[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:30

Ik hoor allemaal rode vlaggen. Erop slapen is echt niet bevorderlijk voor je piercing, en een ringetje om mee te beginnen in je conch is ook erg tricky. Dat er gekozen is voor een ring met reliëf wat in je gaatje kan draaien is helemaal bijzonder, dat zit de genezing van het wondje natuurlijk ook in de weg := zou echt kijken naar een titanium labretje en vooral niet op liggen en er niet aan zitten. Een vliegtuigkussentje of een handdoek in een C-vorm leggen kan een uitkomst bieden. Of een kussen achter je rug zodat je niet om kunt rollen.

Ik heb een nieuwe piercing erbij, een helix met een vrij exclusieve end van Pupil Hall met topaas en goud <3 het sieraadje van m'n conch zit wel een beetje gedraaid:
Afbeelding

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:59

Wow gave helix!

Ik weet niks over de andere piercing maar bij mij komt er tot op heden totaal geen rommel uit.

Heb je een intern geschroefde helix of?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:33

Al mijn piercings hebben intern schroefdraad, maar toevallig is mijn helix push pin/threadless :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:02

Drunksheep schreef:
Ik hoor allemaal rode vlaggen. Erop slapen is echt niet bevorderlijk voor je piercing, en een ringetje om mee te beginnen in je conch is ook erg tricky. Dat er gekozen is voor een ring met reliëf wat in je gaatje kan draaien is helemaal bijzonder, dat zit de genezing van het wondje natuurlijk ook in de weg := zou echt kijken naar een titanium labretje en vooral niet op liggen en er niet aan zitten. Een vliegtuigkussentje of een handdoek in een C-vorm leggen kan een uitkomst bieden. Of een kussen achter je rug zodat je niet om kunt rollen.

Ik heb een nieuwe piercing erbij, een helix met een vrij exclusieve end van Pupil Hall met topaas en goud <3 het sieraadje van m'n conch zit wel een beetje gedraaid:
[ [url=m/bo7slH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oei dat klinkt niet best. :')
Een handdoek rol heb ik geprobeerd maar die ligt smorgens ergens op de grond... oor ziet er verder wel oké uit hoor, niet rood of geïrriteerd en vaak heb ik er een week geen last van en dan een paar dagen/momenten wel.


Edit: het zijn meer korstjes die er op zitten.

Wat raden jullie aan? Uithalen? Vervangen voor staafje? (Ik had via ome Google begrepen dat je dit niet moet doen omdat je hem eerst minimaal 9 maand moet laten zitten voor je gaat verwisselen. En zelfs als ie 9 maand rustig is geweest en je gaat wisselen kan het ineens mis gaan.)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:19

Ik heb 5 juli een conch laten zetten en direct een ringetje was geen optie volgens de piercers, beginnen met een staafje dus. Maar, 9 maanden wachten..? Tegen mij zeiden ze dat ik binnen een maand terug moest komen voor controle en dat als het dan echt al goed genezen is, ze hem misschien kunnen vervangen voor een ringetje. Maar dat is heel uitzonderlijk, ze geven het meestal drie maanden voordat ze het vervangen.

Als ik jou was zou ik langs gaan bij een fatsoenlijke shop voor advies... Want zoveel last hebben van die piercing lijkt me echt niet gezond.
Draai je verder zelf veel aan de piercing? Hoeveel keer per dag maak je het schoon (met zoutoplossing)?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:23

Ik zit echt met mijn ogen te knipperen omdat ik niet weet waar je het over hebt. Voor het laten zetten van mijn conch heb ik me veel ingelezen en ook veel in dit topic. Vaak gelezen dat het bij sommige mensen wel een jaar gevoelig blijft ed, dus ik had niet verwacht dat het bij mij uiteindelijk zo ‘verkeerd’ is gegaan. Voor de liefhebber kan ik via PB wel een foto sturen als iemand mij tips wilt geven...

Zoutoplossing? Nooit van gehoord.
Ik gebruik de spray 2 x per dag die ik van de man heb meegekregen. Ik draai er niet aan, behalve als het motief deeltje dus in mijn oor zit en dat is pijnlijk, dus dan spray ik eerst en dan draai ik hem voorzichtig een halve cm terug. Dat 9 maanden wachten heb ik trouwens op internet roekeloos gelezen en niet van de piercen gehoord.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 23:38

Oh, zo lang lees ik hier nog niet mee (en heb ook geen opzoekwerk gedaan voor ik hem liet zetten). Maar mijn conch heb ik nu bijna een maand (over een weekje) en hij is eigenlijk totaal niet gevoelig meer. Ja oké, als ik er even onhandig tegen sla als ik mijn haar afdroog, dan kan het even gevoelig zijn maar verder heb ik er totaal geen last van.
Alleen de eerste week was het even een hel met mensen die er dan nog per ongelijk tegen sloegen, echt misselijk werd ik dan. :')

Ik zou ook niet aan je piercing draaien om hem 'terug te zetten' als je erop spuit. In mijn 'contract' (ja, hier moet je een handtekening zetten voor je piercing :+ ) staat er duidelijk "don't touch". Als je er per ongelijk eens tegenaan komt oké, dat zal niet veel kwaad kunnen, maar het lijkt me niet goed om er iedere keer weer aan te draaien.

