[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:29

Als ik er een oorbel doorheen krijg, krijg ik er eigenlijk ook altijd wel weer een piercing doorheen. Wat voor sieraad heb je op je tragus? Anders inderdaad doen wat Peelie zegt. Oorbel erdoor, piercing op de achterkant zetten en zo er doorheen draaien/drukken.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 06:35

Ik heb mijn oren gestretcht tot 12mm. Ik heb ze al zo’n 7 jaar deze maat, zonder problemen. Verzorg ze netjes, regelmatig schoonmaken en ook de sieraden schoonmaken.

Nu heb ik er van de week een keer een nacht scheef op gelegen, waarbij m’n oor dubbel heeft gelegen ofzo gok ik. Ineens een ontstoken oorlel rondom mijn tunnel.

Iemand hier tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zat zelf te denken aan tunnel eruit, zoutbadje en even met rust laten. Maar zou het zonde vinden als ik na zo’n tijd toch weer een stukje opnieuw moet stretchen. Dus dacht, misschien zie ik nog wat over het hoofd.

-Namiro-

Berichten: 1943
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:22

linoleum schreef:
Ik heb mijn oren gestretcht tot 12mm. Ik heb ze al zo’n 7 jaar deze maat, zonder problemen. Verzorg ze netjes, regelmatig schoonmaken en ook de sieraden schoonmaken.

Nu heb ik er van de week een keer een nacht scheef op gelegen, waarbij m’n oor dubbel heeft gelegen ofzo gok ik. Ineens een ontstoken oorlel rondom mijn tunnel.

Iemand hier tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zat zelf te denken aan tunnel eruit, zoutbadje en even met rust laten. Maar zou het zonde vinden als ik na zo’n tijd toch weer een stukje opnieuw moet stretchen. Dus dacht, misschien zie ik nog wat over het hoofd.


Vooral tunnel er niet uithalen want het groeit heel snel dicht. Ik gebruik altijd tea tree met dit soort dingetjes.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:44

Gewoon goed schoonhouden en zorg dat het gehydrateerd blijft. Meestal trekt de irritatie dan vanzelf weg.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:49

Ik heb hem er toch uit gehaald. Kwam steeds meer pus en zelfs bloed uit en de pijn werd steeds erger. Ik stretch desnoods wel weer opnieuw naar 12mm. Voelt alweer stuk beter inmiddels.

Beetje geïrriteerd ken ik wel. Dan hou ik schoon, gehydrateerd en hou ik mijn simpelste tunnels in. Dit was wel echt 10x erger helaas :(

xmarloesx2
Berichten: 543
Geregistreerd: 09-07-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:35

Hoi! Mag ik even komen binnen vallen? Ik heb nu ongeveer 3 weken geleden een tragus piercing laten zetten. Ik heb er echt totaal geen last van gelukkig,alleen het schoon maken aan de binnenkant van het oor heb ik wat moeite mee. Heb het idee dat het door een wattenstaafje alleen maar geïrriteerd raakt. Iemand tips om het goed schoon en droog te maken?

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:07

Ik ging wel eens met mijn oor in een glas water met zoutoplossing hangen, zodat het een beetje kon weken :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:11

Ik zet gewoon elke dag even de douchekop erop. :)

-Namiro-

Berichten: 1943
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:30

Iemand een tip hoe ik mijn tunnel open krijg?
Extern schroefdraad en het ding zit moervast.. geen beweging in te krijgen. Zelfs mijn vriend krijgt het ding niet los… en nu??

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:34

Met een tang?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn tunnels nooit losdraai, ik prop ze er altijd zo doorheen :')

Maar als dat bij jou niet kan zou ik even in een warm bad gaan liggen weken, dan wordt je huid soepeler.
Dan kun je het nog eens zo proberen? Evt met een olie'tje?

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 00:21

Rubberen wegwerphandschoenen al geprobeerd? Net wat meer grip.

Ik heb meestal single flared in. Die dan officieel met zo’n O-ring op achterkant horen, maar die heb ik er nooit op.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 02:11

linoleum schreef:
Rubberen wegwerphandschoenen al geprobeerd? Net wat meer grip.

Ik heb meestal single flared in. Die dan officieel met zo’n O-ring op achterkant horen, maar die heb ik er nooit op.


Raak je ze dan nooit kwijt? Ik heb ook 1x single flared met O ring gehad. O-ringen schoten er altijd af en dan was ik mn tunnel kwijt -O-

-Namiro-

Berichten: 1943
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:54

xMyrth schreef:
Met een tang?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn tunnels nooit losdraai, ik prop ze er altijd zo doorheen :')

Maar als dat bij jou niet kan zou ik even in een warm bad gaan liggen weken, dan wordt je huid soepeler.
Dan kun je het nog eens zo proberen? Evt met een olie'tje?


Ik heb normaal ook tunnels met intern schroefdraad en die frommel ik ook gewoon in en uit.. maar deze is extern en heeft dus een complete achterkant. Krijg ik er nooit doorheen.

