Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26556
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:01

Wat vervelend lizzy, hoe ging het eten op je werk? En hoe voel je je thuis na een stuk wandelen?

Ik was met 10 dagen weer enkele uren per dag aan het werk en na 14 dagen weer fulltime.


Ik heb het af en toe op m’n werk, ik ontbijt om 7.30 en dan eet ik om 10 uur weer. Als ik dan twee paarden voor 10 uur heb gereden dan gaat het wel eens mis, bloedsuiker spiegel te laag. Ik drink dan iets “ suikerrijks “ omdat ik mij dan binnen een minuut of 5 weer prima voel. Als ik gewoon een cracker eet duurt het echt wel een half uur voor ik me beter voel. Het gebeurd mij ongeveer eens per maand. Om 10 uur eet ik dan weer wat en dan kan ik weer prima door tot 12.30

pjer
Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:12

-- ik kom even binnenvallen, lees hier af en toe mee --

als ik het zo lees klinkt het als een hypo. die krijg ik ook altijd bij inspanning. Je kunt het proberen onder controle te krijgen door voorzichtig om te gaan met koolhydraten zodat je bloedsuiker niet al te veel shommelt. Je lichaam verwerkt het eten nu natuurlijk heel veel sneller dan voorheen (het eten is na 30 minuten al in je darm) terwijl de productie van insuline pas later komt en dan heb je niets meer om te verbranden. Bij inspanning wordt dit een tikkeltje verergerd. Ik heb er na bijna 5 jaar nu nog steeds extreem veel last van. 20 minuten onkruid wieden in de tuin en voila bibbers en concentratie problemen. Het enige wat mij helpt is rustig aan doen, en bij de bibbers gelijk iets eten met langzame suikers een cracker kaas of zo.


edit: als je de hypo oplost met suikerrijk eten heb je een goede kans dat je een golfbeweging krijgt in je bloedsuikerspiegel en met een beetje pech dan weer een dumping krijgt gevolgt door weer een hypo etc.. been there.. done that..

Nimber

Berichten: 26556
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:23

Daar heb ik geen last van, scheelt denk ik omdat ik direct weer inspannend bezig ben.
Met een cracker kan ik na 30 min weer op het volgende paard stappen, na een pakje wicky kan dat met 5 min.

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:30

Ah, heb even gegoogeld wat een hypo is en het lijkt er wel wat van weg te hebben.
Maar voelen jullie de dag na zo'n hypo je dan ook belabberd?

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:55

Lizzzzz schreef:
Ah, heb even gegoogeld wat een hypo is en het lijkt er wel wat van weg te hebben.
Maar voelen jullie de dag na zo'n hypo je dan ook belabberd?


Niet echt,
Ik voel ze aankomen dan eet ik even wat en dan gaat het weer.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:32

Ik heb datzelfde als jij Nimber en los dat ook op met iets snels. Werkt heel snel en dan stopt het trillen of de duizeligheid. Moet zeggen dat ik er wel steeds handiger in geworden ben met de jaren maar het gebeurt nog steeds wel eens.

Ik hanteer 7u 10u 13u 16u 19u en 22u als leidraad maar dat gaat uiteraard wel eens mis. Meestal op stal als ik een mega vieze stal heb en denk ff doorpakken en bij kruiwagen nr 4 ofzo gaat gewoon het licht uit. Dat moet ik dan dus niet doen als ik al tegen een etensmoment aanzit. Ach je bent nooit te oud om bij te leren :D

Lizzy, het is even wennen en het zegt niks wanneer de een of de ander aan het werk gegaan is, ik stond echt letterlijk een week later weer les te geven, niets aan de hand maar heb wel maandenlang smiddags geslapen. Dat hielp me om alles te kunnen doen want vergis je niet, je lijf heeeft het echt even goed zwaar!

Nimber

Berichten: 26556
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:12

Nou Daphne precies dat. Opzich kan ik prima starten tussen ontbijt en 10 uur met twee paarden rijden maar als er 1 net wat meer werk is en meer inspanning kost dan “ normaal” kan ik er trillerig van worden. Soms ook helemaal weer niet. Komt wel eens voor dat ik met twee les en dat er niets aan de hand is.

Ik mag echt in m’n handjes knijpen, ik was heel vlot aan het werk en na 6 weken deed ik alles weer zoals voor die tijd. Incl rond reis door Amerika. Ik ben nu 11 maanden na de operatie ik heb een keer of 10 een dumping gehad. Dingen als roomijs, milkshake kan ik echt niet tegen. Een enkele keer dump ik op iets zonder reden. ( laatst een glas melk en die drink ik elke dag. Daarvoor en erna geen problemen meer mee)

Als ik een nadeel moet noemen is dat ik soms van 2 slokken wijn al compleet bezopen ben. En ik hou best wel van wijn maar niet van aangeschoten zijn. Dus mijn alcoholgebruik is drastisch geminderd

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:15

Even een update
Vandaag 82 dagen na operatie en - 20kg *\o/* *\o/*

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:27

danaderese schreef:
Even een update
Vandaag 82 dagen na operatie en - 20kg *\o/* *\o/*


Wat goed!!

