[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:59

amy495 schreef:
Heeft iemand (goede) ervaringen met piercers midden nederland/gelderland die zelf ook piercings verkopen?


One Spirit Collective in Arnhem! Ze kunnen ook dingen custom bestellen etc. Ze hebben niet altijd alles op voorraad helaas, dus mocht je iets speciaals willen kan je beter eerst een berichtje sturen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 23:52

Sterkte voor de mensen met een slecht genezende conch piercing hier. :(:)
Mijne is ook zeker nog niet genezen. Heb hem nu twee maanden maar er blijven aan de achterkant echt enorme korsten opkomen. Ik heb de korst nu 'verwijderd' met een zoutoplossing en een watje. Maar ik vroeg me af of het misschien beter is om het te laten zitten en gewoon te hopen dat het onder de douche loskomt?
De mijne doet gelukkig geen pijn meer (al voel ik nu toevallig wel wat 'steken' in mijn oor, maar de piercing zelf lijkt rustig te zijn). Aan de ene kant misschien ook negatief want ik heb nu al sneller de neiging om terug op dat oor te slapen (wel nog met mijn arm tussen mijn oor en kussen) waardoor de piercing misschien scheef kan groeien...

Ik had nog een vraagje... Ik las hier in het topic al vaker dat chirurgisch staal niet zo goed is. Nu realiseerde ik mij een paar weken geleden dat ik in mijn stretcher die niet genezen wil chirurgisch staal heb steken. Dat doordat de shop waar ik de kleinere maat gekocht heb enkel chirurgisch staal verkoopt of iets van 'bio' weetikveelwat.
Ik ben dus langs deze shop geweest en heb gevraagd of ik hem er beter uit kon halen. Toen stelde ik dus ook de vraag over het chirurgisch staal, of dat wel goed was voor het genezingsproces aangezien hij er nu al zeker twee jaar insteekt, nog niet genezen is en er nog vuil uitkomt.
De man reageerde daarop vrij belachelijk met 'Maarja meiske, chirurgisch staal wordt gebruikt voor operaties dus zo slecht zal het wel niet zijn hé?' Euhm ja... Oke dan I guess? :') Hij zei dat als ik er een allergische reactie op zou hebben mijn oor een stuk dikker zou zijn.
Hij zei dat ik wel altijd terug mocht komen moest het niet beter worden maar ik denk dat ik pas... _O-

Dus mijn vraag is; is het beter om de piercing met chirurgisch staal eruit te halen? De piercing lijkt nu wel al wat meer te genezen (ik zat er veel te vaak aan met mijn vingers, korstjes wegkrabben enzo,...), maar ik heb mijn twijfels.

lor1_1984

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 01:56

Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig titanium bij operaties ipv chirurgisch staal. :)
Ik zou als ik jou was kijken of je eenzelfde maat in titanium kunt vinden en je stretcher vervangen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 03:59

Dezenaam: Dat is echt precies zoals het hier nu gaat!
Die van mij zit alleen al een half jaar.
Van de week kwam er een hoop troep uit :? Netjes schoongemaakt en nu lijkt die ineens helemaal genezen te zijn voor het eerst. Ik kan er aan zitten, best op liggen (negatief idd haha) maar toch twijfel ik nog of ik er een staafje in laat zetten.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 04:09

DezeNaam, zou je stretcher idd vervangen door acryl, bioflex, hout of titanium :j

Wel vreemd van die shop, ze zouden op zn minst beter moeten weten :=

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:40

amy495 schreef:
Heeft iemand (goede) ervaringen met piercers midden nederland/gelderland die zelf ook piercings verkopen?


Mastilo in Ede. Zij piercte eerst bij vida loca in Veenendaal. Nu is ze een studio met haar man gestart. Zij pierct en hij tattoeert.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:30

Bij Mastilo was ik vorige week. En ik werd daar heel erg hebberig van al het moois! 2 mooie ringetjes gekocht voor in m'n eerste lobes. Ze is ook nog bezig met een andere leverancier.

Als je echt op zoek bent naar BVLA/Industrial Strength/MariaTash. Dat heeft ze dan weer niet liggen. Dan moet je inderdaad naar Nijmegen.

Mondy

Berichten: 11860
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:43

Wel jammer dat de mooie ringetjes voor daith bijna allemaal chirurgisch staal zijn en zo weinig keuze uit titanium.
Anders zou t makkelijk zijn.
Ik ga toch het staal eerst proberen maar als ik t hier zo lees dan ook goed in de gaten houden dus.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:50

Ik zou naar echt goud of witgoud kijken dan, vooral voor een daith.

Ze gebruiken geen CS meer bij operaties, dat is titanium idd..

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:45

Mondy schreef:
Wel jammer dat de mooie ringetjes voor daith bijna allemaal chirurgisch staal zijn en zo weinig keuze uit titanium.
Anders zou t makkelijk zijn.
Ik ga toch het staal eerst proberen maar als ik t hier zo lees dan ook goed in de gaten houden dus.


Er is genoeg keuze! Kijk maar eens op BodyArtForms. Vooral LeRoi heeft veel moois. En anders idd witgoud.

Chirurgisch staal is eigenlijk overkoepelend voor allemaal verschillende samenstellingen van staal. Dus helemaal niet zo veilig om te dragen en ook niet om mee gepiercet te worden. Zit ook nikkel in dus daarom gebruiken ze het niet meer voor operaties natuurlijk.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:14

Okee, ik kreeg net dus deze reclame.. er zijn kennelijk “doe het zelf” sets.. niet best!

