[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:22

Bij mijn andere piercing werd ook gezegd niet aankomen en andere manier van schoonmaken. Die is heel hard ontstoken geraakt. Deze kan ik gewoon bewegen bij het schoonmaken en doet geen zeer. Dus het is bij iedereen anders. Ik laat hem verder ook gewoon met rust.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:29

Goldwynn schreef:
Gele prut nog niet gezien, maar goed om te weten! Ik heb de Kruidvat leeg gekocht wat betreft non woven steriele gaasjes, die gebruik ik om het voorzichtig droog te maken. Maar zwelling is nu nog behoorlijk, dus vind zeker de achterkant goed lastig. De tip van de föhn is wel een goede! Thanks :D

Nu hopen dat ik ga leren mikken met die spray zodat de druppels niet meer naar beneden lopen. Gaat die spray bij jou ook zo stug? Moet echt hard drukken.


Je moet hem even 1 x goed doordrukken. Hij zit nu waarschijnlijk nog vast met een klein stukje plastic.

Strawberry3

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-04-11
Woonplaats: Purmerend

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:55

Heeft iemand toevallig een foto van een tragus en een forward helix in 1 oor? Tragus heb ik al twijfel om de forward helix erbij te nemen

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:35

Kijk eens op de insta van ryandreyfuss en marilynmenascott. Daar staan heel veel hele mooie voorbeelden van piercing combinaties.

Ik kom me ook maar eens melden in dit topic. Ik heb in beide oren 3 gaatjes in mn oorlel, links heb ik een double forward helix en rechts een rook en een net nieuwe double helix..

De helix vallen me tegen.. doet zeer en de piercings zijn lang voor zwelling natuurlijk maarja zou er liever twee ringetjes in doen. Twijfel alleen over de maat. 8 mm gok ik. Maar even mn vriend vragen om te meten.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:59

Ik heb zaterdag een afspraak voor links dubbele forward helix en conch

Heb 3 gastjes en recht 1 normale helix, daar wil ik nog een tragus

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:38

Mag ik hier even om advies vragen?
Ik heb in maart extra gaatjes in mijn oorlel laten piercen. Echter is het nog steeds niet genezen (het zou 3-6 maanden duren, maar ik zit nu op 8 maanden). Mijn oorlel is niet gezwollen en rood, maar het is nog steeds erg gevoelig en er komt dagelijks ook wat pus uit. Wat ik al heb geprobeerd:
- op advies van piercer: 2x daags schoonmaken met antibacteriële zeep
- 2x daags sprayen met zoutoplossing, erna droogmaken met papier
- zo min mogelijk aankomen (dus ook niet schoonmaken of ontsmetten)
- als ik de oorbellen vervang (doe ik zo min mogelijk), eerst goed mijn handen wassen
- oorstekers ontsmetten voordat ik ze in mijn oor doe
- paar dagen de oorstekers eruit om mijn oor wat rust te gunnen -> ben echter bang voor het dichtgroeien en het is daarna ook pijnlijk als ik weer een oorbel erin doe

Zijn er dingen die ik nog kan proberen? Of is dit normaal en moet ik het gewoon afwachten?

Anoniem

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:43

Wellicht ander materiaal erin doen? Na 8 maanden zou het niet meer "mogen" reageren op die manier.

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:48

Oedi schreef:
Mag ik hier even om advies vragen?
Ik heb in maart extra gaatjes in mijn oorlel laten piercen. Echter is het nog steeds niet genezen (het zou 3-6 maanden duren, maar ik zit nu op 8 maanden). Mijn oorlel is niet gezwollen en rood, maar het is nog steeds erg gevoelig en er komt dagelijks ook wat pus uit. Wat ik al heb geprobeerd:
- op advies van piercer: 2x daags schoonmaken met antibacteriële zeep
- 2x daags sprayen met zoutoplossing, erna droogmaken met papier
- zo min mogelijk aankomen (dus ook niet schoonmaken of ontsmetten)
- als ik de oorbellen vervang (doe ik zo min mogelijk), eerst goed mijn handen wassen
- oorstekers ontsmetten voordat ik ze in mijn oor doe
- paar dagen de oorstekers eruit om mijn oor wat rust te gunnen -> ben echter bang voor het dichtgroeien en het is daarna ook pijnlijk als ik weer een oorbel erin doe

Zijn er dingen die ik nog kan proberen? Of is dit normaal en moet ik het gewoon afwachten?



