[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:41

Dat is ook veel te heftig, je irriteert het nu := Tea tree zou ik sowieso niet gebruiken op een verse piercing, beste is er zoveel mogelijk vanafblijven, alleen spoelen onder de douche.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:54

Tea tree mee stoppen. Water met zoutoplossing zoals neilmed gebruiken. Twee keer per dag sprayen, 10 minuten laten zitten dan afspoelen, droogmaken met keukenpapier en een minuutje de koude stand föhn erop om het echt goed te drogen.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:27

MyChoice schreef:
Implanteerbaar titanium erin of niobium, dan zou het zo over moeten zijn :-))


Bedankt voor de tip! :D

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:46

Misher, dat is voor jou ook een goede tip. Een goed sieraad van bijvoorbeeld Industrial Strength erin laten zetten. Mijn kraakbeenpiercings zijn er allemaal flink van opgeknapt.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:01

Het is nog een verse piercing, wellicht zit er gewoon al titanium in. Het is nu waarschijnlijk geirriteerd door de tea tree en zoutbehandeling, dus zou niet direct het nog meer irriteren door er een andere piercing in te doen.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:45

Wie had er ook alweer een vraag over fillers en piercings? Had je de vraag aan Soesha gesteld of is dit toeval :DAfbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:55

Na veeeeeeel gemiste pagina's wil ik graag weer inhaken!
Laatste aanwinst tijdje terug eindelijk een conch
Wat een k*t piercing :=
Was zo gaan zwellen dat ie gewisseld moest worden, maar dat was zo simpel nog niet *au*
Daarna wel mooi geslonken, maar hij blijft verlenen/pussen eens in de zoveel tijd, dus dan weer braaf zouten

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:06

Ik heb sinds juni een conch piercing en Idd nog iedere dag een korstje erop. Verder is die braaf :o

Zou nog wel een tragus willen maar het genezen vind ik zo’n gedoe.

Misher

Berichten: 230
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:08

MyChoice en Air, bedankt voor de reacties! :) Nu valt het mij indd op dat het rood begint te worden als ik tea tree heb gebruikt. Ik laat het eerst gewoon met rust, even niks er aan doen, zien of het dan beter gaat.

Misher

Berichten: 230
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:09

Air schreef:
Het is nog een verse piercing, wellicht zit er gewoon al titanium in. Het is nu waarschijnlijk geirriteerd door de tea tree en zoutbehandeling, dus zou niet direct het nog meer irriteren door er een andere piercing in te doen.


Volgensmij zit er indd titanium in.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:24

Ja zit er ook in. Maar als je net zoals ik niet tegen de goedkopere titanium kunt dan blijft het irriteren. Even afwachten hoe het gaat, en anders laten wisselen naar een goed merk.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:15

Joanne1987 schreef:
Na veeeeeeel gemiste pagina's wil ik graag weer inhaken!
Laatste aanwinst tijdje terug eindelijk een conch
Wat een k*t piercing :=
Was zo gaan zwellen dat ie gewisseld moest worden, maar dat was zo simpel nog niet *au*
Daarna wel mooi geslonken, maar hij blijft verlenen/pussen eens in de zoveel tijd, dus dan weer braaf zouten


Ik heb dus echt totaal geen last gehad van mijn conch. Ja, de eerste 3 weken was hij gezwollen, rood en kwam er vocht uit, maar ik ben ook vrij makkelijk met piercings (lees: ik verzorg het niet :') ), maar het komt altijd wel goed bij mij.

J00P schreef:
Ik heb sinds juni een conch piercing en Idd nog iedere dag een korstje erop. Verder is die braaf :o

Zou nog wel een tragus willen maar het genezen vind ik zo’n gedoe.


Mijn tragus is ook heel snel genezen! Er kwam eerst een vochtbultje, maar met 2 maanden was hij zoiezo helemaal genezen. Ik zou het gewoon doen hoor! :j

Mijn daith piercing gaat prima, die heb ik begin oktober laten zetten. Totaal geen problemen mee gehad! Tussendoor heb ik zelf mijn 4e gaatjes nog even geprikt, dus mijn oren zijn nu wel klaar denk ik. :=

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:21

Misher schreef:
Hoi allemaal,
18 oktober heb ik een tragus laten zetten. Eerste paar dagen ging goed, daarna een week dik geweest en gezwollen. Daarna ging het goed, maar nu is het aan de voorkant heel rood.. ben bang dat er een vochtbultje komt, iemand een idee/tips?[ [url=m/TRJ6mF.jpg]Afbeelding[/url] ]


De neusspray zoutoplossing van De Lidl 2x daags erop sprayen. Wondermiddel! Het gaat meestal jeuken daarna, dus wel er vanaf blijven :j

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:59

MyChoice schreef:
Wie had er ook alweer een vraag over fillers en piercings? Had je de vraag aan Soesha gesteld of is dit toeval :D[ [url=m/b7BWJr.png]Afbeelding[/url] ]


Emmie is mijn piercer dus dat klopt :D

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:16

Of ik kan ineens niet meer zoeken of het is niet gevraagd maar dat lijkt me sterk.. weet zeker van wel...
Teatree kan gebruikt worden voor kraakbeenbultjes toch ? En zo ja in welke verhoudingen ?
Bij mn daith zowel boven en onder die bultjes. Geen pijn eraan en ze zijn ook rustig maar het ziet er niet mooi uit natuurlijk.
De zoekfunctie krijg ik op een of andere manier maar 3 hits waarbij het antw op mn vraag er niet bij zit ... ik doe dus iets niet goed _O-

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:40

Mondy schreef:
Of ik kan ineens niet meer zoeken of het is niet gevraagd maar dat lijkt me sterk.. weet zeker van wel...
Teatree kan gebruikt worden voor kraakbeenbultjes toch ? En zo ja in welke verhoudingen ?
Bij mn daith zowel boven en onder die bultjes. Geen pijn eraan en ze zijn ook rustig maar het ziet er niet mooi uit natuurlijk.
De zoekfunctie krijg ik op een of andere manier maar 3 hits waarbij het antw op mn vraag er niet bij zit ... ik doe dus iets niet goed _O-

Ik koop zelf altijd van die flesjes bij Kruidvat en dan doe ik gewoon een druppeltje op de bult en dan is ie zo weg :)
Deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-origin ... e/p/716317

Edit: weet niet hoe lang je de piercing hebt, maar tea tree olie is dus niet geschikt voor verse piercings. Als je ‘m al een tijdje hebt kan je het er gewoon op doen

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:54

Ik heb de teatree van allover piercing.
Nee is geen verse. Heb m nu een paar maanden en is paar weken terug gewisseld.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:29

Stiekem wil ik nog wel een conch. Maar heb bij mn daith een ringetje zitten waardoor her niet past. Of moet weer staafje plaatsen ib de daith, wat ik lieverr niet wil.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 03:58

Is een kleiner ringetje geen optie in je daith?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:30

Mijn conch is bij mij echt de makkelijkste piercing van allemaal. Voelde bijna niks en is altijd rustig.

Vanavond wel even naar mijn vertrouwde piercing langs om naar mijn helix te laten kijken. Heb toentertijd de helix bij een ander laten zetten en ook piercing laten vervangen en totaal niet tevreden. Had tijd terug hier ook gepost (met foto's) omdat ze bij het vervangen mij zo heeft toegetakeld dat oor dik was en het heel erg zeer deed.

Nu zit achterkant (is plat) nog steeds in mijn oor gedrukt en is ie nog steeds wat dik. Dus vanavond naar de goeie en hopelijk een andere erin. Omdat de slechte de vorige keer met veel kracht de huidige piercing erin heeft gejaagd, wel een beetje bang voor de pijn (daarom zo lang gewacht...).

Hoop dat ik na vandaag weer blij kan zijn met mijn piercing...

(En ik zou stiekem nog wel een piercing bij willen haha)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:22

Joop, Tragus is hier heel even gaan vervelen maar verder heel snel genezen!

Misher

Berichten: 230
Geregistreerd: 24-11-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:46

Nou, een paar dagen verder. Met rust laten van mn tragus ging goed. Niet meer rood enzo.. tot vanochtend. Nu zit er een heel klein vochtbultje en het is weer wat rood. Het kan ook aan mn weerstand liggen, aangezien ik wat verkouden ben. Toch maar weer zeezouten?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:05

Nee juist niet bij een vochtbultje in water weken. Zoutspray 10 minuten laten intrekken. Afspoelen, drogen met keukenpapier en dan een minuutje de koude stroom van je föhn erop om nog beter te drogen.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:06

Cardy schreef:
Mijn conch is bij mij echt de makkelijkste piercing van allemaal. Voelde bijna niks en is altijd rustig.

Vanavond wel even naar mijn vertrouwde piercing langs om naar mijn helix te laten kijken. Heb toentertijd de helix bij een ander laten zetten en ook piercing laten vervangen en totaal niet tevreden. Had tijd terug hier ook gepost (met foto's) omdat ze bij het vervangen mij zo heeft toegetakeld dat oor dik was en het heel erg zeer deed.

Nu zit achterkant (is plat) nog steeds in mijn oor gedrukt en is ie nog steeds wat dik. Dus vanavond naar de goeie en hopelijk een andere erin. Omdat de slechte de vorige keer met veel kracht de huidige piercing erin heeft gejaagd, wel een beetje bang voor de pijn (daarom zo lang gewacht...).

Hoop dat ik na vandaag weer blij kan zijn met mijn piercing...

(En ik zou stiekem nog wel een piercing bij willen haha)


En?

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:18

...Piercingshop was wegens ziekte gesloten :')