Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:22

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:26

@Tilmar zoals je zelf zegt je bent een levenslange jojoër. Wij zijn gewoon slimmer en zijn dat jarenlange jojoën voor. Wij jojoën niet meer, wij zijn niet meer dik, wij zijn niet ongezond. Dat snel afvallen is 1 malig en zijn voor de rest van ons nog lange leven gezond. Wij moeten wel elke dag vitaminen pakken maar als je jouw hele leven 1 pilletje per dag moet pakken om voor de rest een leuk en gezond leven te hebben, is het dat niet waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:29

Nobel01 schreef:
Tilmar, je weet de achterliggende gedachten niet.
Ik ben ernstig ziek, kan bijna niks meer.
Ik loop met een rollator om mij nog enigsinds te verplaatsen. Sporten kan ikniet meer

Ik heb deze operatie nodig, om, zodra ik op gewicht ben een zware rugoperatie te ondergaan om niet in een rolstoel terecht te komen.
Dit is niet zomaar uit de lucht komen vallen maar een weloverwogen beslissing en hoop in de toekomst wat meer pijnvrij te zijn ipv 24 uur heftige pijnen en onder de zware pijnstillers te zitten waardoor ik amper kan functioneren.


Joh, Nobel, je bent mensen als Tilmar echt geen verantwoording schuldig hoor. Je gaat in de toekomst vast nog heel veel mensen tegenkomen die graag oordelen. Geen energie in steken en gewoon je eigen weg volgen! ;)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:20

Nobel01 schreef:
Vreemd inderdaad, maar verplicht door de verzekering.
Jammer dat ik nog twee maanden naar de dietiste moet terwijl ik niet mag afvallen. Zit nu op bmi 36.2


Nee niet verplicht door de verzekering. Je bmi bij intake moet aan de eisen voldoen. Daarna begint het traject. Jouw afvallen voor de operatie is hier onderdeel van.

Ze maken gewoon echt een fout. Verzekeringsvoorwaarden zijn voor elk ziekenhuis hetzelfde en bij het Slotervaart kan dit wel. Ik vind het echt belachelijk. Zou zeker je verzekering bellen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:24

Tilmar schreef:
Ik lees hier, als levenslange jojo er, al een hele tijd mee.
Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd hoe makkelijk iedereen zo'n gastric bypass 'neemt'.

Jullie zijn allemaal nog zo jong... Het kan toch nooit goed zijn als je maakt dat je lichaam minder voedingsstoffen op kan nemen? En zoveel afvallen in zo'n korte tijd... En de lange termijn effecten?

En ook van de medische wereld vind ik het raar. Als je nu 200 kilo weegt en al jaren zo zwaar bent.
Maar met een bmi van 36 vind ik echt onzin eerlijk gezegd. En dat je dan niet meer af mag vallen, heel bijzonder.


Het traject is zo makkelijk helemaal niet. Met een bmi van 36 kom je niet in aanmerking, behalve als je ook co-morbiditeiten hebt.

Het risico zonder operatie was simpelweg groter dan de operatie zelf. Dus die afweging heb ik gemaakt. Overigens heb ik voor een sleeve gekozen omdat ik een bypass persoonlijk een eng idee vind. De opname van voedingsstoffen is bij een sleeve een stuk beter.

Ik denk dat je conclusies trekt terwijl je maar een gedeelte van het verhaal kent.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:23

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:38

Tilmar schreef:
Ik lees hier, als levenslange jojo er, al een hele tijd mee.
Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd hoe makkelijk iedereen zo'n gastric bypass 'neemt'.

Jullie zijn allemaal nog zo jong... Het kan toch nooit goed zijn als je maakt dat je lichaam minder voedingsstoffen op kan nemen? En zoveel afvallen in zo'n korte tijd... En de lange termijn effecten?

En ook van de medische wereld vind ik het raar. Als je nu 200 kilo weegt en al jaren zo zwaar bent.
Maar met een bmi van 36 vind ik echt onzin eerlijk gezegd. En dat je dan niet meer af mag vallen, heel bijzonder.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Mijn lichaam maakt me per nacht zonder CPAP apparaat meer dan 43 keer PER UUR wakker omdat ik niet ademhaal. Dit al minstens 5 jaar lang. Mijn lichaam maakt me dus elke nacht ongeveer 350 (!!!!) keer wakker. Maal 5 jaar is dit 632.180 keer dat mijn lichaam me wakker maakt omdat ik anders doodga.

Meer. Dan. 632 DUIZEND keer.

GTFO als je hier komt om te veroordelen. IK WIL LEVEN, niet doodgaan omdat JIJ het allemaal een beetje overdreven vindt. Je hebt geen idee wat je zegt, geen idee wat de achtergronden zijn van mensen en geen idee hoe zwaar mensen hier zijn.

:evaw: :evaw: :evaw:

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:17

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:44

Ja op de dag van intake!!!!

Ik heb het niet over de diëtist. Dat is normaal. Dat je niet meer mag afvallen dát is niet normaal!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:45

Erg vreemd. Daardoor creëren ze zelf dit soort situaties.

Wat ik zeg, in het Slotervaart is je eerste afspraak de intake. Dat gewicht telt. Daarna kun je soms gewoon door het normale traject heen, maar als je nog niet een half jaar diëtist hebt gedaan dan moet je dat eerst doen. Maar dat intake gewicht blijft staan. Dus je kunt zo veel mogelijk afvallen, dat willen ze ook.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:00

In het SFG telt het gewicht in de verwijzing van de huisarts. Daarna mag je afvallen. Is juist alleen maar beter...

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:32

Eindelijk... 3 maanden na de operatie en onder de drie getallen op de weegschaal... 96,6. Kg. Wat ben ik blij!
Nooit meer er boven! Inmiddels bijna 23 kg kwijt en nog 20 te gaan whoop whoop!

Bij mij telde het gewicht doorgegeven door mijn huisarts. Bizar dat het zo kan verschillen.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:05

Super goed zeg!

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:12

Wat goed Romeo! Heerlijk he zulke momentjes.
Nobeltje jammer is dat, dat je nog 2 maanden diëtiste moet. Leert ze je wel vast de goede gewoontes aan voor na de operatie? Dat is wel erg nuttig om vast in je systeem te krijgen.
Hoi Nuage, wat ben je goed afgevallen zeg! Ik ben uiteindelijk toch voor de bypass gegaan omdat ik last had van maagzuur en ik gewoon een enorme zoetekauw ben/was.

Ik ben nu 4 weken verder en bijna 10 kilo afgevallen. In totaal met voortraject 16. Ik zie het nog niet echt in de spiegel maar anderen zeggen het wel. Eten vind ik nog enorm lastig. Ik durf veel dingen niet te proberen omdat ik bang ben dat ik ga dumpen of een vastloper krijg. En ik word ook snel misselijk . 24 november mag ik naar de diëtiste voor controle en dan zal ik het er even over hebben. Want nu eet ik echt veel te weinig.
Gisteren voor het eerst weer naar de sportschool. Vooral bijgekletst maar ook wat getraind. Rustig opbouwen, het viel goed tegen!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:43

cissi schreef:
Wat goed Romeo! Heerlijk he zulke momentjes.
Nobeltje jammer is dat, dat je nog 2 maanden diëtiste moet. Leert ze je wel vast de goede gewoontes aan voor na de operatie? Dat is wel erg nuttig om vast in je systeem te krijgen.
Hoi Nuage, wat ben je goed afgevallen zeg! Ik ben uiteindelijk toch voor de bypass gegaan omdat ik last had van maagzuur en ik gewoon een enorme zoetekauw ben/was.

Ik ben nu 4 weken verder en bijna 10 kilo afgevallen. In totaal met voortraject 16. Ik zie het nog niet echt in de spiegel maar anderen zeggen het wel. Eten vind ik nog enorm lastig. Ik durf veel dingen niet te proberen omdat ik bang ben dat ik ga dumpen of een vastloper krijg. En ik word ook snel misselijk . 24 november mag ik naar de diëtiste voor controle en dan zal ik het er even over hebben. Want nu eet ik echt veel te weinig.
Gisteren voor het eerst weer naar de sportschool. Vooral bijgekletst maar ook wat getraind. Rustig opbouwen, het viel goed tegen!



Sporten viel mij ook goed tegen hoor. Ben pas na 6 weken weer gegaan en begonnen met paardrijden.
Echt rustig aan doen hoor, je kan anders van binnen ook nog wat 'verpesten'.
Ik mocht pas na 6 weken weer sporten of tillen.
Bij 12kg zag ik het ook nog niet bij mezelf, maar nu wel. Dat komt wel! Geduld ;)

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:28

Romeo2007 schreef:
cissi schreef:
Wat goed Romeo! Heerlijk he zulke momentjes.
Nobeltje jammer is dat, dat je nog 2 maanden diëtiste moet. Leert ze je wel vast de goede gewoontes aan voor na de operatie? Dat is wel erg nuttig om vast in je systeem te krijgen.
Hoi Nuage, wat ben je goed afgevallen zeg! Ik ben uiteindelijk toch voor de bypass gegaan omdat ik last had van maagzuur en ik gewoon een enorme zoetekauw ben/was.

Ik ben nu 4 weken verder en bijna 10 kilo afgevallen. In totaal met voortraject 16. Ik zie het nog niet echt in de spiegel maar anderen zeggen het wel. Eten vind ik nog enorm lastig. Ik durf veel dingen niet te proberen omdat ik bang ben dat ik ga dumpen of een vastloper krijg. En ik word ook snel misselijk . 24 november mag ik naar de diëtiste voor controle en dan zal ik het er even over hebben. Want nu eet ik echt veel te weinig.
Gisteren voor het eerst weer naar de sportschool. Vooral bijgekletst maar ook wat getraind. Rustig opbouwen, het viel goed tegen!



Sporten viel mij ook goed tegen hoor. Ben pas na 6 weken weer gegaan en begonnen met paardrijden.
Echt rustig aan doen hoor, je kan anders van binnen ook nog wat 'verpesten'.
Ik mocht pas na 6 weken weer sporten of tillen.
Bij 12kg zag ik het ook nog niet bij mezelf, maar nu wel. Dat komt wel! Geduld ;)


Maar geduld is niet mijn sterkste punt :x :+

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:13

Bij mij ook niet hoor! Maar ik kreeg echt pijn op de plek van mijn hechtingen onderhuids en dat wil je niet -O-

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:34

Echt oppassen hoor Cissi, je maag heeft tijd nodig om te helen. Je kan allemaal hele nare lekkages etc krijgen als je te snel gaat. DIe naden hebben tijd nodig

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:24

Het stomme is dat ik helemaal geen pijn voel van binnen. Ook niet gehad. Dus dan ga je gauw te hard. Maar ik train nog geen buikspieren. Alleen wat gefietst en benen licht getraind, ver onder mijn normale kilo's gewichten. Dat ging goed, geen last. Maar durfde niet teveel te doen. Ik mest de paddock ook al twee weken zelf uit maar de kruiwagen leegt manlief.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:44

Je hoeft ook niet meteen te voelen dat er iets mis is. Ik zou echt een beetje oppassen hoor.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:52

Ik vind echt dat je teveel doet! Je mag pas na 6 weken tillen of voorover bukken anders komt een teveel druk.
Het hoeft niet direct pijn te doen maar je kan het toch overbelasten hoor

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:57

Ik mocht 2 weken na de operatie al terug sporten. Vooral wandelen en fietsen, week erna roeimachine opgenomen en zo altijd wat opgebouwd.