misbruik of??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10973
Geregistreerd: 21-11-02

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:29

Wat een schrik dat je bijna begon te hyperventileren, maar ergens ook wel fijn. Even terug met de neus op de feiten en liever met zo'n professional, die elke dag tig van dit soort gesprekken voert, dan bijvoorbeeld bij de ex-oppassers zelf. Althans, zo denk ik er maar over.

Vergeet niet, dat jij nu pas tijd hebt voor rouwverwerking. Eerst alles op een rijtje en nu komt alles pas op zijn plek. Zo goed als je aan je dochter dacht: denk ook aan jezelf!

Fijn dat de professionals in je dochter's omgeving ook zoveel verschil merken. Dan krijg je toch maar weer bevestigd dat je de goede weg bent ingeslagen.

Maakt je dochter nog wel eens gebruik van dat "schrijfvriendje"? (Ben even de naam vergeten).

Storm

Berichten: 20874
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:42

Fijn dat het met je dochter zo goed gaat, maar logisch dat de klap bij jou flink hard komt nu. Jouw verwerking komt nu pas daar ruimte voor is en nu je je dochter veilig hebt.
Je schreef ook dat het gevolgen gaat krijgen voor de vrienden/familiegroep waar jullie beide in zitten. Hoe gaat dat nu en kun je het handelen?

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:27

Ik zou toch, als je het fijn vind tenminste, even vragen of niemand van VT mee kan komen of de kinderpsycholoog. Stel dat je daar gaat hyperventileren en het allemaal te veel word, dan heb je iemand die jou daadwerkelijk kan helpen, het is hun vak immers.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70716
Geregistreerd: 24-05-08

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:38

Het is zeer begrijpelijk dat de klap nog steeds voelbaar is bij jou, neem hier ook zeker de tijd voor!

Wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat met je dochter!

Hoe gaat het nu in de vriendengroep? Mij lijkt het daarnaast ook verstandig om iemand mee te nemen tijdens het gesprek met die mensen. Puur om jou te kunnen steunen en helpen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:49

Ik zou niet te lang wachten met dat gesprek, dit speelt al een behoorlijke tijd.
Als je dat gesprek hebt gehad, kun je er een punt achter zetten.
Zo'n gesprek is zwaar, maar juist doordat het alles weer boven haalt, kun je het beter verwerken, want alles komt weer bloot te liggen.

Persoonlijk zou ik voor een professional kiezen, omdat die afstand heeft en jou daarna nog feedback kan geven. Ook omdat het signaal wat je naar de ex oppasser uitzend is: dit is op hoog niveau doorgespit.
Ook kunnen ze niet degene die je meeneemt, daarna benaderen.
Het is professioneel en het is klaar, zeg maar.

Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:31

Het doel van het gesprek is niets meer dan vertellen waarom mijn dochter daar niet meer komt.
Afsluiten van een ontzettend naar hoofdstuk in ons leven.

De medewerker van VT was echt ontzettend aardig en meelevend, deed me enerzijds onwijs goed maar anderszijds was het ook moeilijk, een bevestiging van mijn gevoel dat het niet oke is wat er is gebeurd, een bevestiging ook dat mijn gedachten en gevoelens niet verkeerd of vreemd is.
Ik zat te trillen op m'n stoel, en zat tegen het huilen asn.
Dat is lang geleden, maar inderdaad, nu komt mijn periode van verwerking.

Hoe het nu in de vriendengroep gaat, tja, weinig veranderd eigenlijk.
Ik heb nog steeds weinig contact met ze.
Toevallig laatst wel met 1 vd meiden op stap geweest, wat erg gezellig was.
Zij heeft verder niks gevraagd en dat was heel prettig.
In de stad kwamen we nog een andere vriendin tegen, die wel vroeg hoe t nu is en of ik erachter ben wat het probleem van mijn dochter was...
Toen moest ik even slikken, heb gezegd dat ik het idd weet maar het er niet toe doet om het te vertellen.
Dat is moeilijk, ik houd ze op afstand en eigenlijk wil ik het ze wel vertellen, om voor hun ook een eind te maken aan een bepaalde onzekerheid en ook voor steun.

