Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 91 van de 119 [ 2954 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 119  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

 
Profiel   

@ Air,er zijn reeds 3 kindjes en de cup is gekocht tussen de eerste en de tweede,dus het ligt puur aan het weghalen van dat stukje baarmoedermond vrees ik...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 21:01 



 
Profiel   

Het lijkt me toch sterk.. hij zuigt niet vacuüm om je baarmoedermond.. hij blijft hangen in je vagina

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 15:08 



 
Profiel   

Ik denk dat het wel meevalt hoe erg de cup wordt aangetast. Het zijn twee spraytjes, ik laat hem niet marineren in een bad alcohol :+

En er zit een verschil tussen schoonmaken en desinfecteren. Alleen afspoelen maak je het voor t oog schoon, maar de bacterien blijven. Dus even uitkoken of wat alcohol erop sprayen, doe ik voor het desinfecteren. Met alcohol wordt ook op andere sites aangegeven dat dat prima kan bij de cup.

@air: het kan wel dat je baarmoedermond in de cup zakt tijdens menstruatie. Dan is de cup sneller vol en gaat sneller lekker. Ik heb de indruk dat dat bij mij ook gebeurd de eerste twee dagen. Want ineens was ik weer aan het lekken. Ik vond dit wel een interessant filmpje:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 16:23 



 
Profiel   

Ik maak hem altijd schoon met speciale menstruatiecup zeep. Ook altijd na het legen. En voor en na de menstruatie uitkoken.

Misschien is dat een idee voor de meeste mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 17:28 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook! Heb bij modibodi menstruatieondergoed gekocht, en een lunette menstruatiecup. Nu kwamen die natuurlijk net te laat aan om te testen. :')
Heb maat 1 genomen, hopelijk past ie (en mijn onderbroeken ook).
Had laatste menstruatie érg last van mijn maandverband (rode huid, schurend gevoel, jeuk), en tampons vind ik echt niet fijn. Ik dacht dus dat speciale ondergoed te proberen, en dan de cup voor de 'heavy' dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 17:52 



 
Profiel   

Idd,hier zit mijn bmm ook echt op het randje van mijn cup de eerste dagen,hij zit echt enorm laag dan,dus ik denk echt dat het littekenweefsel er voor iets tussen zit,zal ook weinig aan te doen zijn vrees ik.
later in mijn menstruatie gaat het dan weer wel goed,heel vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 18:44 



 
Profiel   

Nessa schreef
Ik maak hem altijd schoon met speciale menstruatiecup zeep. Ook altijd na het legen. En voor en na de menstruatie uitkoken.

Misschien is dat een idee voor de meeste mensen?


Alleen oppassen, bij mij kreeg ik telkens candida infecties daarvan omdat het de huishouding zo aanpaste blijkbaar. Hopelijk ben ik echter een van de weinige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 18:54 



 
Profiel   

Idd, zeep enzo moet je zoveel mogelijk mijden, ook al is deze speciaal voor daar gemaakt.
Ook ik heb een tijdje met schimmel infecties gesukkeld, zepen ed totaal geschrapt en nu al een kleine 2j geen last meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 19:14 



 
Profiel   

Ik heb echt nergens last van gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 19:58 



 
Profiel   

Wat ik me nog bedacht over de TSS. Het grote verschil tussen tampons en cups is imo ook dat met een tampon al het vocht ook wordt opgezogen: vocht wat juist je vagina beschermt en 'reinigt'? Bij een cup blijft dit intact, ik denk dat je vagina dan beter in staat is om te beschermen tegen bacteriën ed. Maargoed, ik ben geen onderzoeker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 20:36 



 
Profiel   

In het artikel staat juist dat er een soort film (laagje) ontstaat op de cup, waar de bacteriën op/in groeien.
Ik snap wel je gedachte, zo dacht ik er ook over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 20:53 



 
Profiel   

Volgens mij is de paniek groter dan het risico.
Er is met elk opvang product risico, ook met een cup, dit is nooit ontkent, en ik geloof zeker niet dat het risico groter is dan met een tampon want er wordt niets geabsorbeerd.

Het risico op TSS is sowieso al erg klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 21:21 



 
Profiel   

J0anieke schreef
In het artikel staat juist dat er een soort film (laagje) ontstaat op de cup, waar de bacteriën op/in groeien.
Ik snap wel je gedachte, zo dacht ik er ook over.


Oh nee dat probeer ik ook niet tegen te spreken, meer dat je vagina je daar beter tegen kan beschermen door de vochtigheid(oke ik weet het niet beter te omschrijven :')).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 00:22 



 
Profiel   

Air schreef
J0anieke schreef
In het artikel staat juist dat er een soort film (laagje) ontstaat op de cup, waar de bacteriën op/in groeien.
Ik snap wel je gedachte, zo dacht ik er ook over.


Oh nee dat probeer ik ook niet tegen te spreken, meer dat je vagina je daar beter tegen kan beschermen door de vochtigheid(oke ik weet het niet beter te omschrijven :')).

Ohja, ik had je post niet goed gelezen zie ik nu. Ik snap wat je bedoeld en klinkt inderdaad heel logisch. Van tampons word bij mij de boel daar beneden ook heel erg droog en oncomfortabel. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 04:22 



 
Profiel   

Dat staat ook ergens beschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 04:58 



 
Profiel   

Ik ben gister eindelijk weer ongesteld geworden (duurde 11 maand na mijn stop van de prikpil..) dus zal dit weekend eens kijken of ik mijn origami cup kan uittesten en of we vriendjes blijven :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 07:29 



 
Profiel   

Origami :)) I like the twist :=
Veel succes *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:35 



 
Profiel   

Poehahaha :')
Ja als ik zo overal lessen en uitleggen opzoek is het een groot vouw festijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:58 



 
Profiel   

_O- je hebt helemaal gelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 15:18 



 
Profiel   

ga het vanavond maar eens proberen.. druk bezig met tutorial video's kijken :') #Doodsangsten

hebben jullie veel moeite gehad met het uithalen?
Het inbrengen vrees ik niet zo voor, vouwen en douwen (Hoewel ik wel twijfel aan de diepte... breng je hem net zo diep in als een tampon?)

maar het eruit halen... helemaal als je het steeltje eraf knipt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 18:21 



 
Profiel   

Golden_Angel schreef
ga het vanavond maar eens proberen.. druk bezig met tutorial video's kijken :') #Doodsangsten

hebben jullie veel moeite gehad met het uithalen?
Het inbrengen vrees ik niet zo voor, vouwen en douwen (Hoewel ik wel twijfel aan de diepte... breng je hem net zo diep in als een tampon?)

maar het eruit halen... helemaal als je het steeltje eraf knipt

Hij moet zeker niet zo diep als een tampon. Als hij net niet meer uitsteekt (en je hem verder ook niet voelt oid) zit hij prima.

Uithalen is inderdaad even een handigheidje, zeker de eerste paar keer. Zorg dat je de tijd hebt, ga niet stressen en dan komt het vast goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 18:47 



 
Profiel   

Oké hij zit erin

Het staafje heb ik afgeknipt... Die voelde ik enorm
Niet helemaal.. Er zaten 3 ribbels aan en dan nog sat uiteinde.
Nu nog 1 ribbeltje

Het heeft me 10 minuten gekost om hem erin te krijgen, elke keer zat hij wel
Maar klapte niet uit..
Toen klapte die uit.. Zat ie scheef :')

Maar hij zit

Heb wel voor de zekerheid een maandverbandje in gedaan omdat ik nu dus niet zeker weet of hij goed is


Ga overigens ook het laatste stukje steel eraf halen denk ik.. Het is stukken beter voel hem bijna niet meer
Maar soms prikt er ineens toch wat haha :')

En ga over een paar uurtjes onder de douche dan wel kijken of ik hem er op mijn gemak uit kan krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 19:00 



 
Profiel   

Voor je knipt zou ik m ff inhouden. Mijn eerste twee cups kropen mega omhoog, die kreeg ik zonder steeltje er niet uit.

Vergeet niet eerst vacuum te verbreken en verbroken te houden. Mijn rookie-mistake. Vind je vajeje niet leuk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 19:55 



 
Profiel   

Hij zit er nu zo'n 1. 5 uur in maar ik voel sat stokje wel enorm :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 19:58 



 
Profiel   

Je kan hem per ribbeltje afknippen bedoel ik, niet dat je alle ribbels in een keer eraf haalt.
Meer eraf kan altijd nog, erop lukt niet meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 91 van de 119 [ 2954 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 119  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen