Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:58

De druk is niet helemaal gelijk, daarom kunnen je oren ook zo'n pijn doen in het vliegtuig.

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:04

All clear ^^

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:40

Om even terug te komen op de vraag wbt vliegvelden security en menstruatiecups :) ze kunnen het wel zien volgensmij. Er is dan iets zichtbaar op de scanner (vrij zeker dat het om de cup ging, het was echt op die plek) en daarna word je gefouilleerd. Verder vragen ze er niet naar en laten ze je ook gewoon weer gaan, niks om je over druk te maken dus!

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:38

Ik heb er geen problemen mee gehad en het is een genot op reis! Geen zorgen!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:35

Remembrance schreef:
Om even terug te komen op de vraag wbt vliegvelden security en menstruatiecups :) ze kunnen het wel zien volgensmij. Er is dan iets zichtbaar op de scanner (vrij zeker dat het om de cup ging, het was echt op die plek) en daarna word je gefouilleerd. Verder vragen ze er niet naar en laten ze je ook gewoon weer gaan, niks om je over druk te maken dus!

Ziet security dan ook je maandverbandje of tampon?
Op zich boeit mij dat niet echt trouwens, ik vraag het mij alleen af nu.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:37

Nee de security ziet niks, enkel voorwerpen die onder je kleding zijn aangebracht zoals bijvoorbeeld een voorwerp wat je aan de zijkant van je been hebt geplakt. Inwendig zien ze niks en zeker geen diepgelegen tampon of menstruatiecup. :D

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:26

Dammie schreef:
Remembrance schreef:
Om even terug te komen op de vraag wbt vliegvelden security en menstruatiecups :) ze kunnen het wel zien volgensmij. Er is dan iets zichtbaar op de scanner (vrij zeker dat het om de cup ging, het was echt op die plek) en daarna word je gefouilleerd. Verder vragen ze er niet naar en laten ze je ook gewoon weer gaan, niks om je over druk te maken dus!

Ziet security dan ook je maandverbandje of tampon?
Op zich boeit mij dat niet echt trouwens, ik vraag het mij alleen af nu.


Ik heb geen idee! Het is mijzelf niet overkomen, het was bij mijn moeder. Ze had geen knoopje op haar broek of iets in haar zakken oid wat het had kunnen zijn, dus zij trok de conclusie dat het haar cup is geweest omdat het precies op die plek was. Natuurlijk kan ze zich ook vergist hebben! :)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:08

Hoi allen,
Ik heb een beetje een apart ‘probleem’ en dat is dat mijn cup, als ik in bad zit of aan het zwemmen ben, zichzelf vult met water :\
Dus als ik uit bad kom en ‘m verwijder, zit er badwater in. Gek genoeg lek ik op andere momenten nooit door, dus hoe het erin komt?? Via die gaatjes vlak onder de rand?
Nou vind ik dat thuis niet zo’n issue, maar in een openbaar zwembad of sauna is het toch niet zo’n prettig idee, bovendien is m’n cup op die manier natuurlijk sneller vol, dus dan zou ik toch gaan doorlekken.
Ik heb wel gehoord dat dit vaker voorkomt (ook zonder cup, of met tampons). Maar nog geen oplossing gevonden.
Wel kwam ik de Hello Cup tegen, een wat stevigere cup, en dat merk sponsort een synchroon-zwemteam dus dan zou je denken dat het veilig is om hem in het water te gebruiken.
Ik wil er wel eentje bestellen maar ze komen uit New Zealand, dus qua duurzaamheid een beetje jammer om één cupje naar hier te laten overvliegen...
Misschien heeft er nog iemand interesse en kunnen we gezamenlijk bestellen? Weet niet of ik dat hier mag vragen?

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:57

Nou eergisteren voor het eerst ongesteld geworden sinds het stoppen met hormonen. De eerste 2 dagen ging het super moet de Organicup, maar nu dag 3 die echt behoorlijk heftig verloopt nu al lekt het er toch iets langs, terwijl de cup niet vol zit en wel goed is uitgevouwen. Hoe kan dit? Heb ik dan misschien toch een andere cup nodig voor het zwaardere werk?

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:10

Petrichor schreef:
Nou eergisteren voor het eerst ongesteld geworden sinds het stoppen met hormonen. De eerste 2 dagen ging het super moet de Organicup, maar nu dag 3 die echt behoorlijk heftig verloopt nu al lekt het er toch iets langs, terwijl de cup niet vol zit en wel goed is uitgevouwen. Hoe kan dit? Heb ik dan misschien toch een andere cup nodig voor het zwaardere werk?


Ik heb hier ook weleens last van, na wat uitproberen is mijn conclusie dat mijn cup dan te diep zit.
Dus goed uitgevouwen en vacuum, maar dan sluit hij af met de zijkant van de cup terwijl de bovenste rand vrij is en niet tegen mijn wand aan zit.
Hierdoor loopt het bloed dus alsnog via de zijkant langs de cup.

Dan moet ik er goed op letten dat ik de cup iets ondieper uit laat vouwen.

Ook een Organicup trouwens. Ik heb hiervoor ook een MeLuna shorty gehaald maar moet die nog uitproberen bij mijn volgende periode.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:24

Ah oké, ik zal eens even kijken hoewel ik het idee heb dat hij erg ondiep zit. Heb het steeltje afgeknipt en die zit dus echt aan de onderkant.

Edit: Ik denk dat de vacuüm gaatjes verstopt waren, wij gaan voor de herkansing! :D

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:46

Hm toch blijft hij iets lekken, heb nu ook een Meluna sport besteld. Hoop dat die niet lekt. :)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:51

ik lek af en toe snachts, cup zit dan niet vol.
ook niet elke nacht... en geen idee hoe dit komt
ik heb de meluna sport

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:56

lemanthia schreef:
ik lek af en toe snachts, cup zit dan niet vol.
ook niet elke nacht... en geen idee hoe dit komt
ik heb de meluna sport

Hm lastig die cups, hele uitvinding dat wel maar hoop toch iets te vinden wat niet lekt.
Zat ook al te denken om de Organicup te kopen voor vrouwen die zijn bevallen. Die zijn wat groter misschien dat ze dan beter en strakker aan sluiten?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:03

Ik heb nu net de meluna short besteld. Ben benieuwd hoe die bevalt. Heb de MyCup ook. Die voel ik soms wat zitten maar nog niet doorgelekt!
Hij is wel beduidend kleiner zeg..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:18

De Me luna is voor mij in de zwaardere dagen totaal niet geschikt.. helaas!

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:54

IMJ schreef:
De Me luna is voor mij in de zwaardere dagen totaal niet geschikt.. helaas!


Dat had ik ook met de meluna dat hij de zwaardere dagen niet aan kon. Daarom heb ik nu een organicup en dat gaat heel goed.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:41

Bambi1995 schreef:
IMJ schreef:
De Me luna is voor mij in de zwaardere dagen totaal niet geschikt.. helaas!


Dat had ik ook met de meluna dat hij de zwaardere dagen niet aan kon. Daarom heb ik nu een organicup en dat gaat heel goed.

Ik heb met zowel Organicup als de Meluna dat het met zwaarste dagen niet goed gaat dat terwijl de cup helemaal nog niet vol is.

Ik heb nu een L cup besteld via AliExpress hopen dat dat beter gaat.

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:33

Ik heb net practicups besteld. Via de zoekfunctie kan ik geen ervaringen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:31

Bij mij zit de MeLuna compleet vol. Ik heb al de Large.. liep over eigenlijk.

Ik had al de MyCup L. Steeltje nu helemaal plat geveild. Nu zit het beter. Die is ook bijna 2x zo groot qua inhoud.

Petrichor, neem je dan niet gewoon te kleine?
Wat voor tampons gebruikte je altijd?

Bowo
Berichten: 2823
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:50

Is de MeLuna alleen niet geschikt op je zwaardere dagen omdat die vol zit?
Want het is heel normaal om hem op je zwaardere dagen meerdere te moeten legen ;)

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:41

IMJ schreef:
Bij mij zit de MeLuna compleet vol. Ik heb al de Large.. liep over eigenlijk.

Ik had al de MyCup L. Steeltje nu helemaal plat geveild. Nu zit het beter. Die is ook bijna 2x zo groot qua inhoud.

Petrichor, neem je dan niet gewoon te kleine?
Wat voor tampons gebruikte je altijd?

Nou ik denk niet dat hij te klein is, cup zit half vol en begint dan te lekken en alleen op mijn zware dag. Wellicht dat hij dan iets te zwaar wordt en het vacuüm het niet meer helemaal goed houd?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:53

Bowo schreef:
Is de MeLuna alleen niet geschikt op je zwaardere dagen omdat die vol zit?
Want het is heel normaal om hem op je zwaardere dagen meerdere te moeten legen ;)

Na 3 uur is mij te snel.
De MyCup doe ik 10 uur mee.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:38

IMJ schreef:
Bowo schreef:
Is de MeLuna alleen niet geschikt op je zwaardere dagen omdat die vol zit?
Want het is heel normaal om hem op je zwaardere dagen meerdere te moeten legen ;)

Na 3 uur is mij te snel.
De MyCup doe ik 10 uur mee.

Goh, geef mij zo'n lichte menstruatie, lijkt me héérlijk...

J0anieke

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:11

Ik hoef de meluna s maar 2x pd te legen, heeeel af en toe 3x op zware dagen, maar dat is bijna nooit... Slik trouwens wel de pil, toen ik dat nog niet deed was mijn menstruatie veel heftiger.