Microblading wenkbrauwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:51

Ik heb ze net laten zetten.

Toen ik thuis kwam viel het me op dat de ene donkerdere is dan de ander, gaat dat nog bijtrekken? Ik heb hier best een onderbuik gevoel over want het ziet er echt stom uit.
Over 4 weken heb ik de nabehandeling.

Op de foto zie je het kleurverschil niet (goed).

Afbeelding
Afbeelding

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:58

Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? Ik vind ze behoorlijk zwaar/ grof gezet al lijkt dit misschien zo door de foto's.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:06

Ik weet ook nog niet zo goed wat ik ervan vindt, vooral omdat het kleurverschil tussen de wenkbrauwen groot is... Als dit niet verandert wordt het bijkleuren.

Qua het groffe, ik heb er weinig verstand van maar ik heb uit mezelf wel aardig wat grof wenkbrauwhaar alleen niet in de goede vorm. :P

Ik heb het in Enschede laten doen.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:36

O wat fijn dit topic!!

Woensdag ga ik voor mijn 2e behandeling.

Dan worden mijn wenkbrauwen voor de 2e keer, mijn eyeliner boven voor de 2e keer en mijn eyeliner 1e keer aan de onderkant gedaan.


Kon geen betere foto vinden, maar op dit moment ziet het er zo uit:

Afbeelding


Ze heeft eerst mijn wenkbrauwen gedaan:

Afbeelding
Afbeelding

En week erna de eyeliner boven:
Afbeelding

Ondanks verdoving deed het bij de eyeliner toch soms best zeer, vandaar dat de eyeliner onder is uitgesteld naar de 2e behandeling.

Ben er tot nu toe erg blij mee, zie wel paar dingen die ik toch iets beter wil. Hopelijk kan dat nog := . 1 wenkbrauw loopt iets te ver door en de ander lijkt iets te rond lopen bij de boog. En stiekem vind ik het wel mooi als ze tussen de kleur van het net zetten en de kleur van nu komt te zitten. Ook zijn de eyeliner nog niet 100% gelijk. Maar ben wel erg pietluttig hoor.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 11-12-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:43

Mag ik eerlijk zeggen dat als ik deze foto's zie ik echt iedereen zou aanraden om naar Nathalie in Elburg te gaan. Dat is 1 van de weinigen die echt strak werk leverd.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:39

Lief dank je wel!

Maar heel eerlijk zien Cardy haar wenkbrauwen er niet gek uit na 1 behandeling. Veel mensen schrikken hier van maar het is heel normaal dat er wat gaten in vallen waardoor het er even minder strak uit ziet. De nabehandeling is alleen voor de plekjes die niet goed gepakt hebben.

Change3x is de laatst behandelde wenkbrauw de lichtere? Ik werk aan 2 wenkbrauwen tegelijk dus dan valt het minder op maar wanneer eerst de 1 helemaal af gemaakt word zakt die kleur er al helemaal in vaak in combi met wat bloed en bloed maakt donker. De laatst behandelde strokes moeten nog bijtrekken kwa kleur. Ik kan me niet voorstellen dst ze 2 verschillende kleuren gebruikt heeft.


Ik ben nu met mijn allround opleiding bezig om ook poeder wenkbrauwen eyeliners en lippen te doen echt zo gaaf ik zou woensdag mn eerste lippen les hebben maar doe er met goed weer al 2.5 tot 3 uur over naar mijn opleiding dus als die sneeuw niet weg gaat ga ik niet

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:45

Ze heeft inderdaad gewoon dezelfde kleur gebruikt! Ze heeft de wenkbrauwen apart behandelt/gezet en daarna aan allebei nog wat afgewerkt. De rechter wenkbrauw is als laatste gedaan en ook het donkerste.

Ik hoop dat de ene nog wat wegzakt zodat de kleur gelijk wordt. %)

Ik lees hier dat mensen de behandeling niet onprettig vonden, ik vond het echt pijnlijk - zelfs met verdovingszalf - en heb mijn handen fijn geknepen.
Ik moet nu elke avond een zalfje opsmeren, een mix tussen vaseline en een herstellend iets. Het brandde heel erg maar nu met de zalf erop is het al afgenomen. Hopen op een snel herstel. :=

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:57

Oh dat is minder logies maar niet onmogelijk. Het kan zijn dat je huid bij de laatste iets dunner/ gevoeliger is of ze heeft iets dieper gewerkt.

Ik zou me voorlopig geen zorgen maken. De kans is heel klein dat ze verschillend blijven. De kleur zal tijdens het genezen 30 tot 40 % afnemen dus dat komt vast wel goed ;)

Bij welke salon ben je geweest?

Ik heb heel af en toe iemand die het pijnlijk vind maar de meeste ervaren het meer als een ongemak. Ik doe iedereen onverdoofd. Nu moet ik wel zeggen dat microblading heel oppervlakkig hoort te zijn en de meeste werken te diep. Het hiort slechts een schraapje te zijn geen sneetje. Hoe dieper het gaat hoe zeerder het doet.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:00

Dankjewel Nathalie! Er zitten inderdaad wat plekjes die niet goed genoeg hebben gepakt, maar dat is iets wat ook wordt verteld bij de eerste behandeling. Als Urona mijn foto's al bedoelt en de open plekjes... Dan heeft ze wellicht niet gelezen dat mijn wenkbrauwen pas 1x zijn gedaan. Of het komt door de kleine kritiek puntjes die ik zelf aangaf. Ben een perfectionist, denk dat mijn opmerkingen meer daaraan liggen dan aan de kunde van degene die mijn pmu heeft gedaan hihi.

Ik heb overigens ook nog 2 nahandelingen, dus dat moet goed komen. Ik vind ze nu zelfs iets te natuurlijk lijken haha.

@ change: hier hetzelfde hoor. Niet altijd, soms wel. Ondanks mijn hoge pijngrens en verdovingszalf. Andere momenten was het net een massage of het kietelde. :')

@ nathalie: onverdoofd? Brrr... wenkbrauwen zou nog kunnen bij mij maar ogen niet hoor haha.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 11-12-17 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:05

__Nathalie__ schreef:
Oh dat is minder logies maar niet onmogelijk. Het kan zijn dat je huid bij de laatste iets dunner/ gevoeliger is of ze heeft iets dieper gewerkt.

Ik zou me voorlopig geen zorgen maken. De kans is heel klein dat ze verschillend blijven. De kleur zal tijdens het genezen 30 tot 40 % afnemen dus dat komt vast wel goed ;)

Bij welke salon ben je geweest?

Ik heb heel af en toe iemand die het pijnlijk vind maar de meeste ervaren het meer als een ongemak. Ik doe iedereen onverdoofd. Nu moet ik wel zeggen dat microblading heel oppervlakkig hoort te zijn en de meeste werken te diep. Het hiort slechts een schraapje te zijn geen sneetje. Hoe dieper het gaat hoe zeerder het doet.


Ik hoop het maar! Jij weet er meer van dan ik dus ik ga er maar vanuit dat het goed gaat. :j

Ik ben bij Care For Beauty geweest in Enschede.

Het zou best kunnen dat er te diep werd gewerkt. Ik vond 90% van de behandeling in ieder geval pijnlijk. :+

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:24

Ogen wel met verdoving idd maar microblading doe ik het liefste zonder ivm de opname van het pigment. En de meeste vinden het mee vallen dus dan gaat het prima. Sommige vallen zelfs bijna in slaap :') ik vind zelf mn wenkbrauwen doen ook niet heel fijn hoor maar ik heb wenkbrauwen met de machine gezet.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:40

O vergeten te zeggen, bij mij wordt het ook met de machine gedaan.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:45

Wenkbrauwen met de machine is een heel andere techniek. Toevallig ben ik dat nu aan het leren

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:23

Urona447 schreef:
Mag ik eerlijk zeggen dat als ik deze foto's zie ik echt iedereen zou aanraden om naar Nathalie in Elburg te gaan. Dat is 1 van de weinigen die echt strak werk leverd.


Niet heel vervelend bedoeld hoor en Nathalie doet het erg netjes maar ze is echt niet de enige, dat het een kunst is is absoluut een feit maar er zijn echt genoeg plekken die het prachtig doen, je moet er alleen wel voor reizen/portomonee open trekken, net als met tattoo’s. Mensen gaan veel te vaak voor “ja maar is zo dichtbij” of “ja maar ik kreeg korting”

Cardy als het met de machine gedaan is is t geen microblading geloof ik (correct me if im wrong)

Ik vind met machine persoonlijk niet zo, ik heb toen bewust voor microblading gekozen :j wil nu wel weer bijwerken :j binnenkort ff afspraak maken :D

Change, echt even wachten tot ze genezen zijn, de ene van mij was veel roder op de achtergrond waardoor die ook donkerder leek :j heb je full face foto? Ik vind ze mooi gedaan maar vrij breed wel maar wie weet past dat prima bij je :j is alleen zo niet te zien.

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:02

Friemel jij verwoord het eigenlijk zoals ik het bedoel, ik zie vrij veel werk van nathalie langs komen en dat ziet er zeer goed uit maar die wenkbrauwen van jou vind ik ook erg goed gelukt en zo zullen er nog meer goede namen zijn.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:11

Er zijn er een paar in nederland waarvan ik weet dat ze heel mooi werk leveren. Er zijn er ook een aantal die heel mooi machine werk leveren. Het overgrote deel heeft gekozen voor een goedkope cursus en bakt er niet veel van. Goed zoeken dus!

