Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:15

Vond het niet zo'n sterke aflevering.

Friemel, dat was nou juist het hele punt: dat heel veel mensen heel veel moeite hebben met die verandering en dat de begeleiding onvoldoende is :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:26

Ik drink ook nog weleens een glaasje cola hoor hihi. Maar niet als ontbijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:50

_Friemel schreef:
safina schreef:
Iemand nog De Monitor gekeken? Over aankomen na een maagverkleining? https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendin ... erkleining


Tjah, heb t niet gekeken maar veel mensen denken dat het een wondermiddel is en blijven afvallen en dan weer lekker in oude gewoontes vallen. de truc is je hele leven veranderen mét de maagverkleining. En dat betekent echt niet dat je niet mag zondigen ofzo maar de meeste vallen gewoon weer terug... zo heb ik er 1 in de groep zitten die ontbijt met cola en gaat slapen met patatje stoofvlees..

Als je echt je leven helemaal omgooit ben ik van mening dat je hier echt niet bang voor hoeft te zijn. Schijf van 5 :)


Dat was inderdaad ook de strekking van het verhaal. En dat veel mensen daar langer begeleiding voor nodig hebben dan pakweg de eerste anderhalf jaar.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 02:22

Neroo schreef:
Als het mogelijk is en je het goed binnen kunt houden, misschien wat vettere producten toevoegen aan je eetpatroon? Volle kwark, volle melk. Wat meer noten eten? Vettere vis, avocado's etc? Weet niet of je hier iets aan hebt?


Dit doe ik (helaas) al dik een half jaar op advies van het con omdat ik bij de jaarcontrole al aangaf dat ik het gewicht wel prima vond en liever niet verder wilde afvallen.. Dat is een maand of 3/4 goed gegaan (stabiel gewicht schommelend van +-0,5 meer of minder van wat ik in gedachte had) maar nu in de laatste 4/5 weken door de stress weer dik 5 kilo kwijt en ik krijg amper een hap door mijn keel..
2 happen van een broodje, 2 slokjes van een breaker (drinkyoghurt) 2 eetlepels kwark, avondeten is 1 hap van het vlees en 1 hap groente/aardappelen... Dan zit ik al dusdanig vol dat ik gewoon buikpijn krijg en beroert wordt tot bijna over mijn nek heen gaan... Voorheen had ik hier helemaal geen last van... Is echt iets van de laatste paar weken...

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 07:12

Kim dan lijkt het mij dat je het probleem waar je stress van krijgt moet aanpakken? Zolang je dat niet doet zal het eten waarschijnlijk zo slecht blijven gaan. Sterkte iig!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:55

Lastig Kim.

Ik heb dinsdag mijn eerste groepsbijeenkomst. Spannend.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:13

Fokfanaat, succes!
Kim, is zoiets als nutridrink niets voor jou?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:15

Christadk schreef:
Kim dan lijkt het mij dat je het probleem waar je stress van krijgt moet aanpakken? Zolang je dat niet doet zal het eten waarschijnlijk zo slecht blijven gaan. Sterkte iig!


Hier zijn we al mee bezig en dat gaat de goede kant op al haha.
Gaat niet zo snel maar het einde is in zicht hopelijk

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:43

kim_1990 schreef:
Christadk schreef:
Kim dan lijkt het mij dat je het probleem waar je stress van krijgt moet aanpakken? Zolang je dat niet doet zal het eten waarschijnlijk zo slecht blijven gaan. Sterkte iig!


Hier zijn we al mee bezig en dat gaat de goede kant op al haha.
Gaat niet zo snel maar het einde is in zicht hopelijk


Goed dat je daar iig mee bezig bent! Misschien wat Ruitje zegt, dat een nutridrankje voor jou geschikt is. En evt wat meer calorierijk voedsel.

Nogmaals sterkte, lijkt me heel lastig!

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:10

Hoe gaat het met iedereen?
Kan al weer naar het paardje gaan maar kan niet veel doen . Geen zadel optillen , geen stal mesten, geen hooinetten klaar maken %)

Maar ben wel blij dat ik paard lief weer zie.

Heb een vraagje: kan je soep eten voor de maaltijd of werk je dan dumping in de hand?

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:36

Ik zit thuis met galsteenaanvallen, hoor vrijdag wanneer ik geopereerd word.

Ik heb het heel erg moeilijk met eten. Ik durf geen vet te eten vanwege die aanvallen en suikers at ik niet omdat dat verkeerd viel na mijn operatie.

Heb nu dus het gevoel dat ik helemaal niks kan eten en dat vind ik geestelijk wel lastig :o

Ik eet geen soep voor de maaltijd maar dat is meer omdat ik dan vol zit :D

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:48

Beterschap iedereen!
Ik zit vannacht in het ziekenhuis voor het slaaponderzoek.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:04

xLaraaj schreef:
Beterschap iedereen!
Ik zit vannacht in het ziekenhuis voor het slaaponderzoek.


