Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:17

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romeo2007! Hopelijk gaat alles vlotjes..

Over zelfbeeld kan ik helaas nog niet mee praten, over een paar maanden misschien :-)

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:16

Ik heb een vraag aan jullie.
Mijn man heeft een gastric bypass gehad bijna anderhalf jaar geleden,en nu waren we afgelopen weekend uit eten,en hij kreeg korting toen hij zei dat hij een GB had gehad,maar ze vroegen wel om een pasje. Ik had toevallig dat papieren kaartje mee waarop staat dat iemand een gastric bypass heeft ondergaan,maar daar staat geen foto op,of persoonsgegevens. Ze zeiden dat ze deze keer korting gaven,maar volgende keer moest ie een pas met foto laten zien.
Iemand hier met een pas met foto?
Of alleen dat papieren kaartje..

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:48

Tinkerloos schreef:
Ik heb een vraag aan jullie.
Mijn man heeft een gastric bypass gehad bijna anderhalf jaar geleden,en nu waren we afgelopen weekend uit eten,en hij kreeg korting toen hij zei dat hij een GB had gehad,maar ze vroegen wel om een pasje. Ik had toevallig dat papieren kaartje mee waarop staat dat iemand een gastric bypass heeft ondergaan,maar daar staat geen foto op,of persoonsgegevens. Ze zeiden dat ze deze keer korting gaven,maar volgende keer moest ie een pas met foto laten zien.
Iemand hier met een pas met foto?
Of alleen dat papieren kaartje..



ik heb ook alleen kaartje, heb nog nooit gebruikt. Dus geen idee verder.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:07

Hier ook alleen een kaartje. Is ook eigenlijk voor medisch gebruik (niet voor korting in restaurants). Je krijgt dit zodat eventuele behandelend artsen na ongeluk of in het buitenland rekening kunnen houden met de GBP en eventueel toedienen van medicijnen. Vaak staat de chirurg of kliniek benoemd voor intercollegiaal overleg.

Ik ken geen pasje met foto. Misschien bedoelen ze iets van het restaurant zelf?

En ik heb het over NL trouwens....

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:02

Ik heb het ook over Nederland.
Ik snap dat het niet voor restaurants bedoeld is.
Maar er werd gevraagd om een pasje.

Zo vaak gaan we nou ook weer niet uit eten,maar hij betaald dan meestal de prijs voor een kind.
In de meeste gevallen (2 restsurants) vroegen ze nergens om,in dit ene restaurant vroegen ze om een pas met foto waarop staat dat de persoon in kwestie een gastric bypass heeft ondergaan, omdat anders iedereen wel kan zeggen dat ie dat heeft om zodoende goedkoop uit eten te kunnen.

Dus ik liet dat kaartje maar zien wat jullie ook hebben,omdat ik geen ander kaartje had.
Ik vroeg me dus af of er hier mensen waren met zo'n pas,want ik had er nooit eerder van gehoord.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:17

Ik heb ook geen pasje gekregen en ik ben vrij recent geopereerd. Je krijgt alleen dat kaartje voor als iets je overkomt. Maar geen pasje ofz. Misschien was dat vroeger?

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:28

Hey dames
Ik ben deze ochtend geopereerd, hadden jullie na de operatie ook zo een last van jullie ribben dat je niet ademen kon ?
In de recovery was ik zo onrustig van de pijn bij het ontwaken dat ze me terug een roesje gegeven hebben zodat ze zwaardere pijnstillers konden inspuiten en deze tijd hadden om in te werken.

Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:44

GUSTIxBILL schreef:
Hey dames
Ik ben deze ochtend geopereerd, hadden jullie na de operatie ook zo een last van jullie ribben dat je niet ademen kon ?
In de recovery was ik zo onrustig van de pijn bij het ontwaken dat ze me terug een roesje gegeven hebben zodat ze zwaardere pijnstillers konden inspuiten en deze tijd hadden om in te werken.

Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.