Dus als het echt zo pijnlijk is waardoor je hem elke keer weer moet aanraken, dan zou ik even langs een andere shop gaan en vragen of ze hem kunnen vervangen.

(Nu moet ik zelf niet veel zeggen, één van mijn stretchers is na een/twee jaar nog steeds ontstoken omdat ik eraan blijf draaien en pulken. Gezond. :+ )

Mondy

Berichten: 11884
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 05:31

Inderdaad met zoutoplossing sprayen! En terug naar de shop om er een staafje in te laten zetten. Als je sierraad telkens in je oor verdraaid dan gaat dat niet uit zichzelf goed komen. Niet zelf wisselen ivm hygiëne.


Wauw ds die is gaaf ! Toch apart dat de ene shop je wel je eigen sieraad laat zetten en de ander zo'n saai ding.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:45

Thanks!

En dat gebeurt alleen maar omdat ze weten dat ik behoorlijk wat kennis heb (en sieraden van de juiste kwaliteit aanschaf) en ze mij daar ook kennen. Plus ik doe alles in overleg hoor :j Maar je kunt bij henzelf ook een sieraad uitkiezen/bestellen en daarmee gepiercet worden. Alleen lang niet elke shop heeft zo'n uitgebreide collectie hoogwaardige sieraden inderdaad. Dus dan moet je zelf kiezen of je het de reis/prijs waard vindt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:04

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:54

naomiiiii schreef:
Wat heb jij in je tunnel voor sierraad? Ziet er erg apart uit maar zeker ook heel gaaf! Is het een soort gewichtje oid?


Een saddle spreader met een weight eraan! Ziet er in zijn geheel zo uit:
Afbeelding

Weights zijn van Diablo Organics met gouden obsidiaan en amethist <3

Mondy

Berichten: 11884
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:12

Wow dat ziet er heftig uit!!! Is dat om te rekken ?

Hier een ander sieraad erin gelukkig.
Maar twijfel nog over de grootte
Afbeelding

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:28

Ze zijn ongeveer 50 gram per oor, dus dat valt mee. Ik volg iemand die weights heeft van 500 gram per oor haha. Maar nee, is zeker niet bedoeld om mijn oren verder op te rekken! Puur esthetisch :)

En mooi sieraadje, maar misschien wat grof voor je tragus?

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 00:27

Wauw, ziet er tof uit drunksheep! Valt 50 gram vergeleken met 500 gram mee haha. Ik draag meestal knopjes en als ik ze wissel naar oorringen, heb ik al het gevoel alsof er gewichten aan hangen :')

@mondy vind ‘m persoonlijk net wat te groot als tragus. Misschien past het mooi om die alleen te dragen zonder oorknopjes erbij.

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:00

Wow wat een groot ding! := Niet zo mijn smaak.


Mondy, je tragus vind ik supertof <3 :D

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:37

Margoooo schreef:
Nou ik ben vandaag terug gegaan naar de shop. Ze waren heel begripvol, twee piercers vonden dat ie er ook te diep in zat, shop manager was niet echt overtuigd. Maar, ze heeft me de volgende opties gegeven:
- Ze kunnen hem eruit zetten en hem minder diep plaatsen, maar hier moet dan wel 3 maanden tussen
- Ze kunnen hem ook eruit halen en een andere terug zetten (een rook vind ik zelf ook heel mooi)
- Ik houd hem toch wel zo.

Ik twijfel dus echt mega erg, ik vind een tragus echt heel mooi maar ik heb eigenlijk geen zin om 3 maand te wachten, en ik ben ook bang dat muziek oortjes in doen lastiger gaat zijn als ie minder diep zit. Kunnen de mensen met tragus'en hier nog wel oortjes in hebben?



