[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:36

Ik ben weer na aan het denken over nieuwe piercings :=

Wat zouden jullie hier nog bij doen? Ik vond een daith wel leuk maar die zit te dicht op de anderen dan vind ik :P zat ook nog te denken aan een forward helix oid :))
(Oude foto trouwens, piercings zijn nu 'genezen' en geen wildvlees meer bij de inner conch)
Afbeelding

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:00

xZiva_ schreef:
Ik ben weer na aan het denken over nieuwe piercings :=

Wat zouden jullie hier nog bij doen? Ik vond een daith wel leuk maar die zit te dicht op de anderen dan vind ik :P zat ook nog te denken aan een forward helix oid :))
(Oude foto trouwens, piercings zijn nu 'genezen' en geen wildvlees meer bij de inner conch)
[ [url=m/IyTkj3.png]Afbeelding[/url] ]

Misschien een lage helix? Dat lijkt mij er wel leuk bij :)

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:05

xZiva_ schreef:
Ik ben weer na aan het denken over nieuwe piercings :=

Wat zouden jullie hier nog bij doen? Ik vond een daith wel leuk maar die zit te dicht op de anderen dan vind ik :P zat ook nog te denken aan een forward helix oid :))
(Oude foto trouwens, piercings zijn nu 'genezen' en geen wildvlees meer bij de inner conch)
[ [url=m/IyTkj3.png]Afbeelding[/url] ]


Tragus bij je rook en helix en een forward helix bij die andere :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:23

xZiva_ schreef:
Ik ben weer na aan het denken over nieuwe piercings :=

Wat zouden jullie hier nog bij doen? Ik vond een daith wel leuk maar die zit te dicht op de anderen dan vind ik :P zat ook nog te denken aan een forward helix oid :))
(Oude foto trouwens, piercings zijn nu 'genezen' en geen wildvlees meer bij de inner conch)
[ [url=m/IyTkj3.png]Afbeelding[/url] ]


Tragus :)

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:51

Tragus dacht ik idd ook, maar wil die niet bij mijn inner conch (oortjes passen al minder lekker daardoor) en bij mijn rook vind ik hem te dicht in de buurt zitten :=

Ben heel mieperig dat piercings niet te dicht op elkaar mogen _O-


Lage helix wilde ik ook heel graag, maar dat kon bij mij niet volgens de piercer. Die in mijn rechter oor was het laagste wat hij kon -O-

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:47

xZiva_ schreef:
Tragus dacht ik idd ook, maar wil die niet bij mijn inner conch (oortjes passen al minder lekker daardoor) en bij mijn rook vind ik hem te dicht in de buurt zitten :=

Ben heel mieperig dat piercings niet te dicht op elkaar mogen _O-


Lage helix wilde ik ook heel graag, maar dat kon bij mij niet volgens de piercer. Die in mijn rechter oor was het laagste wat hij kon -O-


Ik heb dat ook, vind de afstand precies goed :)

Afbeelding

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:29

Mooi Skessa! Vind 't ook mooi gebalanceerd!

Ik kom even binnenvallen voor advies, ik ben door de piercingshop aangeraden om mijn piercing te wassen met milde zeepvrije zeep (geen specifieke, maar neutral oid was goed) maar lees op internet dat men veel zeezout baden etc aanraad.

Wat vinden jullie nu beter en prettiger? Het gaat om een net gezette helix piercing. Mijn eerste piercing dus ik weet verder niet wat wijsheid is.

Mocht het verstandiger zijn om zeezout te gebruiken is het dan handig om zelf een badje te maken of om bijvoorbeeld een spray te gebruiken?

http://piercingmania.nl/zoutoplossing-spray


Mocht het eerder besproken zijn sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen aangezien ik nu op mijn telefoon zit.

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:52

Deze vraag wordt bijna elke pagina gesteld ;)

Het beste is om er gewoon helemaal niks aan te doen.
Gewoon afspoelen onder de douche en er na droog deppen Met een schone handdoek.

Ik vind zelf de spray van easy piercing (blauwe) wel erg fijn als het bv gevoelig is of irriteert

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:07

Skessa_ schreef:
xZiva_ schreef:
Tragus dacht ik idd ook, maar wil die niet bij mijn inner conch (oortjes passen al minder lekker daardoor) en bij mijn rook vind ik hem te dicht in de buurt zitten :=

Ben heel mieperig dat piercings niet te dicht op elkaar mogen _O-


Lage helix wilde ik ook heel graag, maar dat kon bij mij niet volgens de piercer. Die in mijn rechter oor was het laagste wat hij kon -O-


Ik heb dat ook, vind de afstand precies goed :)

[ [url=m/kk8iZY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh zo vind ik het ook wel heel gaaf ja! :))

Hoe vond jij hem qua pijn bij het zetten en genezen?

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:09

Ik ga Woensdag voor een tattoo en dacht als ik er dan toch ben.... Dus ga een forward helix laten zetten. Gewoon 1. Maar in welk oor!?

Rechter oor
Afbeelding

of

Linker oor
Afbeelding

Help! :')

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:27

Links!

