[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:02

Pepperrr schreef:
Moet wel zeggen dat ik een hele slechte start gehad heb waardoor ze extra poedersuiker doen. Piercer had er te klein staafjes ingezet, bleef 1x ergens hangen en de dag erop groeide t balletje bijna in. Toen naar een andere piercer gegaan die heeft er veeeeeel te lange staven in gedaan waardooe het nog meer ging irriteren en er vochtbulten ontstonden door teveel beweging en ik er nóg sneller mee bleef hangen. Toen zelf kleinere besteld en die erin gedaan. Na een tijdje zaten er random braampjes (????) Aan de randjes van de balletjes van een van de staafjes waardoor ze weer gingen irriteren.... Toen weer andere besteld (intern geschroefd), en deze zijn nu goed. Maar het hele genezingsproces is dus totaal verstoord door al het te klein te groot, blijven hangen, irriteren etc.... Nog een laaaaange weg te gaan dus


Pfoe wat een ellende achter elkaar!

Mij tepelpiercings blijven ook af en aan prutten maar heb ze nog geen jaar.

Ik was voor info neuspiercing bij de piercer en kwam terug met een forward helix… mn laatste poging oorpiercing. Als dit niet lukt wil k er geen meer..
wat zijn jullie do’s en don’t qua verzorging. Uiteraard nazorg advies gekregen maar wil meer ervaringen!

Jester_

Berichten: 12278
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:03

Ik ben van plan deze week mijn 2 forward helixen eeuit te halen, wat een ellendige dingen zeg. Na 1,5 jaar nog steeds altijd korsten en pijnlijk

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:58

Jester_ schreef:
Ik ben van plan deze week mijn 2 forward helixen eeuit te halen, wat een ellendige dingen zeg. Na 1,5 jaar nog steeds altijd korsten en pijnlijk



Oww geef de burger moed :+

Jester_

Berichten: 12278
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:36

Hahaha ik krijg ze er zelf niet uit anders had ik er heul.lang geleden afscheid van genomen :')

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:29

Heeft iemand ervaring met oordoppen op maat bij een daith piercing?
Is nu 30% korting bij beter horen dus wilde dit graag laten doen. M’n rook lijkt mij niet zo’n probleem maar hoe zit het met een daith?
M’n gewone standaard oordoppen voor festivals krijg ik prima in en AirPods ook

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:24

Geen ervaring met een daith maar wel met op maat gemaakte oordoppen, als je met AirPods geen problemen hebt, heb je dat met de oordoppen ook niet. Die vallen veel verder je oor in namelijk.
ik heb bewust alles in laten zitten met aanmeten want zo draag ik de oordoppen ook. denk aan de achterkant van je tragus bijvoorbeeld.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:13

mirtedl schreef:
Heeft iemand ervaring met oordoppen op maat bij een daith piercing?
Is nu 30% korting bij beter horen dus wilde dit graag laten doen. M’n rook lijkt mij niet zo’n probleem maar hoe zit het met een daith?
M’n gewone standaard oordoppen voor festivals krijg ik prima in en AirPods ook


Ja, bij mij past t prima en blijven ze ook goed zitten :j

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:51

Heeft iemand hier ervaring met wenkbrauwen laten doen (PMU) terwijl je al een wenkbrauwpiercing hebt? Ik heb twee ringetjes die nog steeds regelmatig onrustig zijn, maar ik wil al heel lang mijn wenkbrauwen laten doen. Gaat dat problemen opleveren? Ik weet nog niet welke techniek ik wil, momenteel nijg ik naar powderbrows.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:24

Ik zou dit vragen aan de artiest waar je het gaat laten doen. Lijkt me dat ze sowieso uit zullen moeten tijdens de behandeling, en dat kan problemen opleveren voor de genezing van de piercings. Voor de pmu zie ik niet echt in dat het problemen zou opleveren, eerder de piercings die moeilijk zullen doen door het eruit en erin.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:24

Ik kom even binnen vallen.
Als je je oren laat stretchen, geven ze de dikte vaak aan in gauge of mm.
Is er ook een term om de lengte aan te duiden?
Ik wou stretchen, voorlopig naar 3mm, en dan soms een tunnel er in waar ik mijn gewone oorknopjes doorheen kan steken.
Maar de tunnels die er nu in zitten, zijn te lang. Het staafje van mijn knopje kan er doorheen, maar is te kort om het slotje op te plaatsen.
Dus ik dacht, mss heb je die tunnels in verschillende lengtes ook? Want deze zitten ook vrij ruim.

Het zijn momenteel dubbel flared met inwendige schroefdraad. Maar ze nestelen dus ook niet mooi omdat ze wat lang zijn. Dat geflarede deel zit zo wat boven mijn huid ipv dicht er tegen. Achteraan zitten ze nog verder uit.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:16

Iemand enig idee?

Ik heb al 18 jaar 2 tongpiercings.. nooit gedoe mee gehad. Tot 9 maart, diverse dagen flinke pijn in mijn tong, moeite met eten. Gekeken en zag dat de achterste opeens ontstoken was. Spoelen etc hielp niet… dus eruit gehaald op 15 maart want pijn was niet meer te doen en spoelen hielp niet en zelfde dag was de pijn en alles weg. Deed geen pijn meer. Nu een paar dagen later voelt mijn tong weer lichtelijk geïrriteerd maar is niets aan te zien. En doet ook niet zo’n pijn als vorige week.
Nu sinds vandaag, begint mijn smiley opeens pijn te doen..en ik kijk.. jawel ontstoken. deze heb ik sinds juli vorig jaar. Met zetten en ook erna, 0 problemen.

