Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 00:09

Ja maar Judith, ik neem aan dat gedurende de eerste weken post-op en de rest van het traject je jezelf wel een normaal/gezond eetpatroon aangewend hebt?

De personen die hier besproken worden lijken eerder gewoon te weigeren om hun probleem met voeding aan te willen (of kunnen) pakken.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 00:48

Dioxide schreef:
Ja maar Judith, ik neem aan dat gedurende de eerste weken post-op en de rest van het traject je jezelf wel een normaal/gezond eetpatroon aangewend hebt?

De personen die hier besproken worden lijken eerder gewoon te weigeren om hun probleem met voeding aan te willen (of kunnen) pakken.


Nee niet persee, ik had voor de GBP al een gezond eetpatroon..door lipoedeem, , hormonen en nog een paar aandoeningen ben ik zwaar geworden, heb 5 jaar op max 1500 calorieen geleefd en kwam daar op aan en uiteindelijk rolstoelgebonden geworden. De GBP is ook om medische redenen uitgevoerd, mijn bmi was geen 40 of hoger..heb ook geen psychologische testen/onderzoeken gehad omdat het bij mij niets met voeding te maken had, ik geen eetstoornis had/heb en dus geen probleem met voeding had.
Nu wèl dat patatje of chocolaatje eten is voor mij ècht een feestje...kom er niet van aan en dat is jaren anders geweest.
Alleen slaat de bypass bij mij totaal verkeerd aan en val ik teveel af, is nu 6 jaar geleden en val nog steeds af..vanaf oktober vorig jaar tot nu weer 12 kilo kwijt.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:25

Ik eet ook echt alles, maar waar voorheen het pak koekjes open en op ging. Is 1 koekje prima.

Zak snoep mee op een lange auto rit doe ik niet meer. Geen zin in zoet.

Gister hadden we stokbrood met lekkere dipjes en kaasjes. Voorheen 1 stokbrood samen. Gister 1/2 stokbrood samen. Daarvan heb ik in een tijdsbestek van een uur 3 plakjes gehad. Die snijd ik door de helft zodat ik elk dipje 1 keer heb gehad. Maar deden we dat voorheen 2 a 3 keer per maand. Nu 1 keer per 3 maand.

ista
Berichten: 1136
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:30

Ik kan ook echt alles eten. Natuurlijk de eerste maanden na mijn operatie strikt de regels gevolgd, maar mijn doel is altijd geweest om gewoon alles te kunnen eten en hier vooral normaal mee om te kunnen gaan. Dus genieten met mate.

Het lukt me op zich best aardig en soms ook wel eens niet. Dat is geen onwil of lak hebben aan de GBP, maar toch echt omdat je niet geopereerd wordt aan je hoofd. Maar waar ik voorheen dan doorsloeg en de handdoek in de ring gooide, lukt het me nu wel om me weer terug te pakken en verder te gaan met mezelf goed voeden ipv vullen.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:51

Ik heb echt 0,0 behoefte aan snoepen. Van het weekend op de verjaardag van de vriendin van mijn vader zaten ze aan de chips en snoep. Ik had echt 0,0 behoefte ik verkoos een stukje komkommer boven chips. Wat ik eerder echt heel moeilijk vond. Het enige waar ik van baal is dat ik zo naar word van tomaat.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:56

Lau schreef:
Ik heb echt 0,0 behoefte aan snoepen. Van het weekend op de verjaardag van de vriendin van mijn vader zaten ze aan de chips en snoep. Ik had echt 0,0 behoefte ik verkoos een stukje komkommer boven chips. Wat ik eerder echt heel moeilijk vond. Het enige waar ik van baal is dat ik zo naar word van tomaat.


Dat is ook logisch zo kort na de operatie. Ik had de eerste 3 maanden ook geen behoefte aan lekkers maar daarna wel hoor. En ik geef daar ook aan toe, het is geen strafkamp. Ik houd de zaterdag aan als cheatday en dan eet ik dus s'avonds een stukje chocola of wat chips of iets anders. Doordeweeks probeer ik echt op te letten dat ik goede voedingsproducten eet en daar voel ik mij dan ook beter bij dan wanneer ik snoep, dat vult gewoon niet op lange termijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:00

Dioxide schreef:
Ja maar Judith, ik neem aan dat gedurende de eerste weken post-op en de rest van het traject je jezelf wel een normaal/gezond eetpatroon aangewend hebt?

De personen die hier besproken worden lijken eerder gewoon te weigeren om hun probleem met voeding aan te willen (of kunnen) pakken.


