misbruik of??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:43

Lieve TS, ik kan alleen maar bewondering hebben voor hoe jij hebt gehandeld en hoe sterk je bent gebleven.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:47

Heel goed gedaan ts! Ik ben best teleurgesteld in hun reacties, al weet ik ook niet wat ik dan verwacht had.. bizar dat mensen dan ook nog steken onder water gaan geven..

Goed gedaan, nu tijd voor rust.. voor verwerking, en om verder te gaan. Ik ben echt trots op je, hoe je dit alles hebt aangepakt. Zet hem op!

Goof

Berichten: 28828
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:50

Wat ben jij een enorm sterke vrouw TS!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:58

Je bent een kanjer ts!!! +:)+
Dit zal nog even moeten bezinken maar ik denk dat de opluchting dan wel zal overheersen...
In je vriendengroep zal dit ook eerst wat onwennig zijn maar ergens denk ik dat er op termijn nog het een en ander gaat komen bovendrijven...
Jij hebt onvoorwaardelijk voor je dochter gekozen en dat is het enige wat telt!!!!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:02

Ik heb vanaf het begin stil meegelezen maar ik wil nu toch even zeggen dat ik echt onwijs veel respect voor je heb TS! Wat een ontzettend goede moeder ben jij! Wat je zegt, het zal allemaal nooit zeker zijn wat er precies gebeurd is tenzij je dochter het verteld maar je hebt er in ieder geval alles aan gedaan om haar te beschermen. De grootste drempel is genomen, maar nu komt het moeilijke deel om het zelf een plek te geven. Heel veel sterkte :(:)

Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 07:54

Zo, nieuwe dag van het nieuwste hoofdstuk is begonnen.
Ik heb redelijk geslapen, maar voel me nu echt wel rot.
Ik begrijp echt niet waar ik de valse uitspraken aan verdiend heb, zeker na het eerdere begripvolle gesprek.
Maar goed, ik ben ook "blij" dat het achter de rug is, dat iedereen weet waar ie aan toe is en dat we verder kunnen.
Blij tussen aanhalingstekens, omdat ik zou willen dat het nooit was gebeurd, wat er dan ook is gebeurd, waardoor dit laatste gesprek heeft moeten plaatsvinden.
Ik houd me vast aan het feit dat ik zeker weet dat mijn kind veilig is en dat ik gevochten heb voor haar, ook al was daar van de andere kant geen begrip voor.

Zo de dag maar gaan beginnen met een hele dikke knuffel aan m'n dochter.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:09

Ik vind het ontzettend knap wat je hebt gedaan, echt diep respect voor je! Je bent voor je dochter opgekomen, heb je eigen gevoelens kunnen uiten en vanuit jezelf een goed gesprek gehouden. Het is niet niks.

Als mensen in het nauw zitten gaan ze de gekste dingen doen en zeggen. Dat blijkt ook wel. Als je tussen de regels doorleest "zie" ik alleen hun emoties. Om zichzelf te beschermen gaan ze uithalen naar degene die de boodschap brengt. Ze zullen alles zeggen en doen om zich emotioneel te verweren.

Probeer daar rust in te vinden.

Edit: ben ooit eens onderstaande tekst tegen gekomen, ik ben alles behalve religieus maar vond de boodschap erg goed. Heb er zelf in het verleden ook veel aan gehad:

Citaat:
Op een dag liep de Boeddha door een dorp.
Een boze jongeman stapte op hem af en begon hem te beledigen. ” Je hebt het recht niet om anderen les te geven”: schreeuwde hij.
” Je bent net zo stom als al die anderen. Je bent niets meer dan nep “…

De Boeddha was niet geraakt door deze beledigingen.
In plaats daarvan vroeg hij de jongeman, ” Vertel me eens, als je een cadeau koopt voor iemand, en die persoon neemt het cadeau niet aan, van wie is dan het cadeau ?”

De jongeman was verbaasd dat er zo’n rare vraag aan hem werd gesteld en antwoordde, ” Het cadeau is van mij, want ik heb het gekocht.”

De Boeddha lachte en zei: ” Dat is correct. En het is precies hetzelfde als met jouw boosheid. Als je boos op me wordt en ik laat mij niet beledigen, ik laat me niet raken, dan komt de boosheid terug naar jou. Jij bent dan de enige die ongelukkig wordt, ik niet. alles wat je hebt gedaan is jezelf pijnigen.”

