Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:01

Nee geen ervaring mee. Wat betreft een wimperserum kan ik wel het Dr. Massing Long Lashes serum aanraden. Dat heeft mijn wimpers echt in korte tijd zeer lang gemaakt, te lang zelfs met mascara op :')

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:03

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.
Laatst bijgewerkt door Sica op 28-07-21 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:21

Ik wil er wel 3!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:32

Oh ik wil er ook wel 2!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:38

Mrijn schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.




Toevallig ervaring met miralash? Die heb ik nu maar wil best een andere proberen :)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:47

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:46

Ik wil er ook wel 2. Breng je dit aan met een watten staafje?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:48

Met een mini penseeltje/kwastje

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 23:03

Oeh ik wil er ook wel eentje!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:00

Volgens mij is het wel een buitenlandse leverancier, let daar wel bij op. Als het bij de douane eruit gepikt wordt heb je een enorme boete :o Hier wordt echt veel op gecontroleerd.

Zelf heb ik een alternatief gevonden. Namelijk deze.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wimperserum ... oductTitle

Bij de ingrediënten op de website van Bol staat geen Bimatoprost, maar het mooie is dat het er wel in zit :)) Op de verpakking staat het, en ik gebruik het nu al een tijd en het werkt zoals vanouds. *\o/*

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:01

Ik wil er ook wel 1!

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:40

Ik wil ook wel mee doen!
2 graag!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:36

MightyJoe schreef:
Volgens mij is het wel een buitenlandse leverancier, let daar wel bij op. Als het bij de douane eruit gepikt wordt heb je een enorme boete :o Hier wordt echt veel op gecontroleerd.


Het is zeker en buitenlandse leverancier. Volgens de site zitten ze in Oceanië... Jij zegt dat we en boete riskeren, is dat echt zo? Of lopen we het risico dat het gewoon niet aankomt? Of alleen als er extra kosten worden betaald?

Ik heb van 7 mensen een bestelling doorgekregen, voor in totaal 14 flesjes. Met mijn 2 flesjes erbij gaat het om een bestelling van 285 euro... Durven we dat aan? Wat is wijsheid?

MightyJoe schreef:
Zelf heb ik een alternatief gevonden. Namelijk deze.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wimperserum ... oductTitle

Bij de ingrediënten op de website van Bol staat geen Bimatoprost, maar het mooie is dat het er wel in zit :)) Op de verpakking staat het, en ik gebruik het nu al een tijd en het werkt zoals vanouds. *\o/*

Hoeveel procent bimatoprost zit hier in? Dat is wel een mooi alternatief

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:56

Boete niet, invoer rechten wel.
Oceanië is het continent.
Australië en een groot aantal eilanden tussen de Grote of Stille Oceaan en Indische Oceaan. Australië, Nieuw-Guinea, Nieuw-Zeeland en prutsmuts ook de Indonesische Molukken en Sulawesi aangezien het daar vandaan komt in dit geval.
Dus dan betaal je veelal invoerrechten. Maar het kan ook zijn dat bet wordt ingenomen omdat het een 'geneesmiddel' betreft... ligt er maar net aan of het er uit gepikt wordt.

Maar dat zou voor mij het minste zijn waar ik me druk over zou maken... eerder:

Zo mogen daar hele andere zaken worden toegevoegd die in NL niet in middelen mogen zitten.
Zoals bijvoorbeeld de vulstoffen omdat ze gevaarlijk zijn voor het zicht op de lange termijn.
EU en NL zijn strenger op dit gebied.
Tel daarbij op dat het qua inhoudt van stoffen heel anders is dan de 'originele' die hier in NL te krijgen was en dat deze sowieso op dieren getest is omdat dat daar verplicht is.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:17

'Illegale import verboden
Wie als particulier via internet buiten Europa medicijnen bestelt, importeert die medicijnen naar Nederland. Dat is bij wet verboden. Het importeren van geneesmiddelen mag alleen met de juiste vergunningen of met expliciete toestemming van de inspectie.

