Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:09

Tinkerloos schreef:
Niet normaal.
Niks aan jou verhaal klinkt normaal.
Ik zou zeker een second opinion vragen.
En dan wat je nu net uitlegt hierboven vertellen.


Dit!

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:41

Volgens opererende arts, assistent chirurg, spoedarts en de verpleegster/assistent van de opererende arts zou dit wel allemaal normaal zijn en zou ik het even tijd moet geven.
Ben ik ook maar 1 maand geopereerd...
Dat ik de ene keer een volledige maaltijd weg gewerkt krijg (als het eens geen zeer doet) en de andere keer nog geen water kan drinken, dat ik niet meer afval, dat ik vol continu honger heb, geen vol gevoel ken, alleen stop met eten omdat ik weet dat ik zoveel niet zou mogen kunnen eten, pijn met eten sinds 1,5 week, ... zou er allemaal bij horen.

Via mijn tante (die ook geopereerd is x-aantal jaren terug) kan ik waarschijnlijk terecht bij haar arts. Maandag bellen en verder kijken. Gerustgesteld dat ik mij dus niet aanstel en dit idd niet normaal hoort te zijn.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:08

Ik heb er geen verstand van maar klinkt niet normaal. Zeker niet in vergelijking met de mensen die ik in real life ken met GB.

ista
Berichten: 1136
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:17

Ik ben uiteraard ervaringsdeskundige en herken ook niks in je verhaal. Ik had na een week echt geen pijn meer, wel dat je snel misselijk bent van eten, maar absoluut geen pijn.

Ik zou echt snel een second opinion vragen! Sterkte!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:48

GUSTIxBILL schreef:
Een vraagje aan jullie dames.
Aangezien ik niet echt gehoord word met mijn zorgen in het ziekenhuis en ik terug naar huis gestuurd ben.

Sinds 1,5week doet het eten zeer, die zeer is zich te lokaliseren juist op het punt tussen, onder mijn borsten. Sindsdien val ik ook haast niet meer af.
Eerste week -2,..kg
tweede week -2,..kg
derde week (waarvan de helft van de week eten zeer deed en ik dus minder ben beginnen eten ), -700gr
vierde week (bijna niks meer gegeten op soep na, laatste 36h voor weging niks gegeten): -200gr

Volgens artsen is dit normaal, echter eet ik bijna niet meer door de zeer in mijn buik en de zeer van het slikken.
Contrastvloeistof ging ook mijn restmaag in, met omweg, maar na 24h was het er nog niet uit. Wat allemaal normaal zou zijn.

Ik zit serieus te overwegen een second opinion aan te vragen. Want ik trek dit niet meer... Of is dit idd normaal en moet ik hier gewoon doorheen ?


Dat je stilstaat na een paar weken is normaal. Maar die pijn enzo lijkt me niet. Je kan allicht eens een ander ziekenhuis bellen (wel 1 die ook deze ingreep doet).

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:51

2de opinie gehad
Het komt wel eens voor dat vloeistof in de restmaag komt. Aangezien er geen fistel is moet ik me er geen zorgen om maken. Een reden waarom weten ze niet want gebeurt niet zo vaak.

Niet afvallen is normaal, na een maand begint alles pas te stabiliseren. Vandaar dat het dan soms stil staat.

De pijn hoort erbij, maar tips gekregen hoe ik ermee om kan gaan. Dat ik toch een normaler leven kan hebben. En tot nu toe lijken ze wel te helpen.

De pijn tijdens eten word met een diëtist van hun aangepakt. Tot dan vloeibaar met een rietje.
Het hongergevoel word aangepakt met psycholoog.

Eind oktober een nieuwe afspraak. Moest de pijn verergeren dan kan ik ten alle tijden op zijn spreekuur komen.

Komt eropneer dat ze hetzelfde zeggen als mijn chirurg. Alleen met heel ander advies en ook echt begleiding om het terug doenbaar te krijgen en uitleg.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:42

Hoe wordt het hongergevoel dan aangepakt door een psycholoog?
Ik lees al vanaf het begin mee, en ik vind het erg interessant om te lezen hoe jullie proces gaat.
Petje af voor jullie!

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:49

soesie schreef:
Hoe wordt het hongergevoel dan aangepakt door een psycholoog?
Ik lees al vanaf het begin mee, en ik vind het erg interessant om te lezen hoe jullie proces gaat.
Petje af voor jullie!


Omdat een bepaald percentage vooral psychische eetproblemen zijn. Vandaar dat er via de psycholoog gekeken word naar het hongergevoel.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:38

Duidelijk. Dank je wel voor je antwoord.

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:19

Zooo.. Ik ben thuis, maandag geopereerd. Ik weet nog niet zo goed hoe ik me voel. Het gas gaat maar niet weg en ik ben erg licht in mijn hoofd, verder gaat het prima. Gister al 3 maaltijden gegeten, een bakje vla, een cracker en gepureerde kipfilet met doperwtjes haha. Mijn maag gaat te keer als een malle, maar nog geen ontlasting gehad helaas.. Hopelijk raak ik dan ook dat gas kwijt, dat zit me echt nog het meeste dwars op het moment..

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:25

Komt vast goed Kimendana, maar een cracker? Hoef je niet vloeibaar te eten? Ik vind een cracker best pittig hoor zo vlak na de operatie.

Ik had net het vruchtenbrood van de AH ontdekt, per sneetje verpakt, peer/walnoot of hazelnoot/bosbes. Wel duur maar hoog in eiwit. Zegt ze vandaag dat ze eruit gaan. Echt jammer, mooi ontbijt met boter en kaas zit ik gelijk aan 20 gram eiwit bij het ontbijt!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:15

GustixBill, hoe gaat het nu met je? Vervelend dat je zo veel klachten blijft houden :(:)

Sterkte met het herstel kimendana!

Daffodil, Lidl heeft eiwitbrood en die is echt vét lekker :9

Ik zit even vast in het traject op het moment vanwege die stomme diëtisteregel. Na de vakantie maar 4x naar toe voor de vorm. Ben de afgelopen tijd wel weer ruim 7kg kwijt geraakt door weer normaal en bewust langzaam te eten (in plaats van heel onregelmatig en snel i.v.m. diensten) en zeker om de dag te sporten :D

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:50

Ik kreeg al een cracker in het ziekenhuis, wel met de mededeling dat je er 30 tot 45 minuten over moet doen.. In principe mag ik alles eten, of gepureerd of heel goed kauwen..

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:30

kimendana schreef:
Ik kreeg al een cracker in het ziekenhuis, wel met de mededeling dat je er 30 tot 45 minuten over moet doen.. In principe mag ik alles eten, of gepureerd of heel goed kauwen..


Apart dat mocht ik dus echt niet

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:48

Mijn man mocht de eerste week echt alleen vloeibaar. Na twee weken pas een cracker.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:27

Kimendana
Ik ben zelfs door 2nd opinion volledig terug gezet op vloeibaar en gepureerd de eerste maand.
Zelfs nog geen cracotte...

Sinds gisteren terug “pijnvrij” wel overal spierpijn, maar die zeer in mijn buik is volledig weg.
Ik kan terug bij mijn vriend slapen, op mijn zij zelfs :j
Had veel eerder naar dit ziekenhuis moeten gaan.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:43

Goed nieuws GUSTIxBILL!

ista
Berichten: 1136
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:09

Wat fijn!! Nu hopelijk langzaam weer aansterken!

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:11

Dat zal denk ik per instelling verschillen, wat wel en niet mag.. Ik eet nu kwark, gepureerde soep, optimel drink, gepureerde aarbeien, worteltjes, doperwtjes etc.. Ik durf op de een of andere manier geen koffie te drinken dus drink 1 a 2 bakken thee en verder Slimpie siroop.. Voor iemand die op dag 4 na de operatie zit voel ik me eigenlijk heel goed, nog nergens last van zo ver..

Ben blij om te horen dat je bijna pijnvrij bent Gusti, super.. En gewoon slapen zal ook wel helpen voor een goed herstel..

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:56

Kimendana
De eerste 3weken ging het bij mij ook super. Zelfs klein beetje pasta, maar verder volgens het schema.
3 dagen na dat aan mijn buik begonnen is (wat losstaat van terugloopprobleem) kan ik soms zelfs geen drinken meer verdragen zonder rietje. Al de rest kan ik volledig laten want dan slaat er bij mijn keel iets op slot en gaat het volledig mis.
Ik hoop dat die ellende jou bespaart blijft. Maar wees wel beetje voorzichtig :j
En al krijg je er wel last van, onder aan de streep is het het wel waard :)
Ookal geloofde ik het soms zelf niet meer :’)

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:16

Oooh balen dat het bij jou eerst ook zo goed ging, dat is helemaal zuur.. Dat je eerst merkt hoe goed het gaat en dan terug valt.. Bedankt voor je zorgen, ik hou me strikt aan de voorwaarden die ik voorgeschreven heb gekregen, alleen de hoeveelheden verschillen wel eens wat, want ik merk dat ik de voorgeschreven hoeveelheden wel wat veel vind.. Ik krijg een soort van hik moment en dan stop ik, gewoon voor de zekerheid..

Kun je nu nog niet veel verdragen dan of gaat het iets beter?

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:16

Ben terug gezet op vloeibaar en puree door tweede opinie.
En nu begint het langzaam aan terug te gaan :j

En idd beter iets te weinig als

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:16

En hier weer een dieptepunt
Begin spijt te krijgen van de operatie
Letterlijk al het ongezonde gaat, kan een kinderbakje friet opeten als ik wil. Hele zak chips. Maar volledig gaar en zacht gekookte groente of vlees lukt niet.
Alles wat gezond is, en wat ik liever eet ala rotzooi, lukt gewoon niet.
Gisteren op controle geweest. Te weinig afgevallen en zou alles terug moeten kunnen eten. Maar ik krijg het nog niet eens doorgeslikt.
Vrijdag op controle bij diëtist in het andere ziekenhuis. Ik hoop zo hard dat ze me daar tips en tricks kunnen geven over hoe ik het wel binnen krijg.
Ik ben er zo hard zo klaar mee.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:36

Gusti, wat zal dit je een ongelooflijk naar gevoel geven. Ik hoop dat de dietist je wat verder op weg kan helpen.

Ik ben begonnen met het pre dieet en word 14 oktober geopereerd. Vind het het KNETTER spannend.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:54

Gusti wat gek zeg!
Hebben ze geen idee wat er aan de hand is?