Het gesprek zal sowieso deze week plaats gaan vinden.
Ik denk er nog goed overna wie ik mee wil nemen, maar mijn gevoel neigt naar een goede vriendin, mits zij mee wil natuurlijk.
Ik vraag ook nogal wat van haar hiermee.

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:43

fijn dat de feestdagen op zich goed verlopen zijn en je dochter het op school ook zoveel beter doet.

Veel sterkte en moed voor deze laatste grote stap en hopelijk kan jij het dan voor jezelf verwerken en afsluiten. Het ga je goed TS

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:05

Wat fijn dat het zo goed met je dochter gaat! Echt heel fijn. Sterkte gewenst met het gesprek dat je nog gaat hebben, zal moeilijk zijn maar ik denk dat het ook voor je verwerkingsproces goed is dat je het doet. Blijf dicht bij jezelf en spreek in de ik-taal vanuit jezelf. Dan kan het niet gauw mis gaan. Heel veel sterkte! Je hebt het heel goed gedaan!!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:17

Hoenuverder schreef:
Het gesprek zal sowieso deze week plaats gaan vinden.
Ik denk er nog goed overna wie ik mee wil nemen, maar mijn gevoel neigt naar een goede vriendin, mits zij mee wil natuurlijk.
Ik vraag ook nogal wat van haar hiermee.


Weet natuurlijk niet haar verhoudingen met dat stel.
Maar als goede vriendin zou ik het heel graag voor je doen, dan is het nogal wat ja....maar ja, daar ben je goede vriendinnen voor, het leven is soms nogal wat.

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 03:49

Ik blijf af en toe even in jouw topic spieken of er nieuws is of ontwikkelingen zijn.. Ik vind dat je het onwijs goed doet en dat je weloverwogen keuzes maakt! Ik wil je (nogmaals) heel veel sterkte en succes wensen. Ook met het gesprek van de week.

Ik hoop van harte dat je het dan een "plekje" kan geven en het hele verwerkingsproces kan gaan beginnen. Ook voor je dochter.

Dikke knuffel voor jullie!

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:50

waar is de vader van je dochter in het verhaal?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:10

connie64 schreef:
waar is de vader van je dochter in het verhaal?


Is niet jouw zaak.
Hoewel ik het me natuurlijk ook heb afgevraagd, het is niet mijn zaak.

Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:19

De afspraak is gemaakt, binnen nu en een week is ook deze (hopelijk laatste) hindernis genomen.
Ik vind het wel heel "eng", maar het moet, ook om het echt af te kunnen sluiten.
Ik heb gekozen om een goede vriendin mee te vragen, zij staat buiten de vriendengroep maar kent de meiden uit de betreffende vriendengroep wel.
Vond het moeilijk om het haar te vragen, maar als ik 1 persoon vertrouw is zij het wel.
Zij kan ook heel goed neutraal blijven, maar kent mij ook zo goed dat ze in kan grijpen wanneer het mij teveel zou kunnen worden, iets wat met een professional lastiger is.

Ik hoop dat ik goed uit mijn woorden kan komen, en dat ik geen verkeerde indruk maak doordat ik waarschijnlijk ga trillen van emotie.
Maar ik moet me vasthouden aan mijn voornemen om gewoon mijn zegje te doen, dat ik dit doe voor mijn fantastische dochter, en geen verdenkingen/beschuldigingen te uitten.
Ik kan dit, hoe moeilijk ook.

MarjanB

Berichten: 16565
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:24

Je mag toch emotioneel zijn? Het is niet niks wat er gebeurt is. Heel veel sterkte alvast en super fijn dat je vriendin mee wil.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:27

Heel veel succes. Als deze hindernis genomen is, kan ook voor jou het verwerken beginnen. Het is niet niks geweest en het weegt al een hele tijd op je. Ik hoop dat je je nadien opgelucht gaat voelen. Je kan het!

loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:02

Ts ik wil je veel succes wensen met de laatste hindernis! Fijn dat je een vriendin hebt gevonden die met je meekan!
En ik hoop dat dit de werkelijke afsluiting is van 2016 voor je en dat je een goed jaar kan hebben met je dochter zonder enorme tegenslag zoals afgelopen jaar!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:27

Heel veel succes met deze laatste hindernis TS, ik heb jn het begin wel eens gereageerd maar verder alleen meegelezen. Wat een enorme rollercoaster zijn jullie doorgegaan zeg..
Blij te lezen dat het met je dochter nu goed gaat, denk je ook een beetje om jezelf?
Emoties mogen er zijn TS, het is niet niks wat er gebeurd is/ wat jullie doorgemaakt hebben. Ik heb er het volste vertrouwen in dat je ook deze hindernis goed zal nemen.

