Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 83 van de 149 [ 3709 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gastric bypass

 
Profiel   

Jeetje Dana wat heftig zeg!
Ik doe ook mee met een onderzoek en heb ook biopt van m’n lever afgestaan.
Gelukkig geen complicaties
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 19:04 



 
Profiel   

Dag 3 dat ik s avonds een koortsaanval doe.

Dokters hebben besloten van een breed spectrum antibiotica op te starten. De bacterie cultuur die ze in mijn bloed (in flesjes)kweken geeft tot nu toe niets. Maar kan 5 dagen duren.

Vroeg optijd mijn paracetamol maar was te snel volgens de verpleegster.
Half uur later koortsaanval.

Moeder was bij me en heeft dan toch even op haar strepen gestaan dat ik meteen paracetamol moest krijgen.
Dit hielp toch misschien het feit dat ik lag te rillen onder dekens toen de verpleegster kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 20:17 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
judithh schreef
Eind van de maand afspraak bij de chirurg om alles door te spreken voor de reverse operatie. Mijn GBP wordt ongedaan gemaakt..
Het gaat ongetwijfeld bij veel mensen goed maar ook mis, als ik naar mezelf kijk zeg ik...bezint eer ge begint..


Heftig! Wat is de prognose erna? Zullen je klachten wel zeker verdwijnen? Kom je dan meteen weer aan of is dat niet zeker? Ik wist trouwens niet dat ze het kunnen terug draaien of veranderen ze de omleiding?

Succes alvast.


Prognose...1 groot vraagteken..het zou kunnen dat, wellicht misschien, geen garantie enz..enz al met al dus nog steeds ontzettend aan het twijfelen.
Enige waarover ze wel enige zekerheid kunnen geven is dat ik weer veel aan ga komen vanwege de lipoedeem

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 23:07 



 
Profiel   

Even up dateje. Vandaag een scan gehad zag er positief uit. Bloed en vocht waren minder. Mooi ingekapselde en geen abces vorming.
Hoge koorts blijft ook weg sinds ik aan de ab ben. Maar is nog niet op mijn normale temp.

Wel nog geen nieuws wanneer ik naar huis mag

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 19:55 



 
Profiel   

Dana fijn dat het de goede kant op gaat.

Judith wat heftig joh. Ik heb er echt jaren over nagedacht. Uiteindelijk toch voor een gbp gekozen omdat overgewicht uiteindelijk ook erg schadelijk is. Heb jij vanaf het begin klachten en complicaties gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 08:13 



 
Profiel   

Volgens mij kom ik hier ook namen tegen die ik eerder weleens in het Cambridge-topic zag

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 18:22 



 
Profiel   

Hey dames,
Bedankt voor jullie stamp onder mijn kont een tijdje terug.
Ik ben in tussen tijd paar keer naar spoed geweest (los staand van de bypass maar wel gevolg van de operatie). En hier een lotgenoot ontmoet die tegen hetzelfde aanliep als mij.
Zelf heb ik heel veel van jullie tips toegepast, zoals vlees appart, minder uitgesproken smaken,.. het vaste eten gaar nog steeds niet onder de catogerie goed. Ik blijf in fase 3 hangen. Maar heb er wel mee leren leven en voel me daardoor ook veel beter. Ik sta nu volledig onder begleiding van mijn toenmalige 2nd opinion. Inclusief een diëtiste die mee denkt. Zo ben ik op eiwitpoeder gezet voor mijn kracht verlies (op bepaald moment uit de vrachtwagen gevallen met een Black out). Dus hier is het een het gaat goed omdat ik ermee heb leren leven dat ik nu eenmaal langer nodig heb als andere. Dus dank jullue voor jullie soms harde, maar behulpzame woorden.

Dana, hoe gaat het nu met jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 03:32 



 
Profiel   

GUSTIxBILL schreef
Hey dames,
Bedankt voor jullie stamp onder mijn kont een tijdje terug.
Ik ben in tussen tijd paar keer naar spoed geweest (los staand van de bypass maar wel gevolg van de operatie). En hier een lotgenoot ontmoet die tegen hetzelfde aanliep als mij.
Zelf heb ik heel veel van jullie tips toegepast, zoals vlees appart, minder uitgesproken smaken,.. het vaste eten gaar nog steeds niet onder de catogerie goed. Ik blijf in fase 3 hangen. Maar heb er wel mee leren leven en voel me daardoor ook veel beter. Ik sta nu volledig onder begleiding van mijn toenmalige 2nd opinion. Inclusief een diëtiste die mee denkt. Zo ben ik op eiwitpoeder gezet voor mijn kracht verlies (op bepaald moment uit de vrachtwagen gevallen met een Black out). Dus hier is het een het gaat goed omdat ik ermee heb leren leven dat ik nu eenmaal langer nodig heb als andere. Dus dank jullue voor jullie soms harde, maar behulpzame woorden.