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:16

Op wish en AliExpress kan je heel veel van die zooi kopen, ook piercing naalden en zelfs tattoo machines ed

lor1_1984

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 04:25

Sja, als iemand zichzelf wil studexen, piercen of tattoeren waarom ook niet. :)
Ander verhaal vind ik het als ze dat spul op anderen gebruiken omdat je imo dan verantwoordelijk bent voor de gezondheid van diegene iig wb de plek van oorbel/piercing/tattoo en de gevolgen bij onvoldoende hygiëne etc.

Heb mezelf ook weleens gestudext, ook in mijn kraakbeen (gewone helix, lage helix, hoge helix) en sluit niet uit dat ik het in de toekomst weer doe.
Maar ik zal het niet bij een ander doen, de studexjes verkopen/weggeven of het aan anderen adviseren. :)

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:34

Hoi! :)

Ik had een vraagje. Ik heb in 3 van mijn 4 oorpiercings (tragus en double forward helix) door de jaren heen oorbellen gedaan. Deze gaatjes zou ik nu graag weer oprekken naar piercingdikte. Heeft iemand hier ervaring mee?

https://www.crazy-factory.com/nl/p/Pier ... n-Pin/~1.6

Dit vond ik bijvoorbeeld via Google. Of kan ik het beter in een shop laten doen?

Lous

Berichten: 24249
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:44

Celestial schreef:
Hoi! :)

Ik had een vraagje. Ik heb in 3 van mijn 4 oorpiercings (tragus en double forward helix) door de jaren heen oorbellen gedaan. Deze gaatjes zou ik nu graag weer oprekken naar piercingdikte. Heeft iemand hier ervaring mee?

https://www.crazy-factory.com/nl/p/Pier ... n-Pin/~1.6

Dit vond ik bijvoorbeeld via Google. Of kan ik het beter in een shop laten doen?


Nee hoor, dit kun je prima zelf doen. Ik heb dit zelf ook gedaan. Gaat supermakkelijk en pijnloos.
Met zo’n pin, maar dan 1,2 mm dikte. Dit is namelijk de standaard dikte van een oorpiercing. Deze heb ik besteld via AOP, op deze site staat ook een stretchguide. Superhandig, deze heb ik dan ook gebruikt. Ik ben van 0,8mm naar 1.2mm gegaan.
Succes! *\o/*

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:18

Zijn er bokkers met een innerconch met ring erin? Hoe is dat met slapen? Genezen versie dan natuurlijk :D

Kwal
Berichten: 4442
Geregistreerd: 02-08-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:19

Ik heb een innerconch en ooit een ring in gehad, maar snel weer uit gedaan omdat ie heel boos werd van slapen met ring. En om nou elke ochtend en avond te wisselen ging me wat te ver :)

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:20

Vrij vervelend idd :') goede dagen en minder goede dagen, maar ik vind een ringetje zo leuk dat ik het ervoor over heb haha

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:32

Maandag haal ik mijn lage helix er permanent uit. Heb hem nu al dik 2 jaar en hij blijft poedersuiker doen. Ontstoken vochtbulten tot bloedens toe. Wat ik ook probeer, niks werkt. Maandag operatie dus dan moet alles toch uit.. |(

Hij is ondertussen ook zo extreem scheef gegroeid dat het sowieso niet meer goed gaat komen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:00

MyChoice schreef:
Zijn er bokkers met een innerconch met ring erin? Hoe is dat met slapen? Genezen versie dan natuurlijk :D



Ha ha ha ha ha

Klik even op mijn geplaatste berichten. :')
Sterkte. :(:)

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:25

Ik laat sowieso met labretje zetten. Ringen in nieuwe piercings wil ik nooit. Maar als hij genezen is lijkt het me wel mooi!

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:31

Hier al een tijdje een ringetje erin, was even doorbijten want in het begin was dat wel gevoelig met slapen. Helpt ook niet mee dat ik op die kant slaap. Maar hij is ondertussen alweer een tijdje rustig.

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 23:02

Giolli schreef:
MyChoice schreef:
Zijn er bokkers met een innerconch met ring erin? Hoe is dat met slapen? Genezen versie dan natuurlijk :D



Ha ha ha ha ha

Klik even op mijn geplaatste berichten. :')
Sterkte. :(:)

Maar met 6 maanden is een kraakbeenpiercing ook nog niet helemaal genezen, dus dat vind ik niet gek :D

Ik zit erover te denken om morgen voor een tweede helix ga! Wel even heen en weer naar Utrecht voor Tom maar dan kan ik meteen zijn nieuwe shop bewonderen haha

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:37

Pepperrr schreef:
Maandag haal ik mijn lage helix er permanent uit. Heb hem nu al dik 2 jaar en hij blijft poedersuiker doen. Ontstoken vochtbulten tot bloedens toe. Wat ik ook probeer, niks werkt. Maandag operatie dus dan moet alles toch uit.. |(

Hij is ondertussen ook zo extreem scheef gegroeid dat het sowieso niet meer goed gaat komen..


Hij is er al uit. Mijn haar bleef er in vast zitten en als ik t loshaalde begon t weer heel erg te bloeden. Bye bye |(

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:01

Zonde!