Ik zou tegen iedereen willen zeggen: zorg zelf dat je je best doet om iets te veranderen aan je leefstijl. Leer van dat soort dingen dat dat iets is wat jij niet wilt voor jezelf. Maar oordeel niet teveel over anderen, we hebben allemaal onze eigen issues. Veroordelen is zo onaardig en zinloos. Het is best verleidelijk om te doen, vooral als keuzes van iemand lastig te begrijpen zijn, maar toen je zelf je leefstijl (nog) niet op de rit had deed het je ook pijn als anderen over je oordeelden en je belachelijk maakten.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:15

Het zit nou eenmaal in de mens om te oordelen en te veroordelen. Je kunt een ander ook niet veranderen, wel de manier hoe je er zelf mee omgaat!

Mensen verbazen zich bij mij ook wel eens, de een denkt dat je nooit meer iets ongezonds kunt eten, de ander vindt het raar dat je bepaalde dingen niet eet. Ach, ze doen maar en ik trek me daar niets van aan.

Stond een tijdje terug in de lidl in mijn sportschooloutfit een pak cafe noirs af te rekenen (mijn geheime liefde hahaha) zegt er een man nou nou dat is niet zo goed voor je, dus ik draai me om en neem m van boven naar beneden eens goed op en zeg meneer als iedereen zich nou eens lekker met zijn eigen leven bemoeide, zou de wereld een stuk gelukkiger worden en ik word gelukkig van koekjes dus die eet ik gewoon als ik daar zin in heb!

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:18

daffodil schreef:
Het zit nou eenmaal in de mens om te oordelen en te veroordelen. Je kunt een ander ook niet veranderen, wel de manier hoe je er zelf mee omgaat!

Mensen verbazen zich bij mij ook wel eens, de een denkt dat je nooit meer iets ongezonds kunt eten, de ander vindt het raar dat je bepaalde dingen niet eet. Ach, ze doen maar en ik trek me daar niets van aan.

Stond een tijdje terug in de lidl in mijn sportschooloutfit een pak cafe noirs af te rekenen (mijn geheime liefde hahaha) zegt er een man nou nou dat is niet zo goed voor je, dus ik draai me om en neem m van boven naar beneden eens goed op en zeg meneer als iedereen zich nou eens lekker met zijn eigen leven bemoeide, zou de wereld een stuk gelukkiger worden en ik word gelukkig van koekjes dus die eet ik gewoon als ik daar zin in heb!


Jij bent dan nog aardig bij ontglipt er dan gelijk iets gemeens van mijn lippen. In de trant van als je dat vanmorgen had gedacht bij die outfit zag je er nu een stuk beter uit of iets in die trant.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:58

Ja ik ben behoorlijk rap van geest en dus ook van tong......moet ook zeggen dat je van goeie huize moet komen wil ik me er iets van aantrekken maar ik weet gewoon dat niet iedereen zo in elkaar zit en dat mensen onnoemelijk gemeen kunnen zijn.

Met dit weer vind ik het wel een drama hoor jongens, ik eet amper en drinken is ook wurgen.....

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:49

daffodil schreef:
Met dit weer vind ik het wel een drama hoor jongens, ik eet amper en drinken is ook wurgen.....


Same here!

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:37

Ik ga wel lekker qua eten en drinken, ik merken de laatste dagen dat ik echt zin heb in iets knapperigs.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 05:32

Same here. Nergens zin in. Met moeite drinken

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 07:31

Bloeddruk is hier erg laag. Normaal al 90/50 en vaak duizelig. Nu val ik steeds bijna flauw bij opstaan. Die warmte moet echt stoppen!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:44

Heb ik ook last van romeo, en dat terwijl mijn bloeddruk altijd heel goed is, evenals nu ook gewoon...maar ik kan gewoon echt niet over de warmte...laatst op vakantie geweest (juni) en hadden we een jacuzzi...ik dacht echt helemaal gelukkig te zijn met een beetje luxe van een jacuzzi :~ maar helaas viel dat zwaar tegen...iedere x nadat ik erin was viel ik flauw puur vanwege de overgang warme jacuzzi en koud buiten...nu heb ik het andersom, 20 graden in huis (krijg het er gewoon niet warmer) en dan ineens naar buiten naar 37 graden kan ik ook niet aan :=
Het is ook nooit goed, dan te koud, dan te warm _O-
Geef mij maar het jaar rond 20/24 graden met een briesje en snachts regen voor de landerijen #ideaalbeeld_O-

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:02

Eten hier ook drama, hoop dat t t weer is, pijn is ook weer terug ze gaan maandag verder zoeken.. van de week van de hitte wel overgegeven.. gelukkig gaat drinken wel goed maar omdat je dan ook zo weinig eet voel je je echt als een vaatdoek. Normaal gek op de warmte maar dat hele 38/39 graden mag wegblijven :')

Iemand nog inspiratie wat ik kan eten? Kip en vis vallen goed, onderkant bolletje kan met kaas/ham of ei.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:52

Misschien een gevuld kippensoepje beetje lauw?

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:22

Ik heb een kleine mijlpaal

Afbeelding

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:32

Mooi he, die mijlpalen zijn geweldig, vooral in het eerste jaar!

Ik heb vandaag een mijlpaal, 3 jaar geleden geopereerd en aan mijn nieuwe leven begonnen. Voelt als veel langer en geen dag spijt gehad, nergens van. Hoop dat jullie er net zo fluitend doorheen vliegen als ik gedaan heb en nog steeds doe!

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:03

Zooo.. hoe is het met iedereen?

Ik heb mijn datum, 23 september is de dag. Heb er eigenlijk heel veel zin in, buiten dat ik nog een extra afspraak heb met de narcotiseur ivm mijn angst om onder narcose te gaan. Ik zie totaal niet op tegen de operatie, maar die narcose he, pfff.

( ik weet dat elke operatie is risico is, groot of klein en dat er statistisch gezien bijna nooit wat gebeurd naar aanleiding van een narcose. Helaas heb ik een angst ontwikkeld tijdens het laatste jaar van mijn vaders leven waar ik mezelf niet overheen kan zetten )

Maaaaar buiten dat heb ik super veel zin om aan mijn nieuwe leven te beginnen, eerst nog even een vakantie naar Rhodos en dan gaan we er voor.

Hoop dat jullie ook allemaal een beetje van de vakantie periode kunnen genieten!

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:45

Lau schreef:
Ik heb echt 0,0 behoefte aan snoepen. Van het weekend op de verjaardag van de vriendin van mijn vader zaten ze aan de chips en snoep. Ik had echt 0,0 behoefte ik verkoos een stukje komkommer boven chips. Wat ik eerder echt heel moeilijk vond. Het enige waar ik van baal is dat ik zo naar word van tomaat.


Bij tomaat kun je wat naar worden van de schil, net als bij wortels. Heb je al eens geprobeerd om tomaat zonder schil te eten?

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:03

Vraagje, ik ben inmiddels 2 jaar geopereerd en ongeveer een jaar stabiel op gewicht.
In totaal ben ik ruim 40kg afgevallen en van maat 48-50 naar maar 34-36 (lengte 174cm) gegaan.
Mijn kuitomtrek is van 42cm naar 35cm gegaan (daar gingen al mijn rijlaarzen ...)
Maar als je me vraagt hoe ik er uit zie? Ik heb geen idee. Mijn verstand zegt 34-36 is klein, wanneer ik in de winkel een broek in die maat vast heb, denk ik steeds wat klein, hier kan ik nooit in. Om dan tot de vaststelling te komen dat de broek vlotjes past.
Maar toch zie ik mezelf zo niet in de spiegel. Als ik dan op een kledingsite zie staan dit model is 1,77 en draagt maat 34 dan denk ik, amai dat is een smalle, terwijl ik dezelfde maat heb. Ik heb nog steeds geen zelfbeeld van mezelf aan dit gewicht.
Hebben jullie hier ook last van?
Let wel, ik voel me niet slecht op depri hoor, nooit geweest ook niet toen ik nog te zwaar was, ik kan enkel me geen beeld vormen van hoe ik er nu uit zie.

ista
Berichten: 1136
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:28

Heel herkenbaar Winferno. Je hoofd en je lijf lopen nu niet synchroon. Ik heb een vriendin, die is even groot en heeft altijd een stabiel gewicht gehad van 72 kilo. Ik heb haar bouw en slankheid altijd enorm bewonderd.

Nu ben ik even zwaar, echt onvoorstelbaar. Als ik naast haar loop, heb ik nog steeds het idee dat zij 2 keer in mij past.... En dat beeld raak ik ook niet kwijt. Zelfde met het opvouwen van mijn schone spijkerbroeken. Hoe pas ik daar in dan??

Ik durf ook niet te zeggen of dat beeld ooit wel weer synchroon gaat lopen. In mijn hoofd blijf ik gewoon bol denk ik.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:15

Ben heel benieuwd, heb dat nu altijd anders om, denk dat ik veel dunner ben dan irl. Schrik altijd van foto's en helemaal film

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:08

Zelfbeeld is een lastig iets. Heeft veel tijd nodig en een stukje zelfvertrouwen wat moet komen. Geef het de tijd en anders kun je hulp zoeken bij een psycholoog.

Hier inmiddels bijna 15 weken zwanger en als de dood om aan te komen. Er zit nu 1 kg bij maar voel me als voor mijn operatie met +55 kg
Tja....