[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:42

Heen en weer bewegen van piercings staat mij gevoelsmatig ook enorm tegen. Je irriteert een verse wond en doet naar mijn idee meer schade dan goed. Titanium kan idd niet vastgroeien.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:55

Nou dan volg ik mooi m'n gevoel. Ik word al misselijk bij het idee om het heen en weer te bewegen.
Het doet al zeer nu als er alleen maar een watje langs gaat.

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:18

Denk dat je heel goed bezig bent hoor nu :j Gewoon je gevoel volgen!

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:29

Jij kent je lichaam het best en ik denk dat je dan gewoon moet blijven doen wat bij je andere piercings ook heeft gewerkt! :j

-Namiro-

Berichten: 1939
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:10

BiBiQ,
Van mijn piercer moest ik de korstjes juist wel weghalen met als reden dat zij anders in de tunnel van je piercing terecht komen en daar gaan Irriteren en zorgen voor ontstekingen.
De eerste 2 à 3 weken heb ik mijn piercings 's nachts afgeplakt met een gaasje en daarovereen een tanktop. Om te voorkomen dat je s nachts blijft hangen of dat je piercing veel heen en weer beweegt.
Voor de rest niet aanzitten en zoveel mogelijk met rust laten.

Wellicht heb je wat aan bovenstaande! Succes met de genezing!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:27

Namiro, dankje! Ik probeer zoveel als kan zonder forceren of pijn bloed en korstjes eraf te weken en onder de douche schoon te houden. Maar echt eraf trekken doet echt teveel pijn en dat doe ik niet.
In de nachten slaap ik met een strakke tanktop.

-Namiro-

Berichten: 1939
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:24

Een nat wattenstaafje werkt ook prima. Staafje iets opzij duwen en dan zachtjes met het wattenstaafje erlangs gaan.

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:26

Korstjes die jij er met moeite af moet trekken zullen ook niet in de tunnel terecht komen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik zo :) Als je gewoon eens per dag onder de warme douche even de korstjes laat weken en alles wat makkelijk loslaat even verwijderd is het prima denk ik. Draaien en toestanden zou ik echt pas doen als het minder gevoelig is, en zelfs dan minimaal

-Namiro-

Berichten: 1939
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:35

Klopt Emmaa_ Die korstjes gaan vanzelf wel los onder de douche. Niet gaan trekken en plukken..

Lien_

Berichten: 2500
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:16

Ik maakte warme zoutoplossing, in een klein glas, en dat over de piercing heen zetten :) dan weken evt. korstjes en viezigheid ook los, zodat je dat makkelijk weg kunt halen, mocht het nodig zijn. Verder niet teveel mee gedaan, bewegen enzo liever niet :+ Gevoeligheid was bij mij een paar dagen heel sterk, dus ik had hem eigenlijk continu afgeplakt, ging vanzelf over.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:38

Hey ik heb ook een vraagje die ik hier wil stellen. Met al die piercing experts vast iemand die me kan helpen :p

Ik ben al erg lang aan het twijfelen om misschien ooit een keer een navelpiercing te laten zetten. Ik vind het echt mooi, maar hoor zoveel rare verhalen hier over..
Wie heeft er nog tips?

prugelpiet

Berichten: 12590
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:01

Kom toch even binnenvallen... :D
Vorig jaar een tragus laten piercen, ontzettend blij mee, op wat ontstekingen en vochtbultjes na heb ik er nu (een maand of 10?) later absoluut geen last meer van.
Al heel lang het idee om er ook een (dubbele) Helix bij te laten zetten, maar het feit dat ik bij mn tragus ontzettend licht in mn hoofd werd na het piercen en als het verzorgt moest worden houd me tegen. Ik kan niet zo goed tegen het gevoel als ie beweegt, in de eerste weken na het piercen :')
Daardoor word ik al bijna bang als ik er alleen aan denk, terwijl ik bij mn tragus absoluut niet zenuwachtig was. Nu dus wel :')