Alleen apothekers, fabrikanten en groothandelaren kunnen een vergunning krijgen. Met deze strikte regels zorgen we ervoor dat geneesmiddelen die in Nederland verkocht worden, veilig, werkzaam en van goede kwaliteit zijn.'

Ik heb mij er verder niet in verdiept, maar zelf heb ik een tijd maagzuurremmers(omeprazol) besteld uit het buitenland voor paarden. Dit deden meerdere mensen van bokt, maar er waren een aantal die een hoge boete kregen(rond de €2.000 dacht ik). Het is wel ergens terug te vinden als je in de zoekresultaten zoekt op Abler.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:19

-O- Daar zit ik dan met mijn goeie plan… Ik blaas het af dames. Ik durf het financieel niet aan en als het inderdaad ook nog zo is dat er andere producten in kunnen zitten dan in de versie die in Nederland te koop is, lijkt het me niet Emilio en dus sowieso niet diervriendelijk.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:20

Ik ben nog wel benieuwd naar hoeveel procent bimatoprost er in jouw goedje zit, MightyJoe

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:58

Mrijn schreef:
Ik ben nog wel benieuwd naar hoeveel procent bimatoprost er in jouw goedje zit, MightyJoe


Ik ook! En voor en na foto's als het even kan :D

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:07

Ik heb geen voor en na foto's, maar ik gebruikte eerst altijd die van kruidvat met bimatoprost en deze werkt net zo :j

Hoeveel procent, durf ik niet te zeggen. Dat kan ik nergens vinden. Het is overigens ook bij de Rosmann te koop, mochten mensen vlakbij de grens wonen. Ik haal het daar wel eens.
https://www.rossmann.de/de/make-up-long ... 0116047355

Bij 'inhaltstoffe' zie je ook Norbimatoprost op de lijst staan. Via bol heb ik ook wel eens een doosje gehad daar stond dan geen Norbimatoprost op maar Noralfaprostal. Dat heb ik toen gegoogeld en bleek een vervanger voor bimatoprost.

Ik ben iig enorm tevreden over deze. :D Kan niet meer zonder.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:13

MightyJoe schreef:
Volgens mij is het wel een buitenlandse leverancier, let daar wel bij op. Als het bij de douane eruit gepikt wordt heb je een enorme boete :o Hier wordt echt veel op gecontroleerd.

Zelf heb ik een alternatief gevonden. Namelijk deze.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wimperserum ... oductTitle

Bij de ingrediënten op de website van Bol staat geen Bimatoprost, maar het mooie is dat het er wel in zit :)) Op de verpakking staat het, en ik gebruik het nu al een tijd en het werkt zoals vanouds. *\o/*


deze heb ik ook en werkt top!

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:19

Buiten het feit dat het illegaal is om medicatie die in NL alleen op recept verkrijgbaar is via het buitenland te importeren zonder recept. Kan bimatoprost ook gevaarlijk zijn! Het is een goedje welke gebruikt wordt om oogdruk te verminderen. Als je onverhoopt niet weet dat er iets bij je zou spelen (gebeurt vaker dan je zou denken) dan kan dit lelijke gevolgen hebben!
Je kunt het wel via je huisarts op recept verzoeken en die kan je dan verder helpen op een verantwoorde manier. Het is namelijk een spulletje welke ook nog eens heel bacterie gevoelig is en snel “besmet” raakt.

Ik vind het super bijzonder dat veel mensen hier beauty toch voor gezondheid gooien. Het zijn wel je ogen hè?

Dit heb ik ook per pb gestuurd naar Mrijn omdat ik in eerste instantie het topic niet wilde vervuilen, maar hier wordt met zoveel gemak overheen gestapt…
Ongelooflijk hoe simpel hierover gedaan wordt.

Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 11:00

De veiligheid van bimatoprost voor cosmetische doeleinden (wimpergroei) is gewoon wetenschappelijk onderzocht en het middel is FDA approved voor wimperverlenging. De bijwerkingen zijn duidelijk en goed gedocumenteerd. Iedereen kan daar voor zichzelf een keus in maken. Zo spannend is het nou ook weer niet.