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:42

Mooie tekst Cardy, Dank voor het delen.

Ts laat de vijandigheid bij die mensen. Ik snap best dat het voor hun ook schokkend is. Want ze kunnen best 1 en 1 optellen ook al heb je ze niet beschuldigd.

Maar je dochter is in deze belangrijker dan deze mensen.

Hoe is je dochter nu?

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:33

Ts fijn dat het gesprek erop zit.
Wat ik mis in je verhaal is of zij nog gevraagd hebben hoe het nu met je dochter gaat.
Dit meisje is toch het belangrijkste.

Je rot voelen snap ik.
Zijn ook nare dingen gezegd.
Jij ben mama en je komt voor je meisje op. Die mensen zijn bijzaak, voltooid verleden tijd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:59

Hele mooie tekst Cardy!

Ik vind je een super goede moeder TS en petje af hoe je het gesprek hebt gevoerd.
Ik ga mee met mijn voorgangers dat jou op geen enkele manier blaam treft. Je hebt voor je dochter gevochten en datgeen gedaan wat elke moeder in mijn ogen voor hun kind zou moeten doen, namelijk je kind op de eerste plaats zetten in zo'n situatie.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:03

C_arola schreef:
Hele mooie tekst Cardy!

Ik vind je een super goede moeder TS en petje af hoe je het gesprek hebt gevoerd.
Ik ga mee met mijn voorgangers dat jou op geen enkele manier blaam treft. Je hebt voor je dochter gevochten en datgeen gedaan wat elke moeder in mijn ogen voor hun kind zou moeten doen, namelijk je kind op de eerste plaats zetten in zo'n situatie.


Hier ben ik helemaal met akkoord! Veel sterkte in de komende tijd. Wees maar trots op jezelf wat je gedaan hebt! Gevochten als een Leeuw heb je voor je kind, en het siert je hoe je het gedaan hebt!

soesita

Berichten: 5171
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:12

Nogmaals: ik vind je ontzettend moedig en sterk. Het is begrijpelijk dat die mensen niet blij waren met de inhoud van dat gesprek en in de verdediging zijn gegaan. Dat is niet leuk maar heel normaal. Goed is dat jij bij jezelf en jouw boodschap bent kunnen blijven. Ik snap dat je graag een vorm van begrip van hun had gezien maar je kan ook zonder. En het is natuurlijk erg rot dat je door heel de situatie ook dierbare vriendinnen bent kwijtgeraakt. Net in een periode die moeilijk is en waarin vriendschappen bijzonder waardevol zijn.
Koester die vriendin die met je door het vuur is gegaan en sta open voor nieuwe contacten. Voor je het weet heb je dan hopelijk een nieuw vriendengroepje. :(:)

hagelslag
Berichten: 9060
Geregistreerd: 18-09-10

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:52

Knap gedaan ts!

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:01

Hoenuverder schreef:
Zo, nieuwe dag van het nieuwste hoofdstuk is begonnen.
Ik heb redelijk geslapen, maar voel me nu echt wel rot.
Ik begrijp echt niet waar ik de valse uitspraken aan verdiend heb, zeker na het eerdere begripvolle gesprek.
Maar goed, ik ben ook "blij" dat het achter de rug is, dat iedereen weet waar ie aan toe is en dat we verder kunnen.
Blij tussen aanhalingstekens, omdat ik zou willen dat het nooit was gebeurd, wat er dan ook is gebeurd, waardoor dit laatste gesprek heeft moeten plaatsvinden.
Ik houd me vast aan het feit dat ik zeker weet dat mijn kind veilig is en dat ik gevochten heb voor haar, ook al was daar van de andere kant geen begrip voor.

Zo de dag maar gaan beginnen met een hele dikke knuffel aan m'n dochter.


Er wordt wel eens gezegd, de beste verdediging is de aanval. Dat is dus ook waar zij zich op beroepen hebben, gewoon besloten om jou neer te zetten als een of ander achterdochtig persoon die vanalles roept op basis van rare gedachten.
Dit is natuurlijk niet waar. Wij in dit topic hebben elke keer gelezen hoe je twijfelde en hoe voorzichtig je hiermee bent omgegaan. Dus TS, laat je hierdoor niet van de wijs brengen.