Flying_Angel

Berichten: 15720
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:55

Ik zou ook links doen! :j

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:56

Ja ik denk ook links, want anders word rechts wel heel druk he..?

Flying_Angel

Berichten: 15720
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:03

Als je hem links doet, is het wel mooi in balans!

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:08

xZiva_ schreef:
Hoe vond jij hem qua pijn bij het zetten en genezen?


Die tragus? tsja het is best dik, dus het duurt wat langer voor de naald er door is :')
Genezing ging prima, wel wat vochtbultjes gehad. Maar nooit echt ontstoken ofzo.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:12

Skessa_ schreef:
xZiva_ schreef:
Hoe vond jij hem qua pijn bij het zetten en genezen?


Die tragus? tsja het is best dik, dus het duurt wat langer voor de naald er door is :')
Genezing ging prima, wel wat vochtbultjes gehad. Maar nooit echt ontstoken ofzo.


Ik heb ook een tragus. Vond het een van de minst erge! Deed nog minder pijn dan mijn helix! :j Genezen ging ook prima, weinig last van gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:16

Frost schreef:
Ik kom even binnenvallen voor advies, ik ben door de piercingshop aangeraden om mijn piercing te wassen met milde zeepvrije zeep (geen specifieke, maar neutral oid was goed) maar lees op internet dat men veel zeezout baden etc aanraad.

Wat vinden jullie nu beter en prettiger? Het gaat om een net gezette helix piercing. Mijn eerste piercing dus ik weet verder niet wat wijsheid is.

Mocht het verstandiger zijn om zeezout te gebruiken is het dan handig om zelf een badje te maken of om bijvoorbeeld een spray te gebruiken?

http://piercingmania.nl/zoutoplossing-spray


Mocht het eerder besproken zijn sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen aangezien ik nu op mijn telefoon zit.



Mijn ervaring is ook dat niets doen het beste werkt. Maar dan bedoel ik ook wel echt niets doen! Dus niet eraan zitten, niet de korstjes wegpulken, niet draaien. Lekker laten zitten en hooguit onder de douche even voelen hoe het ervoor staat. Wel moet je het in de gaten houden, wordt het toch wat onrustig of warm dan moet je het wel schoonmaken. Zijn verschillende spullen voor, ik heb niet echt een favoriet eigenlijk. Tea tree of Jojoba olie schijnen het wel goed te doen, maar dan moet je volgens mij wel de pure hebben (en dus niet Kruidvat huismerk).

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:52

Ik zou hem ook links doen :j


Ik ga toch maar eens kijken voor een tragus dan :o

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:16

Bij mij is de tragus nog geschoten als een oorbel. Ik vond het geen pijnlijke piercing. Maar goed weet niet hoe de pijn is als hij gepierced word. Kwa genezing ging alles prima nergens last van gehad! Terwijl mijn Daith echt heel erg ontstoken is geweest incl wondroos en zware antibiotica :(

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:24

xZiva_ schreef:
Ik zou hem ook links doen :j


Ik ga toch maar eens kijken voor een tragus dan :o


Doen! Ik vind mijn tragus zo leuk <3 Heb hem nu 1,5 jaar en ben er nog steeds zo enorm blij mee! :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:40

Heb ook een daith, met ringetje laten zetten maar bleef irriteren omdat het kon draaien steeds, dus vochtbultje. Toen dat weg was zelf een klik er in gezet, maar soms blijf ik hangen en trek ik hem eruit, krijg hem gelukkig zelf terug.
Vond hem pijnlijk om te laten zetten, ze had moeite ringetje erin te krijgen, heb klein oor, en erna is ie ook echt wel even nog gevoelig geweest

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:00

Joanne1987 schreef:
Heb ook een daith, met ringetje laten zetten maar bleef irriteren omdat het kon draaien steeds, dus vochtbultje. Toen dat weg was zelf een klik er in gezet, maar soms blijf ik hangen en trek ik hem eruit, krijg hem gelukkig zelf terug.
Vond hem pijnlijk om te laten zetten, ze had moeite ringetje erin te krijgen, heb klein oor, en erna is ie ook echt wel even nog gevoelig geweest


Ik vond mijn daith helemaal geen pijn doen tijdens het zetten? Zo zie je maar hoeveel dat per persoon kan verschillen he.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:12

Ja inderdaad! Ben er wel echt blij mee nu

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:34

Joanne1987 schreef:
Ja inderdaad! Ben er wel echt blij mee nu


Ik ook hoor! Na alle ellende dan :')

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:32

Dankjulliewel voor de tips!

Ik zit nu te twijfelen over een inner conch maar weet niet of dit mooi zal zijn bij een helix terwijl mijn andere oor nog leeg is op de 2 oorbelgaatjes na. Wat denken jullie? Ga in de zomer wel in Griekenland in de zee zwemmen maar ik neem aan dat dit na +/- 5/6 maanden genezing weinig problemen zal geven als ik alles verder goed schoonhoud? Mijn helix is dan ongeveer net zo oud.

Ik zou hem ook links doen Ladyloe