Succes
Ook allerlei draadjes aan je lijf?
Was wel grappig ze zeiden toen gewoon slapen zoals bij je thuis.

Ja want thuis slaap ik ook met tig draden aan mijn lijf }:0

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:44

Ja inderdaad en dan dat bakje op mijn borst .. ik ben normaal een buikslaper :P

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:21

Waarvoor heb je een slaap onderzoek?

Ruitje wat naar zeg die galstenen. Daar ben ik ook best bang voor.

Hier z’n gangetje. Ik heb t idee dat ik aan t stabiliseren ben. Opzich prima ben er blij mee hoeveel ik kwijt ben (44 kilo) maar die ene kilo hè. -45 is toch net een soort van mijlpaal

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:35

Ik denk dat ze een slaapapneu onderzoek bedoeld.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:18

Ruitje
Wat naar. Hopelijk weet je snel wanneer ze kunnen opereren.
Ben ik ook wel wat bang voot

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:47

Nimber schreef:
Waarvoor heb je een slaap onderzoek?

Ruitje wat naar zeg die galstenen. Daar ben ik ook best bang voor.

Hier z’n gangetje. Ik heb t idee dat ik aan t stabiliseren ben. Opzich prima ben er blij mee hoeveel ik kwijt ben (44 kilo) maar die ene kilo hè. -45 is toch net een soort van mijlpaal


Hoever na PO ben je nu?

Ik ben in mei geopereerd en zit op 47, wil ook graag naar 50. Ook omdat ik dan een gezond BMI heb :+ .

Die galstenen zijn echt hell, de pijn is niet voor te stellen. Krijg nog liever 6 keer een maagverkleining :+

daffodil

Berichten: 10449
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:51

Wat vreselijk Ruitje!

Ik heb vorig jaar ook een aantal pijnaanvallen gehad, eerste keer darmontsteking dus de tweede keer dachten ze dat ook maar dat was het niet. Derde keer dacht ik mwah kan wel gewoon doorgaan en ben buiten bewustzijn geraakt tijdens het lesgeven en afgevoerd met de ambu. Darmdraaiing maar hij schoot weer terug. Daarna nog 1x gebeurd en nu is dat een jaar geleden. Geen last meer gehad gelukkig. Maar die pijn.......

Word je snel geholpen? Dat wachten lijkt me echt ellende!

cijfers zeggen niks joh en je zakt echt nog wel. Mei is pas zo kort, kan zomaar 1,5 tot 2 jaar duren voordat je stabiel bent en meestal zak je er eerst iets onder en kom je daarna weer iets bij. Dus waar je nu op zit is ook nog niet leidend.

Moet wel zeggen dat ik het afgelopen half jaar niet heb kunnen sporten en voelde dat ik wat ongemakkeijker in mijn kleding zat. Wilde niet op de weegschaal maar toen ik erop ging bleek ik maar 1,5 kilo aangekomen te zijn. Raar he dat dat nog steeds zo in je systeem zit!

Gisteren weer voor het eerst gesport dus nu weer op naar iets strakker in mijn vel!

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:56

Was inderdaad voor slaapapneu. Pff het was niet makkelijk slapen met al die draden en vooral die dingen in mijn neus.

Aww galstenen .. blijkbaar veel pijnlijker als bevallen :(:)

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:59

Ik ben in april geopereerd dus bijna een jaar PO

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:44

Super mooie resultaten nimber en ruitje!
Ik heb gister de pos en mijn eerste groepssessie gehad. Kleine deceptie dat ze een sleeve niet gaan doen en dat het dus een Gbp gaat worden. Maar begin al wel aan het idee te wennen. Gelukkig echt een leuk groepje, veel lol samen. Kneep hem even, op de pos waren veel mensen die ik echt niet zag zitten.beetje aso spul. Maar ben echt blij.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:46

fokfanaat schreef:
Super mooie resultaten nimber en ruitje!
Ik heb gister de pos en mijn eerste groepssessie gehad. Kleine deceptie dat ze een sleeve niet gaan doen en dat het dus een Gbp gaat worden. Maar begin al wel aan het idee te wennen. Gelukkig echt een leuk groepje, veel lol samen. Kneep hem even, op de pos waren veel mensen die ik echt niet zag zitten.beetje aso spul. Maar ben echt blij.


Waarom geen sleeve? Ik mocht echt zelf kiezen ( en ben ook voor de sleeve gegaan) . Ik heb uiteindelijk ook echt een hele fijne groep, heb er best veel aan :)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:19

Omdat er na een maagband littekenweefsel zit waar ze doorheen moeten om een langwerpige sleeve te maken ten opzichte van een Gbp pouch dat een beetje hetzelfde model krijgt als het kleine maatje van de maagband. Omdat er door het littekenweefsel heen moeten is er vergrote kans op lekkage en doen ze eigenlijk alleen als een Gbp niet kan.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:46

Oh, dat klinkt wel als een goede reden :+