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:21

FDA is geen controlerend orgaan meer in NL, dat is de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd). Dat de bijwerkingen duidelijk zijn en goed gedocumenteerd heeft niets te maken met of je ze dan wel of niet zomaar uit het buitenland moet gaan bestellen.
Iedereen kan inderdaad zijn eigen keuzes maken, maar dan ga je er ook vanuit dat mensen zich compleet inlezen of verder gaan dan het lezen van een titel + zien van mooie resultaten.
Voordat je nu gaat zeggen dat het eigen verantwoordelijkheid is of mensen zich wel of niet inlezen (mee eens hoor), maar je faciliteert hier illegale praktijken. Mensen gaan er al snel vanuit dat als anderen het zonder problemen en met mooi resultaat gebruikt hebben dat het dan wel goed zal zijn. En als je schetst "ik bestel wel even vanuit het buitenland, dan impliceer je dat dat dus wel ok is...
Maar het is niet voor niets een medicatie welke je alleen recept van een huis-/oogarts kunt verkrijgen hier in Nederland.
Bimatoprost zat in een wimperserum van een drogisterij hier in NL welke uit de handel is gehaald omdat er dus een medicijn in verwerkt zat.
Zijn de bijwerkingen (wimpergroei) bewezen? Ja! Maar dat alleen is geen reden om iets zomaar online te verhandelen of een groepsaankoop van te maken.
Niet iedereen begrijpt de bijsluiter en vaart in dit geval op ervaringen van anderen. Bokt is een 'onschuldig' forum waar veel gemonitord wordt, dus dan zal het wel goed zijn toch?

Maar wat als een van de bokkers hier wel een oog probleem heeft welke niet bekend bij hen. En oogdruk verlager is misschien wel het laatste wat je dan in je oog zou moeten krijgen... Slaap jij dan nog lekker snachts door jezelf voor te houden "iedereen kan daar voor zichzelf een keus in maken" ?

Erg onverwantwoordelijk en onvolwassen gedrag dit.

edit: vergat een woordje toe te voegen

Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 16:38

Je verdraait nu je eigen punt om je gelijk te halen.


In je eerste post wil je graag het gevaar van bimatoprost voor cosmetisch gebruik bewijzen. Als er dan argumenten (en niet zomaar argumenten maar FDA clearance en wetenschappelijk onderzoek over de veiligheid bij cosmetisch gebruik) aangedragen worden verdraai je je standpunt en gaat het ineens over het gevaar van uit het buitenland bestellen.

Of het verstandig is om uit het buitenland te bestellen laat ik persoonlijk in het midden, daar doet mijn mening er niet over toe.

Maar over het gevaar van cosmetisch gebruik van bimatoprost zijn de feiten meer dan duidelijk. En is het dus niet zo spannend. (Namelijk dat eenmaal daags op de wimperrand aanbrengen bijvoorbeeld onvoldoende is om de oogdruk te verlagen).

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:12

rockey schreef:
MightyJoe schreef:
Volgens mij is het wel een buitenlandse leverancier, let daar wel bij op. Als het bij de douane eruit gepikt wordt heb je een enorme boete :o Hier wordt echt veel op gecontroleerd.

Zelf heb ik een alternatief gevonden. Namelijk deze.
https://www.bol.com/nl/nl/p/wimperserum ... oductTitle

Bij de ingrediënten op de website van Bol staat geen Bimatoprost, maar het mooie is dat het er wel in zit :)) Op de verpakking staat het, en ik gebruik het nu al een tijd en het werkt zoals vanouds. *\o/*


deze heb ik ook en werkt top!

Ik heb deze net in de winkelmand (van Bol dan) gegooid. Ben benieuwd! Ik heb hele mooie wimpers gekregen van revitalash maar die is toch een stuk duurder. Al doe ik zowat een jaar met de 3.5ml dus kan het wel weer uit.