Tea tree olie kan je ook proberen, dat werkt bij mij ook heel fijn! En idd eens ander materiaal oorbellen proberen in te doen.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:10

Implant grade titanium sieraden erin doen totdat het rustig is.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:34

Thanks voor de tips, ik had nog niet gedacht aan ander materiaal! Ik ga het eens proberen :)

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:09

Piercing is gezet, hij is zo mooi <3
Ik had een andere pijn verwacht, was heel beurse pijn.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:39

Heb mijn tepelpiercings nu bijna 1 week. Herstel gaat super! 2 dagen wat branderig gevoel gehouden maar dat is compleet weg. 1 kant heeft beetje korstjes andere kant totaal niet.

Dus voor degene die net zoals mij twijfelen gewoon doen haha.

Ohja ik had toch gezegd dat voorlopig even geen piercings laat zetten? Nou ik denk toch dat er nog een neuspiercing bij gaat komen...

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:32

Valerie93 schreef:
Heb mijn tepelpiercings nu bijna 1 week. Herstel gaat super! 2 dagen wat branderig gevoel gehouden maar dat is compleet weg. 1 kant heeft beetje korstjes andere kant totaal niet.

Dus voor degene die net zoals mij twijfelen gewoon doen haha.

Ohja ik had toch gezegd dat voorlopig even geen piercings laat zetten? Nou ik denk toch dat er nog een neuspiercing bij gaat komen...


Haha herkenbaar :')

Neuspiercings mag op mijn werk dus ik wil er een rond januari laten zetten denk ik :D

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:05

Ik moet eerst even sparen.. was een dure week. Eerst al mijn piercings en dan ook nog 2 tattoos erbij.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:18

Hier ook, al moet ik met spoed een auto regelen _O-

Gooide het balletje heel voorzichtig op bij mijn baas, over hoe ze denken over haarkleuring etc.

Kwam ze zelf mee dat tattoos en eventuele piercings niet als een probleem gezien worden, zolang het er allemaal maar verzorgd uitziet.

Nou was ik toevallig niet van plan om mijn hele gezicht onder de piercings te zetten, dus dat scheelt weer _O-

Zou 1 of 2 neuspiercings willen, heb al een septum en ik zou ooit wel mijn smiley terug willen _O-

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:40

Voor mij is 1 genoeg alleen ik nies vrij regelmatig en ben altijd wel wat snotterig door chronische verkoudheid dus ben bang dat ik regelmatig hem kwijt zal zijn :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:41

Ohja daar wil ik nog niet aan denken _O-
Lekkere snottebellen elke keer _O-

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:51

Sterre98 schreef:
Ohja daar wil ik nog niet aan denken _O-
Lekkere snottebellen elke keer _O-


Haha maar is ook zo banketstaaf om iedere keer je piercing terug te vragen zodra je 1x geniest hebt _O-

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:54

Zit ie in de soep van iemand _O- :')

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:59

Sterre98 schreef:
Zit ie in de soep van iemand _O- :')


Haha ik hou van jou humor! Ik heb precies dezelfde soort :') dure hobby iedere keer nieuwe piercings halen

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:11

Puur meedoen met de loterij voor dit soort acties _O-

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:22

Scheelt wel keuzestress over welke piercing je nou weer moet bestellen...

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:24

Ik heb chronisch ontstoken neusslijmvliezen en ik had de vervelende gewoonte om nogal vaak in mn neus te graven :') En dat doe ik nu niet meer, dus dat is een voordeel van mijn piercing _O-
En trouwens, ik wist dat tatoeages jeukte, maar deze jeuk is ook irritant zeg :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:30

Kijk, dat geeft de burger moed _O-

Ja mijn tepels blijven af en toe nog een beetje korstjes geven, en dat jeukt ook echt flink _O-

Niks aan die genezing.

Wil er wel eens een keer een andere piercing in gooien, maar dat durf ik nog niet _O-

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:36

Dat geeft inderdaad moed! In het nieuwe jaar maar eens laten zetten.

Sterre hoelang duurde het bij jou begon te jeuken? Heb ze nu een week en gewoon geen jeuk