Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:15

Nu word ik toch een beetje bang -O- Mij is in het ziekenhuis ook gezegd na de controle op 2 weken na de operatie dat ik in principe weer alles mocht doen. Dus ben ik rustig aan weer begonnen met bewegen. Misschien toch maar even een stapje terug doen dan...

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:20

In Bergen op Zoom wordt 6 weken aangegeven voor niet bukken, tillen of lichamelijke belasting:)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:22

Ik kon de eerste weken echt niet veel hoor. Linkerkant buik lang gevoelig geweest en 3 weken op de bank moeten slapen omdat ik mezelf niet omhoog kon drukken of omdraaien in bed. Is flinke operatie dus liever rustig aan doen dan de hechtingen forceren, ook inwendig.

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:35

Tilmar schreef:
Ik lees hier, als levenslange jojo er, al een hele tijd mee.
Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd hoe makkelijk iedereen zo'n gastric bypass 'neemt'.


Als levenslange jojo zag ik mezelf dit twee jaar geleden ook niet doen. Ik had echter wel respect voor de mensen die dit wel deden. En zie hier nu, heb drie maand geleden ook de ingreep ondergaan en heb spijt dat ik nooit eerder heb gedaan.
Is het een gemakkelijkheids oplossing? Neen, het is misschien zelfs moeilijker als op dieet gaan, als dan eens eens baalt van je dieet, schrans je je gewoon vol met alles wat je graag lust en ga je lekker weer aan de jojo.
Na een operatie kun je je nooit meer volproppen, hoe lekker je eten ook smaakt, je weet dat die extra hap niet goed komt. De vettige hap is ook uitgesloten, hoeveel zin je er ook in hebt, je weet dat je een paar uur ongemakkelijk bent als je het toch doet. Hetzelfde voor je sugar shot!
Vergeleken met een gbp zou je je kunnen afvragen of jojo-en niet de gemakkelijkheids oplossing is ...

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:15

Amen! Na de operatie (in mijn geval sleeve) inderdaad nooit meer ongegeneerd schransen of bij all you can eat restaurants jezelf volproppen. Altijd maar kleine porties eten en zoveel keer per dag omdat je anders tekort komt. Altijd zorgen dat je voedzaam eet, je vitamine slikt, altijd zorgen dat je eten en drinken bij je hebt. Op warme dagen niet gemakkelijk. Ik ben nu nog veel meer met eten bezig dan voor de operatie.
Reken maar dat een hap of slok teveel je gelijk last krijgt en dat best lang aanhoudt.
Maar ook veelal minder medicijngebruik, eventueel geen diabetes meer, gezonder eten en bewegen daardoor gezonder lijf.
Jojo-en is niet grappig en dat word je ook zat.
Ik heb pas eens een happymeal bij de Mac gehaald. De mcnuggets waren er teveel, frietjes in de kliko want de lucht alleen al... drinken pas 3 kwartier later opgedronken en het fruit weer half uur later. Simpelweg omdat het niet meer past. Dat is heel raar hoor. Tis een kindermaaltijd en past echt niet.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:37

Ik krijg kindermenu's ook niet weg! Kom niet eens op een kwart!

Afgelopen maand 5,5kg afgevallen. Sta nu op 23kg. Precies op de helft. En dat ondanks redelijk stressvolle periode ivm solliciteren.

JustAshley

Berichten: 673
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Haarlem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 10:41

Sorry ik lees wel al jullie berichten maar heb het heel druk met werk! Ik sta inmiddels op -33,5 kg het gaat helaas wel steeds langzamer maar ik mag verder niet klagen. Alles gaat Toppie hier !

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:50

JustAshley schreef:
Sorry ik lees wel al jullie berichten maar heb het heel druk met werk! Ik sta inmiddels op -33,5 kg het gaat helaas wel steeds langzamer maar ik mag verder niet klagen. Alles gaat Toppie hier !


Geen punt hoor, allemaal wel drukke periodes in ons leven :Y) :7

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:16

Romeo2007 schreef:
Ik krijg kindermenu's ook niet weg! Kom niet eens op een kwart!

Afgelopen maand 5,5kg afgevallen. Sta nu op 23kg. Precies op de helft. En dat ondanks redelijk stressvolle periode ivm solliciteren.

Dat komt wel weer hoor.

Ik kreeg in t begin nog niet eens 1 hamburgertje weg, maar momenteel past er weer een big mac en kleine friet in :').

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:03

Neroo schreef:
Romeo2007 schreef:
Ik krijg kindermenu's ook niet weg! Kom niet eens op een kwart!

Afgelopen maand 5,5kg afgevallen. Sta nu op 23kg. Precies op de helft. En dat ondanks redelijk stressvolle periode ivm solliciteren.

Dat komt wel weer hoor.

Ik kreeg in t begin nog niet eens 1 hamburgertje weg, maar momenteel past er weer een big mac en kleine friet in :').