Ik voelde mij zaterdag voor het eerst “slank”


13 juli 1 dag na de operatie:



Afbeelding


En afgelopen zaterdag


Afbeelding


Verschil in gezicht

Voor:


Afbeelding


Afgelopen week:


Afbeelding

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:41

Lizzzzz schreef:
Goedemorgen!

Ik heb mijn maagverkleining 3 februari gehad en ben eergisteren weer voor het eerst aan het werk gegaan (servicemedewerker in het ziekenhuis), maar het viel me onwijs zwaar, de hele tijd trillende benen en handen, niet kunnen concentreren.. Eindstand, heb ik niet heel veel gedaan, gelukkig kon ik meelopen met een collega en eigenlijk zat/liep ik er een beetje bij voor spek en bonen :+
Ik werk maar 3 uurtjes per dienst en breng maaltijden rond en maak wat schoon, het is vooral veel lopen, beetje sjouwen, beetje karren duwen, dus ik ging er eigenlijk wel vanuit dat het wel ging lukken..

Hebben meer mensen hier last van? En zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Mn leidinggevende belt me vandaag om te vragen hoe het ging en sta eigenlijk voor morgen weer ingepland (alleen) heb na afloop van mijn dienst wel een (afgesproken) briefje neergelegd met daarin hoe ik het beleefd heb en dat ik denk dat ik zelf nog niet in staat ben om het alleen te doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk wel een beetje van geschrokken ben, omdat ik me thuis heel goed voel.

Loop je nu niet veel extra risico met net zo'n grote ingreep achter de rug en dan aan 't werk in een risicovolle omgeving wat betreft corona?

Nimber

Berichten: 26556
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:32

Super Dana! En Lau wat zie je er goed uit.

Ik moest zaterdag even kijken naar mezelf. Stalgenoot had foto’s gemaakt en ik geloof dat ik nog slank ga worden.
Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:49

Nimber schreef:
Super Dana! En Lau wat zie je er goed uit.

Ik moest zaterdag even kijken naar mezelf. Stalgenoot had foto’s gemaakt en ik geloof dat ik nog slank ga worden.
[ [url=m/d2WrrA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf man!!! Mooie laarzen zo en super smalle kuit en knie. Jaloers haha

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:49

Lekker Nimber!

I kheb in de afvalperiode 3x nieuwe laarzen gekocht hahaha. Toevallig gisteren een paar weggegeven aan mijn verzorgkind wat op grote voet leeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:43

Lau schreef:
danaderese schreef:
Even een update
Vandaag 82 dagen na operatie en - 20kg *\o/* *\o/*


Wat goed!!

Ik voelde mij zaterdag voor het eerst “slank”


13 juli 1 dag na de operatie:



[ [url=m/Jjw95B.jpg]Afbeelding[/url] ]


En afgelopen zaterdag


[ [url=m/fyGet6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Verschil in gezicht

Voor:


[ [url=m/5gneCZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afgelopen week:


[ [url=m/jaBwPT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind je sowieso leuk om je zien, Lau. Op alle foto's. Je hebt stijl! :j

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:50

Wat ben ik jaloers op jullie allemaal :+
Mijn operatie van 9 april is verzet naar 2 juni. Begrijpelijk maar baal wel. Eens je het vastzet wil je het zo snel mogelijk zodat je je niet bedenkt :P

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:01

safina schreef:
Lau schreef:


Wat goed!!

Ik voelde mij zaterdag voor het eerst “slank”


13 juli 1 dag na de operatie:



[ [url=m/Jjw95B.jpg]Afbeelding[/url] ]


En afgelopen zaterdag


[ [url=m/fyGet6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Verschil in gezicht

Voor:


[ [url=m/5gneCZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afgelopen week:


[ [url=m/jaBwPT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind je sowieso leuk om je zien, Lau. Op alle foto's. Je hebt stijl! :j




Lief <3

Nimber

Berichten: 26556
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:29

Xlara wat zuur dat t verzet is joh!

Haha ja dit is ook al laars nummer 3, nummer 4 ligt al klaar maat past nog net niet dicht

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:38

Nimber schreef:
Xlara wat zuur dat t verzet is joh!