Je eerdere geplaatste gesprek met je dochter is voor mij echt genoeg reden om te denken dat er wel degelijk iets gebeurd is. Mogelijk heeft je dochter zelf alleen iets gedaan waarvoor ze zicht schaamt, maar misschien was er ook wel echt iets met die oppassers aan de hand. De tijd zal het leren denk ik.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:43

Heel goed dat je het gedaan hebt TS! En ik krijg een beetje het gevoel dat die ene persoon die het dichtst bij het paar staat, enorm probeert te manipuleren en te bagetaliseren.
Antwoord zul je inderdaad nooit krijgen, tenzij je dochter gaat zeggen wat er gebeurd is. Mocht je zelf gaan twijfelen aan alles, wellicht ook in de toekomst door hoe mensen tegen je gaan doen, bedenk dat je als moeder die naar haar hart luistert het altijd bij het goede eind hebt. Er is iets gebeurt dat niet in de haak is en jij beschermt je dochter. En dat is SUPER GOED.
Sterkte met je rotte gevoel. Sta het toe, huil erover en pak jezelf weer op. Het is heel logisch dat je je rot voelt, ook al is dat niet leuk. Je moet er doorheen, voor jezelf en voor je dochter. Het komt met jou ook goed, echt waar. :(:)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:50

Ach TS wat naar dat je zulke sneren naar je hoofd kreeg zeg! Ik vind je echt een kanjer dat je dit zo ontzettend netjes hebt aangepakt!! Respect!
Naar dat de persoon waar je eerder mee had gesproken zich nu ook tegen je keerde, dat had je niet verdiend.
Ik wil je een dikke virtuele knuffel sturen, je hebt dit echt fantastisch gedaan voor je meisje!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:02

TS ten eerste heel veel sterkte :(:)
Het ergste is nu achter de rug, nu het gezicht naar de toekomst, een mooie toekomst met je dochter en echte vrienden om je heen.

Mijn enige gedachte na aanleiding van het gesprek is , dat er dus wel degelijk dingen zijn gebeurd die niet door de beugel konden.
Iemand de niks verkeerds gedaan heeft en met je dochter begaan was, had iedere steen omgekeerd om boven te krijgen wat er aan de hand was en wat er gedaan kan worden om je dochter weer helemaal gelukkig te krijgen.
Die hoefde zichzelf niet te verdedigen met nog een extra persoon er bij(dat waren er dus 3 in totaal en ze hadden verwacht dat jij alleen kwam?) maar hadden graag meegeholpen om uit te vinden wat er gebeurd was.

Nogmaals sterkte TS :(:)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:35

Heel triest maar bij dit soort situaties is het vaak heel lastig voor mensen om de draagwijdte te snappen.
Juist omdat je niet voor de volle 100% kunt zeggen, dit en dat is er gebeurd.
En als je voor 100% bewijs hebt, spreken die voor je.

Misschien heeft de man wel 1+1 bij elkaar opgeteld.
Misschien heeft de vrouw dat niet gedaan, of zit zij in loyaliteitsconflict, juist omdat er geen hard bewijs is, weet zij wel waar de vinger heen wijst, haar man....of erger nog zijzelf, hoewel dat voor velen ondenkbaar is.
Mensen hebben er moeite mee te geloven dat iemand die ze vertrouwden tot zoiets in staat is.

Reken er maar op dat daar nog veel gepraat gaat worden.
En kwartjes zullen ook nog wel vallen, of ze naar het tingeltje kunnen luisteren is maar de vraag.

Ik denk dat het ergens voor jou heel onbevredigend is.
Je hebt het gezegd, maar is er echt naar je geluisterd?

Ik hoop dat je het echt af kunt sluitenMisschien zeg je na een tijdje wel, ik zoek hulp voor mezelf om dit allemaal een plekje te geven.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:21

Heel goed dat je het gesprek in bent gegaan!

Wat ben je toch een sterke goede moeder!!!