Poeh nee,
Ik had helemaal geen pijn. Maar mijn kamergenootje wel precies wat jij omschrijft. De volgende dag was het minder en met 3 dagen was het weg zei ze. Dus misschien bij jou ook. Ik hoop dat het dragelijker word. Lijkt mij helemaal niks die pijn.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:48

Lau schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Hey dames
Ik ben deze ochtend geopereerd, hadden jullie na de operatie ook zo een last van jullie ribben dat je niet ademen kon ?
In de recovery was ik zo onrustig van de pijn bij het ontwaken dat ze me terug een roesje gegeven hebben zodat ze zwaardere pijnstillers konden inspuiten en deze tijd hadden om in te werken.

Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.



Poeh nee,
Ik had helemaal geen pijn. Maar mijn kamergenootje wel precies wat jij omschrijft. De volgende dag was het minder en met 3 dagen was het weg zei ze. Dus misschien bij jou ook. Ik hoop dat het dragelijker word. Lijkt mij helemaal niks die pijn.


Ik heb een enorme pijngrens (verplaatste enkelvork 4 weken mee gelopen, gebroken tenen paardenkamp meegedaan, gekneusde ribben mee gaan werken). Maar hiermee heb ik daarstraks gevraagd een roesje te krijgen. Kreeg ik niet, maar wel die pijnstillers in mijn been.

Hoe snel mocht/kon jij eigenlijk smoothies drinken ?
Voor mijn operatie gewaarschuwd door de arts en assistente om niet naar de diëtist te luisten. Maar naar het schema wat ik van de arts gekregen heb.
Maar daar staat in fase 5 nog niks gemeld van fruit introduceren (ook niet als smoothie), terwijl ik daar al warm alles vast mag eten op omelet na.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:01

Ehh zo ver ik mij herinner heb ik geen schema gekregen :+
Maar ik luister gewoon goed naar mijn lichaam en kon op dag 2/3 al een klein fruitpapje eten.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:13

Das toch positief
De hele week vooraf op speciale eiwitten geleefd
En ben een enorme fruit eter, dus verheugde me op een verse smoothie, aangelengd met water in de vloeibare periode
Aangezien babyvoeding uit de winkel mocht

Dank je wel voor al je antwoorden trouwens :)

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:48

GUSTIxBILL schreef:
Hey dames
Ik ben deze ochtend geopereerd, hadden jullie na de operatie ook zo een last van jullie ribben dat je niet ademen kon ?
In de recovery was ik zo onrustig van de pijn bij het ontwaken dat ze me terug een roesje gegeven hebben zodat ze zwaardere pijnstillers konden inspuiten en deze tijd hadden om in te werken.

Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.


Hoi, ja hier! Na 6 dagen opnieuw opgenomen met complicaties (vreselijke pijn) maar na helemaal binnenste buiten te zijn gekeerd konden ze niets vinden, bedrust met morfine gehad, was toen weg en toen kwam t weer opspelen een aantal weken geleden, naar t NOK gegaan en blijken mijn ribben te zijn, die zijn beschadigd door t instrument, om bij de maag te kunnen moeten er instrumenten tussen je ribben door, als ze vrij smal op elkaar zitten zoals bij mij kan dat problemen veroorzaken. Nu ik eindelijk wist wat t was daar mijn schema op aangepast en sindsdien minder kast, op soms nog pijnscheuten na. Kan wel 2 maanden duren tot het genezen is...

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:05

Ik hoop dat ik niet aan de morfine moet.
Redelijk verslaving gevoelig.
Maar ze doen wel hun best hier.
Straks slik foto en indien dan nog zo’n zeer gaan ze ook naar mijn ribben kijken.
Hele nacht niet geslapen of elke keer 5min, behalve tussen 2-4

Hoe ging/ga jij met die pijn om?

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:10

Rot om te horen dat je er zo last van hebt GustixBill.. Hopelijk is het bij jou ook met een paar dagen over, wel fijn dat ze er aandacht aan besteden en je niet laten aanmodderen..

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:15

Zou normaal morgen naar huis mogen
Nu spreken ze van zon - ma

Maar het vooruitzicht is het mij wel meer als waard

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:04

GUSTIxBILL schreef:
Ik hoop dat ik niet aan de morfine moet.
Redelijk verslaving gevoelig.
Maar ze doen wel hun best hier.
Straks slik foto en indien dan nog zo’n zeer gaan ze ook naar mijn ribben kijken.
Hele nacht niet geslapen of elke keer 5min, behalve tussen 2-4

Hoe ging/ga jij met die pijn om?


Tjah, ik heb ernstige reuma in mijn heupen en ook nog eens zeer ernstige astma, was er dus vrij nuchter onder, rustig houden en bedrust. Ben zowel pijn gewend als slecht ademen :')

Zodra t op kwam spelen ging ik liggen :j heb t nu nog zelden, ik hou mn lichaam in de gaten :j luisteren naar je lichaam is de truc.

Afbeelding
Dit was ik 6 weken post op, -16kg
Voel me nu al heerlijk, ook al is het eten zeer beperkt ik zou nooit meer anders willen, kan niet wachten wat er nog meer in het verschiet ligt voor me :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:11

Godsamme GustixBill! Lig je bij de NOK in Heerlen (zag Limburg in je profiel)? Zuyderland is sowieso een dramaziekenhuis, dus ga goed op je strepen staan als je voelt dat er écht iets niet goed zit.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:59

ZOL in Genk
Belgisch Limburg :j
Heb niks te klagen. Ze denken echt mee, ze doen hun best het draagbaar te maken.
Word nu overwogen een pijnpomp aan te leggen.
Maar dit wil ik niet door mijn gevoeligheid aan verslavingen.

Wat een verschil friemel :oo
Ik heb het vooral laten doen om terug op mijn paard te kunnen, en mijn werk uit te kunnen blijven oefenen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:58

GUSTIxBILL schreef:
Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.

Ibuprofen?
Dat mocht mijn man absoluut niet meer na een maagverkleining zei het ziekenhuis.
Toch raar dat het overal verschillend is.
Je zou verwachten dat een maagverkleining in welk ziekenhuis dan ook hetzelfde is,en dat de adviezen dan ook hetzelfde zijn.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:02

Ik heb de ibuprofen omdat ik deze al moest nemen voor mijn enkel.
En diclofenac werkt hetzelfde alleen veel straffer :j

Das de uitleg die ik krijg toch

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:06

Tinkerloos schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.

Ibuprofen?
Dat mocht mijn man absoluut niet meer na een maagverkleining zei het ziekenhuis.
Toch raar dat het overal verschillend is.
Je zou verwachten dat een maagverkleining in welk ziekenhuis dan ook hetzelfde is,en dat de adviezen dan ook hetzelfde zijn.


Ja dit dus.. Mij is dat ook afgeraden. Maar veel sterkte gewenst! Hoop dat je je snel beter voelt.

Friemel je ziet er nu al fantastisch uit!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:31

Tinkerloos schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.

Ibuprofen?
Dat mocht mijn man absoluut niet meer na een maagverkleining zei het ziekenhuis.
Toch raar dat het overal verschillend is.
Je zou verwachten dat een maagverkleining in welk ziekenhuis dan ook hetzelfde is,en dat de adviezen dan ook hetzelfde zijn.



Dit inderdaad je mag alleen de niet bruisende paracetamol toch? Ibro werd echt afgeraden

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:41

Ik heb de eerste dag morfine gepompt voor mijn vaderland, zou dat toch nog eens overwegen :)

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:31

Ibuprofen is hier ook streng verboden apotheek en huisarts kregen zelfs aparte brief met wat ze ons dan wel mogen voorschrijven. Zou zeker geen bij gebruiken en al helemaal niet zo vlak na de operatie! Diclofenac mag ook absoluut niet, ik moest van diclofenac terug naar oxy voor mijn reuma, diclofenac zit in de in familie.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:57

Ik kan ook maar doorgeven wat ze in mijn infuus inpompen.
Met dat product wat ze in mijn been inspuiten ben ik wel uur of 4 pijn verdraagbaar.
Heb uurtje geslapen en toen voorzichtig naar buiten, stukje gewandeld en stukje geduwd met de rolstoel door mama.
Nu net opnieuw paracetamol gekregen.

Wel raar om zo een verschillen te zien.