Haha ja dit is ook al laars nummer 3, nummer 4 ligt al klaar maat past nog net niet dicht


Ik heb het juist met alle hakken die ik weer pas :')
Stiekem vind ik het een geweldig gevoel ooh ze passen weer ik kan weer op deze hakken lopen.
De eerste keer dat ik weer de hele dag op hakken kon lopen was voor mij echt bijzonder.
Toen besefte ik pas hoe erg ik bepaalde dingen had gemist.

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:14

elnienjo schreef:
Loop je nu niet veel extra risico met net zo'n grote ingreep achter de rug en dan aan 't werk in een risicovolle omgeving wat betreft corona?


Euhm.. Dat gevoel heb ik eigenlijk niet echt.
Ik deel maaltijden en doe erna een koffierondje op de kinderafdeling en neonatologie en heb zelf geen patent-contact, zelf nog maar 1 keer meegemaakt dat er een isolatiekamer was waar met spatbril naar binnen gegaan moet, maar dat laat ik over aan de verantwoordelijke verpleegkundige ;-)
De isolatiekamers die we het hele jaar door wel hebben, daar ga ik nu ook zo min mogelijk naar binnen.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:18

Lau schreef:
Nimber schreef:
Xlara wat zuur dat t verzet is joh!

Haha ja dit is ook al laars nummer 3, nummer 4 ligt al klaar maat past nog net niet dicht


Ik heb het juist met alle hakken die ik weer pas :')
Stiekem vind ik het een geweldig gevoel ooh ze passen weer ik kan weer op deze hakken lopen.
De eerste keer dat ik weer de hele dag op hakken kon lopen was voor mij echt bijzonder.
Toen besefte ik pas hoe erg ik bepaalde dingen had gemist.


Wat zie je er goed uit Lau!! en hoe voel je je verder over het algemeen!? Hoe gaat het eten enzo?

Het was vooral mijn gezondheid maar ook die kleine dingen zoals... je benen scheren in de douche, zelf je schoenen aantrekken, bukken om iets te pakken. Ik walgde toen al van mezelf en ik wist dat ik mezelf in de weg zat maar nu word ik daar alleen maar harder mee geconfronteerd omdat ik nu weet hoe de andere kant is.

Ik voel me echt waanzinnig en het heeft even geduurd maar sinds 3 weken heb ik voor het eerst in de winkel geshopt, en ik draagt écht 36 en soms 34, ik kan het nóg niet geloven. Het heeft me meerdere keren een retourtje gekost naar de winkels omdat ik echt verzuip in 38 maar mijn hersenen wilde dat gewoon niet geloven.

Ik was vorige maand al klaar volgens het NOK, ik ging een tikje te hard maar ze houden het in de gaten, ik wil er zelf nog iets af en dan ga ik stabiliseren :-) Ik heb wel een aantal extra sessies gehad bij de psycholoog omdat ik er wellicht een tikje in doorsloeg (lees: calorieën tellen, elke dag weegschaal). Ik weigerde iets "ongezonds" te eten, we hebben nu de afspraak dat ik één keer in de twee weken iets ga halen dat ik lekker vind en dat buiten het boekje valt. Ik kies dan meestal dropjes of een patatje waar ik er 6 van op kan :')

Heerlijk om m'n leven terug te hebben.

voor de operatie en rechts vandaag.
Afbeelding

2 weken terug.
Afbeelding

Ik ben overigens 1.47m dus echt een friemeltje :')

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:16

Ik voel mij echt top! Zelf veters strikken dingen onder uit het schap pakken zonder moeite. En lopen zonder buiten adem zijn is echt wel fijn hoor.
Eten gaat super ik kan echt alles eten behalve verse tomaat. Nou als dat alles is teken ik er voor :')
Hield sws niet van tomaat dus win win.

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:28

Wow friemel!

Voor mij was mijn teennagels knippen een openbaring :') .

Ik draag ook nog alles te ruim, ben in mei geopereerd en 48 kilo kwijt. Wil die 50 halen, want dan heb ik een gezond bmi.

Lukt nu alleen slecht... Ben wel blij dat ik al geopereerd ben, had het slecht getrokken met Corona denk ik.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:43

Hebben jullie veel last van veloverschot?

ruitje

Berichten: 12363
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:56

Niet veel, armen minimaal( ik zie dat, verder niemand :+ )

Bovenbenen iets, en mijn kont is 'leeg' , ik denk dat het niemand opvalt. Vind het zelf irritant, maar voor -48 kilo teken ik ervoor :)

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:28

Wauw :) Ik vind het zo knap van jullie allemaal!

Jullie zijn mijn voorbeeld, alleen ik hoop het op een andere manier te bereiken.
De eerste 7 zijn er bij mij af :)