Ik had dus eigenlijk besloten om hem eruit te laten halen en een rook te laten zetten in hetzelfde oor, maar die schijnt wel echt een b*tch te zijn qua genezing? Nu twijfel ik weer haha, mijn tragus is zooo lief en rustig, maar ik vind hem gewoon echt te diep gezet -O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:19

DezeNaam schreef:
Oh, zo lang lees ik hier nog niet mee (en heb ook geen opzoekwerk gedaan voor ik hem liet zetten). Maar mijn conch heb ik nu bijna een maand (over een weekje) en hij is eigenlijk totaal niet gevoelig meer. Ja oké, als ik er even onhandig tegen sla als ik mijn haar afdroog, dan kan het even gevoelig zijn maar verder heb ik er totaal geen last van.
Alleen de eerste week was het even een hel met mensen die er dan nog per ongelijk tegen sloegen, echt misselijk werd ik dan. :')

Ik zou ook niet aan je piercing draaien om hem 'terug te zetten' als je erop spuit. In mijn 'contract' (ja, hier moet je een handtekening zetten voor je piercing :+ ) staat er duidelijk "don't touch". Als je er per ongelijk eens tegenaan komt oké, dat zal niet veel kwaad kunnen, maar het lijkt me niet goed om er iedere keer weer aan te draaien.

Dus als het echt zo pijnlijk is waardoor je hem elke keer weer moet aanraken, dan zou ik even langs een andere shop gaan en vragen of ze hem kunnen vervangen.

(Nu moet ik zelf niet veel zeggen, één van mijn stretchers is na een/twee jaar nog steeds ontstoken omdat ik eraan blijf draaien en pulken. Gezond. :+ )



Ik ben echt jaloers. :') Ik heb altijd gekloot gehad met gaatjes in mijn oren, altijd ontstoken en er uit moeten halen. Nu mijn eerste oorpiercing en ik dacht dat ik het licht had gezien hoor, met piercen i.p.v. schieten. Mooi niet. :+


MAAR ik weet dus nog steeds niet wat ik met de conch ga doen. Ik ga binnenkort maar ff langs de shop en laten zien dat het nog steeds poedersuiker is ofzo.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:22


Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:54


Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:23

Klopt, er zijn niet veel piercers die volgens deze 'hoge' standaarden piercen :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:29

Margoooo schreef:
Margoooo schreef:
Nou ik ben vandaag terug gegaan naar de shop. Ze waren heel begripvol, twee piercers vonden dat ie er ook te diep in zat, shop manager was niet echt overtuigd. Maar, ze heeft me de volgende opties gegeven:
- Ze kunnen hem eruit zetten en hem minder diep plaatsen, maar hier moet dan wel 3 maanden tussen
- Ze kunnen hem ook eruit halen en een andere terug zetten (een rook vind ik zelf ook heel mooi)
- Ik houd hem toch wel zo.

Ik twijfel dus echt mega erg, ik vind een tragus echt heel mooi maar ik heb eigenlijk geen zin om 3 maand te wachten, en ik ben ook bang dat muziek oortjes in doen lastiger gaat zijn als ie minder diep zit. Kunnen de mensen met tragus'en hier nog wel oortjes in hebben?



Ik had dus eigenlijk besloten om hem eruit te laten halen en een rook te laten zetten in hetzelfde oor, maar die schijnt wel echt een b*tch te zijn qua genezing? Nu twijfel ik weer haha, mijn tragus is zooo lief en rustig, maar ik vind hem gewoon echt te diep gezet -O-

Mwah valt mee, mijn rook gedraagt zich aardig

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:33

Giolli schreef:
Drunksheep schreef:
Ik zou als ik jou was naar een andere shop gaan := liefste een van deze lijst:
https://soesha.nl/lijst-betrouwbare-piercers-nederland/

Dan heb je ook een andere visie erop.



Das wel een heel beknopte lijst zeg. :+

Als ik het goed lees zijn dat vooral de shops waarvan zij denkt/vindt dat ze betrouwbaar zijn, dit zullen echt niet de enige goeie en betrouwbare shops zijn

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:53

Drunksheep schreef:
Klopt, er zijn niet veel piercers die volgens deze 'hoge' standaarden piercen :)


Dit zullen vast niet de enige goede zijn in heel NL?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:14

Giolli schreef:
Dit zullen vast niet de enige goede zijn in heel NL?


Dit zijn de enige piercers die ik mij zou laten piercen om eerlijk te zijn. Zie ook het artikel voor verdere uitleg waarom Emmie dit zo ziet. Maar al deze mensen zijn uitgekozen omdat ze vakkundig zijn, met hoogwaardige kwaliteit sieraden piercen (dus niet met chirurgisch staal onder andere), hoge hygiënische standaarden hebben en ze hebben gewoon heel veel kennis over dingen zoals nazorg etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:27

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt