[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:58

Niet draaien, enkel een beetje schoonmaken met een zoutoplossing. Als je draait draai je al het vuil erin en daarnaast zijn je handen vaak niet schoon genoeg om aan een wond te prutsen! :)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:16

x_Milou schreef:
Hoi, misschien meld ik me in het verkeerde topic want het is geen echte piercing, maar ik denk dat jullie me wel kunnen helpen.
Ik heb vorige week 2e en 3e gaatje laten schieten, waarbij m'n 3e richting het randje van het kraakbeen zat. Rechteroor is het 3e gaatje iets gevoeliger dan de 2e, maar links voel ik de 3e echt goed en is m'n oor verdikt. Draaien is wel makkelijk, maar wordt links steeds lastiger omdat m'n oor zo dik is. Ik spoel nu 2 keer per dag met ontsmettingsspul wat ik erbij kreeg, maar las hier iets over zeezout. Meng ik dan gewoon van dat roze 'Himalaya' zeezout met (gekookt?) water?
Iemand nog andere tips? Snap dat het niet in een week genezen kan zijn, maar het verschil tussen links en rechts is nu wel groot en ik wil voorkomen dat dat erger wordt.


Ik doe zeezout in een kom, dan doe ik er gekookt water in. Laat het een halfuur afkoelen en hang er mijn oor in voor 10 minuten. Daarna haal ik mijn oor er uit en dan doe ik met een steriel gaasje en nieuw gekookt water het schoon deppen. Daarna doe ik met een steriel gaasje het droog deppen.

Ik doe nu met unicura zeep elke ochtend en avond mijn oor schoonmaken. Dit doe ik met een wattestaafje eerst onder warm water en dan met unicura zeep op mijn oor in masseren. Daarna spoelen onder de kraan en dan met een steriel gaasje schoon maken.

Het tweede helpt voor mij het beste.

Mocht het nou nog niet goed gaan (heb hem nu 5 maanden) ga ik met sterilon deppen. Maar dat is bij het uiterste.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:14

x_Milou schreef:
Hoi, misschien meld ik me in het verkeerde topic want het is geen echte piercing, maar ik denk dat jullie me wel kunnen helpen.
Ik heb vorige week 2e en 3e gaatje laten schieten, waarbij m'n 3e richting het randje van het kraakbeen zat. Rechteroor is het 3e gaatje iets gevoeliger dan de 2e, maar links voel ik de 3e echt goed en is m'n oor verdikt. Draaien is wel makkelijk, maar wordt links steeds lastiger omdat m'n oor zo dik is. Ik spoel nu 2 keer per dag met ontsmettingsspul wat ik erbij kreeg, maar las hier iets over zeezout. Meng ik dan gewoon van dat roze 'Himalaya' zeezout met (gekookt?) water?
Iemand nog andere tips? Snap dat het niet in een week genezen kan zijn, maar het verschil tussen links en rechts is nu wel groot en ik wil voorkomen dat dat erger wordt.


Draaien is wel het laatste wat je mag doen. Vergelijk het met een wond dat je steeds openkrabt, dat geneest niet. Dat zelfde gebeurt als jij steeds aan je oorbel gaat lopen draaien.

Verder kun je gewoon bij de supermarkt zeezout halen (uitkijken dat eer geen andere zooi bij zit, pak het liefst gewoon grof zeezout). Kook wat water en doe dan een mespuntje zeezout in een mok erbij. Met een wattenstaafje of watje een beetje eromheen deppen. Het beste kun je je oor zelfs in de oplossing laten ''baden'' maar dat gaat lastig met een oor haha.

Lees hierboven iets over sterilon, maar dat spul moet je NOOIT gebruiken op een versgezette piercing of oorbel!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:38

Pepperrr schreef:
x_Milou schreef:
Hoi, misschien meld ik me in het verkeerde topic want het is geen echte piercing, maar ik denk dat jullie me wel kunnen helpen.
Ik heb vorige week 2e en 3e gaatje laten schieten, waarbij m'n 3e richting het randje van het kraakbeen zat. Rechteroor is het 3e gaatje iets gevoeliger dan de 2e, maar links voel ik de 3e echt goed en is m'n oor verdikt. Draaien is wel makkelijk, maar wordt links steeds lastiger omdat m'n oor zo dik is. Ik spoel nu 2 keer per dag met ontsmettingsspul wat ik erbij kreeg, maar las hier iets over zeezout. Meng ik dan gewoon van dat roze 'Himalaya' zeezout met (gekookt?) water?
Iemand nog andere tips? Snap dat het niet in een week genezen kan zijn, maar het verschil tussen links en rechts is nu wel groot en ik wil voorkomen dat dat erger wordt.


