Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:32

bridgetF schreef:
CharlotteJay schreef:
wie kan mij helpen ik wil er heel graag 1 hebben maar ik heb echt geen idee welke ... en iedereen hier vind het vies..... :')


Moet je even contact opnemen met cutecotton.nl, Ze kunnen je wel adviseren.


thanks zal ik doen! :o

Dammie

Berichten: 3325
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:43

Maartje1990 schreef:
Voor diegene die m soms niet goed tr pakken krijgen.. Heb je dan ook proberen te persen? Soms als het iets lastiger gaat doe ikdat altijd. Werkt perfect. Ik heb trouwens dat steeltje er ook afgeknipt. Onnodig onding

Wat ook goed werkt, zeker voor ons paardenmeisjes, is een stophulp geven op je zit.
:D
Serieus; als je rustig rechtop gaat zitten, dan uitademt en je zwaarder maakt, dan ontspant je bekkenbodem zich, en kun je makkelijker bij je cup.

Lucia88

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:50

Hier ook vd week 1 gekocht, nadat ik ook een vriendin er over hoorde dat t goed beviel. Ben benieuwd, kwam net te laat binnen dus moet even maandje wachten voor ik m kan testen, hihi. :)

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:54

Ik ben ook helemaal verkocht aan dat ding. In begin wat onhandig, maar oefening baart kunst, zo blijkt ;)

Alleen soms voel ik hem wel zitten als ik fiets? Iemand daar nog last van? Heb al een stukje van het steeltje afgeknipt maar meer durf ik niet want ik heb het steeltje wel echt nodig om ie eruit te krijgen :+

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:03

Ik heb de divacup.
Al maanden terug besteld en nu pas afgelopen week het lef gehad om te gebruiken :').
Hij bevalt me echt super tot nu toe! Het inbrengen en eruit halen, is even stoeien, maar verder.. ideaal! Geen gedoe met tampons meenemen en elke twee uur naar de wc rennen (ja het is hevig hier :') ).
Ik heb overigens een hele gespannen bekkenbodemspier en de divacup is daar prima voor, ondanks dat het een zachte cup is verder.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:22

Hier ook een cup! Ik heb een Sckooncup. Heerlijk. Erg zacht, ik voel hem niet zitten en het scheelt een hoop viezigheid met die tampons... Die touwtjes van tampons waren altijd irritant, het steeltje irriteerde me nog mee, dus die heb ik er afgeknipt.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:34

Ik heb er ook één *\o/*
Heb er mee gewerkt, paardgereden, geslapen en gekampeerd, jaja :+ Ik (33jr, 2kids) heb een Lunette mt 1.
Ik vind het ideaal. Alleen 's ochtends en 's avonds verschonen. Dus geen gedoe op een werk- of openbaar toilet, maar gewoon lekker thuis in m'm eigen badkamer.
Ik heb ook veel minder kramp/klachten. Eigenlijk voel ik nu helemaal niks en ben met een dag of drie, vier wel klaar. Ik vergeet ook echt dat ik ongesteld ben!


Ik heb me laten adviseren door cutecotton.nl (heel wat op en neer gemaild, super fijn) en eindeloos veel YouTube video's gekeken :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:00

Stefaaah schreef:
Ik ben ook helemaal verkocht aan dat ding. In begin wat onhandig, maar oefening baart kunst, zo blijkt ;)

Alleen soms voel ik hem wel zitten als ik fiets? Iemand daar nog last van? Heb al een stukje van het steeltje afgeknipt maar meer durf ik niet want ik heb het steeltje wel echt nodig om ie eruit te krijgen :+


Ik vrees toch je steeltje... Kun je m niet nog een beetje bijknippen?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:19

Dat steeltje zou ik ook afknippen. Wat kun je ermee? Ik knijp in de cup zelf aan de onderkant om het eruit te halen, dus dat steeltje is best overbodig toch?
Het is niet alsof de cup vast kan komen te zitten down under :+

ChevalNoir
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-07-10

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:48

Hier ook een gebruiker van de Naturcup. Ik vond het de eerste paar keer in en uit doen best lastig. Maar het is inderdaad even een techniekje. Daarna vond ik het ideaal; 's avonds en 's ochtends even legen, omspoelen en weer in. Alleen kreeg ik op een gegeven moment, op de laatste dagen van ongesteldheid behoorlijk jeuk. Na een aantal dagen was het weer weg. De volgende menstuatie precies hetzelfde. Nu heb ik iedere keer met de cup jeuk (schimmelinfectie?). Ik ben weer tampons gaan gebruiken; probleem weg! (En ja, ik heb alles goed uitgekookt)

Bij de voordelen staat juist dat het handig is voor vrouwen die hier gevoelig voor zijn, omdat het beter zou zijn voor de zuurtegraad. Bij mij lijkt het dus het tegenovergestelde. Zijn er hier meer met die ervaring?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:03

Kun je misschien overgevoelig reageren op het materiaal waar hij van is gemaakt?

Schimmelinfectie lijkt me niet logisch als het over is zodra je de cup niet gebruikt

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:19

Een schimmelinfectie is het inderdaad niet als het zonder medicatie gewoon weer weg gaat nadat je de cup niet meer gebruikt.

De naturcup is volgens internet gemaakt van siliconen, daar zou je wellicht overgevoelig voor kunnen zijn.

Hoe maak je 'm tussendoor schoon? Was je je handen van tevoren goed, met of zonder zeep? Gebruik je voor de cup zeep, of alleen water? Bij gebruik van zeep kan je ook daar een overgevoeligheid voor hebben.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:47

Zelf helemaal blij met mijn cup.
Zag dit topic voorbij komen, en wow zoveel vrouwen die een cup gebruiken!
Nu alleen mijn vraag voor de vrouwen die hem 's nachts gebruiken: gaat hij bij jullie niet ver naar achter zitten?
Ik heb dat een keer gedaan, volgende ochtend toch wel geschrokken met hoever de cup naar achter was gegaan.
Ik beweeg soms best veel in mijn slaap, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Hebben jullie dit probleem ook?
Verder voor overdag voor mij echt ideaal!

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:48

Mijn cup is nog nooit dieper gaan zitten. Ik rol erg veel in mijn slaap (en wanneer ik probeer te slapen).

tengeltje11
Berichten: 7166
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:21

ChevalNoir schreef:
Hier ook een gebruiker van de Naturcup. Ik vond het de eerste paar keer in en uit doen best lastig. Maar het is inderdaad even een techniekje. Daarna vond ik het ideaal; 's avonds en 's ochtends even legen, omspoelen en weer in. Alleen kreeg ik op een gegeven moment, op de laatste dagen van ongesteldheid behoorlijk jeuk. Na een aantal dagen was het weer weg. De volgende menstuatie precies hetzelfde. Nu heb ik iedere keer met de cup jeuk (schimmelinfectie?). Ik ben weer tampons gaan gebruiken; probleem weg! (En ja, ik heb alles goed uitgekookt)

Bij de voordelen staat juist dat het handig is voor vrouwen die hier gevoelig voor zijn, omdat het beter zou zijn voor de zuurtegraad. Bij mij lijkt het dus het tegenovergestelde. Zijn er hier meer met die ervaring?


ik heb net hetzelfde gehad,maar had toch een sluimerende schimmelinfectie die door eigen weerstand niet helemaal doorbrak.
door de cup te gebruiken wordt die in de hand gewerkt en wordt erger.

hier gewoon zalfje tegen de schimmel gaan halen,en daarna kon ik mijn cup terug gebruiken zonder jeuk.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:14

WillBokkers schreef:
Zelf helemaal blij met mijn cup.
Zag dit topic voorbij komen, en wow zoveel vrouwen die een cup gebruiken!
Nu alleen mijn vraag voor de vrouwen die hem 's nachts gebruiken: gaat hij bij jullie niet ver naar achter zitten?
Ik heb dat een keer gedaan, volgende ochtend toch wel geschrokken met hoever de cup naar achter was gegaan.
Ik beweeg soms best veel in mijn slaap, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Hebben jullie dit probleem ook?
Verder voor overdag voor mij echt ideaal!


Als ie 's nachts omhoog kruipt, ga dan na het opstaan eerst ontbijten enzo, dikke kans dat ie dan alweer wat gezakt is :)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:57

Klijntje schreef:
WillBokkers schreef:
Zelf helemaal blij met mijn cup.
Zag dit topic voorbij komen, en wow zoveel vrouwen die een cup gebruiken!
Nu alleen mijn vraag voor de vrouwen die hem 's nachts gebruiken: gaat hij bij jullie niet ver naar achter zitten?
Ik heb dat een keer gedaan, volgende ochtend toch wel geschrokken met hoever de cup naar achter was gegaan.
Ik beweeg soms best veel in mijn slaap, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
Hebben jullie dit probleem ook?
Verder voor overdag voor mij echt ideaal!


Als ie 's nachts omhoog kruipt, ga dan na het opstaan eerst ontbijten enzo, dikke kans dat ie dan alweer wat gezakt is :)

Bedankt voor de tip! :)

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:38

JewEmm schreef:
Hier ook een cup! Ik heb een Sckooncup. Heerlijk. Erg zacht, ik voel hem niet zitten en het scheelt een hoop viezigheid met die tampons... Die touwtjes van tampons waren altijd irritant, het steeltje irriteerde me nog mee, dus die heb ik er afgeknipt.

Tampons schijnen ivm infecties ook daadwerkelijk levensgevaarlijk te kunnen zijn. Ik las ooit eens een verhaal over een model die haar been moest laten amputeren omdat ze opeens (na een tampon nog geen 3u ingehad te hebben) flauw was gevallen en een zware infectie op had gelopen. En ja, we hebben het natuurlijk over een stel open wonden in een van je organen, dus het lijkt me inderdaad niet zo veilig allemaal. Ik weet niet of een cup nu wel of niet zo'n soort gevaar op kan leveren? Daar zou ik graag iets over willen weten, dus mocht iemand iets weten of een goede site weten, dan hoor ik het graag! :D

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:40

Ik las net dat je in je leven gemiddeld zo'n €16.000 uitgeeft aan je menstruatie, dan is zo'n cup opeens toch niet zo duur meer :+

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:43

Esmee_98 schreef:
Ik las net dat je in je leven gemiddeld zo'n €16.000 uitgeeft aan je menstruatie, dan is zo'n cup opeens toch niet zo duur meer :+


Huh, ik heb het nagerekend maar kom daar in de verste verte niet bij in de buurt. Hoe dan??
Al ben je van je tiende tot 60e ongesteld en gebruik je twee doosjes Ob per periode kom je er nog lang niet
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-09-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:44

Esmee_98 schreef:
Ik las net dat je in je leven gemiddeld zo'n €16.000 uitgeeft aan je menstruatie, dan is zo'n cup opeens toch niet zo duur meer :+

Als ik zeker zou weten dat ik geen kinderen zou willen.. werkelijk waar, die operatie om dat hele systeem te verwijderen ziet er niet eens meer duur uit (en ik weet de prijs niet eens, of dat dit zonder medische redenen zou mogen) als ik dat bedrag zie. :+

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:45

Ik ga het even terugzoeken :j Heb het ook niet bijzonder aandachtig doorgelezen dus het fijne weet ik er niet precies van. Waar kwam jij op uit? :)

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:46

Als je van je 10e tot 60e ongesteld bent en twee doosjes tampons per periode 5000€ :+

Maar dat is wel heel ruim gerekend :=

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:48

http://m.huffpost.com/us/entry/7258780

Heb even het hele artikel erbij gezocht maar nu vind ik het een beetje nergens op slaan :') Ze rekenen ook dingen als anticonceptie en nieuw ondergoed mee. Ik dacht dat ze het alleen over tampons en maandverband hadden, excuus.

€5000 is ook nog steeds een hoop geld, duur grapje zo :+

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:52

Anticonceptie? En dan te bedenken dat ik de prikpil nauwelijks hoefde te betalen en de gewone pil gratis meegegeven werd. :') Of ze moeten stiekem geld van mijn ouders aan het stelen zijn voor die pil ofzo, dan heb ik niets gezegd. Ik vind trouwens wel dat condooms verschrikkelijk duur zijn, dus dan snap ik zo'n bedrag wel. Maar dan gaan ze er denk ik ook maar van uit dat je elke dag gaat rollebollen geloof ik, wat ik in de verste verte nooit ga halen in mijn leven. Misschien met een midlifecrisis, maar dan nog. Maar die irritatie over geld is weer een ander verhaal natuurlijk. Ik snap niet waarom de overheid maar gewoon verwacht dat vrouwen allemaal de pil willen slikken als anticonceptie. Ik ben er nu geloof ik pas 4 dagen mee gestopt en ik voel me een stuk vrolijker en ik zie echt duidelijk minder rotzooi op m'n voorhoofd.