Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:45

Ik lek ook niet met mijn meluna.
Weet nooit zeker of ie nu goed zit. Maar ik zal het wel goed doen, want ik lek nooit. Zelfs laatst niet. Toen een heftige menstruatie. Heel tevreden :)

Maar heb wel echt de short nodig. Dus veel andere opties zijn er niet. Want heb wel de large. Andere kleintjes zijn denk ik qua omvang weer te klein denk ik

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:39

Ik was ook nog nooit eerder doorgelekt met mijn meluna hoor... Zelfs mee gesport in de sportschool en paardrijden, geen probleem. Maar afgelopen keer dus 2x achter elkaar gelekt (ook met alleen op de bank zitten)... Hoop echt dat ik deze keer niet lek, anders weet ik het ook niet meer, ik heb namelijk ook de short nodig..

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:25

Ik zag dat kruidvat het ook verkoopt. 2 maten. Iemand daar ervaring mee?

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:01

Dat is de organicup.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:32

Hier al enkele jaren heel tevreden met de organicup,is de eerste en enige cup die ik gekocht heb,lek nooit en zit gewoon goed.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:51

tengeltje11 schreef:
Hier al enkele jaren heel tevreden met de organicup,is de eerste en enige cup die ik gekocht heb,lek nooit en zit gewoon goed.


Hier idem met de Claricup. Gelukstreffertje als ik ander ervaringen lees.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:24

Waarom probeerde je alsnog dan de meluna corine, als je al zo lang een succes had met de diva?

Die van de Kruidvat is idd gewoon de organicup in twee maten, das volgensmij ook de enige die ze hebben.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:19

laughterline schreef:
Waarom probeerde je alsnog dan de meluna corine, als je al zo lang een succes had met de diva?

Die van de Kruidvat is idd gewoon de organicup in twee maten, das volgensmij ook de enige die ze hebben.


Nee ik heb alsnog de organicup geprobeerd.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:12

Ooo dan heb ik je ff verward met iemand anders sorry haha

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:28

Ik heb wel een meluna hoor. Maar dat was sowieso geen match vanaf begin...

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:43

Ik heb nu toch de Organicup maat B aangeschaft om te kijken of dit helpt tegen de lekken die ik tot nu had met de Lunette die een maatje kleiner was.

Hopelijk werkt het, periode begint net en ik zit morgen 5u op de trein :=

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:41

Op één nachtje na heeft de meluna weer zijn best gedaan. Conclusie ik denk ik dat ik echt goed moet kijken of er vacuüm op staat door er even aan te trekken.. :=

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:34

Ik trek er inderdaad ook even aan. Daarom nog een stukje steel eraan gelaten :+ gelukkig geen last van dat stukje. De langere had ik wel last van

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:57

Wat mij opvalt is dat ik weinig mensen hoor over de yuuki cup, is dat toeval of heeft dat een reden? :+ Ik ben er erg tevreden over!

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:16

Ik doe inmiddels 3 cyclussen met de organicup. Alleen de laatste keer wel iets meer gelekt, de keren daarvoor helemaal niet. Ik heb als ik hem in heb wel veel het gevoel of ik moet plassen en als ik daadwerkelijk ga plassen gaat dat niet zo vloeiend als als ik hem niet in heb.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:04

@viola,heb ik ook met de organicup.
drukt volgens mij een stuk tegen de plasbuis,waardoor plassen een stuk minder soepel verloopt dan zonder cup.
doe hem daarom ook gewoon vaak vlug uit en terug in tijdens het plassen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:30

De organicup zit bij mij ook meer tegen mijn blaas. De diva heeft dit juist weer niet.

Ik blijf het frappant vinden hoeveel verschil een kleine afwijking qua vorm geeft.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:13

Ik heb sinds kort de Lunette2. Inbrengen gaat prima, met de 7-fold, maar ik loop tegen wat probleempjes aan.
- als hij openklapt heb ik zo’n 10 minuten een vervelende buikpijn
- normaal lekt hij niet door, ook niet ‘s nachts, maar als ik ga plassen gutst het bloed er mee uit.
- Hij kruipt uit zichzelf veel hoger. Ik moet dan echt persen om hem naar beneden te krijgen, anders kan ik er niet meer goed aan om hem uit te halen.

Ik heb al twee kinderen gebaard en heb redelijk overvloedige maandstonden. Tijdens de lichtere dagen blijft de cup ook beter op zijn plaats.
Help!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:37

sevke schreef:
Ik heb sinds kort de Lunette2. Inbrengen gaat prima, met de 7-fold, maar ik loop tegen wat probleempjes aan.
- als hij openklapt heb ik zo’n 10 minuten een vervelende buikpijn
- normaal lekt hij niet door, ook niet ‘s nachts, maar als ik ga plassen gutst het bloed er mee uit.
- Hij kruipt uit zichzelf veel hoger. Ik moet dan echt persen om hem naar beneden te krijgen, anders kan ik er niet meer goed aan om hem uit te halen.

Ik heb al twee kinderen gebaard en heb redelijk overvloedige maandstonden. Tijdens de lichtere dagen blijft de cup ook beter op zijn plaats.
Help!


Klinkt alsof er toch nog iets te veel ruimte over is, waardoor die ook omhoog kruipt. Misschien een nog iets wat bredere proberen? Wellicht cute cotton mailen voor advies?

Ik heb ook de Lunette 2 (24, geen kinderen) en de wat buikpijn herken in wel maar verdwijnt ook na een paar minuten. Ik heb t er wel voor over haha, maar t is inderdaad wat vervelend.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:25

Bij mij kruipt ie ook omhoog.
Dus moet ook de cup beetje naar beneden drukken, dan kan ik er goed bij.

Geef je veel druk bij plassen? Wellicht verbreek je het vacuüm. Zit je cup ook altijd heel vol? Anders toch vaker legen

Wellicht doet het openklappen wat pijn. Lunette 2 is volgens mij ook wat stugger.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:36

Heb naar cutecotton gemaild en ze raden mij de me-luna sports aan.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:11

Ik heb de cups alweer enige tijd aan de wilgen hangen. Ik kan het maar niet worden met die cups. Verschillende uitgeprobeerd, maar heb de juiste maar niet geworden. Voor mij is het duidelijk dat ik een korte nodig heb, omdat ik anders last heb van het steeltje. En gebruik de bredere cups, maar het lekken blijft helaas. Misschien dat ik het over een tijdje weer eens probeer, aangezien er toch heel wat positieve verhalen over zijn. Maar voor mij is nu eventjes klaar

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:41

Het steeltje kan je er gewoon vanaf halen, wellicht dat dat een stuk scheelt en je niet per se een erg korte cup nodig hebt ;)

Ik heb duidelijk geluk gehad dat het bij mij met de eerste cup gelijk goed ging en al jaren goed gaat.

Blacky94

Berichten: 3487
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:14

Ik zou idd ook (grotendeels) het steeltje eraf halen. Kijk daarnaast ook uit dat ie weer niet té breed is want dan klapt ie niet goed uit..

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:34

Heb ook een normale formaat cup liggen en daar het steeltje vanaf geknipt, maar helaas ook geen succes. Het afgenipte stukje voelt zo ruw/ scherp. Zit nog wel te overwegen om nog eens een cup aan te schaffen zonder steeltje, maar ben bang dat ik hem dan evengoed nog zo voel zitten.