[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:31

Oo wat goed dat je actie hebt ondernomen! Hopelijk gaat het nu goed en netjes genezen :j

Roosje01

Berichten: 10755
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:49

Fijn dat ze het zo netjes de fout van de andere shop heeft opgelost.

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:08

Oh jeetje die industrial... Wat fijn dat het nu zo gedaan is!

Heeft er iemand hier ervaring met een (verse) conch piercing en een motorhelm? Ik wil een conch laten zetten maar mijn vervoer is een motor... En ik ben bang dat dat niet goed gaat. Iemand ervaring?

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:15

Ik dook gelijk na het zetten de studio in, dus met koptelefoon eroverheen.. enigzins vergelijkbaar denk ik? Erg prettig was het niet, maar het heeft verder geen kwaad gedaan (of ik moet geluk hebben gehad) en mijn conch was vergeleken mijn andere kraakbeenpiercings ook de makkelijkste qua genezing.

Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:31

Ik kreeg mijn motorhelm gelijk op en af :j Qua genezing is mijn inner conch ook de braafste tnt :)

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:06

Ik heb gelukkig een systeemhelm, al de meest makkelijke met piercings (en bril).
@Mars, heb jij er geen druk of pijn aan gehad? Ook niet het idee dat de genezing vertraagd was?
Als het de piercing niet verveelt durf ik het aan, anders wacht ik nog even tot wat meer bladeren gevallen zijn en ik de weg toch niet meer op ga :+

Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:55

Nee hij heeft zich netjes gedragen, heb er een vochtbultje achter gehad maar dat kwam doordat ik zelf mn oor stootte tegen een deur ( :+ ) Vanaf moment van zetten heb ik hem dagelijks met wat lauw water gespoeld en droog gedept met een tissue.

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 23:42

Wel met een scooter helm :))
Ligt er ook aan of het een inner of outer conch is. Mijn inner deed ik het staafje naar achteren en gewoon helm op. Eigenlijk nooit echt gevoeld. Helix daarintegen := daar deed ik ook een pleistertje overheen zodat hij niet aan de voering bleef hangen


Qua genezing is mijn inner conch wel het vervelendste van de 4 :=

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:13

Mijn conch was ook super braaf, bij mij een super makkelijke piercing!

lor1_1984

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:35

Noh, ben ik vandaag zo mijn mooie (fake) Lotus tunnels vergeten in het ziekenhuis. -O-
Hopen dat ik ze nog terug kan krijgen, maar heb voor de zekerheid alvast reserve besteld.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:38

Goed van je dat je heb eruit heb gehaald. Het ziet er nu een stuk fijner uit.

Ik had voor de triple helix forward antibiotica gekregen van de huisarts. Nou daar werd de bult nog erger van en zwol helemaal op. Dus ben na 1 dag alweer gestopt en ben met unicura zeep begonnen.

s'Ochtends en s'avonds was ik mijn oor en doe het sop weg deppen met lauw water en een steriel gaasje. Dan nog droog deppen met een steriel gaasje. Na twee dagen is het bultje geslonken. Nog niet weg maar dit blijf ik zo even doen!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:48

Balen lor!
Mijn schoonmoeder is ooit op een tawapa houten Bali blossom van me gaan staan die ik net wilde oprapen omdat ie gevallen was. Kapot uiteraard, wat baalde ik zeg...

Bultjes zijn echt een bitch, mijne zie je ook nog een heel klein beetje maar piercing is verder heel mooi rustig gelukkig

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:50

Mijn snug heeft momenteel ook last van bultjes. Ben maar weer even begonnen met wat zeezout spoelen.
Durf nog niet aan de slag met teatree olie i.v.m. piercing vanaf eind april, dus nog redelijk in het proces van genezen.

Hopelijk trekt het snel een beetje weg, want het ziet er niet mooi uit :') -O-

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:54

Mijne ook van april, augustus toch sterilon gaan gebruiken omdat de rest absoluut niks deed...

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:57

Gelukkig is de piercing op zich wel redelijk rustig. Dus sterilon is niet nodig.
Alleen die bultjes proberen weg te krijgen, we gaan zien of zoutoplossing wil werken..

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:00

Ik moest mijn ringetje (1 mm) uit mn helix halen een tijdje geleden ivm een mri. Toen ben ik m kwijtgeraakt en liep al maanden zonder iets. Af en toe een gewone oorbel erin van 0,8mm.

Nu laatst toch een staafje van 1.2 gekocht met een heel mooi blingding eraan en geprobeerd en het werkt gewoon. :) Hij is een paar dagen een klein beetje gevoelig geweest, maar dat is gewoon alles. :) Ik ben zo blij. Mijn helix is toch wel gewoon een dingetje. Ik kan er niet zonder. :)

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:09

@Iris82 heb jij de gewoon zelf gewisseld?

Zoutoplossing werkte wel iets maar niet heel erg. Die unicura zeep helpt echt super goed. De mijne is van juni. Ik wil ook graag andere steentjes er in maar de eerste 9 maanden laat ik mooi deze er in.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:48

Ik had al maanden niets ingehad. Nu heb ik mn piercing al 20 jaar dus dat gaatje is inmiddels wel zo degelijk, dat groeit niet meer dicht. Maar eerder wel een keer een ringetje nog van 1.2 geprobeerd en dat wilde niet. Maar staafje ging dus perfect.

Deze heb ik zelf ingezet. :) Dat ringetje is de vorige keer wel door een piercer gedaan. Heb vaak dat staafjes liever voor mn oren zijn dan ringetjes.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:49

Ik heb mijn daith van half augustus ook gewoon schoon gemaakt met sterilon hoor.. werkte echt prima hoor! Daarna kreeg ik antibiotica voor iets heel anders en toen was het helemaal over :+ Toch nog ergens goed voor geweest haha

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:05

Ik heb mijn helix 20 jaar geleden ook van pure ellende met sterilon schoongemaakt. En dat was het enige wat uiteindelijk hielp na maanden tobben. Nu is ie echt 300% genezen. Als ik er niets in doe zie je ook gewoon een gat. Sowieso ben ik niet echt van het dichtgroeien want mn tepelpiercing is ook al weer 5 jaar eruit maar die kan er ook zo weer in. Ga ik vandaag misschien ook maar een sieraadje voor scoren.

prugelpiet

Berichten: 12606
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:31

Ik doe mijn helix van mei nu ook met sterilon.

Niet dat het helpt, niks helpt :+

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:44

Sterkte. Ik vond het ook een bitch.

Roosje01

Berichten: 10755
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:51

Heb gelukkig weinig last van mijn helix soms rommelt die wat dan doe ik er wat sterilon op en dag later is het weer goed.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:16

MuSLi schreef:
Mijn snug heeft momenteel ook last van bultjes. Ben maar weer even begonnen met wat zeezout spoelen.
Durf nog niet aan de slag met teatree olie i.v.m. piercing vanaf eind april, dus nog redelijk in het proces van genezen.

Hopelijk trekt het snel een beetje weg, want het ziet er niet mooi uit :') -O-


Je kunt teatree olie verdund met amandelolie gebruiken, heb ik ook altijd gedaan :)

Ik heb echt 2 jaar last gehad van mij helix. Uiteindelijk een mijn fijnste piercing erin gedaan en heb er nooit meer iets mee gedaan. Nu is ie mooi genezen :)

Heb net mijn 2 mm expanders ingedaan. Dacht ik ben lekker eigenwijs en doe het sneller dan ik wou, maar ze floepten er zo in, alsof ik een normale oorbel in deed... Over een paar weekjes op naar 3 mm. Moet alleen nog even expanders bestellen dan. Zit te twijfelen of ik spiralen neem... Want de expanders prikken altijd in mijn nek :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:18

Brrr dat stretchen doe ik nooit meer... mijn vriendin werkt in shop en heeft mij ineens van 3 naar 6 gegaan. Wel met 3 expanders maar wel meteen achter elkaar
Niet de juiste methode natuurlijk en ook niet voor herhaling vatbaar