Dana, hoe gaat het nu met jou?



Hier heb ik ook last van gehad.
Ik ben ook vrachtwagenchauffeur en heb ook een aantal keren gehad dat ik zelfs tijdens het rijden de auto aan kant heb moeten zetten... Ik bleek (godszijdank) alleen maar een ernstig te kort aan vitamine D te hebben... Boost opgehaald bij de dokter en na die tijd helemaal geen last meer van gehad.
Ik zit nu dik 1,5 jaar na de operatie... Ik heb nergens last van... Geen tekorten, ben lekker aan het stabiliseren, ik slik maar zeer zelden mijn medicijnen (calci chew en multivitamines...enkel wanneer ik merk dat ik wat futloos begin te worden slik ik ze weer en op moment dat ik me prima voel slik ik ze niet... Zolang de bloeduitslagen zeggen dat ik geen tekorten heb en me lichamelijk goed voel ga ik ook niet onnodig medicijnen slikken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 04:20 



 
Profiel   

Medicijnen slikken gaat nog steeds niet.
Mijn vitaminen dus ook niet. Kauwtabletten ga ik van over mijn nek.
Als jullie tips hebben hiervoor, graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 04:31 



 
Profiel   

GUSTIxBILL schreef
Hey dames,
Bedankt voor jullie stamp onder mijn kont een tijdje terug.
Ik ben in tussen tijd paar keer naar spoed geweest (los staand van de bypass maar wel gevolg van de operatie). En hier een lotgenoot ontmoet die tegen hetzelfde aanliep als mij.
Zelf heb ik heel veel van jullie tips toegepast, zoals vlees appart, minder uitgesproken smaken,.. het vaste eten gaar nog steeds niet onder de catogerie goed. Ik blijf in fase 3 hangen. Maar heb er wel mee leren leven en voel me daardoor ook veel beter. Ik sta nu volledig onder begleiding van mijn toenmalige 2nd opinion. Inclusief een diëtiste die mee denkt. Zo ben ik op eiwitpoeder gezet voor mijn kracht verlies (op bepaald moment uit de vrachtwagen gevallen met een Black out). Dus hier is het een het gaat goed omdat ik ermee heb leren leven dat ik nu eenmaal langer nodig heb als andere. Dus dank jullue voor jullie soms harde, maar behulpzame woorden.

Dana, hoe gaat het nu met jou?


Gaat wel . Ze willen me ook op proteïne zetten maar krijg het absoluut niet binnen. Poeder. Melkjes smaakt allemaal even goor. Zou vanmiddag mijn laatste infuus antibiotica krijgen en dan over gaan op pillen.
Sprak gisteren een dokter over vandaag naar huis te gaan.
Beetje dubbel. Thuis is altijd beter maar de ervaring van laatste keer zit een beetje dwars.

Maandag controle scan gehad die was positief. Bloed was mooi ingekapseld. Ook in de buik zat geen vocht meer. Geen koorts pieken meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 08:54 



 
Profiel   

Dat je er voorzichtig mee bent begrijp ik heel goed

Die eiwitpoeder die ik heb is volledig smakeloos. Anders moet je die eens opzoeken: protifar

Kan gewoon over al mijn eten/drinken 1 schepje doen en merk er niks van als ik het goed meng. Als ik het niet goed meng verandert de structuur. Maar zeker niet de smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:02 



 
Profiel   

GUSTIxBILL schreef
Dat je er voorzichtig mee bent begrijp ik heel goed

Die eiwitpoeder die ik heb is volledig smakeloos. Anders moet je die eens opzoeken: protifar

Kan gewoon over al mijn eten/drinken 1 schepje doen en merk er niks van als ik het goed meng. Als ik het niet goed meng verandert de structuur. Maar zeker niet de smaak.


Ja al van gehoord helaas is het ziekenhuis is het eten wat de pot schaft. En dan heb ik de keuze tussen een fortimel drankje of poeder. En het poeder veranderd alles van smaak en consistentie. Doe ik dat poeder in een milkshake heb ik gelijk pudding.
Denk eens ik thuis ben de proteïne producten van melkunie te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 12:02 



 
Profiel   

Protifar was mij aangeraden omdat het zo goed als calorie loos is.
Maar je moet vooral doen waar je zelf achter staat. Jij kent je lichaam het beste

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 12:22 



 
Profiel   

Ben thuis. Nog aan de orale antibiotica. Paracetamol kan ik ook lang zonder.
Nog snel moe. Trap op of af , aan kleden. Daarna moet ik even gaan liggen. Dinsdag moet ik weer op controle weer bloed prikken kijken of alles ok is. Neem ook enterol darmen zijn helemaal van slag van de infuus antibiotica. Hopelijk betert dat snel.
Drink ook sportwater van aa drinks. Om zo wat extra elektrolyten binnen te krijgen. Moeder is in de ah melkunie proteïne breakers gaan halen. Om zo al wat proteïne binnen te krijgen. Blijkt dat ik in de ziekenhuis ook protifar kreeg maar vind dat echt niet lekker. Heb van de diëtiste wat alternatieven gekregen.