Rubberen handschoenen al geprobeerd.. maar de grip is niet het probleem..

Mijn vriend opperde al om de slijptol te gebruiken.. 8)7

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:42

Pepperrr schreef:
linoleum schreef:
Rubberen wegwerphandschoenen al geprobeerd? Net wat meer grip.

Ik heb meestal single flared in. Die dan officieel met zo’n O-ring op achterkant horen, maar die heb ik er nooit op.


Raak je ze dan nooit kwijt? Ik heb ook 1x single flared met O ring gehad. O-ringen schoten er altijd af en dan was ik mn tunnel kwijt -O-

Nee nooit. Ik heb al 7 jaar dezelfde tunnels die ik bijna elke dag draag!

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:11

Oh ja ik krijg die er wel doorheen :')
Maar wellicht komt dat omdat mijn oor toch iets meer gestretcht is dan de piercing maten die ik draag?

Ik heb namelijk ooit hele dunne rubber tunneltjes gekocht die ik over mijn 10mm piercings doe, zodat ze niet glijden :+ maar daardoor is mn oor dus net een tikkeltje groter dan 10mm waarschijnlijk

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:23

Vraag :D

Waar kopen jullie mooie sieraden? Ik heb mijn conch ondertussen meer dan een jaar erin, maar nog altijd met hetzelfde saaie staafje als waar die mee gezet is, want ik kan maar geen sieraad vinden wat naar mn zin is. Prijs is niet heel relevant, ik heb liever iets moois in dan dat het goedkoop was. Maar ik ken eigenlijk niet veel goede websites buiten alloverpiercings/piercingmania/crazyfactory om.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:02

https://mastilopiercing.nl/
Hier komt mijn oor piercing en tepel piercings vandaan, maar ook daar laten zetten :)
Heb een hondenpootje boven in mn oor, ook in andere kleur samen te stellen.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:50

Ik wil binnenkort iets bestellen bij culet. Ze verkopen sinds kort ook bij bijenkorf.

Helaas recent een miskoop gedaan voor echt heel veel geld. Was op zoek naar echte diamanten piercing voor mijn conch maar heb helaas neppers gekocht. Contact gehad, bleken het idd lab diamanten te zijn. Dat hebben ze niet verteld bij de verkoop... de lab diamanten testen niet als echt en zijn synthetisch

Dus pas er mee op, voor als jullie net zoals ik verleid worden door die leuke instagram foto's/pagina's. Gaat vaak om laberatorium gekweekte diamanten

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 08:57

x_Jeanine_x schreef:
https://mastilopiercing.nl/
Hier komt mijn oor piercing en tepel piercings vandaan, maar ook daar laten zetten :)
Heb een hondenpootje boven in mn oor, ook in andere kleur samen te stellen.


Wat een prijzen :oo

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 13:35

Ik heb dinsdag mijn conch eruit gehaald. Na 1.5 jaar ellende, dik pijnlijk (soms ging het met momenten weer goed). Hem de afgelopen 3 weken dagelijks gespoeld met zoutoplossing, gewassen met unicura maar dinsdag had ik zon dikke pusbult achter me oor dat ik er klaar mee was. Hele verademing, al vind ik het wel kaal :') hopelijk worden mijn forwards nu ook wat liever

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 18:47

Pepperrr schreef:
x_Jeanine_x schreef:
https://mastilopiercing.nl/
Hier komt mijn oor piercing en tepel piercings vandaan, maar ook daar laten zetten :)
Heb een hondenpootje boven in mn oor, ook in andere kleur samen te stellen.


Wat een prijzen :oo


Jups. Maar ik vind hun service en ervaring echt super top!
Mijn oor heeft nul reactie gegeven. Tepels heel minimaal maar meer door eigen grote voorgevel en knel zitten in BH.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:44

Sinds 2 weken mijn neuspiercing terug!
Het zetten door littekenweefsel deed zo’n zeer :')
Maar ik klop af maar tot nu toe gaat t heel goed.
Vorige keer dag net het zetten dik rood en heel pijnlijk nu nergens last van tot nu toe. *\o/*

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 16:50

Iemand nog tips voor mijn tepelpiercings? Ik word er echt moedeloos van... Ze gaan steeds heel even goed om vervolgens weer ontzettend te prutten. Er vanaf blijven en niks doen helpt het beste, zodra ik er vanalles op ga doen of teveel schoonmaak gaat t mis. Maar zodra ik er vanaf blijf ook (maar gaat t wel beter). Helppp :')

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:13

Ik heb nooit last van ze gehad,
Ik douche zelf vrij heet misschien dat het daardoor komt? Ik maakte ze ook niet elke dag schoon hoor :') maar altijd met heet water en zeezout en that's it.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:18

Iemand ervaring met de healing discs bij een helix ?
Heb aan beide kanten een kraakbeen bultje zitten sinds een tijdje maar krijg m niet weg. Is wel iets minder geworden na gebruik van tea tree olie aanstippen en een zoutoplossing maar nog steeds niet weg. Kan daardoor maar 1 sieraad in die lang genoeg is.