Draaien is wel het laatste wat je mag doen. Vergelijk het met een wond dat je steeds openkrabt, dat geneest niet. Dat zelfde gebeurt als jij steeds aan je oorbel gaat lopen draaien.

Verder kun je gewoon bij de supermarkt zeezout halen (uitkijken dat eer geen andere zooi bij zit, pak het liefst gewoon grof zeezout). Kook wat water en doe dan een mespuntje zeezout in een mok erbij. Met een wattenstaafje of watje een beetje eromheen deppen. Het beste kun je je oor zelfs in de oplossing laten ''baden'' maar dat gaat lastig met een oor haha.

Lees hierboven iets over sterilon, maar dat spul moet je NOOIT gebruiken op een versgezette piercing of oorbel!


Nee dat klopt maar na 5 maand toch wel? Die van mij doe ik nu nog gewoon met unicura maar het komt steeds terug dus denk dat ik te snel stop.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:25

Het beste is om eigenlijk beide niet te doen en echt alleen zoutoplossing en desnoods tea tree te gebruiken. Maar goed, zijn niet mijn oren dus niet mijn keuze :)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:15

Bedankt voor jullie advies!!
Draaien is in het algemeen toch wel wat je op internet leest, maar wat jullie zeggen klinkt ook wel heel logisch.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:24

En dan heb ik als 9 jarig meisje elke dag keurig sterilon op m'n oren gedruppeld en braaf aan de oorbel gedraaid := blijkt dan toch maar weer dat veel mensen geen idee hebben wat ze allemaal vertellen in zo'n zaak.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:01

Hmm unicura zeep helpt bij mij beter dan de zoutoplossing. Voor iedereen dus weer verschillend. Ben er ook mee naar de dokter geweest en die gaf het zelf ook aan. Dus ik luister naar de dokter! En iedereen zegt natuurlijk weer wat anders.. Maar dat is altijd zo.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:56

Pepperrr schreef:
Het beste is om eigenlijk beide niet te doen en echt alleen zoutoplossing en desnoods tea tree te gebruiken. Maar goed, zijn niet mijn oren dus niet mijn keuze :)


Zoutoplossing is veel te agressief als er geen ontsteking zit, droogt ook echt uit als een malle = jeuk = er weer aan zitten en zo zit je in de circkeltje.
Dito met tea tree. Als je gewoon nog aan t genezen ben zou ik de litha methode gebruiken of easy piercing spray/unicura.

Milou, zit je sluiting niet te strak? Mn nichtje had ze toen ook laten zetten en haar oren waren vuurrood en kloppen als een malle. Met handschoenen toen haar sluitingen 2 standen naar achter getrokken en 3 dagen later had ze ineens hele rustige oren.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:02

Afbeelding

Ik ga maar eens een kijkje nemen van het weekend *\o/* *\o/* *\o/*

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:21

_Friemel schreef:
Pepperrr schreef:
Het beste is om eigenlijk beide niet te doen en echt alleen zoutoplossing en desnoods tea tree te gebruiken. Maar goed, zijn niet mijn oren dus niet mijn keuze :)


Zoutoplossing is veel te agressief als er geen ontsteking zit, droogt ook echt uit als een malle = jeuk = er weer aan zitten en zo zit je in de circkeltje.
Dito met tea tree. Als je gewoon nog aan t genezen ben zou ik de litha methode gebruiken of easy piercing spray/unicura.

Milou, zit je sluiting niet te strak? Mn nichtje had ze toen ook laten zetten en haar oren waren vuurrood en kloppen als een malle. Met handschoenen toen haar sluitingen 2 standen naar achter getrokken en 3 dagen later had ze ineens hele rustige oren.



Ik denk dat dat meevalt, er zit nu nog wel lege ruimte tussen m'n oor en de sluiting, maar dat is wel een idee als ze nog dikker worden.
Misschien is de litha methode ook niet zo verkeerd, ook al heb ik even moeten googelen wat dat was :') Heb er gister en vandaag niet aan gedraaid en het lijkt nu vrij rustig!

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:24

Hey! Ik kom even binnenvallen.
Er zit best een flinke vochtbult op mijn ex-industrial (de bovenste piercing) ik weet niet hoe ik het anders moet noemen :'), waarvan mijn moeder denkt dat ‘ie ook al ontstoken is. Ik maak hem wel netjes schoon met unicura zeep verdunt met water, maar ja dat vochtbultje wil maar niet weg.
Ik heb er nu net maar wat antibiotica zalf op gedaan, maar ik lees online van alles over tea tree oil oid? Zou dat ook kunnen helpen?

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:21

Tea tree olie of aspirine bruistablet :j

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:25

Tea tree deed hier helaas niks, evenals zeezout en unicura. Enige wat bij mij geholpen heeft is sterilon en dan eigenlijk ook pas toen vochtbultje soort van 'open' was

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:51

Vochtbultjes zijn heel normaal, die gaan ook vanzelf weer weg :)

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:52

Iemand ervaring met piercings met intern schroefdraad? :)

Ik heb in mijn tragus en FH beide dezelfde lengte staafjes zitten plus zelfde grootte balletjes. Maar mijn balletje van mijn FH gaat er nog wel eens vandoor :') terwijl die van mijn tragus altijd keurig blijft zitten. Iemand ervaringen die hij met mij kan delen over intern schoefdraad?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:09


TheNovelist

Berichten: 1501
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:58

Kleine vraag over mijn monroe piercing,

Ik heb hem nu sinds mei en hij wilt nogsteeds niet genezen. Heb hem ook nog niet kunnen verwisselen voor een kleiner staafje omdat de binnenkant maar dik blijft zijn (gewoon echt veel geirriteerde huid). Maar omdat dit zo erg beweegt (praten, eten etc) gaat dit super erg irriteren en voelt ook gewoon na een dag pijnlijk aan. Denk ook niet dat dit lange staafje echt bevordelijk is voor mijn tanden.
Iemand ideeen wat ik hier tegen kan doen?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:37


Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:25

TheNovelist schreef:
Kleine vraag over mijn monroe piercing,

Ik heb hem nu sinds mei en hij wilt nogsteeds niet genezen. Heb hem ook nog niet kunnen verwisselen voor een kleiner staafje omdat de binnenkant maar dik blijft zijn (gewoon echt veel geirriteerde huid). Maar omdat dit zo erg beweegt (praten, eten etc) gaat dit super erg irriteren en voelt ook gewoon na een dag pijnlijk aan. Denk ook niet dat dit lange staafje echt bevordelijk is voor mijn tanden.
Iemand ideeen wat ik hier tegen kan doen?


Heb je enig idee van welk materiaal je piercing gemaakt is en of je daar wellicht gevoelig voor bent?

TheNovelist

Berichten: 1501
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:32

Ben er niet gevoelig voor, volgensmij zijn mijn andere 8 piercings van hetzelfde materiaal. Van mijn andere 2 lippiercings nooit last gehad

_Marell

Berichten: 1157
Geregistreerd: 23-08-11
Woonplaats: Enter, Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:11

Ik heb mijn helix eindelijk durven te verwisselen na veel irritatie door een veel te grote en lange piercing. *\o/*

Nu heb ik een zilveren oorbelletje erin gedaan, als een tijdelijke oplossing aangezien het nog zo gevoelig was.
Nu heb ik dus een ringetje die ik er graag in wil hebben maar mijn vraag is of ik de oorbel die ik er nu in heb er beter in kan laten tot het genezen is, of het toch verwisselen voor het zilveren ringetje.
Ik heb namelijk het idee dat het met een ringetje wat minder geïrriteerd raakt, maar hier kan ik ook helemaal naast zitten.

Maar voor ik weer ga lopen te prutsen vraag ik maar eerst even wat het verstandigst is om te doen.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:20

Een oorbel is te dun. Dus als je die er nu een paar uur in laat gaat een piercing er niet meer in passen.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:37

Ik dacht ik neem gewoon een keer alles goud.

Afbeelding

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:00

Hahah dat dacht ik vorig jaar ook. Alleen ik ben allergisch voor goldplated dus was een duur grapje met een industrial, 4x oorbelgaatjes en nog 4 piercings :') Maar nog steeds blij mee +:)+ Is bij jou ook mooi !