht nu af, hoop natuurlijk dat hij kan blijven zitten :o

x_Jeanine_x schreef:
MyChoice schreef:
Lina van Mastilo in Ede doet ook intiempiercings. Schoolt bij dmv conferences en werkt met de high end merken. Echt een topper!


Oh wauw dat ziet er top uit!
Ik ga ze binnenkort eens benaderen, zodra m'n zwemmen een beetje toelaat :D

De shop die in Arnhem genoemd is kon ik zo niks van vinden op hun site en Den Haag knoop ik ook even in m'n oren!


Dit is de instagram pagina van de piercer van One Spirit Collective
https://www.instagram.com/piercingsbycas/

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:30

E_J schreef:
Kan je je baas niet vragen wat ze verstaan onder opvallende piercings? Misschien dat ze een dun, onopvallend gesloten ringetje wel oké vinden?


Heb ik gedaan...het was een nee... Een klein steentje in men neus en men oren piercen vonden ze oké, septum relaas niet. Men tattoos vinden ze oké omdat die eventueel te bedekken zijn.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:11

Zou iemand prive wat foto’s kunnen beoordelen van mijn helende conch piercing? :o Doet geen pijn meer maar weet niet of het er ‘normaal’ uit ziet. :o

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:36

Ja hoor! Als er geen vocht meer uit komt is dat vaak een teken dat ze genezen zijn! :)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:52

Fair schreef:
Zou iemand prive wat foto’s kunnen beoordelen van mijn helende conch piercing? :o Doet geen pijn meer maar weet niet of het er ‘normaal’ uit ziet. :o


Stuur maar hoor, is mijn werk :D

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:26

Hi allemaal,

Ik kom hier ook even binnen vallen. Ben begonnen met lezen op pagina 1 en heb nog een heel stuk te gaan haha. Maaar ik heb alvast een vraag, en dan lees ik weer verder.

Momenteel heb ik 7 gaatjes en die zijn allemaal geschoten. Beide lobes 3x en 1 (lage) helix. Mijn helix heeft echt wel een jaar nodig gehad om volledig te helen. Geen gedoe mee gehad gelukkig maar blijf er altijd netjes af en slaap er niet op. Na een jaar gewisseld, toen bleek hij toch wat ontstoken maar na het wisselen is dat ook over. Zit nu een klein vochtbultje maar verder doet hij het top.

Aan beide kanten heb ik mijn 2e en 3e gaatje tegelijk geschoten (alle 4 op 1 dag). Die hebben wel echt een jaar lopen kloten met z'n alle. De ene was nog niet klaar met etteren en die daarnaast ging los. Inmiddels zijn ze helemaal genezen en volledig pijnloos e.d. Dit kwam bij mij door het vervangen naar gouden ringetjes (ik kan alleen tegen echt goud, dat is ook niet handig voor de portemonnee). Maargoed, zodra het vervangen was, was het goed.

Nu het volgende. Ik ben dus echt al zeker 3 jaar bezig met 'helen' in zijn totaliteit. En natuuuurlijk wil ik nog meer gaten. Ik heb lekker impulsief laten schieten en wist destijds niet dat dit onverstandig is. Vandaar dat ik nu over ga op piercen. Mijn helix zit in mijn linker oor, ik wil hier graag een Forward Helix bij, een conch en het 4e gaatje. Allemaal in mijn linker oor i.v.m. slapen.

Nou laat ik ze het liefst tegelijk zetten. Dan kan ik alles nu lekker een jaar met rust laten en dan ben ik daarna ook gewoon 'klaar' met dat oor. Ik blijf er altijd netjes af en ik laat het wisselen, daarna zit ik er nooit meer aan. Echter weet ik ook dat meerdere piercings elkaar ook kunnen blijven irriteren. Dus wat is nu verstandig? Als ik het niet tegelijk doe dan ben ik dus nog zeker 3 jaar bezig voor 1 oor, dat vind ik best lang. Ze zitten niet naast of bij elkaar zoals de lobes dus ik verwacht dat ze elkaar wat dat betreft minder zullen irriteren.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die er meerdere hebben laten zetten in hetzelfde oor op dezelfde dag. Ik snap dat het het meer comfortabel is om het niet te doen. Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik echt als de dood ben voor het piercen en ik er daarom ook maar gewoon 'van af' wil zijn.

Ik ga komend weekend naar de shop om ook daar even te informeren of het kan. Ik weet dat het wel 'kan kan', maar of zij het ook doen.