Nogmaals: succes, ik heb diep respect voor hoe je alles aangepakt hebt.

Stephanie_86

Berichten: 1937
Geregistreerd: 08-01-10

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 04:47

Ik ben een stille meelezer maar wil je nu toch echt wel een hart onder de riem steken dat je een topmoeder bent!!!

Het gesprek wat er aan komt gaat klote zijn en erna nog steeds maar weet wel dat t boek dan langzaam dicht kan gaan. En jouw wonden kunnen gaan helen.

Je bent echt een topper!!!!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 05:35

Wow, per toeval kom ik in dit topic terecht en heb de grote lijnen door gelezen.. Respect voor je werk/handelwijze en wens je heel veel sterkte toe met hopelijk het laatste gesprek! Denk aan wat je al bereikt/gedaan hebt en probeer daar je kracht uit te halen voor het gesprek!

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 07:50

a3a1, rustig aan zeg pfffff.....
als je een topic op bokt start mag je dan geen vragen stellen???

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:28

connie64 schreef:
a3a1, rustig aan zeg pfffff.....
als je een topic op bokt start mag je dan geen vragen stellen???



Nou ja je mag veel, maar het is natuurlijk ronduit onbeschoft.

Mondy

Berichten: 11885
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:46

Niks mis met die vraag toch ? TS bepaalt dan zelf wel of ze er reactie op wil geven ;)

Ts succes deze week !!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:51

Mondy schreef:
Niks mis met die vraag toch ? TS bepaalt dan zelf wel of ze er reactie op wil geven ;)

Ts succes deze week !!


Precies! Er is niks onbeschofts aan die vraag.

Heel veel sterkte TS! Hopelijk geeft het gesprek je genoeg om het daarna een plekje te kunnen geven.

Rocamor

Berichten: 10973
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:00

Cardy schreef:
Mondy schreef:
Niks mis met die vraag toch ? TS bepaalt dan zelf wel of ze er reactie op wil geven ;)

Ts succes deze week !!


Precies! Er is niks onbeschofts aan die vraag.

Heel veel sterkte TS! Hopelijk geeft het gesprek je genoeg om het daarna een plekje te kunnen geven.


niks mis met de vraag an sich, echter het is de toon die de muziek maakt. De vraag komt hier plompverloren binnendonderen. Had ook wat netter verpakt kunnen worden en zeer zeker had er ook aandacht kunnen zijn voor de dochter (fijn dat het beter gaat) en voor TS zelf (sterkte met het verwerken).

TS, top dat je die op een na laatste drempel hebt genomen. Nog even en je bent van het gedoe an sich af. Is de vriendin die je meeneemt al helemaal op de hoogte van het gebeuren?

Als je bang bent dat je er niet helemaal goed uitkomt met je verhaal, schrijf het eerst op. Vraag desnoods iemand die je vertrouwd of die het wil lezen zodat er geen verwijten instaan (omdat je dat niet wilt). Vraag evt nog wat back up of info op bij VT of de psych van je dochter. Zij zullen vaker met dit bijltje hakken en kunnen jou er ongetwijfeld mee helpen.

Succes met (de aanloop naar) het gesprek.

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:01

TS, heel veel sterkte en succes met dit gesprek.

Schaam je niet voor je emoties, dat deze er zijn is volkomen normaal. Ik weet niet of je het wilt, maar misschien is het fijn voor je om je zegje op te schrijven en dat mee te nemen? Dan heb je een soort houvast aan die 'brief' waarop alles staat wat je wilt zeggen tegen ze.

Je bent een supermoeder, vergeet dat niet!
Y;(