Ik heb het ringetje daarvan op 11 maart laten vervangen. Dus dat is nadat mijn tong al geïrriteerd was. Dacht eerst wellicht daaraan.

Verder slik ik roaccutane voor mijn huid. Dit droogt alles uit, maar deze kuur vorig jaar ook gehad en toen nergens last van qua piercings.

Morgenvroeg bel ik de huisarts, want wil als het niet hoeft nog geen afscheid nemen van deze 2 piercings haha

Jullie tips?

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:54

Hoe is je weerstand verder? Kan best zijn dat je je niet helemaal lekker voelt en je piercings daar ook op reageren.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:14

prugelpiet schreef:
Hoe is je weerstand verder? Kan best zijn dat je je niet helemaal lekker voelt en je piercings daar ook op reageren.



Weerstand op dit moment is niet mega denderend inderdaad… kan dat zoveel invloed hebben?
Nooit zoveel last van gehad haha piercings ook nooit ontstoken.. vreselijk!

Ik blijf nu 2x per dag spoelen met corsodyl in elk geval en morgen informeer ik bij de huisarts

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 09:26

Heeft er hier iemand ervaring met tunnels dicht laten groeien?
Ik heb mijn tunnels (6mm) een paar maanden geleden eruit gehaald, en 1 kant is aardig goed dicht gegaan. Maar de andere heeft nog niet super veel zin :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 11:25

Ja, hier een van 5mm ooit dicht laten groeien. Zie je niks meer van en is nu een gewoon oorbelgaatje..

Ik ben overigens super happy want mn tepels gaan echt al anderhalve maand gewoon top! Zouden ze dan eindelijk ooit gaan genezen?

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:03

Ik heb tot nu toe geen last gehad van mijn tepelpiercing als ik eerlijk ben.. Echt na 1 dag al voelde ik het vrij wel niet meer, ook geen korstjes ofzo :o

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 16:37

TheNovelist schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met tunnels dicht laten groeien?
Ik heb mijn tunnels (6mm) een paar maanden geleden eruit gehaald, en 1 kant is aardig goed dicht gegaan. Maar de andere heeft nog niet super veel zin :+

Ik heb volgens mij 5 a 6 mm tunnels gehad in m'n emo-tijden. Mijne zijn weer redelijk dichtgegroeid. Ze zijn wel wat groter gebleven dan m'n andere oorgaatjes.
Heb je wellicht die kant die wat achterblijft ooit teveel geforceerd of zo? Misschien dat die daarom nog niet teruggroeit?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 19:32

fotolijstje schreef:
Ik heb tot nu toe geen last gehad van mijn tepelpiercing als ik eerlijk ben.. Echt na 1 dag al voelde ik het vrij wel niet meer, ook geen korstjes ofzo :o


Lucky!

Sterre98

Berichten: 6329
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:42

Ik gooi heel even het topic omhoog :')

Ik ga even helemaal los nadat ik mijn relatie heb verbroken. Voelt heel lekker en nu heb ik al een tijdje het idee om een neuspiercing te zetten.

Heb ook een septum. Zou ooit weer een smiley willen maar durf ik toch niet voorlopig :')

Nu is het de vraag. Welke neusvleugel? Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen?

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:48

Ik heb hem rechts, omdat mijn haar links valt.

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:12

Sterre98 schreef:
Ik gooi heel even het topic omhoog :')

Ik ga even helemaal los nadat ik mijn relatie heb verbroken. Voelt heel lekker en nu heb ik al een tijdje het idee om een neuspiercing te zetten.

Heb ook een septum. Zou ooit weer een smiley willen maar durf ik toch niet voorlopig :')

Nu is het de vraag. Welke neusvleugel? Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen?


Bij mij was dat DE reden voor een VCH! :') *\o/*

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:14

Vanaf voren gezien rechts zou ik doen mocht ik ooit een neuspiercing nemen :)) geen reden, persoonlijk gevoel :+

Sterre98

Berichten: 6329
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 22:19

Nee die vch, dat is toch even een dingetje :')

Nee maar vind de neusvleugel wel even wild genoeg _O-

Heb wel eens gedacht om 2 te doen, maar voorlopig nog niet.

anoukwendy

Berichten: 4505
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:55

Lous schreef:
Sterre98 schreef:
Ik gooi heel even het topic omhoog :')

Ik ga even helemaal los nadat ik mijn relatie heb verbroken. Voelt heel lekker en nu heb ik al een tijdje het idee om een neuspiercing te zetten.

Heb ook een septum. Zou ooit weer een smiley willen maar durf ik toch niet voorlopig :')

Nu is het de vraag. Welke neusvleugel? Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen?


Bij mij was dat DE reden voor een VCH! :') *\o/*


Hahah mocht het ooit over zijn tussen ons hier neem ik die ook _O- maargoed zou mn vriend er niet de deur voor uitzetten :=

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:58

Waarom wachten met een VCH tot vriend de deur uit is? Ik heb m toen laten zetten tijdens de relatie. Echt geen moment spijt gehad!

Hier doet 1 tepelpiercing moeilijk. Die bleef laatst hangen achter mijn bh, vraag me niet hoe.
Nu maar weer de heletijd met zoutoplossing spray bezig maar werkt niet voldoende dus vanmiddag maar even in zoutoplossing badje hangen