[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:23

Pepperrr schreef:
Iemand nog tips voor mijn tepelpiercings? Ik word er echt moedeloos van... Ze gaan steeds heel even goed om vervolgens weer ontzettend te prutten. Er vanaf blijven en niks doen helpt het beste, zodra ik er vanalles op ga doen of teveel schoonmaak gaat t mis. Maar zodra ik er vanaf blijf ook (maar gaat t wel beter). Helppp :')

Is het toevallig rond de periode dat je ongesteld moet worden?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:30

Nee ik heb de prikpil dus word niet ongesteld. Zou ook niet meer weten wat ongeveer mijn cyclus zou zijn na 10 jaar prikpil _O-

Het is voor mijn gevoel ook echt heel erg random.
Ik douche eigenlijk juist best 'koud'. Zeker niet heet iig.

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:42

Slaap je met een topje aan? Dat ze nergens tegen aan kunnen stoten? Misschien slaap je onrustig en beweeg je er onbewust meer tegen aan?
Passen je BH's goed?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:55

Ja bh's zitten prima, slaap met een soort sportbh aan. Kan in feite nergens aan blijven hangen...

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:29


xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:39

Misschien is dat het probleem? Altijd maar in kleding zitten?
Zuurstof is goed voor je huid en wondgenezing.

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:39

staafje te kort? ik heb er ook steeds 1 die wat moeilijker doet. morgen maar eens kijken of de piercer nog wat tips heeft voordat die met vakantie gaat.

x_Jeanine_x

Berichten: 9098
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:41

xx_Irisje schreef:
Misschien is dat het probleem? Altijd maar in kleding zitten?
Zuurstof is goed voor je huid en wondgenezing.


Zelf slaap ik 1 of 2x per week zonder topje. Maar ik ben te onrustig snachts.
Zou anders langs de shop gaan of zij tips heeft.
Ik ben 2 weken terug ook even geweest, was 1 jaar geleden dat ik ze had laten zetten en moest even mn oor laten checken. Dus ook maar gelijk die andere laten checken :)

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:43

Ik moet wel íéts aan, want met mijn meloenen blijf ik achter alles hangen en lig ik er zelfs op in mn slaap :') Dan beter een dun stofje eroverheen dan hangen en erop liggen lijkt me.

Staafjes heb ik juist pas gewisseld naar korter omdat de maat hiervoor weer te lang was waardoor ze juist gingen irriteren. Sinds ik de kortere heb gaan ze juist veel beter. Heb zeker nog wel íéts ruimte voor eventuele zwelling. Maar echt zwellen doen ze verder niet.

Ben er zo klaar mee... Maar wil ze er niet uit -O-

Terug naar de shop ga ik sowieso niet. Hartstikke aardige man maar te weinig verstand ervan imo (gepierced met VEEEL te korte staafjes. Plus dat hij aan de andere kant van NL zit, was toen weekendje weg met mn beste vriend.

Kan evt nog wel mijn andere piercer vragen

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 01:03

Ik ging altijd met een kopje met zoutoplossing zitten. Gewoon als een soort kolf op de bank zitten. Dan waren ze met 2 dagen bij mij wel weer goed. Of op vakantie naar de zee :p
Mijne is na 2 jaar ofzo pas echt goed genezen. Nu heb ik heel soms een klein korstje maar eigenlijk altijd heel netjes

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:53

Hai mensen, me vriendin vraagt of dit ontstoken is of aan t uitgroeien is? Ze heeft er verders geen last van. Jeukt niet, doet geen pijn. Dit was wel voordat ze hem schoongemaakt had.

De eerste foto is 5 maanden geleden en de tweede is nu. (halfjaar geleden gezet)Afbeelding
Afbeelding

Lous

Berichten: 24255
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:01

Helaas deze is echt uit aan het groeien. Je ziet ook duidelijk dat de afstand tussen de balletjes steeds kleiner word en hij meer oppervlakkiger komt te liggen.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:12

Lous schreef:
Helaas deze is echt uit aan het groeien. Je ziet ook duidelijk dat de afstand tussen de balletjes steeds kleiner word en hij meer oppervlakkiger komt te liggen.


Okee, thanks! En ergens had ik gelezen dat je het uitgroeien kunt voorkomen door bijvoorbeeld een ander staafje of ander materiaal? De dikte ens. Kan dat kloppen?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:19

Nee, hij is al te ver. Beste is om hem eruit te halen, te laten genezen en eventueel opnieuw te laten piercen. Hij zit nu op de verkeerde plek wat helemaal voor nare complicaties kan zorgen.

Lous

Berichten: 24255
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:56

Photograph schreef:
Lous schreef:
Helaas deze is echt uit aan het groeien. Je ziet ook duidelijk dat de afstand tussen de balletjes steeds kleiner word en hij meer oppervlakkiger komt te liggen.


Okee, thanks! En ergens had ik gelezen dat je het uitgroeien kunt voorkomen door bijvoorbeeld een ander staafje of ander materiaal? De dikte ens. Kan dat kloppen?


Nee dat werkt helaas niet (spreek ook uit eigen ervaring)
Als het lichaam het eruit werkt, houd je dat niet tegen.

Wat Pepperrr zegt is idd het beste.

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:59

Pff, dan ga ik dat doen. Jammer maar was wel te verwachten, in dat opzicht past niks bij mij want alles wat ik wil, neem of doe gaat fout hahaha

Het mocht weer eens niet baten

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:17

Mondy schreef:
Iemand ervaring met de healing discs bij een helix ?
Heb aan beide kanten een kraakbeen bultje zitten sinds een tijdje maar krijg m niet weg. Is wel iets minder geworden na gebruik van tea tree olie aanstippen en een zoutoplossing maar nog steeds niet weg. Kan daardoor maar 1 sieraad in die lang genoeg is.


Niemand ervaring ermee ?
Twijfel om ze te halen en zo ja of uk de 5 of 7 moet hebben qua maat

xMyrth

Berichten: 2813
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:11

Photograph schreef:
Pff, dan ga ik dat doen. Jammer maar was wel te verwachten, in dat opzicht past niks bij mij want alles wat ik wil, neem of doe gaat fout hahaha

Het mocht weer eens niet baten


Huh het ging toch om je vriendin? :+
Of... "je vriendin"? _O-

Jammer dat die uitgroeit! Misschien lukt een volgende poging!

Photograph

Berichten: 1374
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:48

Kan ze hem er zelf uithalen? Of moet ze daarvoor naar een piercer?

En is er verdere nazorg nodig nadat hij eruit is? Bijv nog steeds met zout spoelen

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:44

xMyrth schreef:
Photograph schreef:
Pff, dan ga ik dat doen. Jammer maar was wel te verwachten, in dat opzicht past niks bij mij want alles wat ik wil, neem of doe gaat fout hahaha

Het mocht weer eens niet baten


Huh het ging toch om je vriendin? :+
Of... "je vriendin"? _O-

Jammer dat die uitgroeit! Misschien lukt een volgende poging!

Huh _O-
Dat dacht ik ook hahaha

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:45

Photograph schreef:
Kan ze hem er zelf uithalen? Of moet ze daarvoor naar een piercer?

En is er verdere nazorg nodig nadat hij eruit is? Bijv nog steeds met zout spoelen


Ze, of jij, kan hem er zelf uithalen en lekker met rust laten verder. Haar, of jouw, lichaam lost dit verder op.

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 12:10

Photograph schreef:
Kan ze hem er zelf uithalen? Of moet ze daarvoor naar een piercer?

En is er verdere nazorg nodig nadat hij eruit is? Bijv nog steeds met zout spoelen


Gewoon eruit halen, met rust laten.
Soms kan een piercer na genezing de piercing nog eens zetten achter het littekenweefsel. Dan groeit ie minder snel uit maar dat verschilt per persoon.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 01:22

Wat denken jullie?
4 maanden geleden een neuspiercing laten zetten. Helaas binnen 24 uur ontstoken, pijnlijk en dik dus terug gegaan naar de shop. Het was gepierced met een te kort staafje, langer staafje gekregen en moest het een paar weken schoonmaken met chloorhexedine. Nu 4 maanden later en 2 potjes chloorhexedine is dit al de 4e keer dat het zo ontstoken is. Het is rood, dik en pusserig (soms zo erg dat je het sieraad niet eens ziet zitten). Maakt niet uit wat ik doe en hoe ik het schoonmaak.

Het gebeurd vaak in een paar uur, 's ochtends is er niks aan de hand en ziet hij er uit alsof ie er jaren zit en is niet pijnlijk. Een paar uur laten kan hij plots zo onstoken zijn als dat ie nu is.

Helaas zit de piercer waar ik hem heb laten zetten meer dan een uur verder op. Al het goed is is het sierraad 14k of 18k goud. Draag verder ook gouden oorbellen/piercings.

Wat zou ik kunnen doen? Ben een beetje klaar met zo voor schut te lopen
Spoiler:
Afbeelding

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:38

Waarom is er gezet met goud?
Dat wordt veelal afgeraden.

Je kan eventueel nog kijken voor een titanium staafje die echt wat ruimte geeft aan het wondje.
Dan idd weken in een zoutbadje en dan zou ik het even aankijken of er verbetering in zit. Dus geen chloorhexidine maar gewoon de zoutoplossing zelf maken of babyampullen/neusspray baby zoutoplossing kopen.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:52

Ik zou voor een ander sierraad gaan kijken. Iets met een platte achterkant. Die drie bolletjes zijn waarschijnlijk ook onderdeel van het probleem. Dit had ik ook in het begin met mijn neuspiercing. Ander voorkantje er op gezet (met een platte achterkant) en toen werd de piercing gelijk veeeeel rustiger.