Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:27

Heb het even gemist Nessa, had jij nou al wel een cup of nog niet? Ben wel benieuwd hoe de short je bevalt.

Al twijfel ik wel echt of dat ik het juiste wel heb gevoeld, 1,5 vingerkootje. Ik bedoel, de vinger kan nog zo veel verder :') Dus de bmm zit niet aan het einde van je vagina? En ik lees vooral dat het glad moet voelen maar vind het juist wat ruw voelen. Maar als ik verder ga kom ik bij de gspot uit en neem aan dat het daar niet zit :')

Oh vreselijk dit allemaal op internet haha, sorry! Weet anders niet hoe ik het moet uitleggen :P

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:41

Mijn bmm zit ook heel laag. Ik vind dat het voelt als een soort vleesboompje, even bot gezegd. Ik kan er met mijn vinger ook omheen zeg maar. Dat ruwere gedeelte wat je beschrijft herken ik wel, maar dat zit bij mij echt aan de wand van de schede en is niet de bmm. De bovenkant van de cup zit ook als het om mijn bmm heen. Daar voel ik verder niks van maar soms is het even zoeken met inbrengen dat ie er niet langs blijft zitten. Ik heb de meluna shorty s voor de lichtere dagen en de shorty m voor de zwaardere.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:53

Nee nog geen cup
Ik heb ook 1,5 kootje gemeten hoor.
Vond het ook zo laag en daardoor ging ik ook twijfelen :+

Heb er nu wel 1 besteld, dus ben heel benieuwd :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:20

Ik denk dat Ik mijn bmm idd nog niet heb gevoeld dan. Zeker naar aanleiding van dit plaatje en die uitleg. Eerste pijltje is waar ik dacht dat ik t voelde, idd precies na/bij dat botje en voor de gspot. Maar alle plaatjes laten duidelijk zien dat de cervix ná de gspot komt. Maar ik kom echt niet bij dat einde hoor :') :') schiet mij maar lek haha

Afbeelding
Afbeelding

Ohh ik was m’n MeLuna vanmorgen kwijt... dat is wel ff zweten hoor haha. Na een tijdje zakte die gelukkig wel iets naar beneden maar t vacuüm zat zooo strak en de sport is natuurlijk zo stug dat ik m er echt bijna niet uit kon halen. Gelukkig uiteindelijk wel gelukt maar als m’n bmm idd heel hoog zit ipv laag dan zou ik zo’n langere cup niet erg vinden. De divacup is heel lang toch? Is die ook redelijk stevig?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:26

Dan lijkt je bmm inderdaad heel hoog te zitten. Ik weet niet hoe lang de mooncup is, maar die is ook heel stevig

Overigens kan ik nu mijn bmm niet meer voelen. Hij zakt echt gigantisch tijdens menstruatie. Grappig eigenlijk

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:18

De diva is behoorlijk stevig ja.
Maar compleet ander materiaal dan de meluna.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:58

Ik zit nu op een van m’n laatste dagen, dus het kan zomaar zijn dat ie op de eerste dagen wel lager zit?

Corine bij jou lijkt het een match te zijn met de diva toch? Voor mij is bijv de organicup echt veeel te slap, die druk ik echt helemaal plat. De MeLuna sport is stevig genoeg, komt wel als een ei er uit maar deukt niet in. Alleen t materiaal is zo dik en die ribbels onderin ook waardoor m’n vingers soms gewoon pijn doen. Ook die dikke rand bovenin is gevoelig met uithalen. Krijg ook wel wat moeilijk vacuüm, heb t idee dat dat misschien met de stevigheid te maken heeft.

Denk dat ik nog maar eens met cute cotton ga mailen. Maar die hebben geen divacup in hun assortiment. Die zeggen dat Lunette er veel op lijkt maar die is toch wel een stukje korter.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:33

Lastig allemaal. Even uitvogelen. Maar als je eenmaal de juiste hebt :)

Net even onder de douche even goed gezocht. En mijn bmm gevonden, nog steeds best ondiep. Nu ruim 2,5 kootje :') dus het is goed dat ik voor de meluna short ben gegaan

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:39

Fijn dat je 't in ieder geval hebt gevonden haha. Ik zal het nog eens proberen.. idd best lastig! Heb nu 2 cups die nog steeds lekken, kan echt niet wachten tot ik de juiste heb gevonden en het niet meer lekt! Lijkt me zo fijn!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:21

Ik heb inderdaad de diva nu naar volle tevredenheid. Ik lek niets wanneer ik op tijd leeg.
Van de week met de meluna (XL classic) dus wel.
De diva staat bekend om zijn uitstekende vacuüm en dat heb ik duidelijk nodig.
Ik dénk dat de lengte bij mij juist helpt om hem op zijn plek te houden.

Het is soms echt ff zoeken kennelijk.
Ik zei vanavond nog tegen manlief dat dit echt mijn beste uitvinding ever is.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:47

Als ik hem op de eerste dagen niet genoeg keren leeg, lekt ie ook inderdaad.
Beetje aanpassen aan de intensiteit van het moment. En natuurlijk veranderd er daar beneden ook wel wat tijdens je regels, wat soms ook voor lekken zorgt.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:25

Ik lekte eigenlijk al vanaf het begin, en dan zat er gewoon bijna niks in. Ik denk dat die uitstekende vacuum mij ook wel gaat helpen ja :P Misschien dat ik de diva toch wel probeer. Ik hoop alleen dat die stevig genoeg is voor me en ik hem niet fijnknijp. Is de MeLuna Classic steviger of jouw diva Corine?

en jeeej ik heb het gevonden hoor _O- vind het eigenlijk best interessant, je leert je lichaam wel kennen zo haha. Maar 't was bij mij bijna een hele middelvinger, dus ik gok dat ik dan een hoge bmm heb. Al weet ik niet hoe die in het begin van de menstruatie zit.