Voor goede wenkbrauwen ben je veel geld kwijt. In deze wereld is het echt zo dat een hogere prijs ook daadwerkelijk betere kwaliteit is. Maar ook daar zitten beunhazen. De echte goede zijn alleen nooit goedkoop. Alles onder de 200/250 is goedkoop.

Bij mijn opleiding betaal je bij de master herself 620 euro incl nabehandeling voor een setje wenkbrauwen. Maar dan heb je een setje zonder ook maar 1 schoonheidsfoutje. Echte perfectie. En ja ze is heel druk!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:35


Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:17

@ friemel: geen idee of het dan specifiek onder microblading valt. Is het alleen microblading als het manueel wordt gedaan? Iig is er bij mij hairstrokes gezet. Ziet er heel natuurlijk uit! Eerlijk gezegd zie ik zelf bijna geen verschil met mijn eigen haartjes en de gezette haartjes.

Ik zit bij een dame die zichzelf alleen maar aan het ontwikkelen is, veel vervolg opleidingen doet en mag ook medische tatoages zetten (als ik het zo goed benoem. Denk hierbij aan missende tepels, etc.).

Het is inderdaad een rib uit het lijf, maar het is zo fijn om s'ochtends op te staan en alleen nog een beetje mascara op te doen en een kleurtje op de lippen. En een keertje geen zin daarin? Als nog met verzorgde wenkbrauwen en bij mij met eyeliner de deur uit. Heerlijk! Haha

Ik moet wel bekennen dat ik de zoektocht naar een goeie erg lastig vond. Daarom veel gezocht, research gedaan en eigen foto's bekeken. Sommige waren echt niet goed! Uiteindelijk bij die van mij terecht gekomen, ik zou haar aan iedereen adviseren.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:00

Microblading is manueel. Een blade met micro naalden. Over het algemeen is de haartjes techniek met microblading strakker als met de machine. Al word machine werk ook steeds strakker door de nieuwe ontwikkelingen kwa naalden.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:06

Ik was toevallig vandaag voor mijn 2e behandeling en zij vertelde al wat het verschil is. In mijn zoektocht vond ik overigens vooral met machine, maar had ook niet gezocht op microblading.

Ben wel blij dat ik voor machine ben gegaan, wordt net iets dieper gezet en blijft langer zitten.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:54

Dat zit hem niet zozeer in de diepte. Met beide technieken kun je oppervlakkig en iets dieper. Hie dieper de stroke hoe dikker hij geneest dus dat is ook niet altijd handig.

Hoe lang een pmu blijft zitten hangt meer af van het type pigment. Maar dat is wel iets technischere info.

Er zijn er 2. Organisch en anorganisch.
Beide met voor en nadelen.

Organische pigmenten zijn sprekender van kleur wat vooral bij lippen mooier kan zijn. Dit type verdwijnt nagenoeg niet meer uit de huid. Wat betekent dat je heel lang niet hoeft bij te werken. Het nadeel is dat niet alle kleuren evenlang in de huid blijven. De kleur geel is een glad monocul waardoor deze als eerste verdwijnt. Dan blijft er een oranje of blauw/paarse wenkbrauw over.

Dit kan een aantal keer gecorrigeerd worden. Maar op een begeven moment is de huid verzadigd en neemt het geen nieuw pigment meer op. Om ze dan te corrigeren heb je laser nodig.

Anorganische pigmenten zijn iets minder fel van kleur. Deze pigmenten verdwijnen langzaam in zijn geheel uit de huid. Het nadeel daarvan is dat je als klant vaker moet laten bij werken. Het voordeel is dat de kleur stabiel is en altijd corrigeerbaar blijft en het uit de huid verdwijnt voor het verkleurd.

Zelf werk ik met het laatste omdat ik daar meer achtersta


Nou zijn ze weer mooi strak zeker na de 2e behandeling :D

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:00

Thnx voor de uitleg Nathalie! Zeer interessant.

Ze zijn nu inderdaad weer lekker strak haha.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:05

Vandaag mn eerste lippen les gehad met de machine dus leer alles vers van de pers :Y)

Wat ik nog vergeet te zeggen is dat organische heel erg gepromoot word omdat het ijzeroxide vrij is en men denkt dat dat veiliger is. Ik werk met biotek en dat is anorganisch dus met ijzeroxides en toch is het 1 van de weinige met alle veiligheidscertificaten wereldwijd! Dus geen van beide is veiliger. Het is gewoon om in te spelen op wat de klanten graag horen.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:17

Ik ga in februari naar Manon van Beauty Lounge in Haarlem voor mijn wenkbrauwen! :D Naar aanleiding van een artikel op Cynthia.nl. Vond haar wenkbrauwen zo mooi en natuurlijk gedaan, dat ik overstag ben gegaan!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:51

Ik heb specifiek gezocht op microblading, zoektocht heeft echt lang geduurd want van blond vind je ook niet veel resultaten en zelfs na Mn reservering (wachtlijst van 4 maanden) vond ik het nog steeds doodeng :))