misbruik of??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:06

Rocamor schreef:
niks mis met de vraag an sich, echter het is de toon die de muziek maakt. De vraag komt hier plompverloren binnendonderen. Had ook wat netter verpakt kunnen worden en zeer zeker had er ook aandacht kunnen zijn voor de dochter (fijn dat het beter gaat) en voor TS zelf (sterkte met het verwerken).


Dat is het lastige van een forum.. Je kan de emotie erachter niet lezen, dus ook niet de toon of de manier waarop iemand het bedoelt. waardoor ik het bijv. anders lees en ervaar dat dat jij doet.
Het laatste heb je zeker een punt, dat had het zeker beter gemaakt :) .
Laatst bijgewerkt door Cardy op 04-01-17 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:17

Wat een grote stap ga je nemen TS, echt heel knap! Ik wil je heel veel succes wensen hierbij, je bent een kanjer van een moeder dus ook dit ga je doorstaan. Hoe moeilijk het ook zal zijn, je bent er voor je dochter dus dat kun je al niet meer fout doen.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:32

Die vraag is al meerdere keren gesteld en al meerdere keren geen antwoord.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:43

Dan is het duidelijk dat ts daar liever geen antwoord op geeft. En dat het allicht ook niet relevant is bij dit alles.

Balte

Berichten: 3561
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:57

Misschien kan je wat je wil zeggen eerst op papier zetten en dat papier mee nemen. Je kan dan bij het begin van het gesprek zeggen dat je het erg belangrijk vindt dat wat je wil zeggen dat je dat op de juiste manier kan zeggen en dat je daarom je tekst wil aflezen en dan ook vragen om je eerst alles te laten lezen zonder te onderbreken?

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:07

Heel veel succes Ts

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:41

TS wat sta je voor een spannende stap, ik wens je veel kracht toe!
Logisch dat je het bij dat telefoongesprek moeilijk had, die tranen mogen he :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:44

Ik denk dat TS wel iets anders aan d'r hoofd heeft dan "waar is de man in dit verhaal"

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:47

Precies antje_vip. Ik heb nog niet eerder gereageerd hier, maar die vraag kan een heel verkeerde snaar raken. Er zijn veel, heel veel antwoorden op mogelijk, uiteenlopend van die is de deur uit gezet tot die is overleden.

TS ik lees eigenlijk al vanaf het begin mee en ik vind echt dat je er heel erg goed mee om gaat. Het is niet niks, en het zal ook wel wat tijd kosten om echt helemaal te verwerken. Ik hoop dat jij en je dochter vanaf hier alleen maar sterker worden!

luuntje

Berichten: 14006
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:49

Ts heel veel succes met het gesprek.

Gelukkig is je dochter weer vrolijk thuis en op school.
Ik hoop dat je dit, eventueel met hulp, een plek kan geven.

Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 14:07

Wat een hoop reactie's weer!
Iedereen wederom bedankt, jullie hebben geen idee hoe goed het me doet en hoeveel steun ik daaruit haal.
Ik ga idd een aantal punten op papier zetten waarvan ik belangrijk vind dat ze benoemd worden.
De vriendin die mee gaat is inderdaad op de hoogte van de hele situatie, zij gaf zelf ook al aan mee te gaan als steun voor mij en niet om te oordelen over die mensen (al heeft ze uiteraard haar mening).
Vond ik erg fijn dat ze daar al zo goed over nagedacht had.
Hoe die mensen gaan reageren op het feit dat ik die vriendin meeneem weet ik niet, maar het interesseerd me ook weinig wat zij daarvan zouden kunnen vinden.
Ik vertrouw die vrouw, en dat is belangrijk.

Waar de vader van mijn dochter is in dit verhaal inderdaad niet van toepassing, en ik geef er ivm herkenbaarheid ook geen antwoord op.
De vraag viel bij mij opzich niet verkeerd, ik begrijp dat er enkel afgaande op mijn posts heus nog wel vragen zijn.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:58

fijn dat je t verder niet verkeerd opvat hoenuverder omdat dat zo dus niet bedoeld is.
Ik heb sowieso al eerder gereageerd hier dus daar valt geen verwijten over te maken door sommige bijdehandjes hier!

Verder moet ik me aan bepaalde regels houden volgens sommige bokkers?ik MAG dit of dat niet vragen maar anderen vragen mogen wel gesteld worden??

Die reageerders zijn niet goed bij hun hoofd.
Als je op bokt een topic start mag iedereen alles vragen wat hij of zij wil, het is aan ts of zij daar antwoord op wil geven of kan geven.

TS doet dit op een normale manier en ik ben echt niet gediend van die bijdehante dametjes die mij verbieden om bepaalde dingen te vragen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:41

Moet je er nou echt op doorgaan connie? "bijdehante dametjes" doe ff normaal zeg :')

Anoniem

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:53

Ik vind dat deze discussie niet in dit topic thuis hoort. Ik stel voor, uit respect voor de TS, dat men elkaar per PB benaderd met zulke opmerkingen (of ze gewoon voor zich houdt), zodat het topic niet verder bevuild wordt met deze onzin.

Dat gezegd hebbende;
TS, goed dat je een vriendin meeneemt die er verder buiten staat, en ook super goed dat je het gesprek hebt afgesproken!
Het is een meters hoge muur op je weg waar je niet voor altijd omheen kan blijven gaan, en die je ook niet in je eentje hoeft te beklimmen/ nemen. Na de muur zal je wel weer even in een diep gat vallen, maar dan heb je die hindernis wel mooi achter de rug. Ik hoop dat je die mensen daarna nooit meer hoeft te zien, al maken de gedeelde vrienden dat wel wat lastig natuurlijk..

Ook super fijn dat er zo'n last van je dochter is gevallen, ze lijkt haast bevrijd te zijn sinds ze weet dat ze daar nooit meer heen hoeft! Wat moet dat voor jou ook fijn zijn om haar weer te zien opbloeien. Al ben je nog steeds machteloos omdat ze niks durft te zeggen over wat ze heeft meegemaakt..

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:56

Laten we nu niet in TS haar afsluitende periode dit topic ongezellig gaan maken, kan me voorstellen dat ze dat er niet bij kan gebruiken nu.

Lieve TS, ik wil je veel sterkte wensen met het komende gesprek. Wat ontzettend fijn dat je goede vriendin met je mee wilt om je te ondersteunen. En wat fijn dat het de goede kant op gaat met je dochter!

Neem lekker je tijd, het is niet niks wat er is gebeurt en het is logisch dat het verwerkt moet worden, en dit mag ook. Net als emotioneel worden, het mag.

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:16

PureSG schreef:
Laten we nu niet in TS haar afsluitende periode dit topic ongezellig gaan maken, kan me voorstellen dat ze dat er niet bij kan gebruiken nu.

Precies dit, TS zei zojuist dat ze zo veel steun uit de reactie's haalt.
--
Wat fijn dat die vriendin mee gaat! Dan weet je in ieder geval zeker dat je iemand hebt om op terug te vallen. Als die mensen het niet fijn vinden dat je hun mee neemt is dat hun probleem toch? Ze moeten dan eens weten hoe jij je het afgelopen jaar hebt gevoeld.
Ik wens je alvast ontzettend veel succes en hopelijk kan je dit binnenkort helemaal afsluiten! :(:)

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:33

Nogmaals ts niets dan lof voor jou en hoe je er alles aan doet om het zo goed mogelijk te laten verlopen voor je dochtertje, echt dikke chapeau!

Jamiie
Berichten: 461
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 03:42

Heel veel succes!
Knap dat je de definitieve "laatste" stap genomen hebt.. Ben benieuwd hoe het gesprek zal verlopen en hoop dat het je zal helpen.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 04:05

Vanaf het begin lees ik al mee maar postte ik niet veel, gewoon sprakeloos dat dit soort situaties kunnen bestaan en niet weten wat ik er op moet zeggen.
Uiteraard heb ik onwijs veel respect voor TS haar handelswijze en dat wil ik dan ook wel kwijt.
Heel veel succes met het gesprek TS, het zal heel veel emoties oproepen maar daarna hoop ik dat je het voor jezelf kan gaan verwerken en door kunt gaan.
Ik ben niet zo goed in alles juist verwoorden en omschrijven, maar ik hoop je op deze manier een hoop kracht toe te kunnen sturen.

Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 10:26

Dank voor alle nieuwe reactie's.

Na het gesprek zal ik zeker zorgen dat ik die mensen nooit meer zie, desnoods dan maar niet naar verjaardagen enz.

Het gaat op en af met mij, ik slaap slecht en eet veel te veel.
Ben in deze periode zeker 10kg aangekomen en daar baal ik van.
Maar goed, als ik weer wat rust heb kan ik dat aan gaan pakken.
Nog een paar dagen, dan kan het echt afgesloten worden.

Ik heb geen idee hoe die mensen gaan reageren, maar ik vermoed dat ze vooral op mijn gevoel in gaan spelen.
Ben heel blij dat die vriendin mee gaat, zij heeft mij al vaker met beide voeten op de grond kunnen zetten.
Ik heb puntsgewijs op papier gezet wat er is gebeurd en waarom ik gehandeld heb zoals ik deed, dus denk dat ik wel kan zeggen wat ik wil.
Het blijft eng en naar, maar ik moet dit doen voor mezelf en zeker voor mijn dochter.

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:31

Dat het contact met de betreffende oppassers niet meer als voorheen zal worden mag helder zijn, maar ik hoop voor je dat er begrip gaat komen vanuit de vriendengroep, dat is telkens iets wat naar boven komt als ik je berichten lees.
Nog even volhouden, al deze tijd ben je zo sterk geweest en je bent er bijna. Je hebt zoveel gedaan om trots op te zijn!

Rocamor

Berichten: 10973
Geregistreerd: 21-11-02

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:35

Volgens mij ben je er klaar voor.

You go girl!

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:37

Natuurlijk kun jij dit! Dat je enorm sterk bent is al gebleken. Nu de laatste stap zodat dit een einde krijgt.

Het is belangrijk dat je dit doet, voor je dochter, om haar later te kunnen vertellen dat je dit niet zomaar voorbij hebt laten gaan. Voor jezelf, om in de spiegel te kunnen blijven kijken en dat je weet dat je alles voor je dochter gedaan hebt. En ook voor deze mensen die dit niet zomaar konden doen en misschien ooit weer de fout in zouden kunnen gaan.

senna21

Berichten: 11901
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:03

Het wordt vast goed, al zal het een moeilijk gesprek zijn. Je hebt het goed voorbereid.
Houd voor ogen wat jou eigen doel is voor dit gesprek. Laat het 'lukken' niet afhangen van de manier waarop de ander reageert. Je hebt geen invloed op het gedrag van een ander en bent daar ook niet verantwoordelijk voor.
Sterkte.

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:42

Ik heb de laatste 11 pagina's weer bijgelezen, ts wat ontzettend fijn dat het naar omstandigheden een stuk beter gaat met je dochter, en er blijkbaar toch ook een 'last' van haar schouders gevallen is. Ik kan mij voorstellen dat dat voor jou toch ook weer een stukje bevestiging geeft aan jouw gevoel. Ze is blijkbaar opgelucht uiteindelijk dat zij er niet meer heen hoeft. Al zegt dat natuurlijk nog steeds niet alles, ik hoop toch dat je uit het gesprek met de 'oppassers' iets meer duidelijkheid zult gaan krijgen. Je bent een sterke mama, je doet het goed.