Wel echt fijn dat dit topic er is zeg! _O_

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:59

laughterline schreef:
Ik zit nu op een van m’n laatste dagen, dus het kan zomaar zijn dat ie op de eerste dagen wel lager zit?

Jep. Aan het begin zit ie bij mij ook heel erg laag terwijl ik er aan het einde/net na menstruatie amper met een vinger bij kan komen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:18

https://youtu.be/T9n4SHYtroM

Filmpje opgezocht. De diva is niet keihard maar opent wel supergoed.

Wat ik ook doe is mijn cup inbrengen en dan zachtjes de wand iets oprekken zodat de cup goed uit kan klappen. Klinkt heftiger misschien dan het is hoor maar dat werkt voor mij het best.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:38

Thanks Corine! :)

CC raadt me nu -als ik de ruimte er voor heb- de Lunette 2 aan. Maar die is dus meteen 46 mm dus moest even voelen of ik de ruimte er voor heb. Vind t best lastig.. Voel t nu nog _O- maar neem aan dat een cup comfortabeler aanvoelt dan de hele tijd een vinger :’)

De Lunette is wel weer iets korter dan de Diva dus lijkt me een fijnere tussenstap dan meteen 1cm langer. Maar meteen weer zo breed... hmm twijfel twijfel!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:58

Ik heb hem binnen.
Maar uhm... wat lastig zeg!!!!!
7 vouw afgeschreven. Dan blijft ie gevouwen zitten.
De c vouw of push down... uhm... geen idee of ie uitklapt! :')

Ik heb korte vingers, dus kan het slecht voelen. Mijn baarmoedermond voel ik, dus weet waar die zit. Maar had echt het idee dat de cup heel ver omhoog moest.

Dit wordt oefenen en proberen. Eens kijken hoe het gaat tijdens menstruatie.

Vond het terug eruit halen ook erg lastig. Kwestie van oefenen denk ik

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:07

Je krijgt de slag vanzelf te pakken haha, ik vond het de eerste paar keren zo gek! Ik doe eigenlijk alleen de push down. En dan even zachtjes draaien/met je vinger voelen of er nog deuken zitten etc. :P

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:10

Ha ha, ja het is echt ff wennen in het begin ;)
Maar geloof me het is de moeite om vol te houden ;)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:49

Ligt dus niet aan mij dat ik moeite had met erin en eruit halen :+

Komt vast goed. Vind het materiaal overigens erg prettig aanvoelen

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:52

Haha nee hoor, is toch ook best een beetje gek, een soort van bekertje dr beneden in stoppen :')
CC heeft voorgesteld even te bellen voor beter advies voor me, dus volgende week even bellen :) Ik ben een lastige haha

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:27

Net gebeld met CC, heel fijn gesprek gehad! Toch maar de MeLuna Classis M proberen. Zou eigenlijk de stevigheid van de Lunette 2 met de afmeting van Lunette 1 moeten hebben :') maarja die bestaan niet haha

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:55

Ik ben niet zo'n meluna fan... Heb toevallig op fb een groep over cups enzo gevonden en die delen die mening wel. Er staan er ook aardig wat te koop. Dus misschien kun je daar kijken?

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:03

En waarom zijn die mensen geen fan van de meluna? :+ Als je zoiets zegt vind ik dat je dat eigenlijk hoort te onderbouwen... Ik ben wel fan, maar het zijn de enige cups die ik tot nu toe heb geprobeerd. Volgensmij is de meluna s ook de kleinste cup die cutecotton verkoopt, ik denk dat er dan ook geen andere optie is voor mij...

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:17

Ik ken niet ieders persoonlijke reden helaas. Het is gewoon iets wat me opvalt.
Bij mij blijft de classic niet vacuüm zitten, sluit dus niet af en komt er soms zelfs gewoon uit zetten. Verder is het qua materiaal gewoon net ff anders dan een high end cup vind ik.

Maar goed, het is mijn persoonlijke observatie maar en voor staat dat iedereen toch echt anders is daarbinnen.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:06

Ja precies... Ik vind dat je dat dan wel iets breder moet bekijken: er zijn in totaal 12 mogelijkheden bij de meluna (even afgezien van het steeltje, anders zijn er zelfs 36 mogelijkheden :+), het kan zijn dat dé meluna er wel voor jou bijzit, maar dat je deze nog niet hebt geprobeerd. Ik denk dat veel vrouwen te snel voor de soft gaan, en/of een te grote, waardoor dat beeld heel snel op 'niet geschikt' valt. En natuurlijk kan het zijn dat geen enkele meluna voor jou of andere mensen geschikt is, ik denk alleen wel dat dat voor elke cup zo is, en dat meluna niet perse vaak slechter uit de bus komt dan andere cups..
Ik had eerst de medium Classic, die wilde ook niet uitvouwen en ging ook lekken, nu heb ik de small Classic en nergens problemen mee.