En dat die mensen niet de hand in eigen boezem zouden steken wist je toch al van te voren. Anders had je allang wat van ze gehoord. Jammer van die ene vriendin. Persoonlijk vond ik dat ze helemaal niks te zoeken had bij het gesprek met die mensen. En dan opmerkingen over jouw "steun"... Dat is lekker makkelijk.

Je hebt het super gedaan! En doet het nog steeds. Volg je hart en volgensmij gaat het met jouw en je dochter helemaal goed komen.

En zie het maar zo, "vrienden" die onbegrip tonen en afhaken zijn geen echte vrienden. Hoe moeilijk het ook voelt, in "moeilijke" tijden kun je het kaf van het koren scheiden en kom je uiteindelijk rijker uit, want dan weet je wie je echte vrienden zijn.

Dikke knuffel! :(:)

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:00

Je bent een top moeder!
Heel veel respect hoe je alles hebt aangepakt.

runnerfan

Berichten: 254
Geregistreerd: 28-01-06

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:56

Het klinkt misschien gek maar dit gesprek bepaalt in mijn ogen hoe de toekomst van jou en je dochter er uit gaat zien. Ik vind het ongelooflijk knap hoe zorgvuldig je alles hebt uitgezocht na het ontdekken van het bloed bij je dochter, tot nu dit gesprek. Het moet onwijs moeilijk voor je zijn, maar hier kom je ook door. Je bent een super sterke vrouw en een geweldige moeder. Over een paar jaar denk je hieraan terug, als alle emoties minder zijn en je een nieuw leven hebt opgebouwd met andere vrienden, en dan kan je misschien zelf ook trots zijn op de oerkracht die je hier laat zien. Diepe buiging!

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:21

Ts, ik heb diep respect voor hoe je dit aangepakt hebt, voor hoe diep je hiervoor bent gegaan. Als je dochter ouder is zal ze met trots terug kijken op hoe dapper haar moeder voor haar gevochten heeft, dat weet ik zeker.

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:28

Wat ook zal mee spelen is dat jullie al een stuk verder in het traject zitten. In het begin was jouw reactie ook anders en jouw gevoel ook. Nou ja wel het gevoel natuurlijk dat dit niet goed is maar de gedachtegang is met de weken/maanden wel anders geworden. Met een andere rust erover nadenken dan in het begin.

Deze mensen zitten op dit moment dus in de beginfase, oke ze hebben wel wat mee gekregen waarschijnlijk maar nu heb jij benoemd waarom. Ook voor hun moeten wat dingen op de plek vallen, jouw boodschap een plek krijgen en vanuit daar kan pas nagedacht worden. Misschien dat ze nog benadering zoeken als alles wat gezakt is, of als ze vragen krijgen. Misschien blijven ze boos, maar dat is dan hun probleem.

De kans dat het in de vriendengroep besproken wordt is groot, dan krijgt de derde persoon van hun ook nog wat andere meningen te horen en kan het misschien ook nog wel bijdraaien naar de andere kant als ze hoort hoe andere erover denken.

Al met al, het is afwachten. Voor jou is het nu aan jezelf om te bepalen wie je wel en niet nog toe laat en hoe je in de vriendengroep je neer zet. Of je wel of niet dingen los laat of dat is aan jou of aan de andere mensen die ook direct betrokken zijn. Tijd zal leren hoe het loopt, probeer rustig te blijven en voor jezelf kiezen en je dochter en dat heb je tot nu toe al heel goed gedaan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:21

Ik kan me alleen volledig aansluiten bij de voorgaande reacties over hoe je dit allemaal aangepakt hebt
Ik heb echt bewondering voor je kracht, moed en je volharding

Wat de omringende mensen er mee doen moeten ze zelf weten , jij hebt naar eer en geweten gehandeld om je kind te beschermen.
Gelukkig heb je een aantal gouden mensen om je heen (oa de vriendin die mee is geweest als steun). Geniet van die liefde , ik hoop dat ze er nog heel lang voor je aan zijn

Tuurlijk ben je er nu niet vanaf , er zal nog aardig wat verwerkt moeten gaan worden maar laat het maar komen zoals het komt
En trek aan de bel als je hulp nodig hebt

Nogmaals, ook hier diep respect voor hoe ie dit allemaal hebt aangepakt
En een dikke virtuele knuffel

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:32

Je bemt een geweldig mens!. Een topper!