Zal die even bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 13:19 



 
Profiel   

Dinsdag naar de dokter/prof geweest jij vond het raar dat ik zo plat ben en denkt eerder aan een fysieke burn out. Lang overgewicht, diy stal, fysiek zware job,... nu een deftige knak gehad. Moet mezelf forceren om te eten en bewegen.

Daarnet ook eerste keer dumping gedaan had witte pasta gegeten. Denk dat het daarvan was. Echt braakneigingen gehad maar kwam niets uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 20:34 



 
Profiel   

Ik heb een sleeve, dus geen dumping. Maar ik word ook echt goed naar van chocola.

Ligt al een half jaar een oranje Tony in de kast, die lag er anders geen halve minuut :D

Wat bedoel je met dat je 'plat' bent?

Mensen hier bij wie de galblaas er later uit is gehaald en hoe was dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 21:38 



 
Profiel   

Wat fijn dat je thuis bent.

Geen ervaring mee ruitje

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 07:29 



 
Profiel   

Galblaas is hier vooraf verwijderd ivm klachten. Operatie is zeer goed te doen en licht vergeleken bij de GBP. Zeker omdat je pijn weg is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 08:43 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik heb een sleeve, dus geen dumping. Maar ik word ook echt goed naar van chocola.

Ligt al een half jaar een oranje Tony in de kast, die lag er anders geen halve minuut :D

Wat bedoel je met dat je 'plat' bent?

Mensen hier bij wie de galblaas er later uit is gehaald en hoe was dat?


Geen energie. Ga van bed naar sofa en weer terug. Net een hele zware griep waar je enkel in bed wil blijven. Duurt alleen wel langer bij mij. Douchen kost zo veel energie. Alles kost zoveel energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 10:57 



 
Profiel   

Ah, dan snap ik m.

Mijn galblaas moet er nu dus achteraf uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 15:39 



 
Profiel   

Hey, ik heb even wat advies nodig...

Door wat veel stress afgelopen 4/5 weken ben ik weer best veel afgevallen...
Volgens de BMI berekening zit op nog op een gezond gewicht... Maar ik vind zelf eigenlijk eerlijk gezegt dat er niet zoveel mens meer over blijft... Eerder een beetje wandelend skelet eigenlijk...
Ben bang dat als ik het con hierover bel dat ze het gewoon af doen met :maak je geen zorgen, je hebbt nog geen ondergewicht dus komt wel goed...

Ik ben nu dik 1,5, jaar na de operatie... Zou eigenlijk moeten stabiliseren maar gebeurd blijkbaar niet... En nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 11:01 



 
Profiel   

Als het mogelijk is en je het goed binnen kunt houden, misschien wat vettere producten toevoegen aan je eetpatroon? Volle kwark, volle melk. Wat meer noten eten? Vettere vis, avocado's etc? Weet niet of je hier iets aan hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 11:15 



 
Profiel   

Kim_1990 Je zit nu wel in de periode waarin je waraschijnlijk gaat stabiliseren. Bij de een duurt dat wat langer. Ik dook er eerst ook flink onder maar daarna een paar kilo erbij en dat is het nu al 3 jaar.

Ik kreeg als advies bij mijn jaarcontrole (want toen zat ik al op het randje) dat ik anders 1 of 2 extra eetmomenten in kon lassen. Dat kun je altijd zelf doen om het afvallen iets tegen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 11:32 



 

Iemand nog De Monitor gekeken? Over aankomen na een maagverkleining? https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendin ... erkleining

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 12:57 



 
Profiel   

safina schreef
Iemand nog De Monitor gekeken? Over aankomen na een maagverkleining? https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendin ... erkleining


Tjah, heb t niet gekeken maar veel mensen denken dat het een wondermiddel is en blijven afvallen en dan weer lekker in oude gewoontes vallen. de truc is je hele leven veranderen mét de maagverkleining. En dat betekent echt niet dat je niet mag zondigen ofzo maar de meeste vallen gewoon weer terug... zo heb ik er 1 in de groep zitten die ontbijt met cola en gaat slapen met patatje stoofvlees..

Als je echt je leven helemaal omgooit ben ik van mening dat je hier echt niet bang voor hoeft te zijn. Schijf van 5 :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 83 van de 149 [ 3709 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen