Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:06

Wat is de gedachte daar achter? En hoeveel zat jij boven de curve? Ik zat op 22% gewichtsverlies in 3 maanden, terwijl 22% normaal bij 6 maanden is. Maar heb hier geen ander advies bij gekregen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 23:53

Als ik drop eet kan ik geheid niet meer naar de wc......

Volle producten eet ik altijd al, zo is het ons ook geadviseerd. Daar haal je meer uit dan uit die bewerkte en light zooi.

Bij mij trokken ze pas bij de jaarcontrole aan de bel en moest ik mijn aantal eetmomenten opvoeren totdat ik niet meer afviel.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:04

Zal per NOK ook echt wel verschillen..

Nou heb drop gekocht ( wel suikervrij) en zoethoutstokjes, hoop day mijn bloeddruk weer snel is waar ie moet zijn..

Zonnetje81
Berichten: 18705
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:31

_Friemel schreef:
Zal per NOK ook echt wel verschillen..

Nou heb drop gekocht ( wel suikervrij) en zoethoutstokjes, hoop day mijn bloeddruk weer snel is waar ie moet zijn..


Van die dropjes krijg ik zo al koliek...:laat staan met een gbp...? Je had beter gewone kunnen komen dit is echt rommel. En dat roep ik niet snel van light dingen of suikervrij.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:06

Zonnetje81 schreef:
_Friemel schreef:
Zal per NOK ook echt wel verschillen..

Nou heb drop gekocht ( wel suikervrij) en zoethoutstokjes, hoop day mijn bloeddruk weer snel is waar ie moet zijn..


Van die dropjes krijg ik zo al koliek...:laat staan met een gbp...? Je had beter gewone kunnen komen dit is echt rommel. En dat roep ik niet snel van light dingen of suikervrij.


In de gewone zit suiker en op suiker dump ik hard... dus nee.. NOK heeft deze ook voor mij uitgekozen, doen ze niet zomaar :)

Zonnetje81
Berichten: 18705
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:33

Oh ja dan schiet dat ook niet op. Haha.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:32

Ik ben afgelopen maandag geopereerd. Het valt me alles mee tot nu toe, nu in de vloeibare week en vanaf dinsdag beginnen met vast voedsel. Het vervelende alleen is dat ik nu in de ochtend knetter licht in mijn hoofd ben, hoop dat dat nog weer overgaat.

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:32

Even een vraag.

Ik heb nu in 5.5 maand mijn TWL geschatte gewicht gehaald, niet 'express' ofzo, ik had het juist prettiger gevonden als het langzamer was gegaan.

Nu blijf ik afvallen in hetzelfde tempo. Heb bij de 3 maanden controle al aangegeven dat ik het zo snel vind gaan. Zij zien dat vaker en dat iemand dan stagneert op 6 maanden.

Nu echter val ik sinds gister flauw, terwijl ik dat niet eerder heb gehad. Hadden jullie dit op een later moment na je operatie?

Ik twijfel of ik aan de bel moet trekken bij NOK, maar het voelt zo lomp om te zeggen: Ik vind dat ik te snel afval. Toen ik dat de vorige keer zei tijdens de sessie bij de dietist keek ze me aan of ik gek was :')

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:25

Bij twijfel aan de bel trekken hoor!

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:32

Daarvoor zijn ze dus bij twijfel zeker vragen.

Ik heb geen gewicht te horen gekregen voor die tijd. Ik zit nu op de 6 maand, val nog steeds af maar gelukkig niet meer 3 kilo per week

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:37

Bedankt voor deze schop onder mijn ( tegenwoordig kleine) kont! Ik ga morgen bellen.

Bij ons hadden ze het bij GBP 35% gemiddeld Total Weight Loss en bij Sleevers 30% . En bij de 3 maanden controle keken ze op hoeveel % je zat en of dat past bij het gemiddelde wat mensen na 3 maanden kwijt zijn.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:48

Ruitje, ik ging ook echt veel en veel te hard en zat bij de half jaar controle al onder het voorspelde gewicht. Ik bleef afvallen en bij de jaarcontrole kreeg ik een waarschuwing, mocht nog 3 kilo (toen ging het gelukkig al veel langzamer) maar anders moest ik weer aan de bel trekken.

Ik heb destijds zelf mijn eetmomenten al opgeschroefd en gelukkig werd ik vlak daarna stabiel en ben dat eigenlijk nog steeds. Er is een paar kilo aan, dat hoort ook en daar blijf ik nu al 2 jaar op hangen.

Flauwvallen gebeurt mij helaas bij tijd en wijle ook. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dat daarvoor ook wel eens gebeurde, combinatie lage bloeddruk en te veel te snel willen.

Ik merk wel dat ik beter functioneer bij elke 2,5 uur eten ipv om de 3 uur. Dat is soms echt te lang. Beetje uittesten wat voor jou werkt. Maar ze zijn er altijd om je vragen te beantwoorden hoor, dat hoort bij je traject. Dus gewoon daar neerleggen als je twijfelt!

kim_1990

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:55

Ik ben nu een dik jaar na de operatie en ben letterlijk gehalveerd...gbp weight loss bij mij is dus 50%
Ook ik val zo nu en dan flauw...zelfs nu nog...heb (op een heel klein tekort aan vit D na) geen tekorten verder, eet verdeeld over de dag 5/6 x en slik gewoon netjes mijn medicijnen...ik drink alleen niet zo heel veel. Denk dat het bij mij daar door komt...maar ik heb gewoon geen dorst meer _O- ik kan zo de hele dag niks drinken en dan in de avond denken: goh wat heb ik gedronken vandaag? Oh, uuh niks...toch maar wat gaan drinken.

Hoe je het ook bekijkt, bij twijfel altijd bellen! Ze zijn ervoor om je te helpen en als je het niet vertrouwd gewoon aankaarten!

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:22

Doet mij wel goed dat het flauwvallen bij meerdere mensen voor komt. Ik heb dat namelijk nog nooit gehad :+ .

Ik twijfel ook of ik langzaamaan iets meer moet gaan eten, ik volg alles echt wel heel netjes als ik dit vergelijk met mensen in mijn groep. Zit echt aan de 6 eetmomenten en cheat heel erg weinig.

Maar 'meer' of 'ongezonder' eten krijg ik ook nog weer niet zo goed geregeld in mijn hoofd, voelt heel erg tegenstrijdig om dat nu al te gaan doen terwijl je jezelf zo ingetraind hebt op de nieuwe leefstijl.

Hadden jullie daar geen moeite mee?

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:12

Ja in het begin zeker, nu een stuk minder.

Toppunt van flauwvallen...met nieuwe vriend in de sauna. Iets te lang in een bubbelbad (binnen) gezeten en na de 6e keer bubbelen overeind komen en eruit stieren en nog voordat ik goed en wel eruit was, gewoon vol tegen de grond slaan en in je nakie dus in het pad liggen......echt he, over een lekkere indruk maken gesproken hahahaha. Bij mij is het ook een extreem lage bloeddruk, dat gecombineerd met zo nu en dan te weinig eten of te laat eten, dan is het gelijk raak.


Wat raar Kim van dat drinken? Dat was mijn grootste angst eigenlijk van te voren. Ik dronk gerust 4 tot 6 liter per dag en dacht oh mijn hemel straks kan ik alleen nog maar een slok drinken. Het duurde wel even maar ik giet nu gerust drie bekers thee achterover. Zit dus nu ook echt al weer tegen de 3 liter op een dag aan.

Ruitje, ik heb een zwak voor koekjes/cake etc. Maar ja waar ik vroeger dan een heel pak wegwerkte, zijn dat er nu 2 ofzo. Dat is het verschil.

Overigens ben ik nu geblesseerd en kan ik heel weinig bewegen en was ik eigenlijk een beetje huiverig om aan te komen maar sinds mijn scooterongeluk eind juli ben ik slechts 1 kilo aangekomen dus dat valt nog reuze mee.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:36

Hoi hoi

Meld me ook even
Ik word 8 januari geopereerd aan mijn maag. Er zal een sleeve bij me gezet worden/ weggehaald.
Spannend :):)

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:26

Spannend Dana! Mooi begin van het nieuwe jaar

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:44

Ruitje ik zou zeker aan de bel trekken voor het flauwvallen. Wat betreft meer eten of ongezond eten hoeft niet he. Je kan ook over gaan op volle producten en wat meer beleg gebruiken op brood/crackers. Of een dikkere laag boter. Deze tips kreeg ik van de diëtist omdat ik na 9 maanden al op 48 % gewichtsverlies zat, zelf om moeten vragen trouwens.. Echter sta ik nu redelijk stabiel op gewicht dus ik heb nog weinig veranderd qua eten. 5 december vier ik mijn eerste bananenverjaardag :P

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:22

Bedankt voor alle tips!

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:52

Dank je zou ik wat vraagjes mogen stellen?
Zal deze waarschijnlijk wel beantwoord krijgen als ik 16 december naar de diëtiste en anesthesist ga maar ben nieuwsgierig

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:00

Brand los!

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:20

Hoelang moet je na de operatie in het ziekenhuis blijven? Sta op een doe het zelf stal. Moeders wil gerust helpen maar ben beetje controle freak.
Wat kan je zowat drinken?
Hoelang ben je zo thuis?
Er staat op internet dat het afhangt van hoe zwaar je werk is. Ben bewakingsagente op een luchthaven. Weet niet of dat onder zwaar valt. Moet soms wel met zware bagages slepen. En ja geregeld een persoon aftasten.
Lees ook dat je geen nsaid medicijnen mag nemen. Neem die wel geregeld. Nu niet elke dag ofzo

Dat is het zo wat voor nu denk ik

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:26

Als alles goed gaat ben je 1 nacht in het ziekenhuis.

Ik drink vooral thee en water, alles wat koolzuur houdend is is verboden.

Je bent makkelijk 2 weken thuis. Je mag ook zeker de 1e maand niet bukken of tillen.

Qua medicatie moet je dat met de verpleegkundige overleggen die weten wat een vervanger kan zijn.

ruitje

Berichten: 12376
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:58

Ik had 3 dagen ziekenhuis en kon de eerste week geen 20 meter lopen. Je paard uitmesten gaat dus echt niet :+

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:04

Oh nog wat vraagjes
Wat met te veel huid? Valt dat mee?
Hoelang niet paardrijden?
Geen koolzuur betekent dat ook niet bvb frisse van ah, dubbel friss, ice tea green,...?
Water drinken lukt wel goed maar heb soms wel graag iets met smaak om te drinken