[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:56

Heb er 4 tegelijk laten zetten. Maakt qua pijnlijkheid niet uit tov van om de beurt laten zetten voor mijn gevoel. Achteraf zal ik dit nooit meer doen. Ze wisselen elkaar af qua klooien qua genezen. Zou er max 2 doen en die goed laten genezen en dan pas de volgende.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:40

Ik zou ook max 2 doen en niet die dicht bij elkaar zitten. Juist om ze de ruimte te geven even te kunnen klooien/dik worden.
Sowieso juist omdat je al zo lang bezig bent.
Ben wel benieuwd naar je oortjes ! Wat je al hebt

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:47

Ik heb in 1x een dubbele helix laten zetten, en ruim een maand later nog een conch in zelfde oor, geen problemen mee gehad. Inmiddels 4 maanden verder, en alles is super kalm, slaap er nog steeds niet echt op, maar merk dat ik wel minder voorzichtig kan worden ermee.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:55

Wij doen vaak maximaal 3 piercings tegelijk. Hierbij is ook de 'staat' van je andere piercings belangrijk. Hoe meer je tegelijk hebt helen, hoe problematischer voor je lichaam aangezien het al z'n aandacht over die piercings moet verdelen. Uitzonderlijk piercen we er 4 of 5 tegelijk, maar is vaak ook heel afhankelijk van de plaatsing en de persoon. Hierbij zijn ze ook op de hoogte van de eventuele risico's.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:38

Ik vind het echt knap hoe jullie niet op een oor kunnen slapen....
De eerste week ging nog omdat dat zeer deed en werd ik automatisch wakker zodra ik ging draaien. En beeld je in dat een labrador die een lekkere houding op zn kussen zoekt minder draait dan ik snachts :+
Amper geslapen dus.
Nu het geen pijn meer doet word ik ook niet meer automatisch wakker als ik draai en zo lig ik er dus wel weer op soms.
Kuil in kussen maken of apart kussen maakt allemaal niks uit.

Dus _O_ voor wie dat kan

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:57

Mondy schreef:
Ik vind het echt knap hoe jullie niet op een oor kunnen slapen....
De eerste week ging nog omdat dat zeer deed en werd ik automatisch wakker zodra ik ging draaien. En beeld je in dat een labrador die een lekkere houding op zn kussen zoekt minder draait dan ik snachts :+
Amper geslapen dus.
Nu het geen pijn meer doet word ik ook niet meer automatisch wakker als ik draai en zo lig ik er dus wel weer op soms.
Kuil in kussen maken of apart kussen maakt allemaal niks uit.

Dus _O_ voor wie dat kan

Ik slaap dus nu met twee kussens onder elkaar, en dan mijn oor in het gat er tussen. :')
Maar ik slaap ook slecht ja.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:03

Ik slaap echt heerlijk op m'n reiskussentje

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:07

Ik lig altijd met mn armen onder mn kussen... dus die dingen verschuiven ook nog regelmatig :')
Maar bedenk me maar dat ik er beter rustig op kan liggen dan krampachtig vanalles proberen haha.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:03

Mondy schreef:
Ik vind het echt knap hoe jullie niet op een oor kunnen slapen....
De eerste week ging nog omdat dat zeer deed en werd ik automatisch wakker zodra ik ging draaien. En beeld je in dat een labrador die een lekkere houding op zn kussen zoekt minder draait dan ik snachts :+
Amper geslapen dus.
Nu het geen pijn meer doet word ik ook niet meer automatisch wakker als ik draai en zo lig ik er dus wel weer op soms.
Kuil in kussen maken of apart kussen maakt allemaal niks uit.

Dus _O_ voor wie dat kan


Je moet gewoon met een enorme haarknip slapen aan de kant van je verse piercing, dan is het zo knap niet :D je draait gewoon niet op die kant, omdat het zo oncomfortabel is.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:51

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen! Dan ga ik voor nu even uit van 2. Ben ook benieuwd naar wat de shop zegt! Kan voor de 3e natuurlijk ook een paar weekjes later gaan. Die vind ik ook niet zo spannend want is ‘maar’ het 4e lobe gaatje.

Ik heb niet veel spannends hoor! Precies de reden waarom ik graag uitbreiding wil, ik ben nu wel heel braaf :+ . Ik heb wel veel gaatjes maar allemaal subtiele dingetjes erin. Wil in de lobes nog meer symbooltjes i.p.v. ringetjes. Helix blijft zo! Conch wil ik graag ook een ring in!

(Ja ik heb kleine oortjes en kleine ringetjes :') _O- ). Ik had graag rosé goud gewild, weet niet of mijn oor daar blij van wordt. So far gaat alleen goud goed.

Afbeelding

Ps: oh en slapen op 1 oor vind ik heerlijk :') Goede reden om er weer iets nieuws bij te doen, anders moet ik van kant wisselen hahahaha

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:10

Ik heb beide oren tegelijk laten piercen, tragus en rook, maar sliep er na een week gewoon op.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:28

Mama_Rianne schreef:
Ik heb beide oren tegelijk laten piercen, tragus en rook, maar sliep er na een week gewoon op.