Er is dus nog hoop hahah!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:36

Hoe lang geleden ben je geopereerd dan?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:04

5 jaar geleden denk!

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:11

Bij mij momenteel -25kg. Is de voorbije 3 weken snoeihard gegaan, 2 kg per week. Ben nu 3,5 maand geopereerd en ben in de eerste twee maand nooit zoveel afgevallen ald de afgelopen weken. Sta nu op het gewicht dat ik op 6 maand post op zou moeten hebben.
Eten gaat nochtans super goed. Het lijkt of mijn lichaam nu pas begint los te laten. Een reultaat van het vele dieten vrees ik.
Ik hoop maar dat het deze keer wel blijvend lukt.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:18

Hier ook 4 jaar geleden geopereerd.
Lees hier reacties met nooit meer jojo.
Dames denk er om dit blijft een strijd voor het leven.
Het is geen kwestie van elke dag een vitamine pil en gaan met die banaan
Op het lichtste zat ik op 73 (kwam van 132) maar moet keihard werken om onder de 80 kilo te blijven
In het begin ga je kei hard. Maar na 3 jaar moet je toch echt een gezonde levensstijl hebben en je niet meer berusten in je gbp want je maag groeit langzaam en kan ook blijven groeien

Ik ben nog steeds heel blij hoor maar tis niet allemaal rozengeur en maneschijn. Dus zorg dat je nu een gezond ritme krijgt.

Verder lees ik top resultaten! Gefeliciteerd allemaal!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:12

Neroo schreef:
5 jaar geleden denk!


Oké ben benieuwd! Ik heb alleen een sleeve.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:26

Gister de eerste groepsbijeenkomst gehad en zit gelukkig in een hele leuke groep ben zelf de jongste (19) en de oudste is 63 maar we hadden na een half uur al lol met elkaar dus dat gaat goed komen

Hebben ook gehoord dat we tussen 21 december en 14 februari geopereerd worden maar ik zie het allemaal wel wacht gewoon rustig af.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:58

Ik heb afgelopen dinsdag de pré OK carrousel gehad, en ik krijg een GBP hebben we besloten. Dit omdat ik snel last heb van maagzuur en met een sleeve de kans aanwezig is dat je meer last daarvan krijgt. Dan liever een GBP.

De wachttijd is 2-3 maanden en ik heb aangegeven dat ze me kunnen bellen als er iemand anders uitvalt. Ben benieuwd!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:17

Spannend Rinske!

Heftig Nobel... Zou even overleggen met de gyn wat extreem afvallen gaat doen als je baarmoeder zo is als hij nu is (en ook wat er zou gebeuren als daar wat aan gedaan is). Ik denk niet dat het verstandig is om je lichaam in een jaar tijd door 3 van deze ingrijpende operaties te sturen (ik denk niet eens dat het ziekenhuis het doet).

Ik heb vanochtend de magische -40 grens gehaald *\o/* -41kg staat de teller :P

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:06

Hoe gaat het met jullie?

Hier wat minder. Sinds 2 hele erge pijn in onderbuik bij druk en last van onderrug. Kan gewoon niet in bed liggen van de pijn. Gisternacht naar de dokterspost geweest en ze denken aan virale infectie. Ik vertrouwde het niet zo en vanochtend naar eigen huisarts geweest en die denkt blaasontsteking. Nu dus een AB kuur voor 5 dagen. Ben niet gaan werken want zit er even aardig doorheen

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:48

tttaaaa daaaa... ik mag gaan beginnen in de groepen en dan ben ik januari aan de beurt...

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:50

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:13

Balen Romeo! Hopelijk helpt de AB. Neem aan dat de HA daar rekening mee heeft gehouden. Ze schijnen niet allemaal even goed te werken hoorde ik in mijn facebookgroep.

Spannend MiraLooks!

Voor jou ook spannend Nobel

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:38

Hoe gaat het bij jullie?

De antibioticakuur is hier voorbij en lijkt aan te slaan. Joepie!
Zie er tegenop om morgen weer te gaan werken. Na mijn operatie ben ik 4 weken thuisgeweest. Hoor bijna nog dagelijks van mijn collega dat ze door mijn afwezigheid er helemaal doorheen zit en zo moe is etc. Buiten dat is ze zelf net 3,5 week weggeweest. Ik zal het dus morgen wel weer te horen krijgen dat ze kapot is doordat ik een paar dagen gemist heb.

Gelukkig nog 7 werkdagen en dan kan ik aan Mn nieuwe baan beginnen.
Maar het is niet leuk zon collega.
Toen ik vertelde dat ik een andere baan had zei ze: 'ik had al het idee dat je minder gemotiveerd was toen je zo lang thuis bleef na je operatie'. Ik dacht van jeeee jij snapt er niks van! Ook echt een brutaliteit joh!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:04

Wat een bizarre opmerking joh!! Gelukkig ben je daar bijna weg