Wat zeggen jullie, doen of niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:04

prugelpiet schreef:
Kom toch even binnenvallen... :D
Vorig jaar een tragus laten piercen, ontzettend blij mee, op wat ontstekingen en vochtbultjes na heb ik er nu (een maand of 10?) later absoluut geen last meer van.
Al heel lang het idee om er ook een (dubbele) Helix bij te laten zetten, maar het feit dat ik bij mn tragus ontzettend licht in mn hoofd werd na het piercen en als het verzorgt moest worden houd me tegen. Ik kan niet zo goed tegen het gevoel als ie beweegt, in de eerste weken na het piercen :')
Daardoor word ik al bijna bang als ik er alleen aan denk, terwijl ik bij mn tragus absoluut niet zenuwachtig was. Nu dus wel :')

Wat zeggen jullie, doen of niet :D

Ik zou zelf nooit meer kiezen voor een helix, vind het een rot piercing. Als is ie soms wel lief hoor :D

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:26

[***] schreef:
prugelpiet schreef:
Kom toch even binnenvallen... :D
Vorig jaar een tragus laten piercen, ontzettend blij mee, op wat ontstekingen en vochtbultjes na heb ik er nu (een maand of 10?) later absoluut geen last meer van.
Al heel lang het idee om er ook een (dubbele) Helix bij te laten zetten, maar het feit dat ik bij mn tragus ontzettend licht in mn hoofd werd na het piercen en als het verzorgt moest worden houd me tegen. Ik kan niet zo goed tegen het gevoel als ie beweegt, in de eerste weken na het piercen :')
Daardoor word ik al bijna bang als ik er alleen aan denk, terwijl ik bij mn tragus absoluut niet zenuwachtig was. Nu dus wel :')

Wat zeggen jullie, doen of niet :D

Ik zou zelf nooit meer kiezen voor een helix, vind het een rot piercing. Als is ie soms wel lief hoor :D


Daarom dat ik dus twijfel over de rook die ik wil!

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:42

zelmago4it schreef:
Hey ik heb ook een vraagje die ik hier wil stellen. Met al die piercing experts vast iemand die me kan helpen :p

Ik ben al erg lang aan het twijfelen om misschien ooit een keer een navelpiercing te laten zetten. Ik vind het echt mooi, maar hoor zoveel rare verhalen hier over..
Wie heeft er nog tips?


heeyy! mijn navelpiercing is er uit gegroeit helaas.. zit nu een lelijk litteken. het gebeurt inderdaad vest vaak dat ze uitgroeien maar dit is puur de gok per persoon. bij mn moeder ging het meteen goed.. hangt dus echt van je lichaam af. soms denkt je lichaam dat het een splinter is of iets dergelijks, en dan werkt je lichaam hem er uit.. hangt dus echt per persoon van af.. maar als je het graag wilt zou ik het gewoon doen! ik wil hem ook ooit opnieuw laten zetten met de gok dat het er waarschijnlijk weer uitgroeit, maar er zit toch al een litteken dusja

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:20

prugelpiet schreef:
Kom toch even binnenvallen... :D
Vorig jaar een tragus laten piercen, ontzettend blij mee, op wat ontstekingen en vochtbultjes na heb ik er nu (een maand of 10?) later absoluut geen last meer van.
Al heel lang het idee om er ook een (dubbele) Helix bij te laten zetten, maar het feit dat ik bij mn tragus ontzettend licht in mn hoofd werd na het piercen en als het verzorgt moest worden houd me tegen. Ik kan niet zo goed tegen het gevoel als ie beweegt, in de eerste weken na het piercen :')
Daardoor word ik al bijna bang als ik er alleen aan denk, terwijl ik bij mn tragus absoluut niet zenuwachtig was. Nu dus wel :')

Wat zeggen jullie, doen of niet :D


Zeker doen :j
En als je zeker een dubbele helix wilt dan meteen twee laten piercen. Heb zelf aardig wat piercings nu en ben ook paar keer flauwgevallen. Terwijl ik niet bang ben voor piercen, naalden of pijn. Ben juist erg dapper ermee.
Maar flauwvallen of licht in je hoofd worden is puur een reactie van je lijf omdat er ineens een lichaamsvreemd ding in zit. En in mijn geval had ik soms ook niet goed gegeten.
Zorg dus dat je een voedzaam bodempje in je buik hebt.

Hoe verzorgde je je tragus?

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:36

Hey! Mag ik mij ook melden?

Ik heb inmiddels al een kleine verzameling piercings, een industrial (rechts), een helix (links) en sinds donderdag een double forward helix (ook rechts).

Mijn ervaringen met al mijn piercings zijn erg chill, ook de helix was bij mij een breeze!
Alleen het zetten van de forward helix was een mini-hell aangezien ik erg kleine oren heb en er dus even gepriegeld moest worden.

@Prugelpiet, ik zeg ook doen!

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:38

Ik heb alleen een tongpiercing maar wil ook graag een navelpiercing.
Ben alleen wel een beetje bang voor de pijn en qua kleren en zo.. Deed het bij jullie pijn? het laten zetten het draaien en het schoonhouden enzo?

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:49

nee vond het geen pijn doen! ik vond trouwens al mn piercings niet erg pijnlijk.. k vond t gaatjes schieten in mn oorlel nog erger denk ik!navelpiercings zijn makkelijk schoon te maken vond ik. (fie van mij is uitgegroeid) maar net hogh waist broeken of paardrijbroeken deed ik er een pleister overheen omdat ik anders bleef hangen.. dat vond ik echt niet fijn hahah maar verder niet echt problemen behalve dat de piercing op een klein velletje bleef hangen en t gat zo groot was dat ik er doorheen kon kijken. heb hem er makkelijk uit kunnen halen maar dat ging niet zonder verdiet haha ik was zo gek met die piercing. maar helaas.

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:53

Dawn1993 schreef:
Ik heb alleen een tongpiercing maar wil ook graag een navelpiercing.
Ben alleen wel een beetje bang voor de pijn en qua kleren en zo.. Deed het bij jullie pijn? het laten zetten het draaien en het schoonhouden enzo?


Pijn valt enorm mee, draaien moet je niet doen. Gewoon lekker afspoelen onder de douche en droogdeppen naderhand.
Met paardrijden plakte ik er de eerste tjjd ff een pleister overheen :)

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:00

Super bedankt voor jullie reacties nu ben ik helemaal om :D

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:01

Bumblehorse schreef:
Daarom dat ik dus twijfel over de rook die ik wil!


Rook is ook een hele mooie piercing, alleen vergt het een hels gepriegel en geduld met wisselen :')

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:06

prugelpiet schreef:
Kom toch even binnenvallen... :D
Vorig jaar een tragus laten piercen, ontzettend blij mee, op wat ontstekingen en vochtbultjes na heb ik er nu (een maand of 10?) later absoluut geen last meer van.
Al heel lang het idee om er ook een (dubbele) Helix bij te laten zetten, maar het feit dat ik bij mn tragus ontzettend licht in mn hoofd werd na het piercen en als het verzorgt moest worden houd me tegen. Ik kan niet zo goed tegen het gevoel als ie beweegt, in de eerste weken na het piercen :')
Daardoor word ik al bijna bang als ik er alleen aan denk, terwijl ik bij mn tragus absoluut niet zenuwachtig was. Nu dus wel :')

Wat zeggen jullie, doen of niet :D

De pijn- en reactieplaatsen in het oor verschillen enorm. Zo voelde ik mijn tragus bijvoorbeeld niet eens bij het zetten en heb ik er vanaf dag één al geen last van gehad (zit er nu ruim een half jaar). Daarentegen voel ik één van mijn helixen na al die tijd nog wel, maar dat komt - ga ik even van uit - omdat die in een oude piercinglitteken is gezet. Ik zeg: doen!

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:37

Ik heb van mijn piercer gisteren een receptje gekregen dat zou helpen tegen de bultjes.
aspirine (100mg -nietbruisend) fijnmalen met 2 druppels water en dat papje op de piercing aanbrengen en dat 15 min laten zitten en tot een week na de bultjes mag je stoppen en dan zou het normaal niet meer mogen terugkomen.
Iemand dit al gehoord?

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:59