Is wel echt heel sterk af te raden. Wij piercen nooit iemand aan beide kanten, behalve als de klant veel ervaring heeft en diegene vaste klant is zodat we goed kunnen monitoren.

Het feit is gewoon dat je daarmee onnodig je piercings irriteert en ook risico heb tot scheef groeien (wat niet te fixen is) en dat het daardoor niet meer geneest.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:33

Vandaag heb ik een conch erbij laten piercen in Utrecht :) Bleek dat m'n helix van laatst met een te lang staafje is gepierct dus die is gewisseld voor een staafje met een plat achterkantje, heel fijn!

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:41

Ik slaap er ook gewoon op, kuiltje in mn kussen en niks aan het handje hoor. En verder goed verzorgen.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:43

Mars schreef:
Ik slaap er ook gewoon op, kuiltje in mn kussen en niks aan het handje hoor. En verder goed verzorgen.


Bij sommige mensen gaat het goed, bij veel mensen helaas ook niet. Vooral als het staafje nog niet ingekort is. Beter voorkomen, dan (niet kunnen) genezen :D

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:46

Dat is denk ik sowieso het belangrijkste :j

Wanneer wisselen jullie eigenlijk van het lange staafje naar een korter ?
Mijn tragus moest onverwachts na 2 weken al omdat het bolletje er telkens afklapte en het staafje veelste lang was.
Het staafje in mn helix is zodra mn oor weer dunner is ook behoorlijk lang. Door het stoten ertegen is oor toen iets dikker geworden.
Sowieso zit ie nu goed hoor. Maar voor t geval t straks weer zo'n flink stuk uitsteekt. Dat is het enige wat ik zo lastig vind aan die periodes. Ze doen er allemaal "eerst even" een lang staafje in. Wat is eerst even ...

Edit dat slapen met lang staafje is dus ook een puntje

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:49

Mondy schreef:
Dat is denk ik sowieso het belangrijkste :j

Wanneer wisselen jullie eigenlijk van het lange staafje naar een korter ?
Mijn tragus moest onverwachts na 2 weken al omdat het bolletje er telkens afklapte en het staafje veelste lang was.
Het staafje in mn helix is zodra mn oor weer dunner is ook behoorlijk lang. Door het stoten ertegen is oor toen iets dikker geworden.
Sowieso zit ie nu goed hoor. Maar voor t geval t straks weer zo'n flink stuk uitsteekt. Dat is het enige wat ik zo lastig vind aan die periodes. Ze doen er allemaal "eerst even" een lang staafje in. Wat is eerst even ...

Edit dat slapen met lang staafje is dus ook een puntje


Wij zeggen tegen mensen dat ze sowieso na 2 à 3 weken even moeten langskomen voor een check-up, en houden 2 tot 3 maanden aan voor een korter staafje.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:56

Duidelijk :j Dankjewel

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:04

Gelukkig mag iedereen hier ook zijn/haar eigen ervaring delen.

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:13

Ik heb mijn navel piercing na een half jaar zelf verwisseld voor een korter staafje.
Hij is nog niet genezen maar iedere opdonder wat hij kreeg met dubbel klappen deed hem ook geen goed :o
Er komt na 7 maanden nog steeds pus uit en het tussenstukken is soms rood. Ik hoop niet dat hij uitgroei plannen heeft >;)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:48

Mars schreef:
Gelukkig mag iedereen hier ook zijn/haar eigen ervaring delen.


Uiteraard. Alleen ik leg ook graag uit waarom wij het afraden en wat de ervaring is van alle verschillende mensen die ons bezoeken, het zou zonde zijn als iemand er wel last van krijgt omdat diegene er toch op gaat slapen.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:10

MyChoice schreef:
Ik slaap echt heerlijk op m'n reiskussentje

Dit! Heb al een jaar 3 reiskussens die ik afwissel met wassen, gewoon bij de action!

Ik ben sieraden aan t snuffelen voor mijn conch, mijn daith en FW gaan weer goed :D

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:29

Ik wil ook wat anders voor mijn conch, ik draag tegenwoordig meer roségoud dus ik zoek nu ook wat rond naar piercingsieraden met die kleur. Er is gewoon teveel keus :=
Daith wil ik ook weer graag wat anders in, gelukkig heb ik een heel handige man die hem voor me wisselt want ik vind dat zo onhandig om zelf te doen. :P

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:58

Ik zie in het topic af en toe iets voorbij komen over rose gouden ringetjes. Ik heb deze, in een klein maatje. Zie foto die ik eerder heb geplaatst. Ze zijn niet écht rose goud maar plated. Ik kan er helaas niet tegen maar ze zijn erg schattig. Als ik hier iemand blij mee kan maken dan hoor ik het graag! Bij interesse zal ik foto’s maken, uit mijn hoofd heb ik er 3 of 4. Ik heb ze een paar uur in gehad maar het ging meteen mis helaas. Het zijn overigens wel oorbellen, geen piercings. Ik heb zelf alleen maar oorbellen, ook in mijn helix haha.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:25

Code voor 10% korting bij Piercing Mania: FY37V. Ik denk dat hij maar eenmalig te gebruiken is, dus voor wie wil :j.