Microblading wenkbrauwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:03

Alle technieken hebben zn voor en nadelen er is geen beter of slechter. Het is gewoon een kwestie van smaak en wat je belangrijk vind :D

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:38

Marit schreef:
Ik ga in februari naar Manon van Beauty Lounge in Haarlem voor mijn wenkbrauwen! :D Naar aanleiding van een artikel op Cynthia.nl. Vond haar wenkbrauwen zo mooi en natuurlijk gedaan, dat ik overstag ben gegaan!


Zij zet prachtig!

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:59

Ik ben toch nog een derde keer terug geweest naar de salon omdat de microblading bij mij gewoon niet goed bleef zitten. Nu heeft ze een andere techniek gebruikt (dotten/stippelen) en hier ben ik helemaal tevreden over. Je krijgt niet het natuurlijke effect als microblading geeft, maar wel een mooie volle en strakke wenkbrauw. Zit nu midden in de vervel periode en laat ze daarna nog een keer bijwerken om de gaatjes op te vullen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:27

Fijn dat het nu beter lijkt uit te pakken :D

Ik ben nu bezig met mijn allround pmu opleiding en zet nu ook powderbrows ook wel ombre genoemd. Super leuk om te doen *\%/* kleur neemt nog 30 procent af en de lijnen worden zachter
Afbeelding

En nog een microblading wenkie in een licht kleurtje

Afbeelding

Ik ben verliefd op dit werk denk ik :+:

Anoniem

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:57

Die eerste vind ik persoonlijk geen succes maar de tweede zeker wel. :)

Ashleytjuhh

Berichten: 6666
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:21

ik wil dit ook graag laten doen. hoelang blijft zoiets meestal zitten?

weet iemand van jullie een goede in Brabant?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:39

Oh ik wil dit al zo lang! Maar oh vind het zo veel geld... Hier zit iemand die ze zelf zet toch? Ik heb echt een rotvorm in mijn wenkbrauwen, en heb ookal met hennaverf laten verven maar ook zij kon blijkbaar niks aan met mn wenkbrauwen.. (expres Hennaverf zodat het ook op de huid blijft zitten).

Kan je hier wat mee?

Afbeelding

(Sorry mn wimperextensions moesten worden bijgewerkt :+ )

Ik teken ze zelf zo :


Afbeelding

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:06

Je kunt inprincipe met iedere wenkbrauw wel wat alleen niet met alle huiden. De vraag is welk eind resultaat je voor ogen hebt. Ben je bereid om het regelmatig bij te houden ( haartjes ) of doe je er liever langer mee ( poeder )
Wil je ze heel naturel ( haartjes ) of wil je ze meer aanwezig zoals je ze tekent ( poeder ) poeder kan ook natuurlijk gezet worden overigens maar nooit zoals haartjes. Dat zijn dingen die je je vooraf moet afvragen

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:57

Nathalie blijven de poederbrows langer zitten?
Ik ben afgelopen jaar bij je geweest en helaas is er veel kleur verloren gegaan.. Nu wil ik het best nog eens proberen of er na nog een bijwerksessie beter blijft zitten, maar elk jaar volledig nieuwe wenkies is me te duur haha.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:31

__Nathalie__ schreef:
Je kunt inprincipe met iedere wenkbrauw wel wat alleen niet met alle huiden. De vraag is welk eind resultaat je voor ogen hebt. Ben je bereid om het regelmatig bij te houden ( haartjes ) of doe je er liever langer mee ( poeder )
Wil je ze heel naturel ( haartjes ) of wil je ze meer aanwezig zoals je ze tekent ( poeder ) poeder kan ook natuurlijk gezet worden overigens maar nooit zoals haartjes. Dat zijn dingen die je je vooraf moet afvragen


Ik wil juist graag haartjes zodat het natuurlijk lijkt. Dat is ook wat ik probeer :+ Maar met weinig haartjes is dat nogal lastig. Dus dan regelmatig bijhouden idd.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:55

Die 2 zijn eigenlijk niet te vergelijken.

Microblading schraap je handmatig pigment de huid in. Doordat je heel oppervlakkig werkt kun je mooie strakke haartjes creeren. Het nadeel daarvan is dat het regelmatig bij gewerkt moet worden gemiddeld rond een jaar a 1.5 jaar en oudere huid en donkere kleuren 2 a 3 jaar. Maar die haartjes krijg je met de machine bijna niet zo strak.

Het voordeel van de machine is dat het pigment meer geinjecteerd word. Het gaat er dus makkelijker in. Als ik de haartjes vergelijk vind ik zelf haartjes met microblading mooier als met machine.

Poeder met de machine is veel meer de huid verzadigen en kan net iets dieper. Dus dat blijft zoiezo langer zitten. Maar dan heb je dus geen haartjes.

Als ik even gok wie jij bent ( marlies? ) dan heb je 1 van de lichtere kleuren die gaan zoiezo eerder uit de huid als een donkere kleur dus moeten sneller bij gewerkt worden. Daarnaast heeft je huid heel gevoelig gereageerd en dat stoot gelijk al meer af bij microblading.

Een gevoelige huid vind ik makkelijker te behandelen met poeder. Maar hoeft ook weer niet. Heb ook gevoelige huidjes gedaan wat er na ruim een jaar nog goed in zit. Dus je kan er niet echt van op aan.


Eigenlijk is het een beetje als fokken is gokken. Ik probeer huidtypes waarvan ik het zeker weet dat het niet gaat werken er vooraf al uit te halen zoals een vette huid. En verder is het afwachten de eerste keer wat het doet.

Poeder is geschikt voor nagenoeg iedereen.

Microblading is prachtig maar je moet ook een beetje geluk hebben.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:00

Microblading wil ik indd graag doen. Maar dan moet ik idd wel bij iemand gaan die het ook goed kan anders zit je een tijd met een lelijke vorm. Ik ga ervoor sparen :)

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:02

Klopt dat ben ik! Vind poeder ook mooi hoor, dus als dat beter blijft zitten ga ik die gok graag nog eens aan. Teken nu toch licht bij, het is nog altijd beter als ervoor maar het mag van mij wel wat donkerder :)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:35

Mlies schreef:
Klopt dat ben ik! Vind poeder ook mooi hoor, dus als dat beter blijft zitten ga ik die gok graag nog eens aan. Teken nu toch licht bij, het is nog altijd beter als ervoor maar het mag van mij wel wat donkerder :)


Ik stuur je even een pb!

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:05

Hoi dames,

Ik heb mijn wenkbrauwen vandaag weer laten bijwerken na een jaar. Ze bloeide behoorlijk. Ik heb nu wat opgedroogd bloed/wondvocht.
Mij werd geadviseerd om de wenkbrauwen 48 uur aan de lucht te laten drogen en daarna ze pas in te vetten. De vorige keer ben ik, tegen haar advies in, savonds meteen begonnen met bepathen.

Ik heb in dit topic gelezen dat je korstvorming moet voorkomen. Doe ik er goed aan als ik mijn wenkbrauwen vanavond zachtjes was met unicura? Of alleen smeren en na 48 uur was nat maken?

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:38

Ik kreeg aangeraden om in ieder geval de eerste 3 dagen te smeren en daarna te kijken hoe de wondjes eruit zien. Met korstjes moet je voorzichtig zijn, want het kan ook dan je ze er dan per ongeluk af smeert.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:22

Leuk topic! Ik heb vandaag een intake gesprek voor microblading. Ik ga naar Knapp in Wemeldinge. Op mijn eigen dorp. Ik ben erg benieuwd naar hun werk want ik kan nergens foto’s vinden. Spannend hoor! Ik wil het laten doen omdat ik iets vollere en meer model in mijn wenkbrauwen wil. En ik het tekenen beu ben haha!

Zo zijn ze van nature;
Afbeelding

En zo als ik “teken”
Afbeelding

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:19

Ladyloe schreef:
Leuk topic! Ik heb vandaag een intake gesprek voor microblading. Ik ga naar Knapp in Wemeldinge. Op mijn eigen dorp. Ik ben erg benieuwd naar hun werk want ik kan nergens foto’s vinden. Spannend hoor! Ik wil het laten doen omdat ik iets vollere en meer model in mijn wenkbrauwen wil. En ik het tekenen beu ben haha!

Zo zijn ze van nature;
[ [url=m/gAafjJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo als ik “teken”
[ [url=m/RMZANM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar je kiest een salon toch aan de hand van fotos? Of het je smaak is?

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:57

Deau schreef:
Hoi dames,

Ik heb mijn wenkbrauwen vandaag weer laten bijwerken na een jaar. Ze bloeide behoorlijk. Ik heb nu wat opgedroogd bloed/wondvocht.
Mij werd geadviseerd om de wenkbrauwen 48 uur aan de lucht te laten drogen en daarna ze pas in te vetten. De vorige keer ben ik, tegen haar advies in, savonds meteen begonnen met bepathen.

Ik heb in dit topic gelezen dat je korstvorming moet voorkomen. Doe ik er goed aan als ik mijn wenkbrauwen vanavond zachtjes was met unicura? Of alleen smeren en na 48 uur was nat maken?


Een beetje een late reactie maar:

Je kunt korstvorming niet voorkomen als je wondjes hebt. Ik moest dezelfde dag nog beginnen met invetten. Wassen moet je zover mij vertelt is al helemaal niet doen!

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:31

__Nathalie__ schreef:
Ladyloe schreef:
Leuk topic! Ik heb vandaag een intake gesprek voor microblading. Ik ga naar Knapp in Wemeldinge. Op mijn eigen dorp. Ik ben erg benieuwd naar hun werk want ik kan nergens foto’s vinden. Spannend hoor! Ik wil het laten doen omdat ik iets vollere en meer model in mijn wenkbrauwen wil. En ik het tekenen beu ben haha!

Zo zijn ze van nature;
[ [url=m/gAafjJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo als ik “teken”
[ [url=m/RMZANM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar je kiest een salon toch aan de hand van fotos? Of het je smaak is?


Dat is ook waarom er een intake gesprek is. Dan kan je hun werk dus zien ed. Ze heeft inderdaad resultaten laten zien en was echt heel mooi. Ik heb een afspraak voor volgende week Woensdag gemaakt!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:24

Wanneer ze geen portfolio online tonen pp facebook of website zou ik het persoonlijk afraden. Ik heb van een paar klanten begrepen in die situatie dat de wenkbrauwen die ze lieten zien veel mooier waren als wat ze gemaakt hadden. Er worden veel fotos gestolen in dit werk. Daarom zet ik ze vol met mijn gegevens. Ik zou daar geen vertrouwen in hebben.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:25

Change3x met de juiste nazorg kun je korstjes wel voorkomen. Mijn klanten hebben ook geen korstjes :)
Maar dat heb ik geleerd bij mijn internationale opleiding. Hier in nederland doen ze alles anders.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:16

Hier ook bijna tot geen korstjes gehad, een paar huidskleurige velletjes na een dag of 4. Maar de kleur blijft nu goed zitten!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:17

chantalboes schreef:
Hier ook bijna tot geen korstjes gehad, een paar huidskleurige velletjes na een dag of 4. Maar de kleur blijft nu goed zitten!


Super! Fijn voor je!

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:00

Ik heb mijn wenkbrauwen 24 uur later wel gewassen. Vanaf de eerste avond ook begonnen met bepathen.
Tot nu toe zitten er geen korstjes..